Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


MevrouwJack schreef op 01-08-2021 om 16:49:

[..]

Het is helemaal niet leuker en gezelliger voor je vriend. Zijn gezin is er namelijk helemaal niet. Bizar dat je gewoon zegt "hoe goed het allemaal gaat" en "het is veel leuker en gezelliger". Je vriend is doodongelukkig.

He maar de kinderen hebben nu wel een vaderfiguur in hun leven.

Dat is het enige dat telt

A12345

A12345

01-08-2021 om 16:55 Topicstarter

Dat is dik 'n dag rijden. Op en neer twee dagen en dan moet je ook nog slapen. Dus niet iets om even voor een weekendje op en neer te rijden. 

I.p.v. latten (dat is ook voor hem niet vol te houden) zou ik liever zien dat zijn kinderen hier tijdens de vakanties zijn. Maar dat is niet iets wat ik kan regelen. Dat moet hij toch echt met zijn ex zien te regelen. 

Ik zou de man loslaten en hem terug naar het land van zijn gezin laten gaan. Dan kunnen zijn kinderen wel hun vader en moeder in hun buurt hebben. 

JumpyTurtle18

JumpyTurtle18

01-08-2021 om 16:56

Nee, ze is er niet 100% voor hem. Want als hij verdrietig is over zijn kinderen is ze geïrriteerd. 
Hij moet geven, geven, geven en zij neemt en neemt, en ook dat is nog niet genoeg.
Maar dat lijkt niet echt aan te komen.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 16:57

A12345 schreef op 01-08-2021 om 16:55:

Dat is dik 'n dag rijden. Op en neer twee dagen en dan moet je ook nog slapen. Dus niet iets om even voor een weekendje op en neer te rijden.

I.p.v. latten (dat is ook voor hem niet vol te houden) zou ik liever zien dat zijn kinderen hier tijdens de vakanties zijn. Maar dat is niet iets wat ik kan regelen. Dat moet hij toch echt met zijn ex zien te regelen.

Dat vind hij teveel gedoe of jij?

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 16:58

redbulletje schreef op 01-08-2021 om 16:55:

Ik zou de man loslaten en hem terug naar het land van zijn gezin laten gaan. Dan kunnen zijn kinderen wel hun vader en moeder in hun buurt hebben.

Ik ook, dit gaat het niet worden.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

01-08-2021 om 17:00

Weet niet of het begrepen wordt, maar ik moet denken aan dat topic op dat andere forum. TO had iets met bergen in haar naam. Haar kinderen waren al volwassen. Maar de reacties en het (niet) zicht hebben op de situatie vind ik vergelijkbaar. Ik zeg dit niet om gemeen te doen, maar ik heb daar meegelezen en zag er mooie reacties tussen staan. Wellicht dat die forummers hier nu ook zitten en hetzelfde advies kunnen geven. Wellicht heb je daar iets aan, TO.

A12345

A12345

01-08-2021 om 17:01 Topicstarter

BlueHeart schreef op 01-08-2021 om 16:57:

[..]

Dat vind hij teveel gedoe of jij?

Dat lijkt me simpelweg niet vol te houden. Om de week zit je dan twee volle dagen in de auto. Als een verjaardag in de tijd van zijn ex viel, ging hij voor één dag op en neer. Dat is dus dag 1 's ochtends weg en 's nachts arriveren. Verjaardag vieren, even slapen en dan weer een hele dag rijden. Levensgevaarlijk. 

Lijkt me niet iets dat eeuwig vol te houden is. In zijn situatie zou ik of alles op alles gezet hebben om de kinderen daar weg te krijgen of me erbij neer hebben gelegd dat mijn leven de komende jaren daar is. Maar dat heeft hij dus niet gedaan. 

dan

dan

01-08-2021 om 17:01

inderdaad wel ver rijden maar toch ben ik van mening dat er wel een oplossing te vinden moet zijn waardoor ze elkaar vaker kunnen zien. Of hij moet weer terug verhuizen maar dat betekent wellicht ook het einde van jullie relatie. 

Als je echt om deze man geeft (en niet om alle voordelen die hij jullie nu biedt) dan laat je hem uit liefde terug gaan naar zijn kinderen en ondersteun je hem daarbij.
Het is de enige fatsoenlijke oplossing.

A12345

A12345

01-08-2021 om 17:02 Topicstarter

Hen74 schreef op 01-08-2021 om 17:00:

Weet niet of het begrepen wordt, maar ik moet denken aan dat topic op dat andere forum. TO had iets met bergen in haar naam. Haar kinderen waren al volwassen. Maar de reacties en het (niet) zicht hebben op de situatie vind ik vergelijkbaar. Ik zeg dit niet om gemeen te doen, maar ik heb daar meegelezen en zag er mooie reacties tussen staan. Wellicht dat die forummers hier nu ook zitten en hetzelfde advies kunnen geven. Wellicht heb je daar iets aan, TO.

Ik begrijp het in elk geval niet. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

01-08-2021 om 17:04

A12345 schreef op 01-08-2021 om 17:01:

[..]

Dat lijkt me simpelweg niet vol te houden. Om de week zit je dan twee volle dagen in de auto. Als een verjaardag in de tijd van zijn ex viel, ging hij voor één dag op en neer. Dat is dus dag 1 's ochtends weg en 's nachts arriveren. Verjaardag vieren, even slapen en dan weer een hele dag rijden. Levensgevaarlijk.

Lijkt me niet iets dat eeuwig vol te houden is. In zijn situatie zou ik of alles op alles gezet hebben om de kinderen daar weg te krijgen of me erbij neer hebben gelegd dat mijn leven de komende jaren daar is. Maar dat heeft hij dus niet gedaan.

De kinderen daar weg krijgen?? Dat wil je die kinderen toch ook niet aan doen?

Nogmaals: waarin zie jij wérkelijk het probleem, dus onderliggend? En waarin zie jij een oplossing (eentje die dus kán)?

A12345

A12345

01-08-2021 om 17:07 Topicstarter

Hen74 schreef op 01-08-2021 om 17:04:

[..]

De kinderen daar weg krijgen?? Dat wil je die kinderen toch ook niet aan doen?

Nogmaals: waarin zie jij wérkelijk het probleem, dus onderliggend? En waarin zie jij een oplossing (eentje die dus kán)?

Jawel. Kinderen zijn nog jong. Ze zien nu één van hun ouders vaak en de andere niet. Dat verandert dan op zich niet. Alleen zien ze dan hun vader vaker en hun moeder minder vaak. 

Als bonus hebben ze hier ook nog betere toekomstperspectieven en een opa en een oma (zijn ouders wonen hier in de buurt). 

Neem hem niks kwalijk, maar ik vind het wel een behoorlijke inschattingsfout dat hij heeft gedacht om 'n heel leven daar 'n week z'n kinderen op te kunnen voeden en dan volgens de andere week elders een sociaal leven te hebben, etc. 

A12345 schreef op 01-08-2021 om 12:53:

[..]

Soms wil hij een cadeautje kopen voor ze. Maar ik merk dat ik er totaal niet het geduld voor heb als ik in de winkel dingen aanwijs en hij vindt dat dan niks of hij denkt dat z'n kinderen liever iets anders hebben.

Dju nog eens aan toe, ik heb geen kinderen maar alleen dit al, hij mag van jou niet eens een uur of langer moeite doen om voor ZIJN kinderen een cadeautje te kopen, jij wil dat hij zo maar iets uit het rek trekt voor ZIJN kinderen? Zoals jij hem omschrijft in je op, als een weke wat, wat een catch ben jij zelf?  Man man man. Ik hoop dat hij snel terug gaat naar dichter bij zijn kinderen en liefst rennend.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 17:09

A12345 schreef op 01-08-2021 om 17:01:

[..]

Dat lijkt me simpelweg niet vol te houden. Om de week zit je dan twee volle dagen in de auto. Als een verjaardag in de tijd van zijn ex viel, ging hij voor één dag op en neer. Dat is dus dag 1 's ochtends weg en 's nachts arriveren. Verjaardag vieren, even slapen en dan weer een hele dag rijden. Levensgevaarlijk.

Lijkt me niet iets dat eeuwig vol te houden is. In zijn situatie zou ik of alles op alles gezet hebben om de kinderen daar weg te krijgen of me erbij neer hebben gelegd dat mijn leven de komende jaren daar is. Maar dat heeft hij dus niet gedaan.

Dat is geen echt antwoord op mijn vraag, vind hij het teveel gedoe of jij? 

Kan hij niet in een hotel, bij ex op de bank slapen oid?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.