Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Jamie

Jamie

14-12-2015 om 08:19


anoniem

anoniem

20-12-2015 om 13:04

Bieb

Het keert steeds weer terug op wat autisme nu precies is. Het is een prikkelverwerkingsstoornis voor zo ver mijn ervaring rijkt maar dat schijnt niet altijd het geval te zijn. Het heeft ook niet perse met afwezige empathie te maken maar wel met de juiste empathie op dat moment. Weinig contact maken en weinig sexdrive ook niet. Er zijn juist mensen met autisme die hunkeren naar contact en die steeds opzoeken, anderen zijn er niet goed in zijn of ervaren zoveel prikkels dat contact erg moeilijk wordt. Er zijn ook mensen met autisme met een grote sexdrive.

En ik zie het CB vooral platte lijstjes maken waar ook het inzicht in ontbreekt. Dan heb je ouders nodig maar als vragende ouders worden overgeslagen. En dat is ook wat ontbreekt op bepaalde vlakken bij iemand met autisme: het inzicht ontbreekt.

In het begin van mijn zoektocht ging ik nog wel lezingen af als ik mijzelf eens "vrij" gaf (vooral in Delft en omgeving, Twente is het niveau er van hoog en hoorde je weleens hele nieuwe dingen) maar ondertussen ben ik daar een beetje op uitgekeken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.