Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


BeneficialJay65

BeneficialJay65

05-09-2021 om 23:20

Doemijdieglazenbol schreef op 05-09-2021 om 20:42:

ik ben eigenlijk wel benieuwd welke taal iedereen spreekt. In dat verre buitenland spreken moeder en kinderen ook Nederlands? Kan zijn dat ik het gemist heb hoor. Als dat zo is; excuses.


Ik denk Noors als ik in mijn glazen bol kijk.

Caramelzeezoutchocola schreef op 05-09-2021 om 23:20:

[..]


Ik denk Noors als ik in mijn glazen bol kijk.

Tja, ik heb nog steeds die glazen bol niet. Dus ik vind het knap. In een land waar een euro het meervoudige waard is tov Nederland, waar zoveel Engels is dat deze jonge, ongeconcentreerde kinderen het zichzelf zo eigen maken dat ze er vanzelf naar switchen. Als ze naar een internationale school gaan, zouden ze weer makkelijker hulp krijgen bij de moeilijkheden/labeltjes die ze (zouden moeten) hebben…



Doemijdieglazenbol schreef op 06-09-2021 om 04:30:

[..]

Tja, ik heb nog steeds die glazen bol niet. Dus ik vind het knap. In een land waar een euro het meervoudige waard is tov Nederland, waar zoveel Engels is dat deze jonge, ongeconcentreerde kinderen het zichzelf zo eigen maken dat ze er vanzelf naar switchen. Als ze naar een internationale school gaan, zouden ze weer makkelijker hulp krijgen bij de moeilijkheden/labeltjes die ze (zouden moeten) hebben…



Denk niet dat er internationale scholen zijn op het platteland in pakweg de Oekraïne of Polen.

A12345

A12345

06-09-2021 om 08:20 Topicstarter

Ma_Flodder schreef op 06-09-2021 om 05:17:

[..]

Denk niet dat er internationale scholen zijn op het platteland in pakweg de Oekraïne of Polen.

Née, die zijn er niet. Hun engels hebben ze van tv, van horen… voor de goede orde: het is ook weer niet vloeiend. Het zijn woordjes die ze wel goed uitspreken.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

06-09-2021 om 08:29

A12345 schreef op 05-09-2021 om 20:58:



Ik zie hem niet nog een keer zijn kinderen maandenlang niet zien. Denk dat hij er gigantische spijt van heeft. En dat zoiets vanaf nu alleen maar nog moeilijker wordt.

En wat betekent dat voor jullie relatie? Wat die kinderen wel of niet doen maakt in feite niks uit, ze zijn er en ze zijn zo. Hoe zie jij dit voor je als je die kinderen niet meer in huis wil? 

Imi

Imi

06-09-2021 om 08:33



Caramelzeezoutchocola schreef op 05-09-2021 om 23:20:

[..]


Ik denk Noors als ik in mijn glazen bol kijk.

Noorwegen is juist een van de duurste landen in Europa! Ik denk aan Bulgarije of Roemenië. Vooral Roemenië is populair bij Nederlandse ondernemers daar is het leven heel goedkoop en is er zo'n lange zomervakantie.

Imi schreef op 06-09-2021 om 08:33:



[..]

Noorwegen is juist een van de duurste landen in Europa! Ik denk aan Bulgarije of Roemenië. Vooral Roemenië is populair bij Nederlandse ondernemers daar is het leven heel goedkoop en is er zo'n lange zomervakantie.

Imi, trollen spreken noors, Caramelzeezoutchocolade gelooft dit verhaal niet.   

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

06-09-2021 om 08:40

Imi schreef op 06-09-2021 om 08:33:



[..]

Noorwegen is juist een van de duurste landen in Europa! Ik denk aan Bulgarije of Roemenië. Vooral Roemenië is populair bij Nederlandse ondernemers daar is het leven heel goedkoop en is er zo'n lange zomervakantie.

Ik denk ook zoiets, Noorwegen lijkt mij dan ook geen kansloos land. Roemenië wel. 

A12345

A12345

06-09-2021 om 09:07 Topicstarter

BlueHeart schreef op 06-09-2021 om 08:29:

[..]

En wat betekent dat voor jullie relatie? Wat die kinderen wel of niet doen maakt in feite niks uit, ze zijn er en ze zijn zo. Hoe zie jij dit voor je als je die kinderen niet meer in huis wil?

Denk dat het lastig wordt. Als hij regelmatig daar zit, de periode hier dan ook nog eens elders en misschien is dat wel een langere periode dan deze keer. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

06-09-2021 om 09:09

A12345 schreef op 06-09-2021 om 09:07:

[..]

Denk dat het lastig wordt. Als hij regelmatig daar zit, de periode hier dan ook nog eens elders en misschien is dat wel een langere periode dan deze keer.

Einde relatie dus?

A12345

A12345

06-09-2021 om 09:12 Topicstarter

BlueHeart schreef op 06-09-2021 om 09:09:

[..]

Einde relatie dus?

Ja. Ik kan ergens over nadenken als ik weet waarover. M.a.w. hoe hij het precies ziet. Niet morgen wil ik daarheen en blijf ik 2 weken en in de zomervakantie ga ik daarheen en uiteindelijk zitten ze zo'n 1,5 maand hier. 

Dat hapsnap gedoe zoals het nu is gegaan, dat is ook wel een factor. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

06-09-2021 om 09:28

Imi schreef op 06-09-2021 om 08:33:



[..]

Noorwegen is juist een van de duurste landen in Europa! Ik denk aan Bulgarije of Roemenië. Vooral Roemenië is populair bij Nederlandse ondernemers daar is het leven heel goedkoop en is er zo'n lange zomervakantie.


Met Noors/ Noorwegen bedoel ik dat ik geen bal van het verhaal geloof.

Ook bijzonder dat de kinderen dan meerdere talen redelijk beheersen en op de basisschool zitten, maar dan weer totaal geen tijdsbestek hebben. In groep 2 beginnen ze al mèt maanden, dagen van de week en in groep 3 kunnen heel veel kinderen echt al een beetje klokkijken.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

06-09-2021 om 09:28

Ysenda schreef op 06-09-2021 om 08:38:

[..]

Imi, trollen spreken noors, Caramelzeezoutchocolade gelooft dit verhaal niet.



👍

Caramelzeezoutchocola schreef op 06-09-2021 om 09:28:

[..]


Met Noors/ Noorwegen bedoel ik dat ik geen bal van het verhaal geloof.

Ook bijzonder dat de kinderen dan meerdere talen redelijk beheersen en op de basisschool zitten, maar dan weer totaal geen tijdsbestek hebben. In groep 2 beginnen ze al mèt maanden, dagen van de week en in groep 3 kunnen heel veel kinderen echt al een beetje klokkijken.

Nou ze geeft ook aan dat er wel iets aan de hand is met de kinderen. Mijn zoon van 16 kan ook alleen digitale klokken kijken, analoge kan hij oefenen wat hij wil, dat gaat nooit lukken. 

En ze kwamen wel steeds met 2 talen in aanraking, dan spreken ze die meestal idd best goed, dat engels pikken ze net als andere kinderen op van tv. Dus dat deel van het verhaal kan best kloppen. 

Ze gaan in het andere land naar school, wellicht net als in Duitsland pas met 6 naar school. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

06-09-2021 om 09:40

A12345 schreef op 06-09-2021 om 09:12:

[..]

Ja. Ik kan ergens over nadenken als ik weet waarover. M.a.w. hoe hij het precies ziet. Niet morgen wil ik daarheen en blijf ik 2 weken en in de zomervakantie ga ik daarheen en uiteindelijk zitten ze zo'n 1,5 maand hier.

Dat hapsnap gedoe zoals het nu is gegaan, dat is ook wel een factor.

Dan adviseer ik je toch om dit zo snel mogelijk te bespreken zodat hij alvast voorbereidingen kan treffen om het zo netjes mogelijk af te wikkelen. En jij uiteraard ook. Sterkte ermee, uit elkaar is nooit leuk.   Korte vraag, hoe kunnen ze nou al 1,5 maand hier zijn? Dit topic begon op 1-8, en toen waren ze hier blijkbaar nog niet want jullie zijn ze op gaan halen ergens halverwege dit topic, dus kunnen ze hier hooguit 3 weken zijn. Of kijk ik verkeerd ofzo?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.