Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
20-02-2019 om 07:15
Van spraakmakers/radio 1:
Heb jij weer naar de Luizenmoeder gekeken? Door het succesvolle programma heeft iedereen het erover: curlingouders. Dat zijn volgens Juf Ank ouders die ieder obstakel voor hun kinderen weg willen poetsen. De term dook tien jaar geleden voor het eerst in Nederland op, maar is sinds vorige week zondag weer springlevend.
Opvoeden
Komende woensdag gaan we het in Spraakmakers over dit fenomeen hebben. Want het lijkt een grappig term, maar achter het woord gaat een serieuzer probleem schuil. Ouders die scripties schrijven, scooterboetes betalen, kamers opruimen en citotoetsen kopen op Marktplaats om de antwoorden in de hoofden van hun kinderen te stampen. Bewijs je je kind een dienst door alles voor ze te regelen of werkt het juist averechts? Voeden we een generatie op die niet meer met teleurstelling kan omgaan?
Vertel ons jouw ervaring met opvoeden. Zie je de opvoedmethoden door de jaren heen veranderen en zo ja: hoe dan? We nemen de input en reacties graag mee tijdens onze uitzending van woensdag waarin we het o.a. gaan hebben over opvoeden.
10-03-2019 om 12:15
Dat laatste zie ik inderdaad meer dan curlingouders. Vaak ook uit onvermogen en door teveel problemen in het eigen leven. Tegen een school zou ik zeggen: wees blij met betrokken ouders, dan kunnen jullie je richten op de kinderen die geen begeleiding krijgen van thuis. Maar dat doen die scholen dan weer niet, het is allemaal one size fits all. Dan vind ik het hypocriet om te klagen over curlingouders.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.