A12345
01-08-2021 om 12:45
De kinderen van mijn vriend
Laat ik met mezelf beginnen.
Ik ben moeder van twee kinderen. Na de geboorte van het tweede kind gescheiden van de vader van mijn kinderen. Die heeft daarna nooit meer omgekeken naar zijn kinderen. Nooit geholpen met de opvoeding, financieel nooit geholpen en heeft nooit meer contact gehad met de kinderen. Mijn kinderen zijn nu pubers en ik vind het enorm vervelend dat ze nooit een vader hebben gehad.
Daarna wel een relatie gehad, maar dat is uiteindelijk fout gelopen, omdat diegene veel verschil maakte tussen zijn kinderen en mijn kinderen. Met mijn kinderen wilde hij nooit eens ergens naar toe, maar als zijn kinderen er waren, dan was hij de hele dag op pad met ze.
Mijn nieuwe vriend heeft twee kinderen. Daarna is zijn vrouw er vandoor gegaan met ‘n ander. Daarna heeft vooral hij voor de kinderen gezorgd. Doordat hij veel tijd en aandacht gaf aan zijn kinderen en hun moeder niet, zijn ze erg gehecht geraakt aan hem.
Sinds ‘n jaar wonen we samen. Door de grote afstand tussen hem en zijn kinderen (nu) ziet hij z’n kinderen vooral in de vakanties. Door corona is dat wel lastig soms.
Het contact tussen hem en mijn kinderen is goed. Hij gaat met de kinderen sporten, helpt ze met hun huiswerk, brengt en haalt ze naar school, vriendjes, vriendinnetjes, etc als dat nodig is. Voorheen kon ik me financieel weinig veroorloven, maar nu gaan we ook regelmatig naar de bioscoop, kermis, weekendje weg, etc.
Het enige waar we ruzie over hebben is over zijn kinderen.
Soms wil hij een cadeautje voor ze kopen. Dan is het winkel in, winkel uit en meer dan ‘n uur rondkijken. Dat heeft al een paar keer geleid tot ruzie. Hij wil dan iets kopen wat ze echt leuk vinden, terwijl het volgens mij vooral om het idee gaat. Tijdens de laatste ruzie heeft ‘ie gezegd dat ‘ie voortaan wel in z’n eentje gaat om iets te kopen als ik er toch het geduld niet voor heb.
En wat ook voor ruzie zorgt is dat hij er hier soms met zijn hoofd totaal niet bij is. Zijn kinderen missen hem heel erg. Als hij met ze belt, is het voor hem ook bijna onmogelijk om een normaal gesprek te voeren met zijn kinderen. Ze huilen alleen maar dat ze hem missen, vragen wanneer hij weer komt, of ze naar hem mogen komen, etc. Ook zijn ex voert de emotionele druk flink op met dingen als dat de kinderen erg te lijden hebben dat ze hem niet zo vaak meer zien, dat de kinderen altijd naar hem vragen, etc.
Hij is dan soms dagen depressief. Valt moeilijk in slaap, is vroeg wakker, zit dan met glazige ogen wat voor zich uit te staren, is vergeetachtiger, etc. Hij is dan niet chagrijnig of zo, maar eerder geestelijk afwezig. Ik herken ‘m dan niet meer terug. Hij is over het algemeen erg vrolijk, sociaal, positief ingesteld, maar zo gauw als het over zijn kinderen gaat, verandert hij in een emotioneel wrak.
Ik vind dat niet leuk om hem zo te zien. Snap ook niet zo goed dat hij dit niet vooraf heeft bedacht dat zijn kinderen hem zouden gaan missen en hij zijn kinderen. Dit heeft al een aantal keren tot ruzie geleid. Als ik hem zo zie, dan wekt dat flinke irritatie bij mij op. Ook deze discussie heeft ‘ie op dezelfde manier afgesloten als die discussie over die cadeaus. Hij praat amper nog over zijn kinderen.
Ik voel me nu aardig buitengesloten voor wat betreft zijn kinderen. Hij zegt dat ik het daar zelf ‘n beetje naar gemaakt hebt.
Heeft er iemand tips? Ik ben bang dat er vaker ruzie komt, dat hij uiteindelijk voor zijn kinderen kiest of dat hij echt in een depressie komt.
CompetentSparrow79
23-08-2021 om 13:52
A12345 schreef op 23-08-2021 om 13:48:
[..]
Het heeft wel impact op mij. Beste oplossing zou m.i. zijn dat de kinderen naar NL komen, desnoods inclusief de moeder, er een regeling komt voor omgang, een realistische alimentatie en die kinderen opgevoed gaan worden.
Op termijn is haar geld toch op en dan heeft ze toch geen andere keuze meer.
Hoezo impact op jou? En niet desnoods inclusief moeder, gewoon inclusief moeder. De rest is allemaal niet aan jou, het zijn hun kinderen en het is zijn ex. Wat jij in deze vind of wil is niet belangrijk, ik zou deze kerel lekker laten gaan.
ShowyHummingbird30
23-08-2021 om 13:52
A12345 schreef op 23-08-2021 om 13:50:
[..]
Dit is samen afgesproken. Als hij het hard had gespeeld, had ze een fractie van dit bedrag gehad. En dat is precies het niet probleem. Zij pakt de ruimte die er is. Als hij het niet zou betalen/betaald zou hebben, was ze allang terug geweest.
Hij is geen hond die je kunt africhten...
Rachel.
23-08-2021 om 13:54
A12345 schreef op 23-08-2021 om 13:14:
[..]
Ik heb het wel een kans gegeven. Anders had ik wel tegen gesputterd bij het horen van het plan dat ze hierheen zouden komen en dan ook nog voor een redelijk lange periode.
Als ik het verkeerd zie mag je dat ook zeggen hoor to.
Maar ik denk dat je al een hele tijd veel tegen je eigen principes bent ingegaan om te zijn met de man waar je van houdt en gek op bent kan dat kloppen ?
Waardoor je nu op het punt komt waar je merk dat je het allemaal niet zo oke vind hoe het gaat en hun manier van doen, ook de dingen die je volgens jou naast je neer hebt gelegd en eerder al geaccepteerd hebt.
A12345
23-08-2021 om 13:55
Coreopsis schreef op 23-08-2021 om 13:51:
[..]
Stel dat de kinderen met of zonder moeder definitief naar Nederland komen. Dan zijn ze elke week bij jullie. Hun vader en moeder gaan hun opvoedstijl echt niet veranderen omdat jij dat wil. Sterker, als jij je zo blijft opstellen zullen ze waarschijnlijk sterker volharden in hoe ze het altijd deden.
En dan? Hoe zie je dat voor je? Als elke week zo wordt als de afgelopen weken?
Ik zie dat nu niet zitten inderdaad. Maar als iets voor langere termijn is, kun je natuurlijk wel afspraken maken over opvoeding.
Natuurlijk is dat aan hem, natuurlijk denk je er nooit precies hetzelfde over, maar dat extreme gedrag waarvan ik eerder al een paar voorbeelden noemde, dat zal er wel uit moeten.
En het ging er meer om wat voor de kinderen het beste zou zijn. Da's zonder twijfel Nederland in dit geval.
A12345
23-08-2021 om 13:57
Rachel. schreef op 23-08-2021 om 13:54:
[..]
Als ik het verkeerd zie mag je dat ook zeggen hoor to.
Maar ik denk dat je al een hele tijd veel tegen je eigen principes bent ingegaan om te zijn met de man waar je van houdt en gek op bent kan dat kloppen ?
Waardoor je nu op het punt komt waar je merk dat je het allemaal niet zo oke vind hoe het gaat en hun manier van doen, ook de dingen die je volgens jou naast je neer hebt gelegd en eerder al geaccepteerd hebt.
Dat klopt helemaal. Voor velen hier lijkt dat vast niet zo, maar voor mij voelt het wel zo. Veel principes aan de kant gezet om het een kans te geven.
En dan valt het tegen. Flink tegen.
En ondanks dat doe ik, in tegenstelling tot velen hier vermoeden, wel gewoon normaal tegen zijn kinderen. Ze zeggen ook vaak genoeg dat ze het hier leuk vinden. En zelfs dat ze hier willen blijven. Ook weleens gezegd dat na de vakantie ze terug moeten naar hun moeder en dan raken ze helemaal over hun toeren.
CompetentSparrow79
23-08-2021 om 13:57
[..]
Dit is samen afgesproken. Als hij het hard had gespeeld, had ze een fractie van dit bedrag gehad. En dat is precies het niet probleem. Zij pakt de ruimte die er is. Als hij het niet zou betalen/betaald zou hebben, was ze allang terug geweest.
Het is de moeder van zijn kinderen, als zij het goed heeft is dat ook goed voor de kinderen. Waarom maak je jezelf zo druk om die alimentatie? Jij hoeft dat toch niet te betalen?
A12345
23-08-2021 om 13:59
Coreopsis schreef op 23-08-2021 om 13:52:
[..]
Hij is geen hond die je kunt africhten...
Nee, maar je kunt wel welgemeend advies geven. Enerzijds hopen dat ze terug moet keren naar NL, maar anderzijds wel haar verblijf daar financieren, dat bijt met elkaar.
Beetje als dat ik jou elke maand een paar duizend euro overmaak om in (bijvoorbeeld) Spanje in de zon te gaan zitten, maar wel wil dat je terug komt naar Nederland. Zolang ik over blijf maken, blijf je daar wel zitten. Doe ik dat niet, dan wordt de situatie anders. I.p.v. in de zon zitten zul je dan moeten gaan werken en als dat niet lukt, dan is terugkeren een van de weinig overgebleven opties.
Rachel.
A12345 schreef op 23-08-2021 om 13:57:
[..]
Dat klopt helemaal. Voor velen hier lijkt dat vast niet zo, maar voor mij voelt het wel zo. Veel principes aan de kant gezet om het een kans te geven.
En dan valt het tegen. Flink tegen.
En ondanks dat doe ik, in tegenstelling tot velen hier vermoeden, wel gewoon normaal tegen zijn kinderen. Ze zeggen ook vaak genoeg dat ze het hier leuk vinden. En zelfs dat ze hier willen blijven. Ook weleens gezegd dat na de vakantie ze terug moeten naar hun moeder en dan raken ze helemaal over hun toeren.
Ja zo ja, ik begrijp je. Maar heel eerlijk he to, denk je dat dit het is voor jou dan? Want je hebt toch al wel dingen bespreek baar gemaakt en je hebt al gezien waarvoor hij in staat is en waarvoor niet. Denk je dat jullie samen gelukkig gaan worden of denk je dat jullie wegen toch eigenlijk uit een lopen? Hoe naar dat beeld ook is natuurlijk. Maar als je even kijkt naar je eigen geluk wat jou principes zijn in een relatie en wat zijn principes zijn? Denk je dat dit het is voor jou?
A12345
BlueHeart schreef op 23-08-2021 om 13:57:
[..]
Het is de moeder van zijn kinderen, als zij het goed heeft is dat ook goed voor de kinderen. Waarom maak je jezelf zo druk om die alimentatie? Jij hoeft dat toch niet te betalen?
Omdat hij wel hoopt dat de kinderen terug komen naar NL. Dat kan alleen in 'n scenario dat zij noodgedwongen terug moet keren. En dat gaat niet zo snel gebeuren als hij haar verblijf daar financiert.
CompetentSparrow79
23-08-2021 om 14:02
A12345 schreef op 23-08-2021 om 13:59:
[..]
Omdat hij wel hoopt dat de kinderen terug komen naar NL. Dat kan alleen in 'n scenario dat zij noodgedwongen terug moet keren. En dat gaat niet zo snel gebeuren als hij haar verblijf daar financiert.
Hij houdt nog van haar?
coolpack2
23-08-2021 om 14:04
Het gaat toch niet primair om 'haar verblijf' financieren, maar om een goed leven voor die kinderen?
A12345
23-08-2021 om 14:08
BlueHeart schreef op 23-08-2021 om 14:02:
[..]
Hij houdt nog van haar?
Nee dat niet, maar hij wil “geen gezeik”.
Poezie
23-08-2021 om 14:09
A12345 schreef op 23-08-2021 om 14:08:
[..]
Nee dat niet, maar hij wil “geen gezeik”.
Oei, als je dat gelooft ben je wel heel naïef 🤔
Julali
23-08-2021 om 14:11
[..]
Maar het is toch net zo goed haar geld? Waar ze recht op heeft? Dat soort zaken leg je samen vast.
Zonder haar had je vriend nooit zoveel carrière kunnen maken, geld verdienen en tegelijkertijd kinderen kunnen krijgen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.