Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Baby's, vrijen en... een grumpy man


libelletje75 schreef op 03-08-2021 om 09:55:

tja ieder zijn mening. Ik erger mij sowieso aan vrouwen die hun man met een kind gaan vergelijken in de trant van:"Wat dan volgt lijkt op een kind wiens snoepje je net hebt afgepakt." Zo ziet zij het dus..
Geen zin hebben is niet meteen hetzelfde als iets tegen je zin doen.
Nee..ga dan maar lekker zo door op deze manier..dat helpt de relatie ook niet echt. Het begint al met de foute blik om je man met een jengelend kind te vergelijken. Echt sommige vrouwen kunnen zo moeilijk over een snelle wip doen...alsof het weet ik wat voor opgave is en je daar supergeil voor moet zijn..een relatie is geven en nemen en ja ms ook soms een snelle wip om de ander te plezieren. En dat hoeft dan nog niet eens met veel tegenzin...maar gewoon met minder zin. Man oh man..wij onderbreken soms een film voor een vluggertje en kijken 10 minuten later gewoon verder.

ja ik erger me wild aan vrouwen die mannen blijven verdedigen die zich als een peuter opstellen omdat hij er niet overheen kan terwijl zij met (ook zijn) de kinderen bezig is. Gaan vrijen terwijl je geen zin hebt: waarom zou je dat doen? Dan misken je je eigen seksualiteit en denk je dat je je relatie helpt door hem erover heen laten gaan. Ik denk dat je het mis hebt, je geeft de boodschap dat jij een gebruiksvoorwerp bent. Ik ken veel vrouwen die dat gedaan hebben ('' ja ik wil mijn gezin en relatie behouden'' en ''het is geven en nemen en ach als hij dat nou fijn vindt'' ). Meer dan tweederde is gescheiden nadat man vreemd ging. Ik zeg niet dat er een causaal verband is maar het valt me wel op.

Lexus schreef op 03-08-2021 om 18:05:

[..]

ja ik erger me wild aan vrouwen die mannen blijven verdedigen die zich als een peuter opstellen omdat hij er niet overheen kan terwijl zij met (ook zijn) de kinderen bezig is. Gaan vrijen terwijl je geen zin hebt: waarom zou je dat doen? Dan misken je je eigen seksualiteit en denk je dat je je relatie helpt door hem erover heen laten gaan. Ik denk dat je het mis hebt, je geeft de boodschap dat jij een gebruiksvoorwerp bent. Ik ken veel vrouwen die dat gedaan hebben ('' ja ik wil mijn gezin en relatie behouden'' en ''het is geven en nemen en ach als hij dat nou fijn vindt'' ). Meer dan tweederde is gescheiden nadat man vreemd ging. Ik zeg niet dat er een causaal verband is maar het valt me wel op.

Ik denk dat het zeker iets zegt over iemand zijn eigenwaarde. Als je zo met je om laat gaan en je man kiest ervoor daarin mee te gaan, dan zegt dat wel iets over a) hoe jij met jezelf omgaat en anderen met je laat omgaan en b) wat voor soort man je hebt getroffen (iemand die in de eerste plaats aan zichzelf denkt). 

Ik vind het niet gek dat deze combinatie zich vertaalt in ander gedrag, zoals vreemdgaan. Dat komt namelijk op dezelfde dynamiek neer. 

nee..het zegt helemaal niks over mijn eigenwaarde..ik hou nu eenmaal enorm veel van seks. 

libelletje75 schreef op 03-08-2021 om 22:42:

nee..het zegt helemaal niks over mijn eigenwaarde..ik hou nu eenmaal enorm veel van seks.

Het ging om vrouwen die seks hebben, terwijl ze daar geen zin in hebben. Lees anders de post van Lexus nog eens rustig door. 

Julali schreef op 03-08-2021 om 22:45:

[..]

Het ging om vrouwen die seks hebben, terwijl ze daar geen zin in hebben. Lees anders de post van Lexus nog eens rustig door.

libelletje75 schreef op 03-08-2021 om 22:42:

nee..het zegt helemaal niks over mijn eigenwaarde..ik hou nu eenmaal enorm veel van seks.

Ja het ging over seks hebben terwijl je geen zin hebt. Als je wel zin hebt, geniet er vooral van. 

libelletje75 schreef op 03-08-2021 om 08:26:

ik, als vrouw, snap je man wel hoor. Maar heb ook een vrij hoog libido. Overdag zullen er tussen het appen door ook wel dingen gebeuren ( vervelende klanten, lastige telefoontjes op je werk, stoplicht springt net bij jou op rood) maar dat maakt jou voor de zin blijkbaar weinig uit..de appjes blijven heen en weer vliegen en je kleed je mooi aan...maar zodra een kind huilt is voor jou de sfeer weg. Misschien moet je zelf eens proberen je daar overheen te zetten. Het is je partner..hij blijkt het wel vervelend te vinden..nu kun je proberen op het forum je gelijk te halen maar dat lost de situatie niet op. Je kunt ook uit liefde proberen jou zelf hierin te veranderen. Als je al geen zin meer hebt in een uitgebreide vrijpartij wat is er op tegen om voor je man even snel een quickie te doen..zodat hij zijn spanning kwijt is. Waarom moet altijd met degene met geen zin rekening gehouden worden en moet degene met veel zin zich maar inhouden? Beseffen mensen ook hoe het is voor mensrn met een hoog libido om zo opgefokt in bed te moeten liggen? Waarom moet de man zichzelf maar even aftrekken? Waarom kan TO dat niet opbrengen..moet je perse zelf daar voor in de mood zijn?

Je libido is van jou en dus jouw probleem (ik krijg in iig het gevoel bij jou dat je libido een probleem is), een vrouw (of man) heeft geen sexplicht tov van haar partner. En hoe los je dat op als je single bent..... juist. 

Lexus schreef op 03-08-2021 om 18:05:

[..]

ja ik erger me wild aan vrouwen die mannen blijven verdedigen die zich als een peuter opstellen omdat hij er niet overheen kan terwijl zij met (ook zijn) de kinderen bezig is. Gaan vrijen terwijl je geen zin hebt: waarom zou je dat doen? Dan misken je je eigen seksualiteit en denk je dat je je relatie helpt door hem erover heen laten gaan. Ik denk dat je het mis hebt, je geeft de boodschap dat jij een gebruiksvoorwerp bent. Ik ken veel vrouwen die dat gedaan hebben ('' ja ik wil mijn gezin en relatie behouden'' en ''het is geven en nemen en ach als hij dat nou fijn vindt'' ). Meer dan tweederde is gescheiden nadat man vreemd ging. Ik zeg niet dat er een causaal verband is maar het valt me wel op.

Waarom niet? Gun je man ook wat. Vaak als je alsnog verder gaat, komt die zin vaak wel weer in enige vorm. Zo heb je ook helemaal geen zeurende man, want je bent het voor.

Overigens, mijn ex liep dan 3 dagen op wolkjes en deed allerlei lieve dingen voor me, gewoon omdat hij zich blij en gezien en geliefd voelde. Dat mis ik wel hoor, heerlijk zo'n schone keuken 😉. FYI niemand is hier vreemdgegaan.

Mlah! schreef op 04-08-2021 om 19:33:

[..]

Waarom niet? 


je geeft de boodschap dat jij een gebruiksvoorwerp bent

Mlah! schreef op 04-08-2021 om 19:33:

[..]

Waarom niet? Gun je man ook wat. Vaak als je alsnog verder gaat, komt die zin vaak wel weer in enige vorm. Zo heb je ook helemaal geen zeurende man, want je bent het voor.

Overigens, mijn ex liep dan 3 dagen op wolkjes en deed allerlei lieve dingen voor me, gewoon omdat hij zich blij en gezien en geliefd voelde. Dat mis ik wel hoor, heerlijk zo'n schone keuken 😉. FYI niemand is hier vreemdgegaan. 

Ja, want een zeurende man is heel erg voor hem, dus dat moet je koste wat kost zien te voorkomen. Of hij al dan niet zeurt is jouw verantwoordelijkheid als vrouw. 

Seks is alleen leuk voor de man en daarom maakt het niet uit wat de vrouw erbij voelt of van vindt. Het is een cadeau dat je geeft aan je man en in ruil daarvoor is hij lief voor je en helpt hij je met jouw huishouden. 

 /sarcasmemodeoff

Julali schreef op 04-08-2021 om 20:46:

[..]

Ja, want een zeurende man is heel erg voor hem, dus dat moet je koste wat kost zien te voorkomen. Of hij al dan niet zeurt is jouw verantwoordelijkheid als vrouw.

Seks is alleen leuk voor de man en daarom maakt het niet uit wat de vrouw erbij voelt of van vindt. Het is een cadeau dat je geeft aan je man en in ruil daarvoor is hij lief voor je en helpt hij je met jouw huishouden.

/sarcasmemodeoff

Ja dat is dus een houding die door het hele draadje loopt (begrijp dat het van jou sarcastisch is Julali): het is een gunst die je als vrouw verleent (dat gun je hem toch), of het is (zoals bij ts) een recht van de man en als hij het niet krijgt, 'kan je dat een man niet aan doen' 

Ik denk dat dat de gelijkwaardigheid van een seksuele verhouding niet goed doet. Ook het hem er maar overheen laten gaan want dan krijgt hij zo'n goed humeur of jij een schone keuken begrijp ik niets van. Waar is je seksuele trots, denk ik dan. 

Ik vind dat een vrijpartij  een gelijkwaardige uitwisseling van seks en liefde moet zijn.


Lexus schreef op 04-08-2021 om 20:22:

[..]


je geeft de boodschap dat jij een gebruiksvoorwerp bent

Bijzondere gedachtegang. Ik ben het in elk geval niet met je eens. Geen zin is ook niet hetzelfde als tegenzin. 

Lexus schreef op 03-08-2021 om 18:05:

[..]

 Ik ken veel vrouwen die dat gedaan hebben ('' ja ik wil mijn gezin en relatie behouden'' en ''het is geven en nemen en ach als hij dat nou fijn vindt'' ). Meer dan tweederde is gescheiden nadat man vreemd ging. Ik zeg niet dat er een causaal verband is maar het valt me wel op.

Ditzelfde heb je aan de kant ook: mannen die thuis altijd gezeik hebben met een chagrijnige taart die nooit zin heeft. Maar die gaan natuurlijk niet vreemd cq op zoek naar een leuker exemplaar.

Lexus schreef op 04-08-2021 om 20:52:

[..]

Ja dat is dus een houding die door het hele draadje loopt (begrijp dat het van jou sarcastisch is Julali): het is een gunst die je als vrouw verleent (dat gun je hem toch), of het is (zoals bij ts) een recht van de man en als hij het niet krijgt, 'kan je dat een man niet aan doen'

Ik denk dat dat de gelijkwaardigheid van een seksuele verhouding niet goed doet. Ook het hem er maar overheen laten gaan want dan krijgt hij zo'n goed humeur of jij een schone keuken begrijp ik niets van. Waar is je seksuele trots, denk ik dan.

Ik vind dat een vrijpartij een gelijkwaardige uitwisseling van seks en liefde moet zijn.


Het hele draadje nog wel? Dan ben je behoorlijk selectief aan het lezen. 

Ik heb het helemaal met je eens: het moet een gelijkwaardige uitwisseling van seks en liefde zijn. En jij vindt het binnen die context oke iemand een deur in zijn gezicht te smijten omdat er even iets anders liep (en dan op basis van het bericht van ts, hoe vaak is het al uitgesteld naar de volgende dag?). Ik maak het uit liefde en voor de liefde liever af, zelfs als mijn zin even is weggezakt.

Mlah! schreef op 04-08-2021 om 21:05:

[..]

Bijzondere gedachtegang. Ik ben het in elk geval niet met je eens. Geen zin is ook niet hetzelfde als tegenzin.

[..]

Ditzelfde heb je aan de kant ook: mannen die thuis altijd gezeik hebben met een chagrijnige taart die nooit zin heeft. Maar die gaan natuurlijk niet vreemd cq op zoek naar een leuker exemplaar.

nou ja we zijn het niet eens, ik vermoed zelfs dat die ' chagrijnige taart" (niet zelden een uitdrukking van seksistische mannen en hen die hen willen ondersteunen) misschien te vaak erover heen heeft laten gaan en daardoor geen zin meer heeft. Het lijkt me erg slecht voor je libido

Maar dat daar gelaten, je probeert te side tracken: 'geen zin is niet hetzelfde als tegenzin". Nee het is geen zin. Je gaat dus seks hebben zonder zin. Wat ben je dan? Een gat, een voorwerp waarmee seks bedreven wordt. 

En we hebben het hier dus niet over 'taarten' die geen zin zouden hebben, we hebben het over vrouwen die wel degelijk zin hebben maar voor hun kinderen moeten zorgen (man doet het blijkbaar niet) en mannen die daar grumpy over gaan doen


Mlah! schreef op 04-08-2021 om 21:05:

[..]

Bijzondere gedachtegang. Ik ben het in elk geval niet met je eens. Geen zin is ook niet hetzelfde als tegenzin.

Als je iets doet waar je geen zin in hebt, dan doe je dat met tegenzin. Het heet niet voor niks tegen zin, Tegen je zin in.

Mlah! schreef op 04-08-2021 om 21:13:

[..]


Ik heb het helemaal met je eens: het moet een gelijkwaardige uitwisseling van seks en liefde zijn. En jij vindt het binnen die context oke iemand een deur in zijn gezicht te smijten omdat er even iets anders liep (en dan op basis van het bericht van ts, hoe vaak is het al uitgesteld naar de volgende dag?). Ik maak het uit liefde en voor de liefde liever af, zelfs als mijn zin even is weggezakt.

maar ik vind dat dus geen liefde. Dat is zelfontkenning. 

Wij worden het niet eens, ik laat het, wat jou betreft hierbij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.