Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


Hij mag zijn kinderen niet eens meenemen in de vakantie?? Waarom niet? Heeft hij iets fouts gedaan waardoor hij zijn kinderen niet meer 1 op 1 mag zien? Hij heeft nog gewoon ouderlijk gezag, toch? 

Wat zou jij doen als je kinderen alleen maar huilden aan de telefoon en je zo erg misten? Ik zou geen dag langer willen wachten en direct terug verhuizen. Eerst maar in een vakantiehuisje en vanuit daar iets anders zoeken? 

Het is toch te zot om je kinderen van de ene op de andere dag nauwelijks meer te zien? Dat is onmenselijk. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 16:26

A12345 schreef op 01-08-2021 om 16:20:

[..]

Ik stoor me eraan dat hij me probeert buiten te sluiten op dat gebied. Voor een deel komt dat misschien door mijn reactie.

Misschien moeten we op dat punt alles vergeten wat er is gezegd en dat weer vanaf het begin opnieuw op gaan pakken.

Ik vind het helemaal niet vervelend als hij met zijn kinderen belt. Wat ik wel vervelend vind is dat hij daarna elke keer van streek is.

En dat er uiteindelijk nooit iets op wordt gelost. In de zin van laat de kinderen in de vakanties hierheen komen. Dan ziet hij zijn kinderen, zijn kinderen hun vader en heeft zijn ex haar handen ook even vrij. Met de zomervakantie, kerstvakantie, herfstvakantie en voorjaarsvakantie heb je dan vier momenten in een jaar.

Of in het kort gezegd: dat de omgangsregeling af wordt gestemd op de huidige situatie. Al het andere lijkt me ook weer dweilen met de kraan open. De hele vakantie op en neer rijden, dat is niet vol te houden. Los van dat dat nu met corona moeilijk is.

Dat is toch begrijpelijk hij mist zijn kinderen en heeft ze dan overstuur aan de telefoon, hij zou toch wel gevoelloos moeten zijn om daar niet van streek van te raken toch? Ben je er dan voor hem als hij van streek is? Krijg je op die momenten ruzie? Ik probeer het even helder te krijgen..

Is het een optie om tussen de vakanties door, eens een lang weekend die kant op te gaan en zijn kinderen te gaan bezoeken? 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 16:27

Julali schreef op 01-08-2021 om 16:24:

Wat zou jij doen als je kinderen alleen maar huilden aan de telefoon en je zo erg misten? Ik zou geen dag langer willen wachten en direct terug verhuizen. Eerst maar in een vakantiehuisje en vanuit daar iets anders zoeken?

Het is toch te zot om je kinderen van de ene op de andere dag nauwelijks meer te zien? Dat is onmenselijk.

Ik heb medelijden met die man, maar ook zeker zo erg met die kinderen! 6 en 7 jaar nog maar ook 😪

A12345

A12345

01-08-2021 om 16:28 Topicstarter

Julali schreef op 01-08-2021 om 16:22:

Hij mag zijn kinderen niet eens meenemen in de vakantie?? Waarom niet? Heeft hij iets fouts gedaan waardoor hij zijn kinderen niet meer 1 op 1 mag zien? Hij heeft nog gewoon ouderlijk gezag, toch?

Hij heeft ouderlijk gezag en niks fouts gedaan. Maar het is een programma van "om de week". Hij mag in haar tijd natuurlijk niet de kinderen zomaar meenemen naar het buitenland. En om de week kinderen meezeulen naar het buitenland, dat is ook voor niemand goed. En dan zit je nu ook nog eens met corona, quarantaine e.d. 

A12345

A12345

01-08-2021 om 16:33 Topicstarter

Yolo schreef op 01-08-2021 om 16:26:

[..]

Dat is toch begrijpelijk hij mist zijn kinderen en heeft ze dan overstuur aan de telefoon, hij zou toch wel gevoelloos moeten zijn om daar niet van streek van te raken toch? Ben je er dan voor hem als hij van streek is? Krijg je op die momenten ruzie? Ik probeer het even helder te krijgen..

Is het een optie om tussen de vakanties door, eens een lang weekend die kant op te gaan en zijn kinderen te gaan bezoeken?

Hij belt nu vooral als ik er niet ben. En dan tref ik 'm daarna in de put aan. Er komt dan nauwelijks iets uit en ik kan dan wel raden wat er is ondertussen. 

Met corona is dat laatste geen optie. Qua afstand is het al lastig. Ik vind het ook geen structurele oplossing. 

Structurele oplossing is wat mij betreft dat programma aanpassen. Dan kunnen we hier met z'n allen leuke dingen doen. Of met z'n allen op vakantie gaan. Misschien dat ik er dan ook vertrouwen in ga krijgen dat het anders kan gaan als in de relatie hiervoor. 

Zo'n weekendje dan soms eens als "extraatje". 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 16:35

A12345 schreef op 01-08-2021 om 16:33:

[..]

Hij belt nu vooral als ik er niet ben. En dan tref ik 'm daarna in de put aan. Er komt dan nauwelijks iets uit en ik kan dan wel raden wat er is ondertussen.

Met corona is dat laatste geen optie. Qua afstand is het al lastig. Ik vind het ook geen structurele oplossing.

Structurele oplossing is wat mij betreft dat programma aanpassen. Dan kunnen we hier met z'n allen leuke dingen doen. Of met z'n allen op vakantie gaan. Misschien dat ik er dan ook vertrouwen in ga krijgen dat het anders kan gaan als in de relatie hiervoor.

Zo'n weekendje dan soms eens als "extraatje".

Nogmaals, op dat moment hoe gaat het dan? Ben je er voor hem? Of raak je er geïrriteerd van en krijgen jullie ruzie? Uit je reactie vermoed ik het laatste  

Nu zeg je dan kunnen we hier met zijn alle leuke dingen doen, maar je verwijt hem nu al teveel met zijn kinderen bezig te zijn.. Hoe moet het voor jou dan voelen als ze er daadwerkelijk de hele dag zijn? Zou dat jaloerse gevoel dan niet sterker worden bij jou? 

dan

dan

01-08-2021 om 16:40

A12345 schreef op 01-08-2021 om 13:20:

Uiteraard is dat vantevoren besproken. Ik denk zelf dat hij het onderschat heeft allemaal. Natuurlijk is ook corona er tussen gekomen. Zijn ex vond het aanvankelijk prima. Naar mijn idee vooral omdat ze het als 'n kans zag om de kinderen wat te onthechten van hun vader en wat meer naar haar toe te trekken.

Ik had zelf ook wel de hoop dat de moeder wat meer moeder zou gaan zijn voor de kinderen. Ik heb zelf altijd in mijn eentje voor mijn twee kinderen gezorgd toen ze klein waren. Zonder hulp van de vader. Zij heeft na de scheiding een behoorlijk bedrag "gekregen" en krijgt elke maand alimentatie voor de kinderen. Het gaat er bij mij moeilijk in waarom ze niet gewoon voor haar kinderen kan zorgen. Daar is ze moeder voor.

Latten zie ik niet zitten. Ik wil iemand die er 100% voor me is, niet de helft van de tijd afwezig (al dan niet geestelijk afwezig). Als zijn kinderen bij ons komen wonen, ben ik bang dat hij vooral veel oog heeft voor zijn kinderen en minder voor de rest. Dat heb ik eerder meegemaakt en dat behoeft geen herhaling.

Hij vertelt me nu al minder. Ik moet er zelf naar vragen of hij zijn kinderen gebeld heeft en hoe dat is gegaan. Uit zichzelf zegt hij daar bijna niets meer over. Laatste keren zei hij ook dat hij denkt dat ik een trauma heb opgelopen vanwege dat mijn kinderen in feite geen vader hebben gehad en mijn partner daarna veel verschil maakte tussen de kinderen. En dat ik daardoor niet voor rede vatbaar ben en hij dus ook niet veel zin heeft om er over te discussiëren.

omdat jij altijd zelf voor je kinderen moest zorgen wil dat niet zeggen dat je dat de kinderen van je vriend ook moet toewensen. Ik denk dat je helemaal niet toe bent aan de relatie met deze man. 

A12345

A12345

01-08-2021 om 16:40 Topicstarter

redbulletje schreef op 01-08-2021 om 15:51:

[..]

Waarom dan toch wéér een relatie en je kinderen met een nieuwe vriend opzadelen? Richt je op aandacht voor je kinderen ipv op een man. Het is zonde dat ze geen aandacht van hun vader krijgen maar hun moeder is zo te lezen ook veel met zichzelf bezig ipv eerst zien die kinderen groot te krijgen.

Dit gaat me wel te ver. 

Uiteindelijk na het zoveelste huiselijk geweld gescheiden van de vader van mijn kinderen. Daarna ze alleen opgevoed. Full-time gewerkt, waarbij zusjes dan hielpen met oppassen e.d. De eindjes altijd aan elkaar geknoopt. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 16:44

A12345 schreef op 01-08-2021 om 16:40:

[..]

Dit gaat me wel te ver.

Uiteindelijk na het zoveelste huiselijk geweld gescheiden van de vader van mijn kinderen. Daarna ze alleen opgevoed. Full-time gewerkt, waarbij zusjes dan hielpen met oppassen e.d. De eindjes altijd aan elkaar geknoopt.

En dit is intussen de tweede surrogaatvader voor jouw kinderen dus? 


A12345 schreef op 01-08-2021 om 16:40:

[..]

Dit gaat me wel te ver.

Uiteindelijk na het zoveelste huiselijk geweld gescheiden van de vader van mijn kinderen. Daarna ze alleen opgevoed. Full-time gewerkt, waarbij zusjes dan hielpen met oppassen e.d. De eindjes altijd aan elkaar geknoopt.

Waarom ben je niet trots op mezelf en je kinderen dat jullie het samen gered hebben?

Waarom moet er persé een man/vader in hun dagelijks leven komen? Je hebt toch juist aan je kinderen laten zien dat dat helemaal niet nodig is.

A12345

A12345

01-08-2021 om 16:48 Topicstarter

Yolo schreef op 01-08-2021 om 16:35:

[..]

Nogmaals, op dat moment hoe gaat het dan? Ben je er voor hem? Of raak je er geïrriteerd van en krijgen jullie ruzie? Uit je reactie vermoed ik het laatste

Nu zeg je dan kunnen we hier met zijn alle leuke dingen doen, maar je verwijt hem nu al teveel met zijn kinderen bezig te zijn.. Hoe moet het voor jou dan voelen als ze er daadwerkelijk de hele dag zijn? Zou dat jaloerse gevoel dan niet sterker worden bij jou?

Als ik eerlijk ben raak ik dan steeds vaker vooral geïrriteerd. Een soort van onmacht, omdat ik de situatie ook niet op kan lossen en ook niet weet wat te doen. 

Als ze er de hele dag zijn, dat is afwachten hoe dat gaat. Als we dan als twee families naast elkaar leven, dat zie ik eerlijk gezegd niet zitten. Dat heb ik al meegemaakt. Dan gaat in de praktijk het ene deel van de familie op pad en zit het andere deel thuis. Of zit het ene deel aan de chips en de cola en het andere deel niet. Zo ging dat toen. 

Als het dan met z'n allen leuk en gezellig is en het tussen de kinderen goed gaat, dan is dat een ander verhaal natuurlijk. 

En op de andere vraag van iemand. nee, ik was niet toe aan een relatie. Maar was positief verbaasd over hoe goed het allemaal ging, ook met de kinderen. Het was en is nu veel leuker en gezelliger dan voorheen. 

A12345 schreef op 01-08-2021 om 16:48:

[..]

En op de andere vraag van iemand. nee, ik was niet toe aan een relatie. Maar was positief verbaasd over hoe goed het allemaal ging, ook met de kinderen. Het was en is nu veel leuker en gezelliger dan voorheen.

Het is helemaal niet leuker en gezelliger voor je vriend. Zijn gezin is er namelijk helemaal niet. Bizar dat je gewoon zegt "hoe goed het allemaal gaat" en "het is veel leuker en gezelliger". Je vriend is doodongelukkig.

dan

dan

01-08-2021 om 16:52

hoe ver wonen jullie dan van zijn kinderen vandaan? Er moet toch een oplossing te vinden zijn die voor je vriend en zijn kinderen haalbaar is wb de frequentie dat ze elkaar kunnen zien? 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

01-08-2021 om 16:53

Als toevoeging op mijn post van een pagina terug. Ik lees net deze reactie van jou: 'Latten zie ik niet zitten. Ik wil iemand die er 100% voor me is, niet de helft van de tijd afwezig (al dan niet geestelijk afwezig). Als zijn kinderen bij ons komen wonen, ben ik bang dat hij vooral veel oog heeft voor zijn kinderen en minder voor de rest.'

Heb je daar eigenlijk niet je antwoord/oorzaak van het probleem? Jij wilt hem 100%. 
(Ben jij er 100% voor hem trouwens?) 

Als je lat, dan is hij gedurende de tijd dat hij wél bij jou is, er mogelijk wel 100%. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.