vlinder72
08-10-2010 om 22:46
Actie schoenendoos
Het is weer zover. Mijn kinderen kwamen weer enthousiast thuis met briefjes voor de schoenendoos actie. Wij moeten weer drie schoenendozen versieren en daarna volstoppen met allerlei handige dingen voor arme kindjes.
Mijn kinderen zijn er helemaal vol van. Het liefste zouden ze de dozen volstoppen met allerlei speelgoed van broer- of zuslief. En vervolgens naar de allerduurste boekhandel rennen om daar de benodigde schriften en pennen te kopen.
Ik vind het een prima idee om kinderen bij te brengen dat er ook kinderen in de wereld bestaan die in armoede leven en daarom wil ik best zo'n schoenendoos vullen. Alleen ik geloof er niet in dat die schoenendozen vervolgens ook echt op de juiste plek terecht komen. In het foldertje staat een foto van een blij rennend kind met zo'n schoenendoos op zijn hoofd. Maar ik geloof het gewoon niet. Ik kan mij niet voorstellen dat ze al die schoenendozen echt richting Afrika gaan vervoeren en vervolgens in een dorp al die schoenendozen gaan uitdelen. Ten eerste weet je helemaal niet wat er in die schoendozen zit. Straks heeft iemand er voor de grap stenen in gestopt. En wat moeten die kinderen in Afrika met tweedehandsknuffels? Of 5 losse legostenen? (ik noem maar even wat).
Dus wie weet dit? Wat doen ze met die schoenendozen? En doen jullie mee met dit soort acties?
Kaaskopje
24-10-2010 om 12:46
Action
Sinds Action wat dichter bij huis is kom ik er vaker. Zeker voor toiletspulletjes kun je er goedkoop terecht. Verder vind ik niet alles mooi of geweldig maar dat is een kwestie van smaak. Ik denk dat de afkeer van Action onder dezelfde noemer valt als de afkeer die sommigen hebben van Aldi, Lidl of Zeeman.
Nasha 1st
24-10-2010 om 20:17
Stiften
ik heb onlangs stiften bij de action gekocht voor 0,39, met aan de ene kant een dikke punt en aan de andere kant een dunne punt en de kinderen vinden ze geweldig! Nog nooit zulke fijne stiften gehad!!!
En het speelgoed vind ik voor een vakantie of schoenkadootje prima!
Maylise
24-10-2010 om 22:20
Action
Voor mezelf ga ik best naar de Action (en de Zeeman en soortgelijke winkels). Geen probleem. Ik weet wat je er wel en niet moet kopen; wat wel van goede kwaliteit is wat niet. Soms kies ik bewust voor goedkoop maar slechte kwaliteit als iets niet lang mee hoeft om verschillende redenen. Echter ik vind het wel iets triest hebben om de schoenendoos te vullen met speelgoed uit de Action of de Zeeman wat zo stuk is.
Geef dan liever een mooi stuk tweedehands speelgoed van de eigen kinderen wat er nog goed uitziet. Dat is ook goedkoop en veel fijner voor de kinderen die het krijgen omdat ze er dan tenminste langer dan een paar dagen mee kunnen spelen.
Maylise
Kaaskopje
24-10-2010 om 23:52
Ben ik met je eens
Je hebt plastic en plastic. Ik heb bijvoorbeeld nooit de noodzaak gezien om mijn dochters Barbies te geven. Ze kregen een ander merk. Net zo goed van kwaliteit, maar de naam Barbie stond niet op de doos en daardoor flink goedkoper. Geen haar op mijn hoofd echter die erover dacht om ze van die poppen te geven van dat harde plastic en ze wegen bijna niks, het bosje haar erbovenop is zo stug dat je er werkelijk niks mee kunt. Euroknalpoppen noem ik het maar even. Die kwaliteit zou ik nooit in een schoenendoos doen. Mijn maatstaf is toch de vraag 'zou ík hier blij mee zijn, kan ik mij voorstellen dat een ander hier blij mee is?'.
Genista
25-10-2010 om 13:22
Plastic en plastic
Natuurlijk heb je flutplastic speelgoed en beter speelgoed. En het hoeft echt niet zoveel te kosten. Knikkers zijn ook mooi en niet zo duur. En ik spreek uit ervaring als ik zeg, dat die plastic dingetjes uit de surprise-eieren (maar dan wel die echte, van Ferrero) echt wel een paar jaar meegaan.
Manda Rijn
25-10-2010 om 20:28
Barbie en zeeman
ik heb dus wel eens een echte barbie bij de zeeman gekocht en ook wel eens in de bonus bij de Albert Heijn, dat soort dingen daar kick ik op, dan koop je voor een paar euro zo'n echte Barbie. Vooral na kerst zijn er heel veel aanbiedingen voor bespottelijke prijzen en dan koop ik lekker veel en dan heb ik een leuke voorraad voor de kadokast.
Kaaskopje
25-10-2010 om 23:59
Ja dat is mooi meegenomen
Ik heb ook niks tegen Zeeman, Wibra, Action, Bazar (die is bij ons in de stad en ook lekker goedkoop). Ik ga er altijd even kijken als ik iets nodig heb en ben natuurlijk heel verguld als ik kwaliteit voor een prikje kan krijgen in zo'n winkel. Maar eerlijk is eerlijk, er is in winkels als Wibra en Zeeman ook het nodige wat ik niet 'kwaliteitsspul' zou willen noemen. Ondergoed, sokken, kleren, handdoeken e.d., niks mis mee, maar speelgoed (dus geen opgekochte partij voordelig merkspeelgoed), sieraadjes, paas- of kerstversiering... het straalt toch wel uit dat het niet bepaald kwaliteit is.
Manda Rijn
26-10-2010 om 11:39
Ja dat rotspul
hier is er elk jaar kermis in de wijk, dan gooi je zo een paar tientjes er door heen, dochter vind het geweldig natuurlijk al die kinderdingen (touwtje trekken, ballen gooien, eendjes vangen etc). De knuffels vallen uit elkaar en het andere speelgoed is al stuk als je het uit de verpakking haalt. Ik vind dat zo'n verspilling van grondstoffen en arbeid, maar goed, die kermis dat is zo'n traditie hier in de wijk. Idem al die troep van de supermarkten elk jaar, ik ben sinds die oranje beesies ook akties gaan negeren dus poppenkastpoppen en andere AH zooi verzamelen we niet meer.
Een ander ding ik had vorig jaar bij lobbes van die reflecterende sleutelhangers gekocht als traktatie (met dropsleutels eraan), die belanden dan ook in de vuilnisbak na een dag. Dus ik ga maar weer over op cakejes of ander eetbaar spul.