Elene
30-04-2009 om 12:46
Bizar ! auro rijdt in op menigte....in apeldoorn
AMSTERDAM - Alle festiviteiten in Apeldoorn die georganiseerd zijn voor het koninklijke bezoek aan de stad, zijn per direct afgelast. Een personenauto die dwars door de menigte reed en daarna tot stilstand kwam tegen een pilaar, heeft 14 gewonden veroorzaakt.
Het bezoek van de koninklijke familie aan Apeldoorn werd donderdagochtend ruig verstoord door een personenauto die de afgezette wegen was opgereden. De wagen reed met behoorlijke snelheid dwars door de menigte.
De donkere wagen knalde vervolgens tegen het Apeldoornse monument 'De Naald' aan bij Paleis het Loo.
Menigte
De koninklijke familie reed op dat moment juist in een 'historische optocht' op de Loolaan richting het Paleis en de straten stonden vol met publiek.
Dwars door de menigte kwam de auto aanrijden, toeschouwers moesten letterlijk aan de kant springen. Met een behoorlijke snelheid knalde de wagen, die toen al beschadigd was, op het monument.
Omstanders werden geraakt, verslaggevers zouden mensen met open wonden en beenwonden hebben zien liggen. Op de televisie was te zien hoe er slachtoffers gereanimeerd werden.
De wagen werd bestuurd door een man. Hij zat klem in het autowrak en is door de brandweer bevrijd. De bestuurder is naar het ziekenhuis gebracht.
Hulpverleners
Inmiddels zijn er hulpverleners op de been die mensen te hulp schieten die gewond zijn geraakt. Ziekenwagens komen aanrijden en er vliegen helikopters boven Apeldoorn. Er is ook een traumahelikopter ingezet.
Mensen worden afgevoerd naar verschillende ziekenhuizen in de omgeving.
Of het om een ongeluk of opzet gaat, is onduidelijk, net als hoe het kon gebeuren dat een auto door de afzettingen rijdt. Want bij koninklijk bezoek worden strenge veiligheidsmaatregelen in acht genomen.
De Koninklijke familie is in Paleis het Loo en is in veligheid.
Narcis
17-05-2009 om 19:18
Mailen
Ik neem je aanbod graag aan. Zit even te janken nu, want jij en Pandia hebben zélf zoveel meegemaakt en dan moet mijn posting over die fohn heel erg pijn hebben gedaan! Dank aan juliie beiden.
Narcis
17-05-2009 om 19:52
Ik gooi m er nomaals uit (ook ot)
Kreeg toch geen foutmelding of iets dergelijks. Mja, hotmail he?
Narcis
19-05-2009 om 11:57
Misschien toch oplossing
Misschien kom ik tóch niet helemaal op straat te staan. In mijn wanhoop heb ik over het hoofd gezien dat er opvang (lang of kort) is voor dak en thuislozen. Ik ben nl. erg bang om geen dak meer te hebben en op straat te moeten slapen. (Verkrachting en moord) Ik ben nu bezig mij aan te melden bij een stichting die hulp biedt aan dak en thuislozen.
Ik heb geen suziki en mijn auto is niet zwart en ik rij niet expres mensen of dieren aan. Dit voor de goede orde.
Narcis
19-05-2009 om 15:11
Bedankt
voor wat je me hebt verteld in je mail. Ik waardeer het en stel het op prijs dat je dit met me hebt willen delen. Hold on girl. I will hold on too.