Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Elene

Elene

30-04-2009 om 12:46

Bizar ! auro rijdt in op menigte....in apeldoorn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn idee

met mij velen anderen in Nederland

Potjandorie

Ik wou dat ik wist waar op deze laptop het vraagteken zit.

Je spreekt jezelf zo tegen

Miriam:Ik geloof ook niet dat hij er toevallig kwam. De vraag blijft met welk doel hij er wel kwam. Ik denk dat we dat nooit zullen weten.

lees je berichtjes nog eens na,je spreekt jezelf enorm tegen.

en ik maak je niet zwart ,ik scheld je niet uit,( tenzij naief een scheldwoord is?)ik ben het niet met je eens,thats all.

Maar dat helpt niet

Roefel:"Mijn idee met mij velen anderen in Nederland"
Maar dat geeft je geen gelijk.
Nog een keer: Het is maar goed dat die man dood is. Met zoveel gevoeld gelijk was een rechtszaak dat dit gevoelde en aangewakkerde gelijk niet gevonden had, een ramp op zich geworden.
Groet,
Miriam Lavell

Jouw idee

geeft jouw ook geen gelijk, maar je wilt ons maar van jouw gelijk overtuigen.

Zie je wel dat het helpt

Sus-anne:"lees je berichtjes nog eens na,je spreekt jezelf enorm tegen. "
Nee. Je kunt dit soort kwesties van heel veel kanten bekijken. Dat doe ik. Die verschillende kanten hebben allemaal hun eigen waarheid en logica.
Sus-anne:"en ik maak je niet zwart ,ik scheld je niet uit,( tenzij naief een scheldwoord is?)ik ben het niet met je eens,thats all. "
Die toon staat me niet aan! (Yes!!!)
Groet,
Miriam Lavell

Eh................

miriam:Nogmaals: er belanden mensen achter een voorgevel door dit soort rijgedrag. Daar mag je ook niet rijden.

klopt ,achter een voorgevel mag je niet rijden,de weg naar de voorgevel toe is vrij,de weg naar de naald was afgezet...................

Jakiro

Jakiro

03-05-2009 om 10:19

Tegengeluid

Eerlijk gezegd denk ik dat Miriam niet écht een duidelijke mening heeft over wat er nu gebeurd is. Alles zou kunnen, niets is zeker.
Ik ben het met haar tegengeluid niet eens, maar kan me wel voorstellen dat, om aan te tonen dat de goegemeente het wel eens verkeerd zou kunnen hebben, je de nadruk legt op een ander scenario.
Om uit dat hokjes denken te komen, zeg maar.
Neemt niet weg dat er 7 mensen op een gruwelijke wijze zijn omgekomen, voor de ogen van duizenden (miljoenen) mensen op verschillende wijzen geregistreerd. Dat juist die mensen die het vanaf een voetsuk hebben mogen zien (de bus) de mensen zijn die professioneel naar buiten dienen te komen daarna, met die vreselijke beelden op hun netvlies. Dat juist die mensen die een vrolijke gebeurtenis moesten verslaan, opeens oorlogsverslaggever moesten zijn, terwijl ze daar doelbewust niet voor gekozen hebben (omdat ze het niet wilden/konden ?)). Dat men dan steekjes laat vallen is niet meer dan normaal, het viel niet binnen hun taak.
(een hartchirurg moet je ook geen orthopedie laten doen, die staat te stuntelen waar je u tegen zegt).
Iedere proffesional daar heeft zijn best gedaan, onder omstandigheden die niet ingecalculeerd waren.
Jakiro

Laat ik het zo zeggen.

mijn primaire reactie bij het live op tv aanschouwen was `wat een idioot` en vanuit die reactie (ik ben ook maar een mens, met al zijn eigenaardigheden) ben ik het nieuws en berichtgeving blijven volgen. En bij alles wat ik erover gehoord, gezien en gelezen heb, ben ik tot de conclusie gekomen dat die 1e reactie niet zo gek was.

De dader

is slachtoffer van zijn eigen handelen.

Dat stemt vrolijk!

Kijk, Jakiro! Jij begrijpt het. Mooi!
Over de verslaggeving: Ik zat naast de radio. Dat was pas life en het verslag oprecht geschokt en feitelijk. Erg knap moet ik zeggen.
Dat er vrij snel al de suggestie ontstaat dat het misschien expres is, een aanslag ofzo, snap ik ook nog. Maar dan komen de mensen langs die wel tot taak hebben de rust te bewaren en zich bij de feiten te houden. Het OM en Balkenende. Zij gingen over schreef en hebben daarmee onnodig paniek gezaaid wat mij betreft. Ik heb me vervolgens geërgerd aan types op de voorgrond, journalisten incluis, die deze uitglijders klakkeloos voor waarheid hebben aangenomen.
Maar goed, die man is dood. De kwestie zal niet meer kunnen leiden tot een volksoproer over een falend rechtssysteem.
Groet,
Miriam Lavell

Overigens

in rondom tien gisteravond was een psycholoog aanwezig,die bevestigde hoe belangrijk het is voor de slachtoffers dat zij er achter komen wat het motief van deze man was,dit zou hen enorm kunnen helpen in het verwerkingsproces.
voor de dader zelf is het waarschijnlijk beter,hij hoeft geen verantwoording meer af te leggen naar al deze onschuldige mensen,het zou hem waarschijnlijk een lenevslang schuldgevoel opleveren.

Miriam

Deze draad gaat niet over het rechtssysteem maar over wat er in Apeldoorn gebeurde. Jij bent nu in een glazen bol aan het kijken en daar geloof ik al helemaal niet in.

De slachtoffers zelf

Sus-anne:"in rondom tien gisteravond was een psycholoog aanwezig,die bevestigde hoe belangrijk het is voor de slachtoffers dat zij er achter komen wat het motief van deze man was,dit zou hen enorm kunnen helpen in het verwerkingsproces. "
Bij Pauw en Witteman zaten slachtoffers. Die zal het worst wezen. Het is gebeurd, klaar. De motieven van die man veranderen niets aan wat hen is overkomen.
Groet,
Miriam Lavell

miriam, nou, is dat wel zo

nu ga je op de stoel van deskundigen zitten, en die zijn het er 99% overeens dat dat juist wel het geval is.

Nooit meer hetzelfde

Roefel:"Jij bent nu in een glazen bol aan het kijken en daar geloof ik al helemaal niet in."
Bij de speculatie dat het een aanslag op de koningin zou zijn, volgde direct uitspraken als 'Koninginnendag zal nooit meer hetzelfde zijn". Dat irriteerde me ook mateloos.
Gelukkig is de Koningin verstandiger. Volgend jaar weer een feessie, heeft ze al gezegd.
Groet,
Miriam Lavell

Kom op nou!

Roefel:"nu ga je op de stoel van deskundigen zitten, en die zijn het er 99% overeens dat dat juist wel het geval is."
Hoe kom je daar nu bij? De 'deskundigen' zijn het absoluut niet eens over wat nu het beste is voor slachtoffers.
Groet,
Miriam Lavell

Bovendien

Bij Pauw en Witteman zaten slachtoffers. Die zal het worst wezen
Met deze zin impliceer jij dat jij in de hoofden van deze mensen kan kijken en tevens een beslissing voor hun neemt.

Rondom tien

de slachtoffers bij rondom tien waren helemaal niet bezig met de dader,zij waren bezig met een rouwproces rondom hun vrienden.Ze hadden simpelweg geen tijd om na te denken over een motief of een dader.
Volgens de psycholoog is dit normaal,de vragen over het hoe en waarom komen pas later in het rouwproces,dat is nu niet belangrijk,maar voor de verwerking van dit alles is het belangrijk dat het verhaal rond komt.

Alweer een belediging

Pelle:"Maar goed, je eerste punt was duidelijk maar nu ga je er heel veel onzin bijhalen waardoor iedereen jouw eerste punt voorbij raast. Jammer eigenlijk."
Ik heb een tere ziel, je mag me niet kwetsen hoor!
Bovendien heb je ongelijk. Eindelijk snapt men het. Zie Jakiro en zelfs Roefel.
Groet,
Miriam Lavell

Jakiro

Jakiro

03-05-2009 om 10:39

Pelle

Pure ontkenning. De bestuurder van de auto (de dader, verdachte, wat dan ook) is ook dood. Als je op die manier de discussie in gaat en wel de bestuurder in de discussie meeneemt, maar zijn dood ontkent, dan klopt er iets niet. Ook die man is op een afgrijselijke wijze aan zijn end gekomen. Of denk je dat het lekker is ?
Je weet niet wat hij dacht voor, tijdens en na de actie. Of hij spijt had, berouw. Misschien lag hij wel in een deuk. Weet jij veel. Feit blijft dat ook hij gestorven is !
Jakiro

Laat maar

Jeetje Roefel, je wil wel heel graag gelijk. "Met deze zin impliceer jij dat jij in de hoofden van deze mensen kan kijken en tevens een beslissing voor hun neemt."
Welnee. Ze hebben dat zelf gezegd.
Maar laat maar verder, het punt is gemaakt.
Groet,
Miriam Lavell

Lol!

Pelle:"Nou gefeliciteerd Hoef je je niet te laten troosten door Popelnice!"
Met twee pootjes om mijn hals likt ze mijn oren eraf!
Groet,
Miriam Lavell

Oke

als ze dat zelf letterlijk gezegd hebben leg ik me daar bij neer en trek mijn opmerking terug.

'koninginnendag zal nooit meer hetzelfde zijn".

hier ben ik het mee eens,konginginnendag kán ook nooit meer hetzelfde zijn.er kan weer een volksfeest komen waarbij de hele koninklijke familie het land weer intrekt,het kan weer net als altijd een groot gezellig feest worden,maar iedereen zal de komende jaren op 30 april terugdenken aan 30 april 2009,en dat hoeft niets af te doen aan het hele gebeuren,maar het zal inderdaad nooit meer hetzelfde zijn.

Is dat een gebod?

sus-anne:"maar iedereen zal de komende jaren op 30 april terugdenken aan 30 april 2009,"
Krijg je straf als je dat niet doet?
Groet,
Miriam Lavell

Sus/anne

ik denk dat het vooral de media is die ons daar mee confronteerd. Bijvoorbeeld, als niet betrokkenen bij de cafebrand in Volendam denk ik, en mischien moet ik zeggen helaas, bij de jaarwisseling niet per direct aan het gebeuren van toen. Gek genoeg heb ik dat weer wel als het eurovisie songfestival aan de gang is. Dan herinner ik me weer dat ooit de uitzending onderbroken werd voor de vuurwerkramp in Enschede.

Media

Roefel,ik denk dat het vooral de media is die ons daar mee confronteerd.

dat denk ik ook,maar hoe het ook zal gebeuren,door de media,door je eigen ervaringen die dag,die confrontatie zal er elk jaar zijn,zeker de komende jaren.daar kan je niet aan ontkomen.

Miriam

Krijg je straf als je dat niet doet?

zo ken ik je weer Miriam,als je iemand niet kan overtuigen van jouw gelijk komen de cynische opmerkingen .
gelukkig zegt dat meer over jou dan over mij.

Cynisch vraagteken

Puberaal, dat komt bij op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.