Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


dan

dan

01-08-2021 om 19:01

Granny71 schreef op 01-08-2021 om 18:55:

[..]

En toch vond je vriend het een goed idee om daar zijn bedrijf te vestigen en er met vrouw en kinderen (tijdelijk) te gaan wonen.

Waarschijnlijk heeft hij daar al veel spijt van maar ik denk dat de focus nu moet liggen om tot een oplossing te komen waarbij de vriend en de kinderen elkaar vaker kunnen zien. 

A12345

A12345

01-08-2021 om 19:03 Topicstarter

Granny71 schreef op 01-08-2021 om 18:55:

[..]

En toch vond je vriend het een goed idee om daar zijn bedrijf te vestigen en er met vrouw en kinderen (tijdelijk) te gaan wonen.

Klopt. Dat dat huwelijk daar fout zou gaan lopen, dat heeft hij niet voorzien. Met heel jonge kinderen, kan dat ook wel. Idee was dat ze tegen de schooltijd weer naar Nederland zouden gaan. Kinderen wennen dan redelijk snel weer. Op zich snap ik die motivatie wel. Met hele jonge kinderen en dan nog altijd jong weer terug dat kan. Met oudere kinderen is dat een ander verhaal. Het risico op een scheiding had hij duidelijk niet ingecalculeerd. Het is ook iets wat je niet meer terugdraait. Als hij alles vooraf had geweten, dan was hij niet vertrokken natuurlijk. 

dan

dan

01-08-2021 om 19:05

hij heeft nog een huis daar? Kan hij vanuit huis werken want dan zou hij ook af en toe voor wat langere tijd in het buitenland kunnen blijven. Is dan weer minder handig voor A12345 natuurlijk. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 19:06

zo de jaloezie spat ervan af zeg. Het is niet haar of zijn schuld hoe jouw leven is verlopen, hij blijft de vader van haar kindjes, logisch dat hij zorgt dat ze goed verzorgd zijn. En ze mogen van jou alleen over de kinderen praten en waarom zit jij in vredesnaam bij die gesprekken? 

jouw vriend heeft zijn kinderen in de steek gelaten. Dus hij moet daar nu een oplossing voor bedenken. Dit is geenszins aan ex te verwijten. Hij vertrok. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 19:07

A12345 schreef op 01-08-2021 om 19:03:

[..]

Klopt. Dat dat huwelijk daar fout zou gaan lopen, dat heeft hij niet voorzien. Met heel jonge kinderen, kan dat ook wel. Idee was dat ze tegen de schooltijd weer naar Nederland zouden gaan. Kinderen wennen dan redelijk snel weer. Op zich snap ik die motivatie wel. Met hele jonge kinderen en dan nog altijd jong weer terug dat kan. Met oudere kinderen is dat een ander verhaal. Het risico op een scheiding had hij duidelijk niet ingecalculeerd. Het is ook iets wat je niet meer terugdraait. Als hij alles vooraf had geweten, dan was hij niet vertrokken natuurlijk.

Je zegt in een eerdere reactie dat jij buitenstaander bent en dat het iets tussen hem en zijn ex is.. Gelukkig ben je wel bereid daarheen te gaan en er open voor te staan de kinderen bij jullie te laten komen. Denk je niet dat je vriend het makkelijker met zijn ex kan regelen of eventueel afdwingen als hij zich door jou gesteund voelt? Dat verdiend hij toch ook jouw steun,  hij is er voor jou en jouw kinderen... Als dit nu het enige probleem tussen jullie is,wees er dan voor hem en zorg samen voor een oplossing. 

jij vind het vervelend dat jou kinderen geen vader figuur hebben gehad. Begrijpelijk.  Maar nu gebeurd eigenlijk met zijn kinderen hetzelfde.

BlueHeart schreef op 01-08-2021 om 19:06:

zo de jaloezie spat ervan af zeg. Het is niet haar of zijn schuld hoe jouw leven is verlopen, hij blijft de vader van haar kindjes, logisch dat hij zorgt dat ze goed verzorgd zijn. En ze mogen van jou alleen over de kinderen praten en waarom zit jij in vredesnaam bij die gesprekken?

Dit vroeg ik me ook af. Gesprekken (al dan niet over de kinderen) tussen je vriend en zijn ex gaan jou helemaal niets aan

A12345 schreef op 01-08-2021 om 12:53:

[..]

Ja, hij is voor mij verhuisd en ziet daardoor zijn eigen kinderen minder. Natuurlijk is dit wel zijn eigen keuze geweest.

Soms wil hij een cadeautje kopen voor ze. Maar ik merk dat ik er totaal niet het geduld voor heb als ik in de winkel dingen aanwijs en hij vindt dat dan niks of hij denkt dat z'n kinderen liever iets anders hebben.

A12345 schreef op 01-08-2021 om 12:53:

[..]

Ja, hij is voor mij verhuisd en ziet daardoor zijn eigen kinderen minder. Natuurlijk is dit wel zijn eigen keuze geweest.

Soms wil hij een cadeautje kopen voor ze. Maar ik merk dat ik er totaal niet het geduld voor heb als ik in de winkel dingen aanwijs en hij vindt dat dan niks of hij denkt dat z'n kinderen liever iets anders hebben.

Als ik je vriend was, zou ik je meteen dumpen.

A12345

A12345

01-08-2021 om 19:09 Topicstarter

BlueHeart schreef op 01-08-2021 om 18:57:

waar is dat bedrijf nu dan? Opgedoekt ofzo?

Nee, dat heeft hij grotendeels verkocht. De tijd dat de kinderen bij hem waren, had hij de aandacht voor de kinderen. Als de kinderen 's avonds sliepen, dan werkte hij nog wat. De tijd dat ze er niet waren was hij vooral veel onderweg dus. Dat was overigens altijd al zijn plan. Bedrijf op termijn verkopen en daarna terug naar Nederland. Maar daar is dus die scheiding tussen gekomen. 

Ook wel het idee dat hij te lang veel te veel hooi op zijn vork heeft genomen. 


DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 19:09

dan schreef op 01-08-2021 om 19:05:

hij heeft nog een huis daar? Kan hij vanuit huis werken want dan zou hij ook af en toe voor wat langere tijd in het buitenland kunnen blijven. Is dan weer minder handig voor A12345 natuurlijk.

Dat zou wel een goede oplossing zijn, bijvoorbeeld om de week ofzo.. Ene week bij TO andere week bij zijn kinderen.. 

Yolo schreef op 01-08-2021 om 19:09:

[..]

Dat zou wel een goede oplossing zijn, bijvoorbeeld om de week ofzo.. Ene week bij TO andere week bij zijn kinderen..

To wil niet latten.

Ze wil 100% of anders niets

dan

dan

01-08-2021 om 19:12

Yolo schreef op 01-08-2021 om 19:09:

[..]

Dat zou wel een goede oplossing zijn, bijvoorbeeld om de week ofzo.. Ene week bij TO andere week bij zijn kinderen..

of een paar weken bij de kinderen en paar weken bij TO, of nog een andere verdeling, elke week heen en weer reizen is wellicht ook belastend als het zo ver is. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 19:14

Granny71 schreef op 01-08-2021 om 19:11:

[..]

To wil niet latten.

Ze wil 100% of anders niets

Dan moet ze hem los laten... 

dan

dan

01-08-2021 om 19:15

Granny71 schreef op 01-08-2021 om 19:11:

[..]

To wil niet latten.

Ze wil 100% of anders niets

ik weet niet of er tot een oplossing gekozen kan worden waarbij iedereen 100% tevreden is. Zelf zou ik liever hebben dat mijn vriend gelukkig was, al zouden we elkaar dan minder zien. In de huidige situatie zijn zowel hij als zijn kinderen geregeld verdrietig wat ook zijn weerslag heeft op TO en wellicht ook de ex van vriend. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.