Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Baby's, vrijen en... een grumpy man


Rachel. schreef op 04-08-2021 om 21:16:

[..]

Als je iets doet waar je geen zin in hebt, dan doe je dat met tegenzin. Het heet niet voor niks tegen zin, Tegen je zin in.

ja dat vind ik ook

Als mijn man geen zin (meer) heeft, dan heb ik ook geen zin (meer) om seks met hem te hebben. Sterker nog, seks is dan niet mogelijk. We hebben immers samen seks, dus als een van de twee er niet voor in is, dan bestaat de dynamiek niet die we binnen onze relatie seks noemen. 

Het hele idee van seks hebben met iemand, terwijl diegene dat niet wil ontgaat me, want zonder de lust van die persoon is er geen seks mogelijk. 

Anders moet je het denk ik bij de naam noemen, volgens mij heet seks tegen de wil 'verkrachting'. 

Mlah! schreef op 04-08-2021 om 21:13:

[..]

Het hele draadje nog wel? Dan ben je behoorlijk selectief aan het lezen.

Ik heb het helemaal met je eens: het moet een gelijkwaardige uitwisseling van seks en liefde zijn. En jij vindt het binnen die context oke iemand een deur in zijn gezicht te smijten omdat er even iets anders liep (en dan op basis van het bericht van ts, hoe vaak is het al uitgesteld naar de volgende dag?). Ik maak het uit liefde en voor de liefde liever af, zelfs als mijn zin even is weggezakt.

Kijk als dat voor jou werkt is dat helemaal oke natuurlijk. Maar ik ben van mening... laat ik het zo zeggen, ik hoef mijn man geen sex te geven wanneer ik die mood er niet na staat om liefde te tonen.

Rachel. schreef op 04-08-2021 om 21:16:

[..]

Als je iets doet waar je geen zin in hebt, dan doe je dat met tegenzin. Het heet niet voor niks tegen zin, Tegen je zin in.

Zin als in geil, opgewonden. Dat is betekent niet dat je iets met tegenzin doet.

Rachel. schreef op 04-08-2021 om 21:23:

[..]

Kijk als dat voor jou werkt is dat helemaal oke natuurlijk. Maar ik ben van mening... laat ik het zo zeggen, ik hoef mijn man geen sex te geven wanneer ik die mood er niet na staat om liefde te tonen.

Ik hoef ook niets. Is geen verplichting, he. Alles vrije keuze. 

Julali schreef op 04-08-2021 om 21:23:

Als mijn man geen zin (meer) heeft, dan heb ik ook geen zin (meer) om seks met hem te hebben. Sterker nog, seks is dan niet mogelijk. We hebben immers samen seks, dus als een van de twee er niet voor in is, dan bestaat de dynamiek niet die we binnen onze relatie seks noemen.

Het hele idee van seks hebben met iemand, terwijl diegene dat niet wil ontgaat me, want zonder de lust van die persoon is er geen seks mogelijk.

Anders moet je het denk ik bij de naam noemen, volgens mij heet seks tegen de wil 'verkrachting'.

Ja toch zo zie ik het ook, als mijn partner geen zin heeft hoe kan je dan alsnog sex willen forceren of hebben terwijl je weet dat je partner dar liever niet doet op dat moment. Dan zou het ook niet als liefde voelen, ik zou bij mijn partner kwa dat niets willen forceren als hij dat niet wil op dat moment. Kzou ook niet kunnen genieten. Graag of niet he denk ik dan, en daarmee bedoel ik, sex vind ik alleen prettig als ik weet dat de ander er ook van geniet op dat moment.

Mlah! schreef op 04-08-2021 om 21:23:

[..]

Zin als in geil, opgewonden. Dat is betekent niet dat je iets met tegenzin doet.

Huh ik begrijp dit niet zo goed? Je bedoelt "geen zin" als in geil opgewonden? Dan kom ik er nog niet echt uit, help me even😅

Mlah! schreef op 04-08-2021 om 21:25:

[..]

Ik hoef ook niets. Is geen verplichting, he. Alles vrije keuze.

Nee ik begrijp ook zeker dat niks moet hee, ik geloof ik echt wel dat je dat uit vrije wil doet en dat is ook gewoon oke als dat werkt voor jou, maar niet iedereen voelt die vibe.(waaronder ik) daarnaast wil niet zeggen dat ik afkeur dat jij dat doet hoor. Mag je helemaal zelf weten toch.

Rachel. schreef op 04-08-2021 om 21:27:

[..]

Huh ik begrijp dit niet zo goed? Je bedoelt "geen zin" als in geil opgewonden? Dan kom ik er nog niet echt uit, help me even😅

Het voorbeeld met de huilende baby's van ts: dan is de zin echt even weggezakt, logisch toch? 

Dan kan je er dus voor kiezen om chagrijnig te gaan mopperen dat je geen zin meer hebt, of je gaat op zoek naar je zin. Bij mij komt die wel weer, als ik dan weer verder ga waar we gebleven waren. Dan is de zin er (nog) niet, maar tegenzin ook niet. 

Mlah! schreef op 04-08-2021 om 21:31:

[..]

Het voorbeeld met de huilende baby's van ts: dan is de zin echt even weggezakt, logisch toch?

Dan kan je er dus voor kiezen om chagrijnig te gaan mopperen dat je geen zin meer hebt, of je gaat op zoek naar je zin. Bij mij komt die wel weer, als ik dan weer verder ga waar we gebleven waren. Dan is de zin er (nog) niet, maar tegenzin ook niet.

Ja maar heb jij kinderen? Want het is niet alleen de mood he als je iedere avond zo zit is dat ook vermoeidheid. Ben wel van mening dat als er geen zin is en je het wel doet dat dat met tegenzin is want ... de zin is (nog) nergens te bekennen  dan doe je dus iets met tegenzin, want je hebt geen zin in...

En toch heb ik zoiets als je geen zin hebt vooral met huilende baby's gaat dat vaak gepaard met vermoeidheid en de emoties die daar bij komen, ik denk niet dat dat dan chagrijnig en mopperend gaat, wel als haar man blijft klagen. Tis meer nu even niet.. en zoals ik in het verhaal lees zou staat man niet op voor de baby's dus ik denk dat zij al meer inlevert dan hem op dat moment.. (even vanuit het topic verhaal)

ik zie jullie steeds verwijzen naar TO, maar het hele verhaal en situatie is fake/nep/verzonnen, juist om deze discussie uit te lokken. Waarom gaan jullie daar nog serieus op in? 

Als je samen de zorg op je neemt voor je kinderen, dan is het veel meer een gezamenlijke taak en dus ook een gezamenlijk besluit om daarna nog seks te hebben, of niet. Het kan goed zijn dat je allebei te moe bent en besluit om in elkaars armen in slaap te vallen, of samen toch nog ergens de zin en energie vindt na de onderbreking. 

Dit lijkt me een van de lastige dingen als de taakverdeling zo scheef zit. De man heeft een half uur liggen wachten (en veel mannen voelen zich dan ook nog miskend omdat alle aandacht en energie naar de kinderen gaat), terwijl de vrouw bezig was met zorgen en voeden en troosten en wiegen en na een tijd totaal oververmoeid raakt. 

Voor haar voelt die seks dan als het zoveelste taakje dat ze moet afstrepen op haar nooit eindigende to do list. Terwijl als je samen de zorg op je neemt is het een gezamenlijk project en zul je veel meer op een lijn zitten wat betreft je energieniveau. De kans dat in die situatie ook de vrouw zin heeft ligt al een stuk hoger. Seks is dan ook voor haar iets fijns en leuks en iets waarbij ze zich kan ontspannen en opladen, ipv dat zij moet inwilligen wat haar man wil en in feite eist. 

Desire schreef op 04-08-2021 om 21:58:

ik zie jullie steeds verwijzen naar TO, maar het hele verhaal en situatie is fake/nep/verzonnen, juist om deze discussie uit te lokken. Waarom gaan jullie daar nog serieus op in?

Ja kweet idd hahaha maar t kwam vanuit een ander punt en toen kwam ik weer bij het verhaal terecht, laat me lekker 🤫 niemand is hier boos hoor tenminste ik niet, ik probeer het te begrijpen vanuit het oogpunt van anderen, die er anders dan mij over denken.

En voor zulke redenen hebben ze het topic weer heropend🙂

je hebt dus drie kinderen

Rachel. schreef op 04-08-2021 om 21:56:

[..]

Ja maar heb jij kinderen? 

Ja, maar die is onderhand groter dan ik 😂. Ik vind het vooral een interessant hypothetisch vraagstuk. Ben namelijk ook nog eens hartstikke single, dus het 'probleem' speelt helemaal niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.