Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Nimbo

Nimbo

07-05-2016 om 12:55

centrum jeugd en gezin


Reactie

@Mijntje, natuurlijk is het een goed teken dat de jongens de uitnodiging aannemen. Maar ik stelde Nimbo een vraag waarin een waarschuwing lag. Een waarschuwing dat het gesprek anders kan uitpakken dan ze bedoeld heeft. Ik vond haar reactie daarop onvriendelijk. Nu ja, dat is al eerder gebeurd in dit draadje terwijl een reactie goed bedoeld is.

Mijntje

Mijntje

28-05-2016 om 14:57

Flanagan

Het klonk een beetje aanvallend van je, ook al was dat dan niet zo bedoeld. Dat is ook het lastige van internet en woorden kiezen, ik denk dat het goed is dat Nimbo niet meteen bij het maken van de afspraak begon over mediation. Ze appte, dat kan dan niet goed overkomen. Het is fijn dat haar zoon nog open staat om te praten. En natuurlijk wil dat niet zeggen dat Nimbo 'haar zin krijgt', maar het kan ze hopelijk wel weer dichter tot elkaar brengen.

nimbo

nimbo

28-05-2016 om 18:00

ik

raakte inderdaad geirriteerd omdat ik het gevoel heb, Flanagan, dat je constant op zoek bent naar argumenten om mijn gedrag af te kraken. Niks wat ik doe is goed in jouw ogen, alles leg je negatief uit.

Ik stuur gewoon een appje met een uitnodiging, zonder dat ik een heel verhaal schrijf over iets wat ik te belangrijk vind om af te doen met een app, maar waarvan ik een korte aankondiging doe om het te bespreken. En jij komt met informatie achterhouden en een niet eerlijke situatie.... Ja, dan reageer ik onvriendelijk, want ik heb het gevoel dat je me aan het afbranden bent.

We zijn bij de jongens geweest en zoon gaat akkoord met mediation; allebei gaan ze akkoord. Heel fijn dus. Goed en ontspannen gesprek gehad. Helemaal gerust nu!

Waarschuwing

Een waarschuwing is GEEN kritiek, maar een punt dat jje kan meenemen in je overwegingen.
Zodoende heb ik je geen enkele keer afgebrand.
Als jij dat wel zo ervaren hebt, sorry dan maar dat was zeker niet mijn bedoeling.
Ik ben wel blij voor je dat julie er samen proberen uit te komen.

nimbo

nimbo

28-05-2016 om 20:24

flanagan,

dank je wel!

Nimbo

ik ben meelezer en totaal niet thuis in deze materie (gelukkig maar, als ik het relaas zo heb gelezen).

Ik merk dat er veel meegedacht wordt. Helaas kan niet iedereen woorden even goed op papier zetten. ik merk dat ik daar zelf ook veel last van heb. Daardoor zijn er, denk ik, ook misverstanden gekomen.

Ondanks alles ben je hier toch blijven schrijven. Misschien deels om van je af te schrijven. Dat weet ik niet. Ik vind het fijn voor jullie dat zoon open staat voor mediation.

Als ik een tip mag geven: probeer open te blijven staan voor alle suggesties.
Jouw zoon wordt volwassen. Hij heeft helaas wel de leeftijd, maar niet zijn intelligentie mee. Zolang jullie hem niet weg proberen te duwen, zal contact (misschien moeizaam) mogelijk blijven. Zodra hij het idee krijgt (al zijn het maar zijn gedachten) dat jullie tegen hem zijn, zal dat (vrees ik) tot verlies van contact leiden. Ik hoop van harte dat jullie goed door deze levensfase heen mogen komen.

Hou vol!

nimbo

nimbo

04-06-2016 om 00:54

dank je wel urslau

Voor je berichtje. het gaat goed. Het contact wordt heel langzaam weer wat normaler. WE gaan het zien!

Fransien

Fransien

04-06-2016 om 13:21

sterkte

Ik hoop voor je dat de verhouding inderdaad wat genormaliseerd wordt, maar eigenlijk vind ik het veelzeggend dat vriend naar de rechter stapt om geld van jullie te eisen en zoon al zijn spaargeld aan vriends familie laat geven.

Je zoon heeft inderdaad wel zijn leeftijd en niet zijn intelligentie en impulsbeheersing mee.

Ik hoop dat jullie er uit komen, maar dit zal waarschijnlijk nog wel een hele tijd een zorgelijke relatie blijven.

Nimbo

Hoe gaat het nu? Is alles nog steeds redelijk of zijn er weer nieuwe hobbels of de weg?

Ik hoop voor jullie dat jullie er met mediation uit gaan komen.

nimbo

nimbo

13-06-2016 om 22:43

goed

alleen al het feit dat we mediation gaan doen heeft al veel spanning opgeheven. Ze zijn onlangs zelfs 'gewoon' op de verjaardag van man geweest. Het contact is nog steeds heel magertjes maar al veel beter!
Komende week is er een eerste gesprek. Erg spannend dus.

Nimbo

Ik hoop dat jullie er beetje bij beetje uit gaan komen.
Ik kan alleen maar zeggen. Blijf staan waar jullie zelf achter staan en wees liefdevol maar wel duidelijk.

Nimbo

Heeft de mediation nog gewenst resultaat opgeleverd?

Hier zie ik een van de kinderen uiteindelijk ook een traject als jouw zoon ingaan. Hoop maar dat we voldoende jaren krijgen om hem voldoende handvatten mee te geven om zichzelf sterker te maken en in zichzelf te leren geloven.

Hoop dat jullie er uiteindelijk allemaal sterker van worden.

nimbo

nimbo

18-07-2016 om 20:05

nog niet helemaal

maar we hebben goede stappen gezet. de mediator heeft op slimme wijze mijn zoon bewindvoering aangeboden waardoor hij hiermee akkoord gaat. Dat is een hele geruststelling.
Het contact gaat nog weinig beter, maar we merken dat er toch minder spanning zit. Dus laten we het zo veel mogelijk los, want het lijkt ook alsof het niet zozeer met de relatie te maken heeft, alswel dat ze andere activiteiten hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.