Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Elene

Elene

30-04-2009 om 12:46

Bizar ! auro rijdt in op menigte....in apeldoorn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

09-05-2009 om 12:54

Vrienden maken

Is na je middelbare school/studie-tijd gewoon harstikke moeilijk. Juist in die periode definieer je wie je bent en ben je intensief bezig met jezelf en je wereldbeeld. De contacten gaan dan heel diep, hele nachten bomen over idealen is niks bijzonders.
Als die vriendschappen verwateren wordt het hartstikke lastig om nieuwe vrienden te maken, óók hier op OOL worden regelmatig draadjes gestart daarover.
Eenzaamheid komt denk ik echt heel vaak voor in de maatschappij, maar ik denk ook dat dat altijd al zo geweest is.

Tirza

liora

liora

09-05-2009 om 12:58

Fladder (beetje ot_

Er was laatst iemand van OOL die koffie met je wilde drinken in Amsterdam, toen je daar voor werk moest zijn. Jij kon die middag niet. Maar maak een nieuwe afspraak!

Succes,

Liora

Narcis

Narcis

09-05-2009 om 13:22

Rouw

Ja, volgens mij (en wie ben ik dan?) verdient Karst T ook rouw. Hij wordt niet genoemd, nérgens als óók slachtoffer. Maar ook hij heeft nabestaanden en die worden niet gerespecteerd. Of het moet via de 'Telegrof'. Mwoh, dat is geen krant. Dat is een wc papier (toch ook gekocht).
Ja, ik rouw óók om Karst. Ik zit ook in een situatie, zonder werk, géén inkomen, straks zonder dak... en dan? Ik gedenk mijn kinders, ik hou van ze. (Al kán je het nooit bewijzen, uit iets dat niet te bevatten is, nl. je gevoel) Maar ik stap er wel uit één dezer dagen.

siem

siem

09-05-2009 om 13:29

Narcis

Het komt goed.
Ik zat een jaar geleden ook zonder huis, zonder huis en zonder inkomsten. Volgens de officieele instanties had ik zelfs geen kinderen.
Ondertussen heb ik weer inkomsten (werk zelfs), een huis en de officieele instanties hebben hun fouten terug gedraait.
Mijn tip, ga naar het leger des heils en vraag om hulp. Een dak gaan ze je niet geven maar de rest is regelbaar door hun talrijke connecties.
Sterkte!

Narcis

Narcis

09-05-2009 om 13:32

Enneh

Als ik wil, nl fohn in bad terwijl ik in dat bad zit... Zijn mijn eerste slachtoffers, mensen die ervoor zijn opgeleid. Géén spektakel voor de buurt. Integer worden mijn nabestaanden ingelicht. (Mijn kids)... En ik word vergeten.
Maar met deze 'herdenkings-dienst' wordt wederom Karst 'vergeten' als ook dode bij...
Ik vraag geen medelijden voor mezelf! Echt niet!

Narcis

Narcis

09-05-2009 om 13:36

Siem!

Ben jij degene met een down-zoon? Dan heb ik in de oertijd nog met je gechat als 'spekkie'.

Narcis

Narcis

09-05-2009 om 13:38

Fladderbeest

Mijn kids hebben het goed.

Narcis

Narcis

09-05-2009 om 13:49

Fladderbeestje

Jouw gekozen naam en mijn echte achternaam liggen heel dichtbij. Maar ik kán niet verder. Mijn kinderen zijn in goede handen. Níet hun vader ( A dumpwitt- op z'n engels) Maar hun grootouders. Ik heb die mensen verguist! Vond ze vreselijk. Maar ze doen het dan toch... hun kleinkinderen verzorgen, dag in dag uit, dag in .... Alle respect.

Narcis

Narcis

09-05-2009 om 13:51

Het gaat ook niet om mij in deze draad

Narcis

Narcis

09-05-2009 om 14:06

Fladder ...

Ook ik fladder, dan heb ik nog niet eens over mijn achternaam ;-(
Lieverd ik geloof je. Je bent meer verwant aan me dan ik denk. Moeilijke exen... autisisch? Kinderen, waarvan in ieder geval er één autistisch is. Ook ik ben meer dan gemiddeld, qua gewicht. Mja da's 't uiterlijk. Hoe meer uiterlijk, hoe minder innerlijk. JAMMER

Narcis

Narcis

09-05-2009 om 14:07

Nikus

Zal ik doen

Narcis

Narcis

09-05-2009 om 14:22

Fladdertje

Lieverd, tot zo'n half jaar geleden had ik maat 40. Nu 42. En nee, ik ben geen slachtoffer van mijn gewicht. mijn gewicht is slachtoffer van mij, ha ha ha. Nee Fladdertje, die slachtofferrol is niet voor me weggelegd. Dat is ook niet de rol die ik speel. Oké lieffie?

Ja heel zielig allemaal hoor maar

a. als je gaat lopen zeiken dat je zelfmoord gaat plegen en dit telkens blijft herhalen dan moet je het gewoon maar eens gaan doen of ophouden met het gezeur over hoe erg het allemaal is.

b. je kan altijd wat van je leven maken, ook zo'n mevrouw van 50 met een paard en een hond. Ga vrijwilligerswerk doen als je zo gek bent op dieren, asielen vol met honden en katten, collega vrijwilligers er om heen. Dat zijn dan weer 2 gesprekjes extra in de week.

Ga kleding inzamelen voor kindertehuizen oid, er zijn mensen die het kunnen vervoeren en uitdelen voor je.
Ga in het bejaardentehuis wekelijks de koffieronde doen.

Narcis

Narcis

09-05-2009 om 14:38

Manda

Zoals eerder aangegeven, gaat het niet om mij. Ik geef antwoord op reakties. Verder niet. Ik ZEIK niet!

Ja. Word boos!!

dan leef je tenminste.

Narcis

Narcis

09-05-2009 om 14:43

Manda

Als ik werk kón vinden: zoals je vriendelijk stelt: "Ga in het bejaardentehuis wekelijks de koffieronde doen." Ik ben nota bene gediplomeerd ziekenverzorgende! En nogmaals ik ZEIK niet en vraag niet om MEDELIJDEN.

Narcis

Narcis

09-05-2009 om 14:47

Het gaat niet om mij...

in feite vraag en vroeg ik alleen of Karst T en zijn nabestaanden ook mogen rouwen. Nogmsaals, hoe tegenstrijdig ook het allemaal mag lijken: het gáát niet om mij!

Kon vinden

hoezo, je kan je aanmelden om als vrijwilliger die koffie rond te brengen en met die mensen een praatje te maken.

Je zeikt wel, je vraagt wel om medelijden en ik heb geen medelijden met je dus dat is bij deze ook uit de wereld.

Waarom maak je je daar druk om

ik kan mij weinig mensen voorstellen die vinden dat de familie van die ene Karst (of hoe hij ook mag heten) niet mag rouwen. En die mensen die dat wel zo vinden, who cares !!!

Narcis

Narcis

09-05-2009 om 14:56

Fladderbeest

Meid, ik heb maat 52 gehad. Ben door omstandighediden afgevallen tot mt 38. Werd geweldig gevonden door mensen die alleen de buitenkant zagen. Ja! En? Nu heb ik maat 42. Ja! Een narcis op een wat gevulde stengel.
(Dit is trouwens mijn zoon zijn liefste bloem, en dáárom noem ik me zo)

Narcis

Narcis

09-05-2009 om 15:04

Manda

Verdoe je berichten niet aan mij. Zoals ik in feite al zei: Het gáát niet over mij! Ik probéér me alleen in te voelen in Karst T. Wat zou ik doen... Nou dat weten we dus. That's all.

Narcis

Narcis

09-05-2009 om 15:19

Best

Fladder

Kaaskopje

Kaaskopje

09-05-2009 om 15:38

Narcis

Ik begrijp de boze reacties wel Narcis. Ik probeer altijd zo voorzichtig mogelijk te reageren op berichtjes als de jouwe. Kan ik het wel maken om boos te reageren? Ja, ik denk het wel.
Kijk nou eens naar wat je schrijft. Je hebt kinderen die door je grootouders worden opgevoed, je wordt binnenkort je huis uitgezet en jouw conclusie is dat het leven dan niets meer waard is en je er maar uit moet stappen. Ik lees hier niet het relaas van een vrouw die tot het bittere eind vecht voor wat ze waard is, maar de moed opgeeft. Ik kan me niet voorstellen dat je dat goed zou keuren als het om een ander ging. Of je het nu gelooft of niet... je kinderen blijven jóuw nodig hebben, je kinderen zitten met een trauma als je eruit stapt.
Manda Rijn kan lekker bot reageren, maar ze zegt nu wel wat ik ook dacht. Doe er iets aan, niets maar dan ook niets is het waard om je kinderen zo´n verdriet aan te doen en niets maar dan ook niets maakt het het waard om ertussen uit te piepen. Als je dood bent ben je dood, dan maak je zéker geen nare dingen meer mee, maar ook geen leuke. Je ontneemt jezelf de kans om je leven een richting te geven die je wél de moeite waard vindt.

Narcis

Narcis

09-05-2009 om 15:48

Kaaskopje

Soms is kaas beter te verteren dan mandarijnen.
Maar ik leef nog! En die fohn... Forget it. Ben nog strijdbaar genoeg. Ga hier zelfs tegen jullie in!

Narcis

Narcis

09-05-2009 om 15:56

Inmiddels

Forumbeheer gevraagt mijn posting te verwijderen en jullie reakties. Behalve jullie reakties aan mij (hé, bedankt- zijn een eyeopener!) hebben ze geen waarde voor de draad.

Tirza G.

Tirza G.

09-05-2009 om 16:00

O, en even voor de goede orde

Als je je fohn in bad gooit, gebeurt er niets. Ja, je aardlekschakelaar knalt er uit.

Tirza

Narcis

Narcis

09-05-2009 om 16:07

Tirza

Ha! maar ik krijg wél krullen
Zonder dollen; ben door jullie lieve en minder lieve reakties wel ervan af gestapt.
Met jullie vechten...? Dat moet niemand willen. Als ik moet vechten dan met mezelf

Van de Forumbeheerder

Van de Forumbeheerder

09-05-2009 om 16:11

Bericht

Beste Narcis, beste Forummers,

Ik ga de reactie van Narcis en de daarop volgende niet verwijderen. Laat me uitleggen waarom.

Je reactie komt voort uit het verhaal dat mensen eenzaam kunnen zijn, dat mensen daarom soms dingen doen die anderen niet voorzien hebben of konden zien, het heeft m.i alles te maken met deze draad. Een beetje minder heftig reageren mag best maar ik denk dat je posting hier prima op zijn plaats is.

Vriendelijke groet,

Annet Merckens
Ouders Online
[email protected]

Tigre

Tigre

09-05-2009 om 17:03

Draad weer oppakken

Letterlijk! Ondanks alle gebeurtenissen van 30/4 en de nasleep ervan, moeten we door. Nederland moet dóór, en gaat door.

Tirza G.

Tirza G.

09-05-2009 om 17:08

Nou eh tigre

Ik ging al door hoor, ik voel me niet zo thuis bij "Nederland moet door". Er is voor mij niets veranderd, het is raar en tragisch dat zoiets is gebeurd, maar daarna ga ik toch echt weer over tot de orde van de dag.

Tirza (met dagen vol orde, blijkbaar)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.