Elene
30-04-2009 om 12:46
Bizar ! auro rijdt in op menigte....in apeldoorn
AMSTERDAM - Alle festiviteiten in Apeldoorn die georganiseerd zijn voor het koninklijke bezoek aan de stad, zijn per direct afgelast. Een personenauto die dwars door de menigte reed en daarna tot stilstand kwam tegen een pilaar, heeft 14 gewonden veroorzaakt.
Het bezoek van de koninklijke familie aan Apeldoorn werd donderdagochtend ruig verstoord door een personenauto die de afgezette wegen was opgereden. De wagen reed met behoorlijke snelheid dwars door de menigte.
De donkere wagen knalde vervolgens tegen het Apeldoornse monument 'De Naald' aan bij Paleis het Loo.
Menigte
De koninklijke familie reed op dat moment juist in een 'historische optocht' op de Loolaan richting het Paleis en de straten stonden vol met publiek.
Dwars door de menigte kwam de auto aanrijden, toeschouwers moesten letterlijk aan de kant springen. Met een behoorlijke snelheid knalde de wagen, die toen al beschadigd was, op het monument.
Omstanders werden geraakt, verslaggevers zouden mensen met open wonden en beenwonden hebben zien liggen. Op de televisie was te zien hoe er slachtoffers gereanimeerd werden.
De wagen werd bestuurd door een man. Hij zat klem in het autowrak en is door de brandweer bevrijd. De bestuurder is naar het ziekenhuis gebracht.
Hulpverleners
Inmiddels zijn er hulpverleners op de been die mensen te hulp schieten die gewond zijn geraakt. Ziekenwagens komen aanrijden en er vliegen helikopters boven Apeldoorn. Er is ook een traumahelikopter ingezet.
Mensen worden afgevoerd naar verschillende ziekenhuizen in de omgeving.
Of het om een ongeluk of opzet gaat, is onduidelijk, net als hoe het kon gebeuren dat een auto door de afzettingen rijdt. Want bij koninklijk bezoek worden strenge veiligheidsmaatregelen in acht genomen.
De Koninklijke familie is in Paleis het Loo en is in veligheid.
Jaymza
03-05-2009 om 18:13
Schuld van suzuki?
Als ik hoor dat mensen in oude zwarte suzuki's worden uitgescholden, bedreigd en hun auto beschadigd wordt, nou dan maak ik mij pas ernstig zorgen over onze maatschappij. Ik ga er maar van uit dat het een incident was en opgeblazen door de Telegraaf, want anders is het wel heel droef gesteld met een aantal mensen.
jaymza
sus-anne
03-05-2009 om 18:14
Pelle
Pelle:Maar WAT hebben ze eraan te weten dat die man dit toch wél van tevoren gepland had, doelbewust hard is gaan rijden, het geen barst interesseerde dat er mensen voor het hek stonden en maar gewoon plankgas gaf?
ik ben geen deskundige,maar volgens de psycholoog die aanwezig was in rondom tien kan het heel belangrijk zijn om te weten wáárom deze man dit heeft gedaan,omdat ,zo legde hij uit,de nabestaanden het dan beter kunnen verwerken,en een plekje kunnen geven,als alles duidelijk is kan je het plaatsen,als er puzzelstukjes ontbreken komt de puzzel nooit af.
Getuigen van dit drama die voor hun ogen mensen door de lucht zagen vliegen en doodgaan,( ook bij rondom tien aanwezig)beaamden dit,zij hadden jaren terug een vriend gehad die zijn kinderen had vermoord en vervolgens zelfmoord had gepleegd,en hoewel zij dat gebeuren wel verwerkt hadden,waren zij nu nog steeds bezig met de waarom vraag.
Ook in mijn eigen ervaring speelt de waarom vraag een rol,ooit heeft mijn zoon te maken gehad met zinloos geweld,en hoewel zijn lijf en geest weer helemaal genezen zijn van dit wrede voorval,speelt ook hier nog steeds de vraag :waarom?( daders zijn nooit opgepakt).Niet dagelijks ,niet wekelijks,maar die vraag komt toch nog weleens boven.
ik kan me dus heel goed voorstellen dat de slachtoffers( en veel andere mensen) een antwoord willen op de waarom vraag.
sus-anne
03-05-2009 om 18:19
Pelle
Pelleat heeft geen enkele zin, dit soort acties kun je alleen voorkomen door dit soort dagen niet meer te organiseren. Je kunt veel gekken tegenhouden maar niet allemaal.
Dat zei ik al:Susanne:al besef ik dat je nooit 100% garantie kan krijgen dat zoiets nooit meer gebeurt.
roefel
03-05-2009 om 18:37
Tirza
helemaal met je eens. Ik ben tegen juryrechtspraak omdat ieder mens op de een of andere manier bevooroordeeld is, hoe hard je ook van je zelf roept dat dat niet zo is.
Tinus_p
03-05-2009 om 18:38
Pelle
Pelle:
" Toch is het anders. Volendam is een ongeluk, al had het voorkomen kunnen worden en bijna iedereen hoorde het pas op 1 januari. (..) Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn in Nederland die er volgend jaar op 30 april niet even aan terugdenken, zeker omdat het dan weer uitgebreid op tv komt en er gepraat wordt over de beveiliging. (..) De vrijmarkten zullen toch wel blijven bestaan en dat is voor mij al genoeg koninginnedag."
Ja, de eerste paar jaar. Toch zie je aan Volendam hoe snel dat slijt. Verder bedoelde ik juist dat dingen als vrijmarkten etc niet veranderen -de 'officiele viering' met Beatrix erbij is alleen van belang voor de TV-kijkers en voor de inwoners van de plaats waar Bea is.
Tinus_p
03-05-2009 om 18:47
Voorstelbaar
Miriam:
"Ja, er zijn mensen die willens en wetens mensen willen doden. Daar zijn bewijzen van. Maar dat die bewijzen er zijn bewijst niet dat dat voor dit geval ook opgaat."
Duh
Dat was ook t hele punt. 'Wij' weten niet of deze man willens en wetens anderen had willen doden. Maar het is wel voorstelbaar; en Polly vond het onvoorstelbaar.
Tinus_p
03-05-2009 om 18:56
Wraak op werkgever
Miriam:
"Nee, mijn veronderstelling is dat er geen particuliere beveiligers betrokken zijn bij de beveiliging van de Koninklijke familie. Daar is de Marechaussee voor."
Dat onderscheid is niet zo scherp. De 'directe beveiliging' is een taak van de KMAr, maar ondertussen is het voorstelbaar dat allerlei andere beveiligingstaken (wegafzettingen, terreinbewaking) door particuliere beveiligers gebeurt.
Bovendien, het doet er deels niet toe. Het gaat er namelijk niet alleen om hoe het daadwerkelijk was geregeld, maar vooral hoe de dader dacht dat het was geregeld. Als hij dacht dat hij wraak op zijn voormalige werkgever kon nemen (omdat die bv een deel van de apeldoornse koninginnedagbeveiliging deed) door de beveiliging van de koningin te doorbreken, is dat motief genoeg.
Nogmaals, ik ruil dit idee rustig in voor een vergelijkbaar idee. Maar ik vind het idee van 'wraak op werkgever' niet zot.
Tinus_p
03-05-2009 om 19:55
Bijlmerramp (ot)
Sinilind:
"Ik heb de Bijlmerramp nog steeds op mijn netvlies gebrand omdat ik tegenover die flat woonde en het direct meegemaakt heb. VOor de meeste andere mensen is het een gebeurtenis dat redelijk ver weg is, ze stappen nog steeds in vliegtuigen en denken er niet meer over na."
de Bijlmerramp heeft (en dat is schokkender) bv niet geleid tot het verminderen van het vliegverkeer op Schiphol -iets dat om diverse redenen (met name onze economie en bereikbaarheid, paradoxaal genoeg) heel gewenst zou zijn, maar nu gaan we OT.
marimba
03-05-2009 om 20:10
Vuurwerkramp
Inderdaad, mensen vergeten snel. Ik heb oudjaar in het jaar van de vuurwerkramp in Enschede, aan de rand van het "rampgebied", gevierd. Daar werd toen flink vuurwerk afgestoken (en nu, 10 jaar later, al weer helemaal veel)
M Lavell
03-05-2009 om 20:21
Geen idee
tinus:"De \'directe beveiliging\' is een taak van de KMAr, maar ondertussen is het voorstelbaar dat allerlei andere beveiligingstaken (wegafzettingen, terreinbewaking) door particuliere beveiligers gebeurt."
Nou ja, dat is een kwestie van definitie. Het is voorstelbaar dat er in de stad diverse ingehuurde verkeersregelaars, zelfs vrijwilligers, zijn ingezet. Of je dat 'beveiliging' moet noemen is maar de vraag. Dat sommigen van hen bij een beveiligingsbedrijf werken, is goed mogelijk.
Het is bovendien voorstelbaar dat er particuliere beveiliging is ingehuurd voor de auto's op het parkeerterrein voor genodigden. Misschien ook wel voor de bussen op de Jachtlaan.
Maar dat staat allemaal zo ontzettend ver van de taak om aanslagen te voorkomen.
tinus:"Bovendien, het doet er deels niet toe. Het gaat er namelijk niet alleen om hoe het daadwerkelijk was geregeld, maar vooral hoe de dader dacht dat het was geregeld. Als hij dacht dat hij wraak op zijn voormalige werkgever kon nemen (omdat die bv een deel van de apeldoornse koninginnedagbeveiliging deed) door de beveiliging van de koningin te doorbreken, is dat motief genoeg."
Het voelt nog te veel via de band wat mij betreft. Deze meneer, voormalig beveiliger, zou weten dat het bedrijf waar hij ontslagen is 'iets' doet bij Koninginnendag, maar niet precies wat? Werkte dat bedrijf wel in Apeldoorn?
Wraak op de baas is op zich een motief voor een daad als dit, maar het is wat lastig om dat te verbinden aan een daad waar die baas niet in de buurt is.
tinus:"Nogmaals, ik ruil dit idee rustig in voor een vergelijkbaar idee. Maar ik vind het idee van \'wraak op werkgever\' niet zot."
Ik heb een beter idee. We hebben geen idee. Het is, naarmate de tijd vordert, waarschijnlijk dat dat zo blijft. Als het hier al om een daad gaat, dan wil dat nog niet zeggen dat daarvan een helder doel te omschrijven valt.
Groet,
Miriam Lavell
M Lavell
03-05-2009 om 20:36
Overenkomst
Pelle, volgens mij is er meer overeenkomst tussen Volendam en deze ramp dan op het eerste gezicht lijkt. Ja, 2,4 miljoen mensen hebben het life gezien, maar 14 miljoen mensen dus niet. Een flink deel van hen was aan het feesten. Voor de meesten is het feestje helemaal niet bedorven en zal er dus volgend jaar ook geen associatie zijn.
Groet,
Miriam Lavell
Caro
03-05-2009 om 22:45
Nou............
Ik heb het dan wel niet live gezien maar mijn "feestje" was wel "bedorven". En volgend jaar zal ik er zeker bij stilstaan dat 30 april 2009 geen "gewone" dag was. Dus je kunt niet stellen dat 14 miljoen mensen er geen associatie bij zullen hebben.
Groet Caro
Kaaskopje
03-05-2009 om 22:59
Massa verdriet
Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms licht de kriebels krijg van stille tochten en ander massa vertoon van verdriet, ik denk nu inderdaad aan de begrafenis van André Hazes. Totaal buiten proportie vond ik dat.
Als er iemand is doodgereden... stille omtocht vanwege het feit dat de gemeente allang wist dat het een gevaarlijk punt was. Meisje gewurgd?... stille tocht omdat dat nóóit meer mag gebeuren. Ik snap op zich wel dat mensen behoefte hebben omdat ze iets met hun gevoelens willen doen, maar doordat zo´n tocht als het ware tegenwoordig bijna een moeten is geworden vind ik het wat geforceerd worden. Ik zou er nooit aan mee doen.
Tinus_p
03-05-2009 om 23:05
Kind en badwater
Miriam:
"Ik heb een beter idee. We hebben geen idee. Het is, naarmate de tijd vordert, waarschijnlijk dat dat zo blijft. Als het hier al om een daad gaat, dan wil dat nog niet zeggen dat daarvan een helder doel te omschrijven valt."
Dit is een soort 'kind met het badwater weggooien' denkwijze. Ja, het klopt; veel details (ook belangrijke) zullen nooit meer te achterhalen zijn. Maar dat betekent niet, dat we dus 'geen idee' hebben. Er zijn genoeg details bekend om 'een idee' te hebben.
Tinus_p
03-05-2009 om 23:15
Nog wat
Miriam:
"Het is bovendien voorstelbaar dat er particuliere beveiliging is ingehuurd voor de auto's op het parkeerterrein voor genodigden. Misschien ook wel voor de bussen op de Jachtlaan. Maar dat staat allemaal zo ontzettend ver van de taak om aanslagen te voorkomen."
Ook dat onderscheid is kunstmatig. Het beveiligen van parkeerterreinen heeft diverse doelen, waarvan het voorkomen van aanslagen er eentje is.
Verder zijn particuliere beveiligers ook heel goed in wegafzettingen/verkeersregelen (doen ze dagelijks bij IKEA) en in security checks/bagage/personencontrole (doen ze dagelijks op Schiphol). Dat zijn activiteiten die (ook) als doel hebben om aanslagen te voorkomen.
Genista
04-05-2009 om 00:32
Lys lionne
Lys Lionne: "Ik krijg lichtelijk het gevoel dat ik, omdat ik geen toeschouwer was en geen mensen ken die slachtoffer zijn, ik verder ook niks mag voelen bij deze hele tragedie. Helaas gaat dat voor mij niet op. Ik leef ontzettend mee met de slachtoffers en nabestaanden en mezelf kennende kan ik ook gerust beweren dat Koninginnedag voor mij nooit meer hetzelfde zal zijn."
Om het even met fladderbeestje eens te zijn: Ja hoor, jij mag geschokt zijn, je mag ontzettend meeleven en als voor jou Koninginnedag nooit meer hetzelfde voelt, dan neem ik dat zonder cynisme van je aan. Punt is, dat dat niet automatisch voor anderen hoeft te gelden. Net zo goed als het feit dat Koninginnedag voor mij en anderen hier over een paar jaar helemaal niet zoveel cq niet veranderd zal blijken te zijn, niet betekent dat het voor jou wél anders voelt.
Wat ik tijdens de Bijlmerramp deed, weet ik ook nog precies, maar ik sta er niet op iedere dierendag bij stil. Het komt zelfs niet altijd in me op. Bij 9/11 dito, ik weet nog precies wat ik deed. Maar ik ben niet van plan op iedere datum waarop iets vreselijks gebeurde daarbij stil te blijven staan. Daar heb ik ook wel een goede reden voor: ik herinner me teveel. Op meer dan de helft van de dagen in het jaar zou ik dan ergens bij moeten stilstaan, iemand op dat moment moeten bellen of bloemetjes ergens bij neerzetten of kaarsjes aansteken, etc. Het leven gaat door. Maar (!) als het voor jou wel goed voelt om erbij stil te staan, laat je dan niet weerhouden. Ik heb geen reden jouw gevoel overdreven te vinden omdat het anders is dan het mijne.
Rafelkap
04-05-2009 om 09:14
Kaaskopje, beetje o.t.
en waar ik helemaal niets van snap, is de nationale rouw om moeders van bekende Nederlanders (de moeder van Froger meen ik was overleden), daar worden condoleanceregisters voor geopend. Dit zijn zelfs nieuwsitems (wel op nu.nl dat is toch een beetje telegraferig)
M Lavell
04-05-2009 om 09:59
Veiligheidsrisico
Caro:"Dus je kunt niet stellen dat 14 miljoen mensen er geen associatie bij zullen hebben."
Dat zei ik dan ook niet.
tinus:"Maar dat betekent niet, dat we dus 'geen idee' hebben. Er zijn genoeg details bekend om 'een idee' te hebben."
Maar dat zijn wel allemaal verschillende ideeën, die weer inspireren tot nieuwe. Nu is er weer een buurman die meent te weten dat het wraak op de maatschappij is. Dat klopt al beter met de feiten, want die maatschappij was ter plaatse. Maar ja...?
tinus:"Ook dat onderscheid is kunstmatig. Het beveiligen van parkeerterreinen heeft diverse doelen, waarvan het voorkomen van aanslagen er eentje is."
Hoop je dat, of heb je het beveiliginsplan gelezen? Ik ben alweer vergeten bij welke uitzending het ook weer was en natuurlijk ook de naam van de meneer, voormalig hoofd beveiliging van de koningin. Die was nogal stellig, namelijk dat dit soort verkeersmaatregelen juist niet tot de beveiliging horen. Hij was trouwens ook nogal stellig dat het veiligheidsrisico niet groter was geworden.
Dat laatste kun je betwijfelen als je aanneemt dat het nieuwe idee van de oude buurman waar zou kunnen zijn. Want dan zit je met een crisis en dus een heleboel mensen die ontslagen worden, hun huur of hypotheek niet meer kunnen betalen en daarvan mogelijk wraak op de maatschappij willen.
Tjonge, dan kunnen er geen hekken en beveiligers genoeg zijn. Dan is de hele maatschappij 'in gevaar'. Over kind en badwater gesproken.
tinus:"Verder zijn particuliere beveiligers ook heel goed in wegafzettingen/verkeersregelen (doen ze dagelijks bij IKEA) en in security checks/bagage/personencontrole (doen ze dagelijks op Schiphol). Dat zijn activiteiten die (ook) als doel hebben om aanslagen te voorkomen."
Ik vind het niet waarschijnlijk. Ik vind het waarschijnlijker dat zij doen waarvoor ze zijn aangesteld, namelijk het verkeer regelen. Ze zijn zelf trouwens wel een mogelijk veiligheidsrisico. "Iedereen" kan verkeersregelaar worden.
Groet,
Miriam Lavell
M Lavell
04-05-2009 om 10:14
Op eieren
Pelle:"En verder nav andere reacties: Wat hindert een stille tocht? Laat de mensen die mee willen doen meelopen en laat de meelopers het respecteren dat er mensen zijn die niet mee willen lopen."
Nou ja, het heet wel een stille tocht, maar het is ondertussen niet zelden een bijzonder publiek gebeuren. Straten worden afgezet, burgemeesters hangen hun ketting om en lopen vooraan... 'Mag' je dan nog vrolijk zijn op dat moment?
Concreet in dit geval: de bloemenzee in Apeldoorn ligt bij het Canada monument. Dat is een bevrijdingsmonument en eigenlijk bedoeld voor vanavond, dodenherdenking. Hoe moet dat nou?
Dit soort publieke rouw neemt ontegenzeggelijk publieke ruimte, tijd en aandacht in op een nogal dwingende manier en dus zelfs op plaatsen die al voor andere rouw bedoeld waren.
Groet,
Miriam Lavell (heeft het ook al niet zo op monumentjes langs de weg)
Roos Vicee
04-05-2009 om 12:12
Kastanjet
Ja ik snap heel goed wat je bedoelt. Voor mij geldt het eigenlijk ook een beetje zo. Ook voor mij is Apeldoorn bekend terrein, ik kom er wekelijks en ik ken ook veel mensen (familie en kennissen) die in Apeldoorn wonen of er waren die dag. Een goede kennis werkt bij de politie in Apeldoorn en een vriendin van mijn dochter zit op de politieacademie en was ook ingezet. Gelukkig geen bekenden van bekenden onder de slachtoffers, maar het doet je toch meer dan dat het ergens op een ander plekje in Nederland gebeurd zou zijn.
Roos Vicee
04-05-2009 om 12:22
Neemt niet weg
Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ik het ook allemaal wel wat overtrokken vind hoor. Al die mediagekte, stille tochten, bloemenzeeën, enz. Iedereen moet doen wat hij of zij vindt dat het beste is, en ik vind het best allemaal. Maar het is niet mijn ding. Ik vraag me ook vaak af wat al die massale condoleanceregisters nou voor extra's moeten brengen. Duizenden onbekende namen. Iedereen (lees: heel veel mensen) gaat erin meedoen omdat iedereen (lees: heel veel mensen) het doet. Het lijkt zo te horen. Zo hoorde ik iemand op tv zeggen: je kunt niets doen, dit is het enige dat je kunt doen. Ja, maar waarom wil je iets doen? Wat brengt het? Je doet het enkel voor jezelf volgens mij. Want wie leest ooit jouw naam in dat massale register? Dus ok, als het jou helpt in het verwerken moet je het doen. Maar ik vraag me af of men elkaar niet juist nog meer van streek maakt door dat massale. Het komt op mij veel over als sensatiezoekerij oid. (en nou zeg ik niet dat iedereen die erin mee doet sensatie opzoekt hoor).
sus-anne
04-05-2009 om 13:39
Karst t kondigde daad aan.
vandaag op nu.nl.
De dader van de aanslag bij Koninginnedag heeft zijn daad nog geen maand geleden aangekondigd. Dat zegt zijn voormalige buurman uit Velp maandag in het AD.
Toen Karst T. nog in Velp woonde, zou hij zich in een café in een gesprek met de buurman hebben beklaagd over de uitzichtloosheid van zijn bestaan.
Nadat hij had geblowd zou hij hebben gezegd dat hij baalde van zijn situatie als werkloze en dat hij 'misschien wel gekke dingen' ging doen als hij de huur niet meer kon betalen.
Volgens het AD had hij afgelopen vrijdag, een dag na het drama, de sleutels in moeten leveren. De buurman nam de uitingen destijds niet serieus.
Willem-Alexander
De Telegraaf schrijft op basis van medewerkers van de marechaussee dat T. het had voorzien op prins Willem-Alexander en prinses Máxima. Hij zou hun namen meerdere keren hebben genoemd na vragen van een agent die direct na de aanslag was toegesneld.
De ex-buurman van T. gaat er niet van uit dat hij het speciaal op de twee had gemunt. Volgens hem wilde T., die 'iets tegen het keurslijf van de maatschappij' had, deze maatschappij raken door het Koningshuis in het algemeen te treffen.
Genista
04-05-2009 om 14:45
Mwoh
Sja en tjonge. Dit vind ik nou overtrokken berichtgeving, want als dit heus voor "aankondigen" moet doorgaan, dan kan ik preventief al meer dan 30 mensen gaan aangeven. Verder ken ik ook een aantal mensen die moeite hebben met het keurslijf van deze maatschappij. Enkelen van hen zijn zo verstandig geweest te emigreren naar een keurslijf dat hen beter past.
Aankondigen... aankondigen... Is na een flinke blow roepen dat je "misschien wel gekke dingen gaat doen" heus aankondigen dat je op koninginnedag mensen gaat doodrijden?
Tirza G.
04-05-2009 om 16:17
Hij zou hun namen hebben genoemd
(die van WA en Maxima). Ach ja. Misschien wilde hij wel een handtekening.
Dat je die namen uít kunt spreken met hersenletsel.
Tirza
tonny
04-05-2009 om 16:24
Grote misser!
Ik hoor net op de radio dat het AD per abuis een verkeerde foto van ene T 'enige jaren geleden' op de voorpagina heeft gezet!
Hoe dom kun je handelen...
tonny
Dakar
04-05-2009 om 16:26
Dat kan
als hij b.v. dat letsel gekregen heeft door de klap tegen dat monument kan het zijn dat hij voordat hij "wegzonk" nog gewoon gepraat hebben en redelijke betrouwbare woorden uitgesproken hebben. Helaas uit ervaring weet ik dat dat kan.
Dakar
04-05-2009 om 16:32
Associatie
Ik denk dat ik volgend jaar als ik op de ambassade ben voor de jaarlijkse oranjeborrel toch wel even terugdenk aan 2009, een associatie toch?? Ik denk dat dat voor veel mensen geldt, waar ze ook waren op het moment dat het gebeurde. Ik bedoel, ik woon zelfs niet eens in Nederland maar zal er toch wel even aan denken volgend jaar, maar het zal niet het feestje bederven denk ik
Genista
04-05-2009 om 16:45
Dakar
dakar: "als hij b.v. dat letsel gekregen heeft door de klap tegen dat monument kan het zijn dat hij voordat hij "wegzonk" nog gewoon gepraat hebben en redelijke betrouwbare woorden uitgesproken hebben."
Jawel, dat kan. Maar het lijkt me niet aan de gemiddelde Nederlander die niet aanwezig is geweest, het letterlijke gesprek niet heeft gehoord, het verhaal slechts uit de media kent en bovendien niet getraind is voor zoiets, om dan uitspraken te doen over de betrouwbaarheid van wat Karst T heeft gezegd. Dat laat ik toch echt liever over aan degenen die daarvoor opgeleid zijn.
neteret mut
04-05-2009 om 17:54
Denken aan...
een gebeurtenis is normaal. Bij mijzelf zijn er veel plekken waar ik in een flits steeds weer ergens aan denk, bv bij het voorbijrijden van een huis denken aan het vriendinnetje dat daar woonde enz. Meestal even een korte flits maar allemaal bij elkaar heel veel flitsen. De gebeurtenissen van donderdag zullen wel degelijk bij veel mensen naar boven komen als er over koninginnedag gesproken wordt ( of over Apeldoorn of de Naald). Daar doe je niks tegen en is ook niet erg zolang je je leven er maar niet door laat hinderen. ( en zelfmoordaanslagen zijn er veel in bepaalde landen, heeft Irak geen ruim 300 doden per maand op dit moment?)
Tirza G.
04-05-2009 om 18:33
Pelle
Het AD heeft met veel bombarie een foto geplaatst van Karst T van enige jaren geleden. In gewone mensentaal: een ouwe foto van de boef.
Helaas blijkt hij het nu helemaal niet te zijn, maar gewoon een andere meneer. Ennnnn bedankt AD.
Tirza