Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Elene

Elene

30-04-2009 om 12:46

Bizar ! auro rijdt in op menigte....in apeldoorn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoe je het ook noemt roefel (ot)

opvallend is dat het in elke discussie met Miriam terugkomt .
maar het is niet mijn bedoeling om ot te gaan,terug naar koninginnendag maar weer?

Alweer beledigingen

Sus-anne, kun je het ook zonder steken onder water, verwijten of beledigingen naar mij? Geef nou eens antwoord op mijn vraag. Hoe zie je dat voor je dat 'iedereen onontkoombaar' nooit meer op dezelfde manier koninginnendag zal vieren?
Of heb je het eigenlijk vooral over jezelf? Dat is geen schande hoor. Maar waarom denk jij dat 'iedereen' dat op jouw manier zal doormaken?
Ik denk dat Roefel gelijk heeft. De meeste mensen zijn het volgend jaar alweer vergeten. Net zoals nieuwjaar in de rest van Nederland nog steeds op dezelfde manier gevierd wordt, ook na de brand in Volendam.
De verwijzing naar 'nooit dezelfde Koninginnendag' die ik aanhaalde, ging trouwens helemaal niet over de beleving door het volk en mogelijk gevoelde herinneringen, maar over de koningin die nooit meer in een open bus zou kunnen rijden, of nooit meer door een park zou kunnen wandelen.
De Koningin zelf blijkt daar anders over te denken.
Roefel:"Puberaal, dat komt bij op."
Foei!
Groet,
Miriam Lavell

Normaal

Tops:"Ik kijk ernaar en vraag mij af of ik soms een bepaalde emotie mis. Ben ik wel normaal?"
Volgens mij ben je normaal. Volgens mij doen de meeste mensen het zo en zijn de meeste mensen helemaal niet zo gediend van het gezwelg.
Het mag best een beetje minder.
Maar het is inderdaad net alsof we allemaal moeten. "Iedereen zal onontkoombaar...."
?
Groet,
Miriam Lavell

marimba

marimba

03-05-2009 om 12:19

Speculatie

Ik word ook helemaal kriebel van al het gespeculeer: in de Telegraaf wordt bijvoorbeeld aan de hand van het kapsel van de man dat hij geinspireerd zou kunnen zijn door de film Taxidriver. Allemaal speculatie. Ik weet niet waaron de man het gedaan heeft. Het is (nog) niet bekend en tot die tijd is alles speculatie.
Verder zou ik ook niet weten waarom nu alles voor iedereen anders is. Dan moet je binnen blijven zitten, kan er ook niets meer gebeuren en dat ben ik niet van plan, anderen misschien wel.
Verder zijn er weer allerlei vormen van collectieve rouw bezig of aan het komen. Dat is voor mij onbegrijpelijk, want hoe erg ik het ook vind, ik voel me niet geroepen met andere mensen te staan huilen om mensen die ik niet ken. Stel je voor, misschien komt wel een copycat langs ))

Miriam

Miriam:Sus-anne, kun je het ook zonder steken onder water, verwijten of beledigingen naar mij.

ja,dat kan,en dat doe ik ook.ik geef geen steken onder water,het is absoluut niet mijn bedoeling om je te beledigen,ik stel alleen vast ( een feit,dat kan je niet ontkennen) hoe een discussie met jou meestal verloopt.

Miriam,Maar waarom denk jij dat 'iedereen' dat op jouw manier zal doormaken?

Dat denk ik niet,dat zeg ik ook niet,iedereen zal het op zijn eigen manier meemaken,en wie weet zijn er ook heel veel mensen die het vergeten zijn,maar je kan er van uit gaan dat volgend jaar (ver) voór 30 april de media deze dag zal gaan terughalen,met de nodige discussies over extra beveiliging e.d.
en in dat opzicht zal 30 april nooit meer hetzelfde zijn.

miriame verwijzing naar 'nooit dezelfde Koninginnendag' die ik aanhaalde, ging trouwens helemaal niet over de beleving door het volk en mogelijk gevoelde herinneringen, maar over de koningin die nooit meer in een open bus zou kunnen rijden, of nooit meer door een park zou kunnen wandelen.

Daarin was je dan niet duidelijk ,ik begreep het anders.

Ingewikkeld

sus-anne:"ja,dat kan,en dat doe ik ook.ik geef geen steken onder water,het is absoluut niet mijn bedoeling om je te beledigen,ik stel alleen vast ( een feit,dat kan je niet ontkennen) hoe een discussie met jou meestal verloopt. "
Ben je alweer beledigend. Ik vind dat werkelijk onprettig. Misschien bedoel je het niet zo. Probeer in het vervolg eens anders te formuleren. Het zou al helpen als je bij het onderwerp blijft.
Ik:"Maar waarom denk jij dat \'iedereen\' dat op jouw manier zal doormaken?"
Sus-anne:"Dat denk ik niet"
Aha, in dat geval hang ik een andere betekenis aan woorden als 'iedereen' en 'onontkoombaar'.
Ingewikkeld.
Groet,
Miriam Lavell

Tops

Volgens mij ben je volkomen normaal hoor.
bij de vuurwerkramp in Enschede was ik wel erg betrokken,omdat ik er een vriend had wonen,bij Andre Hazes voelde ik veeeeeel minder emotie( ik hád niets met die man en zijn muziek).De ramp in Volendam beinvloed niet mijn oudejaarsavond viering,simpelweg omdat ik er op oudejaarsavond niets van heb meegekregen,ik hoorde het pas op 1 januari.
en op deze koninginnedag hebben veel dingen me wel erg geraakt,omdat ik het heb zien gebeuren op tv,en omdat er zo veel mensen (in)direct bij betrokken waren.
maar de behoefte om dit te gaan uiten met kaarsjes en bloemen( en dan ook nog op tv) heb ik totaal niet.

Mee eens miriam

er is niemand die zegt dat hoe een ander hier mee om moet gaan.en zo hoort het ook.

*De ene persoon schrikt, is even van slag, en kan vervolgens relativeren.* ( hier kan ik me wel in vinden)

*De derde gaat direct opletten hoe de mensen op tv reageren en houdt elke fout bij* (dit past misschien meer bij jou?)

*De ander is geen moment van slag en gaat door met waar hij mee bezig is. *(wie weet voelt Tops zich hier goed bij?)

*Weer een ander is helemaal van de leg en heeft een heel sterke behoefte om zeer openbaar te rouwen, inclusief bloemen, knuffelbeertjes, Hart van Nederland erbij en liefst nog een bijeenkomst in de Arena*
( deze personen ben ik in deze discussie nog niet tegengekomen?)

maar inderdaad,iedereen mag hiermee omgaan zoals hj dat zelf wil,ik keur het niet goed,ik keur het niet af.

Ik bedoel fladderbeestje

vergissing,ik dacht dat Miriam deze reactie had geplaats,
maar het was fladderbeestje,dus bij deze ; Fladderbeestje; ik ben het met je eens.

Ik ben niet beledigd

miriam :Ben je alweer beledigend. Ik vind dat werkelijk onprettig. Misschien bedoel je het niet zo.

ik ben niet beledigd Miriam,hoe kom je daar toch bij?jij vindt mijn manier van communiceren onprettig,misschien pik jij dingen heel anders op dan dat ik ze bedoel,of misschien uit ik dingen wel verkeerd zodat ze anders overkomen,ik weet niet waar het in zit,wat ik wel weet is dat ik deze *communicatiestoornissen* nooit met iemand anders op dit forum heb.
jammer vind ik het wel.

Monique D*

Monique D*

03-05-2009 om 13:31

Iets nieuws onder de zon: reden actie dader verteld door vriend

Gisteren, ik dacht bij Rondom 10, werd er gemeld dat de dader in kwestie aan een vriend had gezegd dat hij woedend was op het beveiligingsbedrijf omdat hij door dat bedrijf werd ontslagen.
Hij was zo boos dat hij dat bedrijf een lesje wilde leren. Hij wilde laten zien dat ze niet goed functioneren. Hoe hij dat zou laten zien heeft hij niet verteld, maar gewoon uitgevoerd. Dat kan de reden zijn dat hij in Apeldoorn de afzettingen doorbrak om bij de bus van de koningin te komen.. en door de nietsontziende woede even die mensen vergat die toevallig op zijn pad stonden.
Hij kon nog, met zijn beschadigd brein door het ongeluk met heel veel moeite vertellen aan de agent dat hij de bus wilde raken.. en verloor daarna zijn bewustzijn. Dat werd dus gezien als een aanslag op het Koninklijk Huis. Dus het zou kunnen zijn dat hij geen aanslag wilde plegen op het Koninklijk Huis, maar zijn plan was dus, in een niet ontziende en alles vernietigende woede, te laten zien dat de beveiliging van zijn werkgever, waar hij zo boos op was, faalde.
Daarom vind ik het onderzoek in zijn huis en bij vrienden/familie toch belangrijk om de daadwerkelijke reden te achterhalen. Het is wel goed voor de verwerking. En wat die reactie betreft van de slachtoffers die bij Pauw en Witteman zaten, dat "de dader in vrede mag rusten", komt wat Sus-anne al eerder meldde, dat zij nu begonnen zijn met de rouwverwerking zijn van hun medebandlid dan de reden van die actie. De rest kan nog komen.
En bij Rondom Tien werd door een aantal sprekers de suggestie gewekt dat alle stille mensen in de gaten moeten worden gehouden (dus ze moeten sociaal contact onderhouden of buurtjes moeten met hen bemoeien, of ze willen of niet), want je weet maar nooit.. ze kunnen onderhuidse problemen hebben. Ze gaan wel heerlijk generaliseren! Het lijkt wel alsof alle stille mensen of mensen die zich niet met jan-en-alleman bemoeien tikkende bommen zijn die ineens kunnen ontploffen.
Ik vind het juist jammer dat de dader dood is, want hij is uiteindelijk diegene die ons kan vertellen wààrom hij dit alles heeft veroorzaakt. Er komen gegevens boven water. Wij wachten de verdere onderzoeken af.

Geen antwoord is beter

Pelle:"Zijn werkgever? Houden simpele beveiligingsburootjes zich bezig met wegafzettingen? Zijn dat niet gewoon agenten?"
Dat lijkt me ook.
Monique:"Ik vind het juist jammer dat de dader dood is, want hij is uiteindelijk diegene die ons kan vertellen wààrom hij dit alles heeft veroorzaakt."
Dit alles in de vaste overtuiging dat er een antwoord zou komen. Ik waag dat te betwijfelen. Ik meen juist dat het belangrijk is om bij zulke nationale trauma's te benadrukken dat er niet altijd een waarom is, hooguit een waardoor, en dat hoe dan ook het waarom of waardoor vaak niet gevonden wordt.
Monique:"Het lijkt wel alsof alle stille mensen of mensen die zich niet met jan-en-alleman bemoeien tikkende bommen zijn die ineens kunnen ontploffen."
De opvatting dat op alles een antwoord te vinden is, dat het vinden van die antwoorden zelfs van belang is voor het verwerkingsproces en het verder kunnen gaan, leidt automatisch tot dit soort gedachten. Als je het waarom of waardoor kent, dan kun je het ook voorkomen.
In werkelijkheid slaat het allemaal nergens op en kun je beter vrede hebben met het feit dat je meestal geen antwoorden kunt vinden. Zelfs niet als je zoekt.
Dit is geen pleidooi voor het afschaffen van politieonderzoek, wel een pleidooi voor wat bescheidener verwachtingen naar de uitkomst van zulk onderzoek.
Groet,
Miriam Lavell

Monique D*

Monique D*

03-05-2009 om 13:59

Pelle

Ik heb geen idee bij wat voor soort beveiliginsbedrijf Karst T. werkte. Wat ik wel weet is dat door wat die vriend vertelde een connectie werd gelegd met het bedrijf dat verantwoordelijk was voor de beveiliging op straat en de koninklijke familie. Vandaar die actie. Meer weet ik niet..

Tirza G.

Tirza G.

03-05-2009 om 14:06

Zebrapad sus-anne

Nee Sus-anne, zelfs in Amsterdam mag je niet als een malloot over een zebrapad scheuren als er mensen aan het oversteken zijn. Zelfs als iemand op de stoep aangeeft over te willen gáán steken, moet je al stoppen. En dát bedoelde Raoul Heertje.

Tirza

Bedrijf

Monique:"Wat ik wel weet is dat door wat die vriend vertelde een connectie werd gelegd met het bedrijf dat verantwoordelijk was voor de beveiliging op straat en de koninklijke familie."
Bij mijn weten heet dat 'bedrijf' de Koninklijke Marechaussee. Het valt onder het ministerie van defensie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_Marechaussee
Groet,
Miriam Lavell

Tinus_p

Tinus_p

03-05-2009 om 14:15

Zwagerman

Miriam:
"Tinus, zie voor Zwagerman de uitzending van DWDD van 1 mei. Wellicht kun je je er helemaal in vinden. Ik vind het lariekoek."
Wellicht kun je ene korte samenvatting geven van wat volgens jou de relevante dingen waren die Zwagermanz ei? Scheelt weer een hoop misverstanden.

Monique D*

Monique D*

03-05-2009 om 14:16

Miriam, zoeken naar oorzaken

Wij hebben allemaal belang bij van het wààrom van die actie. Dat is zeker goed voor de verwerking van dit proces, vooral bij dit massale gebeuren!
Maar er bestaat inderdaad ook de kans dat de reden van die actie nooit naar boven zal komen. En dat zou heel jammer zijn. Zeker als het door een mens wordt veroorzaakt.
Rampen kunnen ook ontstaan door natuurgeweld (orkanen, aardbevingen, overstromingen, etc.). Wij zijn dan minder geneigd om te zoeken naar de oorzaak van zo'n ramp als een mens of een groep mensen hiervoor verantwoordelijk is. Dit omdat men het niet kan voorkomen.
Monique:"Het lijkt wel alsof alle stille mensen of mensen die zich niet met jan-en-alleman bemoeien tikkende bommen zijn die ineens kunnen ontploffen."
Miriam: "De opvatting dat op alles een antwoord te vinden is, dat het vinden van die antwoorden zelfs van belang is voor het verwerkingsproces en het verder kunnen gaan, leidt automatisch tot dit soort gedachten. Als je het waarom of waardoor kent, dan kun je het ook voorkomen."
*** Het is inderdaad onzin dat men, door dit gebeuren ineens ervan uitgaat dat stille en teruggetrokken mensen onderhuidse problemen hebben en daardoor als tikkende bommen verder gaan. Iedereen die dus alleen met zichzelf leeft moet dus aan de tand gevoeld worden. Alle mensen die hieraan voldoen zijn dan hetzelfde. Als dat zou kloppen dan was er heel veel leed te voorkomen. Maar dat is helaas niet zo..
Toch hoop ik dat het onderzoek meer aan het licht brengt. Mocht dat niet zo zijn, dan is dat dan jammer..

Tirza G.

Tirza G.

03-05-2009 om 14:16

Wij en ons

Het valt me in dit draadje op, dat er veel gesproken wordt over "ons" en "wij". Koninginnedag zal voor ons nooit meer hetzelfde zijn. Wij herdenken dit jaar de geboortedag van oud-kon. Juliana. Eeeh........denk ik dan. Íkke niet hoor! En ik weet zeker dat er meer mensen zijn in NL die kon.dag zien als een leuke, oranje vrije dag. Mijn kinderen bijvoorbeeld weten amper dat Beatrix niet eens écht jarig is op deze dag en het boeit ze niet ook verder. Nog effe, en de herkomst van kon.dag is net zo vaag als Pinksteren.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

03-05-2009 om 14:28

Roefel

Gut, ben ik toch blij dat er in NL geen juryrechtspraak is. Je zult iemand als jou in de jury krijgen:
kan je zien dat die malloot, die randdebiel, die hufter, die kl°°tz-k,

Dat bedoelen ze nou met al veroordeeld voordat je schuldig bent. En met: volksgerecht.

Tirza

Tinus_p

Tinus_p

03-05-2009 om 14:28

Nooit meer hetzelfde

Tirza:
"Het valt me in dit draadje op, dat er veel gesproken wordt over "ons" en "wij". Koninginnedag zal voor ons nooit meer hetzelfde zijn. Wij herdenken dit jaar de geboortedag van oud-kon. Juliana. Eeeh........denk ik dan. Íkke niet hoor!"
Precies. Ik vind dit zooo overdreven. Neem nou 'Volendam'; de meeste mensen vieren allang weer uitgebreid oudennieuw zonder dat die cafébrand daar iets aan heeft veranderd.

Welnee

Monique:"Wij hebben allemaal belang bij van het wààrom van die actie."
Welnee.
Monique:"Toch hoop ik dat het onderzoek meer aan het licht brengt. Mocht dat niet zo zijn, dan is dat dan jammer.. "
Precies. En niet meer dan dat. We leven daarna ook gewoon door.
tinus:"Wellicht kun je ene korte samenvatting geven van wat volgens jou de relevante dingen waren die Zwagermanz ei? "
Volgens mij zei hij niks relevants. Maar hij zei wel veel. Om misverstanden te voorkomen moet je het zelf maar beluisteren. Hij trok oa dezelfde vergelijkingen als jij.
Groet,
Miriam Lavell

Tinus_p

Tinus_p

03-05-2009 om 14:35

Nut en onnut van antwoorden

Miriam:
'De opvatting dat op alles een antwoord te vinden is, dat het vinden van die antwoorden zelfs van belang is voor het verwerkingsproces en het verder kunnen gaan, leidt automatisch tot dit soort gedachten. Als je het waarom of waardoor kent, dan kun je het ook voorkomen."
Er lopen hier twee dingen door elkaar, die je goed uit elkaar moet houden.
Zo geloof ik heilig, dat het 'zoeken naar antwoorden' nodig is om te kijken OF je dit kunt voorkomen. Net zoals je zoekt naar antwoorden als er een Boeing neerploft vlakbij de A9, omdat je idd liever niet wil dat zoiets nog eens gebeurt -OF dat lukt is dan een tweede.
Het andere is, dat veel mensen antwoorden willen voor 'de verwerking', om grip te hebben op wat er is gebeurd. Je relativeringen over het nut en onnut van zulke antwoorden zijn deels terecht, maar tegelijk gaat het hier om een diepgewortelde wens die je ook niet zomaar opzij kunt schuiven.

Tinus_p

Tinus_p

03-05-2009 om 14:38

Zucht

Miriam over Zwagerman:
"Volgens mij zei hij niks relevants. Maar hij zei wel veel. Om misverstanden te voorkomen moet je het zelf maar beluisteren. Hij trok oa dezelfde vergelijkingen als jij."
Hmm, volgens mij zeg jij nu ook veel, en nix relevants.

Wat ik zei was een simpele reactie op Polly, die niet kon geloven dat deze man willens en wetens mensen wilde doden; mijn punt was, dat het best kan zijn, dat hij mensen wilde doden (lees maar terug of wil je quotes?). Heb je daar nog iets inhoudelijks op te zeggen?

Tinus_p

Tinus_p

03-05-2009 om 14:42

Assumption is the mother of all fuck ups

Monique:"Wat ik wel weet is dat door wat die vriend vertelde een connectie werd gelegd met het bedrijf dat verantwoordelijk was voor de beveiliging op straat en de koninklijke familie."
Miriam:
"Bij mijn weten heet dat 'bedrijf' de Koninklijke Marechaussee."
Ja en nee. Assumption is the mother of all fuck ups. Jouw vooronderstelling is, dat er geen particuliere beveiligers betrokken waren bij de organisatie van de Apeldoornse Koninginnedag. Dat dus (met andere woorden) de beveiliging volledig in handen was van de KMar.
Welnu, het zou me niets verbazen als naats de KMar en de gewone politie er ook hordes particuliere beveiligers actief waren op die dag en op die plaats.
Het punt is, dat deze verklaring past in een totaalplaatje -ik vind het het zelfs (na het hanteren van het scheermes van occham) voorlopig de beste verklaring voor wat er op 30 april is gebeurd. Ik zou zeggen: kom met een betere.

Jakiro

Jakiro

03-05-2009 om 15:05

Tops

"Ik schrik echt wel van dit soort dingen. Maar ook van een bericht van een gezin dat bij het verwisselen van een autoband verwoest wordt door een dronken automobilist"
Ik schrik daar ook van, denk een paar keer : wat een klotewereld en lees de krant verder of neus op internet of er meer bekend is.
Totdat ik las/hoorde/zag dat dat gezin van de autoband uit mijn dorp komt, ik ze ken, wel eens snotneusjes afgeveegd heb van die kinders. Totdat we bij het beginnen van een vergadering even stil stonden bij dit gezin. Toen boeide het me inderdaad niet meer zo of die man nu dronken was, in slaap viel of wat dan ook. Ik had alleen maar verdriet om die 2 kleine meisjes die zonder mama verder moest. Die automobilist is toch al een klootzak om wat hij een gezin heeft aangedaan, waarom hij een klootzak is, is totaal niet meer relevant.....
Jakiro

Monique

Monique:"Wij hebben allemaal belang bij van het wààrom van die actie."

Dat denk ik ook,alhoewel ,niet wij allemaal,maar heel veel mensen hebben wel belang bij het waarom.

in de eerste plaats de slachtoffers en hun familie/vrienden,indien zij een antwoord krijgen op deze vraag,kunnen ze het een plekje geven,het verwerken,en blijven zij niet levenslang zitten met de waarom vraag( aldus de psycholoog in rondom tien).

en ten tweede; als duidelijk wordt of deze man bewust mensen heeft willen verwonden/doden,dan kan er gericht gezocht worden naar betere beveiliging om dit soort dingen proberen te voorkomen.

al besef ik dat je nooit 100% garantie kan krijgen dat zoiets nooit meer gebeurt.

Verkeerde straat?

Tinus:"Wat ik zei was een simpele reactie op Polly, die niet kon geloven dat deze man willens en wetens mensen wilde doden; mijn punt was, dat het best kan zijn, dat hij mensen wilde doden (lees maar terug of wil je quotes?). Heb je daar nog iets inhoudelijks op te zeggen? "
Hoe algemener je het maakt, hoe beter.
Ja, er zijn mensen die willens en wetens mensen willen doden. Daar zijn bewijzen van. Maar dat die bewijzen er zijn bewijst niet dat dat voor dit geval ook opgaat.
Tinus:"Ja en nee. Assumption is the mother of all fuck ups. Jouw vooronderstelling is, dat er geen particuliere beveiligers betrokken waren bij de organisatie van de Apeldoornse Koninginnedag."
Nee, mijn veronderstelling is dat er geen particuliere beveiligers betrokken zijn bij de beveiliging van de Koninklijke familie. Daar is de Marechaussee voor.
tinus:"Het punt is, dat deze verklaring past in een totaalplaatje -ik vind het het zelfs (na het hanteren van het scheermes van occham) voorlopig de beste verklaring voor wat er op 30 april is gebeurd."
Ik niet. Vooral omdat uit niks blijkt dat er particuliere beveiligers op die plaats betrokken waren, of zelfs maar gewond zijn geraakt. Of zou de rakker zich in straat vergist hebben?
Groet,
Miriam Lavell

Tirza G.

Tirza G.

03-05-2009 om 16:50

Goed voor onze verwerking - monique d*

Als het jou verder niet uitmaakt, zou je mij dan willen schrappen uit je "wij-en-ons"-vorm? Je schrijft dingen als: het is goed voor de verwerking van ons allemaal. Eeeeeeh, nou nee hoor. Voor die van mij niet, ik hoef niks te verwerken, dank u.
Ik ben een grote meid en kan al tamelijk lang en gelukkig leven zonder dat ik weet waaróm mensen dingen doen. Ik weet ook nog steeds niet waarom Kennedy is vermoord. En geloof me: het kan me niet schelen ook.

Tirza

Monique D*

Monique D*

03-05-2009 om 17:12

Ja, tirza

Ik zal alle mensen schrappen uit de "ons" en "wij" vorm, inclusief mezelf m.b.t. de verwerking van dat gebeuren. Ik zal mij meer richten naar die mensen die daar lijvelijk aanwezig waren, mensen die vrienden/familieleden hebben verloren en naar de vele gewonden en diegenen die behoefte hebben naar de reden. Ware het niet, dat ik zelf wel, al ben ik niet emotioneel betrokken, nieuwsgierig ben naar het waarom..
Maar als ik daar niet achter kom dan gaat mijn leven ook gewoon door.

Lys Lionne

Lys Lionne

03-05-2009 om 17:23

Nooit meer hetzelfde

Ik krijg lichtelijk het gevoel dat ik, omdat ik geen toeschouwer was en geen mensen ken die slachtoffer zijn, ik verder ook niks mag voelen bij deze hele tragedie. Helaas gaat dat voor mij niet op. Ik leef ontzettend mee met de slachtoffers en nabestaanden en mezelf kennende kan ik ook gerust beweren dat Koninginnedag voor mij nooit meer hetzelfde zal zijn. Ik zal altijd even stilstaan bij dit drama en dat zorgt ervoor dat Koninginnedag een klein beetje fletser oranje wordt.....Dat heb ik ook met andere bekende rampen (Bijlmer, Enschede, 9/11 etc.), die data staan in mijn geheugen gegrift, ik weet bij alleen nog wat ik aan het doen was toen ik het nieuws vernam en op de bewuste datum sta ik er altijd even bij stil. Natuurlijk, mijn leven gaat door, maar in de wetenschap dat er "toen" iets vreselijks gebeurt is waar nu nog steeds mensen veel verdriet van hebben. Zo zit ik nu eenmaal in elkaar en ik vind het jammer dat sommige mensen hier dat blijkbaar zwaar overdreven vinden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.