A12345
01-08-2021 om 12:45
De kinderen van mijn vriend
Laat ik met mezelf beginnen.
Ik ben moeder van twee kinderen. Na de geboorte van het tweede kind gescheiden van de vader van mijn kinderen. Die heeft daarna nooit meer omgekeken naar zijn kinderen. Nooit geholpen met de opvoeding, financieel nooit geholpen en heeft nooit meer contact gehad met de kinderen. Mijn kinderen zijn nu pubers en ik vind het enorm vervelend dat ze nooit een vader hebben gehad.
Daarna wel een relatie gehad, maar dat is uiteindelijk fout gelopen, omdat diegene veel verschil maakte tussen zijn kinderen en mijn kinderen. Met mijn kinderen wilde hij nooit eens ergens naar toe, maar als zijn kinderen er waren, dan was hij de hele dag op pad met ze.
Mijn nieuwe vriend heeft twee kinderen. Daarna is zijn vrouw er vandoor gegaan met ‘n ander. Daarna heeft vooral hij voor de kinderen gezorgd. Doordat hij veel tijd en aandacht gaf aan zijn kinderen en hun moeder niet, zijn ze erg gehecht geraakt aan hem.
Sinds ‘n jaar wonen we samen. Door de grote afstand tussen hem en zijn kinderen (nu) ziet hij z’n kinderen vooral in de vakanties. Door corona is dat wel lastig soms.
Het contact tussen hem en mijn kinderen is goed. Hij gaat met de kinderen sporten, helpt ze met hun huiswerk, brengt en haalt ze naar school, vriendjes, vriendinnetjes, etc als dat nodig is. Voorheen kon ik me financieel weinig veroorloven, maar nu gaan we ook regelmatig naar de bioscoop, kermis, weekendje weg, etc.
Het enige waar we ruzie over hebben is over zijn kinderen.
Soms wil hij een cadeautje voor ze kopen. Dan is het winkel in, winkel uit en meer dan ‘n uur rondkijken. Dat heeft al een paar keer geleid tot ruzie. Hij wil dan iets kopen wat ze echt leuk vinden, terwijl het volgens mij vooral om het idee gaat. Tijdens de laatste ruzie heeft ‘ie gezegd dat ‘ie voortaan wel in z’n eentje gaat om iets te kopen als ik er toch het geduld niet voor heb.
En wat ook voor ruzie zorgt is dat hij er hier soms met zijn hoofd totaal niet bij is. Zijn kinderen missen hem heel erg. Als hij met ze belt, is het voor hem ook bijna onmogelijk om een normaal gesprek te voeren met zijn kinderen. Ze huilen alleen maar dat ze hem missen, vragen wanneer hij weer komt, of ze naar hem mogen komen, etc. Ook zijn ex voert de emotionele druk flink op met dingen als dat de kinderen erg te lijden hebben dat ze hem niet zo vaak meer zien, dat de kinderen altijd naar hem vragen, etc.
Hij is dan soms dagen depressief. Valt moeilijk in slaap, is vroeg wakker, zit dan met glazige ogen wat voor zich uit te staren, is vergeetachtiger, etc. Hij is dan niet chagrijnig of zo, maar eerder geestelijk afwezig. Ik herken ‘m dan niet meer terug. Hij is over het algemeen erg vrolijk, sociaal, positief ingesteld, maar zo gauw als het over zijn kinderen gaat, verandert hij in een emotioneel wrak.
Ik vind dat niet leuk om hem zo te zien. Snap ook niet zo goed dat hij dit niet vooraf heeft bedacht dat zijn kinderen hem zouden gaan missen en hij zijn kinderen. Dit heeft al een aantal keren tot ruzie geleid. Als ik hem zo zie, dan wekt dat flinke irritatie bij mij op. Ook deze discussie heeft ‘ie op dezelfde manier afgesloten als die discussie over die cadeaus. Hij praat amper nog over zijn kinderen.
Ik voel me nu aardig buitengesloten voor wat betreft zijn kinderen. Hij zegt dat ik het daar zelf ‘n beetje naar gemaakt hebt.
Heeft er iemand tips? Ik ben bang dat er vaker ruzie komt, dat hij uiteindelijk voor zijn kinderen kiest of dat hij echt in een depressie komt.
A12345
23-08-2021 om 13:29
BlueHeart schreef op 23-08-2021 om 13:23:
[..]
Die moeder kan toch ook gewoon mee? Geen baan die haar bind en volgens TO een achtergebleven kansloos land met alleen afgetrapte speeltuinen dus die verliest er niks denk ik zo
Die verliest er, behalve controle over de situatie, niet veel mee. Natuurlijk is de alimentatie daar een boven-gemiddeld loon, maar in NL geen bedrag waar je van kunt leven.
CompetentSparrow79
23-08-2021 om 13:32
A12345 schreef op 23-08-2021 om 13:29:
[..]
Die verliest er, behalve controle over de situatie, niet veel mee. Natuurlijk is de alimentatie daar een boven-gemiddeld loon, maar in NL geen bedrag waar je van kunt leven.
Dan moet ze dus meer alimentatie zodat ze er wel van kan leven, misschien een klein baantje ernaast.
A12345
23-08-2021 om 13:35
BlueHeart schreef op 23-08-2021 om 13:32:
[..]
Dan moet ze dus meer alimentatie zodat ze er wel van kan leven, misschien een klein baantje ernaast.
Dan zal ze inderdaad moeten gaan werken, desnoods parttime. Denk dat ze in € in NL niet meer alimentatie zou krijgen als het erop aan zou komen. Eerder minder.
Maar heb het idee dat ze het als “verlies” zou zien als ze weer moet werken, de rest van de familie de kinderen weer regelmatig ziet, etc.
CompetentSparrow79
23-08-2021 om 13:36
A12345 schreef op 23-08-2021 om 13:35:
[..]
Dan zal ze inderdaad moeten gaan werken, desnoods parttime.
Maar heb het idee dat ze het als “verlies” zou zien.
Ja en?
Jippox
23-08-2021 om 13:38
Ik zou echt stoppen met deze relatie. Je komt er nu achter dat je vriend toch niet zo leuk is als je dacht. Hij kan niet opvoeden en is passief en afwachtend. Danst naar de pijpen van zijn kinderen en ook nog naar die van zijn ex.
Nou, en die kinderen (en die ex) gaan dus nooit meer weg. Dus dit gaat niet veranderen! Jammer dat het niet is geworden wat je had gehoopt, maar beter nu afscheid nemen dan nog langer aan elkaar blijven hangen met uiteindelijk meer schade en verdriet voor alle betrokken partijen.
A12345
23-08-2021 om 13:42
BlueHeart schreef op 23-08-2021 om 13:36:
[..]
Ja en?
Dan krijgen “principes” en eigenwijsheid de bovenhand ten opzichte van rationele argumenten.
A12345
23-08-2021 om 13:44
Jippox schreef op 23-08-2021 om 13:38:
Ik zou echt stoppen met deze relatie. Je komt er nu achter dat je vriend toch niet zo leuk is als je dacht. Hij kan niet opvoeden en is passief en afwachtend. Danst naar de pijpen van zijn kinderen en ook nog naar die van zijn ex.
Nou, en die kinderen (en die ex) gaan dus nooit meer weg. Dus dit gaat niet veranderen! Jammer dat het niet is geworden wat je had gehoopt, maar beter nu afscheid nemen dan nog langer aan elkaar blijven hangen met uiteindelijk meer schade en verdriet voor alle betrokken partijen.
Tegen zijn ex en zijn kinderen moet hij harder zijn inderdaad.
Het is nu teveel alle ballen in de lucht proberen te houden en dat gaat niet.
CompetentSparrow79
23-08-2021 om 13:44
A12345 schreef op 23-08-2021 om 13:42:
[..]
Dan krijgen “principes” en eigenwijsheid de bovenhand ten opzichte van rationele argumenten.
Maar dat is verder niet jouw probleem toch. Wat is jouw doel precies? Want het wordt me niet duidelijk?
Mok
23-08-2021 om 13:45
Iemand die nog zo vastzit aan zijn ex, die is niet toe aan een relatie.
TO, er zijn je al heel veel adviezen en tips gegeven. Wat ga je ermee doen?
CompetentSparrow79
23-08-2021 om 13:47
als hij zo goed in de slappe was zit kunnen ze toch ook gewoon samen een bedrag aan alimentatie afspreken.
A12345
23-08-2021 om 13:48
BlueHeart schreef op 23-08-2021 om 13:44:
[..]
Maar dat is verder niet jouw probleem toch. Wat is jouw doel precies? Want het wordt me niet duidelijk?
Het heeft wel impact op mij. Beste oplossing zou m.i. zijn dat de kinderen naar NL komen, desnoods inclusief de moeder, er een regeling komt voor omgang, een realistische alimentatie en die kinderen opgevoed gaan worden.
Op termijn is haar geld toch op en dan heeft ze toch geen andere keuze meer.
Julali
23-08-2021 om 13:49
A12345 schreef op 23-08-2021 om 13:05:
[..]
Scheidingen komen vaker voor, elk kind van nu heeft te dealen met de pandemie. Maar ook dat in ogenschouw nemende is hun gedrag best extreem in vergelijking met het gedrag van veel andere kinderen.
Het is een optelsom.
Rachel.
23-08-2021 om 13:49
Julali schreef op 23-08-2021 om 12:55:
[..]
Weinig kinderen hebben al zoveel meegemaakt op zo'n jonge leeftijd.
Emigreren, een pandemie, een scheiding en dus het verliezen van de veilige basis, een vader die plotseling met de noorderzon vertrekt naar een ander land.
Dan een nieuwe vriendin van je vader, die met haar kinderen en eigen familie en vrienden de dienst uitmaakt en waar je je dan maar aan moet aanpassen in je vakantie in een totaal ander land.
Kinderen raken van minder van de leg.
Hier sluit ik me bij aan To.
A12345
23-08-2021 om 13:50
BlueHeart schreef op 23-08-2021 om 13:47:
als hij zo goed in de slappe was zit kunnen ze toch ook gewoon samen een bedrag aan alimentatie afspreken.
Dit is samen afgesproken. Als hij het hard had gespeeld, had ze een fractie van dit bedrag gehad. En dat is precies het niet probleem. Zij pakt de ruimte die er is. Als hij het niet zou betalen/betaald zou hebben, was ze allang terug geweest.
ShowyHummingbird30
23-08-2021 om 13:51
A12345 schreef op 23-08-2021 om 13:48:
[..]
Het heeft wel impact op mij. Beste oplossing zou m.i. zijn dat de kinderen naar NL komen, desnoods inclusief de moeder, er een regeling komt voor omgang, een realistische alimentatie en die kinderen opgevoed gaan worden.
Op termijn is haar geld toch op en dan heeft ze toch geen andere keuze meer.
Stel dat de kinderen met of zonder moeder definitief naar Nederland komen. Dan zijn ze elke week bij jullie. Hun vader en moeder gaan hun opvoedstijl echt niet veranderen omdat jij dat wil. Sterker, als jij je zo blijft opstellen zullen ze waarschijnlijk sterker volharden in hoe ze het altijd deden.
En dan? Hoe zie je dat voor je? Als elke week zo wordt als de afgelopen weken?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.