Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Advies aan Ouders Online

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anders

anders

28-02-2010 om 11:59

Tjor

kinderen zijn ieders verantwoordelijkheid juist het wegkijken in het kader van "dat is mijn verantwoordelijkheid niet" is een groot maatschappelijk probleem.

Foute ouders

anders:" Nu overschat je toch wat je bij mij teweeg brengt."
De feiten liggen daar anders. Jij maakt mij uit voor kindermishandelaar en dat zelfs zonder mijn kinderen te kennen. Je onderschat wat die bewering uit de mond van een jeugdzorgmedewerker betekent.
anders:"Volgens mij ben jij degene die met je wereldbeeld alle ouders de gordijnen in probeert te jagen: een keer te laat komen en volgens jou staat de lpa op de stoep"
18 maart is het weer zo ver http://www.dagvandeleerplicht.nl/ Ik begrijp niet waarom je dit soort verschijnselen blijft ontkennen.
anders:"kom je als ouder in de verwijsindex dan wordt je kind uit huis geplaatst. "
Doe je het weer, onderschatten hoe traumatiserend de verdachtmakingen en onderzoeken zelf zijn. Overigens gaat die verwijsindex niet over ouders, maar over kinderen. Ik snap wel dat jouw focus volledig ligt op ouders die jij fout vindt en juist niet op de kinderen. Dat dit detail je ontgaan is, is daardoor voorstelbaar.
anders:"Vermoeiend lijkt me dat zo`n gebrek aan vertrouwen in je medemens."
Doe je het weer, ontkennen dat jouw positie als jeugdzorgmedewerker een andere is dan die van gewone burgers. Je hebt meer bevoegdheden dan een gewoon medemens. Van een gewoon medemens kun je wel wat hebben. Maar van iemand die in de jeugdhulpverlening werkt, heb je misbruik van bevoegdheden te vrezen. Juist daarom zou zo iemand voorzichtig en bescheiden moeten zijn met het vormen en uiten van oordelen.
Jij laat zien dat dat niet de praktijk is. Sterker nog: je bevestigt dat er in de praktijk door dit soort medewerkers heel makkelijk met verdenkingen over kindermishandeling gestrooid wordt.
In kort bestek en zonder dat mijn kinderen in beeld zijn, vechten wij hier samen een conflict uit zoals dat dagdagelijks wordt uitgevochten tussen medewerkers uit de jeugdhulpverlening en ouders.
Wel prettig dat ik nu object ben, dat mijn kinderen de beschermingsleeftijd al ontgroeid zijn dus dat zij er geen last van hebben en dat jij geen centimeter toegeeft, maar steeds zotter je gelijk probeert te halen.
Vooral fijn ook dat anderen nu eens mee kunnen lezen.
Groet,
Miriam Lavell

anders

anders

28-02-2010 om 12:57

Miriam

"vechten wij hier samen een conflict uit zoals dat dagdagelijks wordt uitgevochten tussen medewerkers uit de jeugdhulpverlening en ouders."
Ik ben bang dat het niet helemaal goed gaat met je Miriam..

Sancy

Sancy

28-02-2010 om 13:15

Het is mij helder

"Ik ben bang dat het niet helemaal goed gaat met je Miriam."
Het is mij ondertussen wel helder dat Anders zeer goed in staat is Mirjams gelijk te bewijzen.

anders

anders

28-02-2010 om 13:24

Sancy

als je tot de kerkgemeenschap van Miriam behoort wel. Miriam predikt angst, hel en verdoemenis zoals de katholieke kerk het al jaren niet mee doet. Ik ben benieuwd hoe we verlost kunnen worden van onze zonden.

anders

anders

28-02-2010 om 14:59

Beemer

"Je bent overtuigd dat iedereen die vraagtekens zet bij de huidige gang van zaken binnen jeugdzorg en de zoektocht naar mishandelde kinderen door de overheid gelijk een tegenstander is van de gehele jeugdzorg. Alsof gelijk alles alleen maar negatief is. Maar dat is niet zo."
Gelukkig is dat niet zo ik ben er ook van overtuigd dat mensen dat zelf kunnen ervaren. In discussie met Miriam is het moeilijk genuanceerd te blijven het valt mij op dat Miriam bij zo goed als ieder onderwerp ouders angst aanjaagd: dat wekt bij mij een grote ergenis op. Het beeld wat ze zo schept zorgt er naar mijn mening voor dat er ouders zijn die geen hulp meer durven te vragen of direct op voet van oorlog met de school van hun kinderen zijn zodra deze een opmerking maakt over verzuim.

tsjor

tsjor

28-02-2010 om 15:21 Topicstarter

Allemaal samen

'kinderen zijn ieders verantwoordelijkheid juist het wegkijken in het kader van "dat is mijn verantwoordelijkheid niet" is een groot maatschappelijk probleem.'

Ik let niet zo op typefouten, Anders, ik maak ze zelf ook.

Enerzijds geef je hier een onmogelijkheid weer: kinderen zijn ieders verantwoordelijkheid. Mag ik ze dan de straat opsturen om ergens eten te verzamelen?

Anderzijds zaai je zelf hier de paniek vanuit een wereldbeeld dat slechts bij een paar die-hards wordt volgehouden: 'juist het wegkijken (...) is een groot maatschappelijk probleem.' Er is geen wegkijken als groot maatschappelijk probleem. Er wordt meer gsignaleerd dan er aan de hand is. 25% van de meldingen bij het AMK worden niet bevestigd (in het wereldbeeld van de die-hards bestaat het dan toch, maar daar raak je bijna aan een vorm van religie).
De calamiteiten in de jeugdzorg waren er niet omdat er niet gesignaleerd werd. Dus als je het dan over paniek zaaien hebt, dan vind ik dit korte zinnetje een goed voorbeeld.

Tsjor

anders

anders

28-02-2010 om 15:25

Tsjor

misschien had je iets meer moeten lezen over die onjuiste meldingen. Dikwijls zijn dat gescheiden ouders die elkaar lekker zwart proberen te maken. Geen buren dus maar ouders zelf.

tsjor

tsjor

28-02-2010 om 17:19 Topicstarter

Nog meer lezen

Ik heb iets beter gelezen: het aantal echte gevallen van kindermishandeling waar 'men' dan meestal aan denkt 9gebroken armpjes, brandwonden etc.) is maar een heel klein percentage van de meldingen bij het AMK.

Een voorbeeldje dan van zo'n melding met accuut ingrijpen: moeder ligt zwanger op de bank en moet rust houden. Peuter loopt rond en moeder krijgt hem niet tot de orde geroepen. Moeder belt man: je moet nu naar huis komen, want ik plak hem achter het behang (letterlijk). Vader is tijdens het telefoontje toevallig in gesprek met iemand van een hulpverleningsinstantie (over wat anders, voor zijn werk). Hulpverlener slaat alarm en zonder dat iemand verder iets heeft gevraagd staan binnen 24 uur politiewagens rondom het huis om met man en macht de peuter uit huis te halen. VOTS en UHP is dan al geregeld. Gelukkig weet een advocaat in dit geval het allemaal terug te draaien, zodat enkele maanden later peuter weer thuis is. Dit is geen verzonnen verhaal. De impact opd e ouders en de gevolgen daarvan voor de relatie naar de kinderen toe kun je je wellicht toch wel voorstellen. Anders wil ik het je wel beschrijven in een volgend berichtje.

Overigens: mogen behangplakkers ook melden in de verwijsindex? lijkt me wel zo effectief, wat zij niet allemaal aantreffen achter het behang.

En dan is er nog veel meer te lezen. Zo zijn er stapels rapporten van het SCP, de RMO en het CBS die allemaal beschrijven dat het met de Nederlandse jeugd eigenlijk wel goed gaat. Goede relatie met ouders, gelukkig etc. Het enige dat ze wel willen is fatsoenlijk onderwijs. Ze gaan zelfs de straat op om meer lessen te krijgen, wie had dat ooit gedacht.

Nee, ik sluit mijn ogen echt niet en ik stap ook overal op af als ik iets zie. Maar er is geen enkele grond om het om te keren en ervan uit te gaan dat we massaal onze ogen sluiten voor alle drama's die zich onder onze neus voordoen.

Tsjor

Tsjor en anders

Beste Anders,

Jij bent dus een praktijkvoorbeeld van mijn vraag onderaan deze rubriek.

Defensief of arrogant.

Doordat je geen antwoord kan geven op een x aanal feiten die Miriam en Tsjor je presenteren wordt je arrogant en zo maak je mensen monddood. (denk je)

Gelukkig is dat op een forum niet mogelijk maar binnen een zorgverlener zoals BJZ wel dus. Simpelweg door lastige ouders met vragen buiten spel te zetten.

Ik vind het zo jammer want niemand twijfelt aan je gooede inenties alleen schiet niet zo door in die intenties want daarmee berokken je een hoop kinderen en ouders overbodige schade!

Margriet*

Margriet*

28-02-2010 om 20:43

Tsjor

Ik heb altijd een beetje moeite met jouw voorbeelden. Tip zet die er niet in. Een moeder die rust moet houden en een peuter die rondloopt lijkt me al niet een al te gelukkige situatie, zonder dat moeder er iets aan kan doen denk ik. Maar een VOTS krijg je echt niet zomaar. Op dat moment kan de situatie zo slecht geregeld zijn (om wat voor reden dan ook) dat ingrijpen wel nodig is.
En dat is eigenlijk het hele probleem met VOTS en UHP.
Soms kan het ook wat doorbreken en komt er wel actie in de hele situatie die het tij keert. Hoewel ik dit een hele ongelukkige manier vindt een UHP. Maar er zitten altijd meerdere zijden aan een verhaal vandaar dat ik moeite heb met jouw voorbeelden, die zijn altijd gekleurd....
Overigens zie ik in de praktijk dagenlijks de nadelen van het ontbreken van een systeem waarop alle betrokkenen goed in beeld zijn maar zou ik niet perse pleiten voor een verwijsindex. Maar goed wat is dan wel een goed functinonerend systeem?

mirreke

mirreke

28-02-2010 om 21:20

Gekleurd?

Wat is er zo gekleurd aan de voorbeelden van tsjor? Bestaat het gekleurde eruit dat je je bijna niet kunt voorstellen dat zoiets gebeurd, dat het té erg is? Dat het zo wel niet gaan?
Mag je dan helemaal geen voorbeelden noemen? En waarom dan niet? Zodat mensen geen argwaan krijgen en naïef blijven in hun contacten met de jeugdhulpverlening?
Ik denk dat die voorbeelden juist wel genoemd moeten worden, zodat je weet waar dit beleid allemaal toe kan leiden, en om welke geringe aanleiding dan wel niet.

tsjor

tsjor

28-02-2010 om 21:24 Topicstarter

Systeem

Sommige voorbeelden ken ik zelf helemaal tot in den treure, met alle rapporten erbij (en zet ik pas neer met toestemming). Andere voorbeelden komen als ze op openbare bijeenkomsten zijn genoemd door actieve advocaten, ouders of ondersteuners. Er was in dit geval niet meer aan de hand. Het is allemaal ook met een paar maanden teruggedraaid.
Vroeger, blijkbaar al heel lang geleden, konden ouders die ziek waren of rust nodig hadden gezinshulp krijgen. Dat was iemand die kwam poetsen, koken, op kinderen passen etc. Het was een uitstekend systeem: je kon er zelf om vragen bij de huisarts of bij maatschappelijk werk. Ik zou dat wel terug willen.
Ik schrik ook wel van je reactie. Heb zelf maandenlang in het ziekenhuis moeten liggen of moeten rusten bij elke zwangerschap. Gelukkig is dat ook al jaren geleden. Ik moet er niet aan denken, dat de samenleving dan de vraag zou hebben: hoe houden wij deze mevrouw en de kinderen in beeld.....
Mijn belangrijkste punt is het discours (om Foucault maar eens aan te halen) waarin de relatie ouders/kinderen in terecht gekomen is. Dat uit zich in taal, maar daar zitten ook systemen en wetten en zelfs goede bedoelingen achter. Het discours is 'in beeld zijn' 'signaleren' 'moeten wij ingrijpen etc. Nou ja, dt heb ik allemaal al vaak genoeg uit de doeken gedaan.

Tsjor

mirreke

mirreke

28-02-2010 om 21:27

Anders

"Miriam predikt angst, hel en verdoemenis zoals de katholieke kerk het al jaren niet mee doet. Ik ben benieuwd hoe we verlost kunnen worden van onze zonden."
Anders, jij doet mij meer denken aan de heren bisschoppen en ordeleiders van de kerk die machtsmisbruik door diezelfde kerk maar een beetje bagatelliseren en blijven volhouden dat het allemaal wel meevalt, en meesmuilend een mompelend excuusje uitbrengen als ze daar echt niet omheenkunnen.

mirreke

mirreke

28-02-2010 om 21:31

Jeetje margriet

"Een moeder die rust moet houden en een peuter die rondloopt lijkt me al niet een al te gelukkige situatie..." Mij lijkt het een redelijk alledaags voorkomende situatie. Iets wat niet meer dan normaal is eigenlijk en wat iedereen wel eens zal zijn overkomen..
Een VOTS kun je wel 'zomaar' krijgen...

Pippin

Pippin

28-02-2010 om 21:43

Precies mirreke

Ik schrok ook nogal van Margriets reactie. Ben blij dat mijn kinderen nooit uit huis zijn geplaatst. Ik was altijd uitgeteld als ik zwanger was. Heb dagenlang het huishouden vanaf de bank bestuurd. En gekookt zittende op een stoel. En dan heb ik ook nog een kind met adhd, hoe heb ik het gered zonder 'ingrijpen' ??
*haalt opgelucht adem*

Vots

Margriet, een vots en spoed-uhp zijn in no-time geregeld. Letterlijk. Er gaat een alarmerend rapport naar de rechter en die heeft eigenlijk amper een mogelijkheid om niet de vots uit te spreken. De beslissing wordt zo snel genomen dat er geen tijd is voor hoor en wederhoor.
Als dat alarmerende rapport, dat ten grondslag ligt aan het verzoek om een spoed-ots (ev met uhp) rust op drijfzand, dan heb je dus wel degelijk 'zomaar'een ots.
Dan is het te hopen dat als de zaak op een vrij korte termijn opnieuw voor de rechter komt er inmiddels voldoende tijd is om de zaak wat rustiger en kritischer te bekijken. Een advocaat met een beetje sjoege is dan overigens wel prettig, en het vervelende is dat die zittingen in ots-zaken vaak op zo'n korte termijn worden ingepland dat je maar net de mazzel moet hebben dat je een advocaat vindt die tijd heeft om die dag te komen opdraven.
Je kan in theorie als ouder ook wel verweer voeren zonder advocaat, en juridisch is het allemaal niet zo ingewikkeld, maar ik denk dat je je hoofd koel en je blik helder moet houden, wat mij bovenmenselijk moeilijk lijkt als het om je eigen kinderen gaat.

Groeten,

Temet

anders

anders

28-02-2010 om 22:44

Tsjor

heeft een rijke fantasie als het gaat om het illustreren van zijn eigen gelijk allemaal van die leuke niet verifieerbare feitjes: mij overtuig je er niet mee.

tsjor

tsjor

28-02-2010 om 22:50 Topicstarter

Ook dat nog

En dan ben ik ook nog een 'haar' als het om mijn gelijk gaat. Dream on, Anders. Oh ja, televisie niet aanzetten zou ik zeggen: zoveel fantasieverhalen.....

Tsjor

Tsjor

Vroeger, blijkbaar al heel lang geleden, konden ouders die ziek waren of rust nodig hadden gezinshulp krijgen. Dat was iemand die kwam poetsen, koken, op kinderen passen etc. Het was een uitstekend systeem: je kon er zelf om vragen bij de huisarts of bij maatschappelijk werk. Ik zou dat wel terug willen

Ben het hier zo hartgrondig mee eens!!!!!

En wat betreft Margriet, ik vind het heel ernstig wat je schreef. Ik ben ziek en heb onlangs een week in het ziekenhuis gelegen en dan heb ik ook nog een zoon met klassiek autisme en een mitochondriale stofwisselingsziekte. Gelukkig heb ik hulptroepen maar stel dat ik die niet had? Was ik dan een potentieel slachtoffer van het bloeddorstige volgsysteem? Weet je waar ik nou zo bang voor ben? Dat over een aantal decennia zal blijken dat er door al die absurde toestanden er veel meer beschadigde mensen zijn dan nu. Immers het kan niet goed zijn voor kindjes dat er zo mee gesold wordt.

tsjor

tsjor

01-03-2010 om 19:12 Topicstarter

geen kranten lezen, nog meer fantasieverhalen. Kijk eens hier: www.destentor.nl/algemeen/binnenland/6306924/Kind-tussen-moordenaars-en-verkrachters.ece
Je zou het haast gaan geloven.

Tsjor

Margriet*

Margriet*

01-03-2010 om 21:53

Wel lezen

Ik schrijf:
Een moeder die rust moet houden en een peuter die rondloopt lijkt me al niet een al te gelukkige situatie, zonder dat moeder er iets aan kan doen denk ik.
Ik bedoel dus dat die moeder er op dat moment niets aan kan doen maar ze kan wel proberen iets te regelen. Hallo ik heb zelf ook drie kinderen dus ik weet hoe vermoeiend zwanger kan zijn met onvermoeibare peuters om je heen.
Toch is het soms wel handig om dan iets te regelen zeker als je gillend gek wordt (kan ik me ook alles bij voorstellen). De een krijgt dat wel voor elkaar een ander niet. En dan kunnen er zorgelijke situaties ontstaan waarvan ik niet zeg dat ze niet op te lossen zijn.... Een casus beschrijven is prima alleen zitten er altijd veel meer facetten aan het geheel, daarom zegt me zo'n voorbeeld niet zoveel. (maar ja ik zal wel beroepsgedeformeerd zijn als werker in de jeugdzorg......)

Margriet*

Margriet*

01-03-2010 om 22:04

Nikus

"Weet je waar ik nou zo bang voor ben? Dat over een aantal decennia zal blijken dat er door al die absurde toestanden er veel meer beschadigde mensen zijn dan nu. Immers het kan niet goed zijn voor kindjes dat er zo mee gesold wordt."

Iedereen schrijft hier vanuit zijn eigen referentiekader. Helaas zijn er in de hulpverlening ook heel veel beschadigde kinderen die ouders hebben die slecht voor ze zorgen (door hun eigen problematiek vaak helaas). Die zie ik ook groot worden binnen hulpverleningsinstellingen en die zou ik ook graag wat anders wensen.
Overigens kun je niet alles op de fouten van de jeugdzorg schuiven. Waar is de volwassen GGZ die nog steeds niets systeemgericht werkt als ouders psychiatrisch zijn en er met de kinderen eigenlijk niet zoveel aan de hand is. Zij doen de ouders, de jeugdzorg moet het maar met de kinderen regelen...(daar heb ik toch al wel heel veel missers in gezien). Welk systeem zou dan wel werken is opnieuw mijn vraag. Hoe maak je hulpverlening rondom gezinnen wel sluitend??????? Wat zou wel helpen aan signaleringssystemen. Als je geen verwijsindex wil hoe help je bepaalde gezinnen dan wel als er al jaren door verschillende hulpverleningsinstanties lang elkaar heen wordt gewerkt. Ik zie de dagenlijkse praktijk.

tsjor

tsjor

01-03-2010 om 22:31 Topicstarter

Systeem 2

Oké, dan hebben we het niet over gezinshulp. Wel zo gemakkelijk, want dan wordt het weer van belang om vooral te signaleren. Voor effectieve signalering zou ik het EKD willen aansluiten op de bonuskaart van de AH. Wie geen bonuskaart heeft is helemaal verdacht, en verder kun je direkt zien wie alcoholist is of weinig groente koopt.

Als de verwijsindex functioneerde voor wat jij omschrijft (alle hulpverleners erin die ook daadwerkelijk hulp verlenen) dan zou eht mooi zijn, maar dat is het niet geworden. het is een systeem van zorgmeldingen over het kind geworden. In de eerste situatie zouden ouders ook direkt toegang daartoe moeten hebben: zij weten immers als geen ander wie echt verantwoordelijkheid neemt en wat doet. In het tweede systeem krijgen ouders alleen heel omzichtig inzage. Het tweede is het geworden. Maar je verkoopt het hier alsof het om het eerste gaat. Dat is niet zo.

Weet je Margriet, in het onderhavige voorval had niemand ergens naartoe hoeven te bellen. Ze belde haar man om te vragen of die kwam. Wat moet je dan regelen? 24-uurs toezicht?

Tsjor

anders

anders

01-03-2010 om 22:40

Inderdaad tjor

haast gaan geloven: nog nooit zo`n larie verhaal gelezen maar ja sensatieverhalen gaan er in als koek en zo`n krant moet verkopen...

Balletmama76

Balletmama76

01-03-2010 om 22:59

Jeugdzorg in het algeheel

Met de nederlandse jeugdzorg heb ik geen ervaring, wel met de duitse.

Naarmate mijn ex 1 jaar geen contact gezocht had met dochter (toen 3) kwam hij op de idee, mij bij de jeugdzorg aan te geven. Hij zei, dat ik hem dochterlief niet wilde laten zien, wat echt compleete onzin was, maar hij bleef bij zijn versie.

Begeleide omgang werd afgesproken, met onzere caseworker als "neutrale" persoon. Zij wilde dochterlief dwingen, hem papa te noemen - iemand, die zij al een jaar niet gezien had. Dochterlief, zij had altijd al haar eigen ideen, weigerte dit. Caseworker kwaad op mij, ik had dochter negatief beinvloed. Helemaal niet, ik heb NOOIT negatief over hem gepraat. Heb hem ook niet als prins op het witte paard beschreven, wel met zijn fouten, maar haar ook gezeggt, wat waarschijnlijk de redenen hiervoor zijn, oorlogstrauma dus.

Door de bemoeinis van de duitse jeugdzorg zijn de dingen bij ons pas echt uit de hand gelopen. Dochter was zwaar geschokkt van deze ontmoeting en wilde ex tot 2 jaar geleden helemaal niet ontmoeten. Inmiddels heb ik haar zover, dat zij het wel wil, dat zij nieuwsgierig is op hem, zij heeft laatst zelfst gebelt met hem.

Ex en ik hebben nu een bijna vriendschappelijke omgang met elkaar.

De aanpak van de duitse jeugdzorg was zeker goed bedoelt. Maar het faalde door de heel erg van zichzelfst ingenomene caseworker, die helemaal niet bereid was, om op ons te luisteren toen, het moest volgens HAAR protocol gebeuren.

Margriet*

Margriet*

01-03-2010 om 23:07

Ehh tsjor

"Maar je verkoopt het hier alsof het om het eerste gaat. Dat is niet zo."

Wat bedoel je. Waar verkoop ik wat....???
Ik signaleer zaken maar ben ook niet zo voor een verwijsindex zoals bedacht. Waarom zet je ons tegenover elkaar?
Dat ik kritiek lever op je postings zegt niet dat we het niet met elkaar eens kunnen zijn.

Ik ben wel benieuwd hoe die moeder met die peuter het had opgelost. Was het zonder ingrijpen wel goed afgelopen? Zonder veroordelend te zijn is dat ook meegenomen in het onderzoek? Deze aspecten mis ik in een vb verhaal...

tsjor

tsjor

02-03-2010 om 00:27 Topicstarter

Nou zo

Moeder belt vader, vader komt, neemt peuter onder de arm, sust alles was, geeft zijn vrouw een kopje thee (dat verzin ik), en de rust keert weer. Eten, slapen, ontbijten, nou ja, de normale gang van zaken. Tot de politieauto's voor de deur stonden. Binnen 24 uur. Hoeveel onderzoek kun je doen in 24 uur?
Dacht je dat ze hem echt anders achter het behang had geplakt?

Wat ik overigens het meest scherpe tegenover elkaar zet is de motivatie waarmee de verwijsindex is opgezet (hulpverleners die elkaar niet kennen en blijkbaar ook neit in staat zijn om te vragen aan de 'cliënten' wie er nog meer betrokken is, ja, ja, ouders vertellen niet alles..... maar vooral: hulpverleners vragen niet en zoeken geen samenwerking) en de feitelijke uitvoering en dat is dat een jongere gesignaleerd wordt als mogelijk problematisch opgroeiend.

Voor het probleem van de hulpverleners die elkaar niet kennen zijn simpelere oplossingen: vraag het. en vraag ook of je even mag overleggen wie wat doet. In 95% zul je vrijwel iedereen die van belang is op die manier wel opsporen, in 5% word je bedonderd waar je bij zit.

Tsjor

tsjor

tsjor

02-03-2010 om 00:34 Topicstarter

Anders

Waar ben je van? Een sekte of zo? Een nieuwe vorm van hardnekkige ontkenners?

Tsjor

Tsjor

Welnee *grijnz* Anders is gewoon een BJZ medewerker. Heel herkenbaar dit hoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.