Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

De verkering van mijn zoon gaat morgen een jaar weg naar het buitenland (australie) help hem en mij!!

Als het allemaal zo makkelijk was, als sommigen hier schrijven, dan kon de GGZ de deuren wel sluiten

Shareneentje schreef op 24-09-2024 om 19:26:

[..]

heb je voorbeelden, tips, kan je het concreet maken?

Probeer iets van de cognitieve benadering. Is dit waar? Is dit erg? Is dit eeuwig erg? Is er een andere perspectief op deze situatie mogelijk?

ttps://mens-en-gezondheid.nl/home/psyche/rationeel-emotieve-therapie-ret-wat-is-het-abc-model/

Friezinnetje schreef op 24-09-2024 om 20:14:

Als het allemaal zo makkelijk was, als sommigen hier schrijven, dan kon de GGZ de deuren wel sluiten

Het is helemaal niet makkelijk, maar rust, regelmaat en reinheid werkt altijd. 

Twinski schreef op 24-09-2024 om 20:23:

[..]

Het is helemaal niet makkelijk, maar rust, regelmaat en reinheid werkt altijd.

voel je niet aangesproken

Friezinnetje schreef op 24-09-2024 om 20:29:

[..]

voel je niet aangesproken

Zal ik doen. Of toch maar wel? Maakt ook niet uit verder. We zijn er om TO te helpen. Misschien kan TO 113 nog bellen. Die zijn getraind hiervoor en kunnen misschien doorverwijzen.

ik denk dat je dit eerst echt even een week heel serieus moet nemen en het niet meteen los moet laten, dat kan over een week wel. En naar de huisarts gaan. Deze week er echt voor hem zijn en bij hem zijn, samen wat te ondernemen wat hij leuk vindt. Als hij door de ergste week heen is dan kun je daarna weer verder kijken hoe het gaat. Sterkte!

Probeer niet zo mee te gaan in het opzwepen van dit drama en help je zoon door te relativeren. 

Hoe staat die vriendin er in dan? En wat zegt zij tegen hem.
En hoe hebben ze dan de afgelopen weken doorgebracht, want dit verhaal heeft natuurlijk een aanloop van weken. 

Shareneentje, wat heb je gedaan met alle tips die je hebt gekregen in jouw andere topics over je zoon?

Boarn schreef op 24-09-2024 om 21:49:

Hoe staat die vriendin er in dan? En wat zegt zij tegen hem.
En hoe hebben ze dan de afgelopen weken doorgebracht, want dit verhaal heeft natuurlijk een aanloop van weken.

Schoondochter heeft dit al jaren geleden besloten en aangezien je niet zomaar voor 'n jaar naar Australië vertrekt, is ze waarschijnlijk al veel langer bezig met de voorbereidingen. 

Ze kennen elkaar pas 'n jaar en zijn sindsdien 24/7 samen, dus hij wist dit vanaf het begin. Dacht hij dat ze het niet zou doorzetten en draait hij daarom nu door? 

Shareneentje schreef op 24-09-2024 om 19:17:

[..]

Hij heeft een fulltime opleiding waar hij echt helemaal niks van kan missen en geen vakanties. Zij zit in een totaal andere tijdszone. Hij kan daar hooguit met kerst 2 dagen zijn maar om daarvoor helemaal vanuit NL naar Nieuw Zeeland te vliegen.... IDK, dat is echt wel too much....

Een fulltime opleiding zonder vakanties? Dat is best wel ongezond.

Die andere tijdzone zijn echt wel afspraken over te maken. dat het voor de 1 avond is en voor de andere ochtend is niet zo erg. Als je maar vooraf duidelijke afspraken maakt.

Daglichtlamp schreef op 24-09-2024 om 17:43:

[..]

Zoek ook hulp voor jezelf, want hoezo zou jij dat niet overleven?

Ik denk dat ze bedoelde dat zijn gedrag, als reactie op het feit dat die vriendin een jaar weggaat zo extreem en heftig is, om daar mee om te gaan als moeder, plus de angst die ze als moeder zijnde ervaart dat hij zichzelf wat aan kan doen. Dat die angst alles overheerst nu.

Dus niet het feit opzich, dat die vriendin een jaar weggaat.

Oorzaak/gevolg...

BritgetJones007 schreef op 25-09-2024 om 06:20:

[..]

Ik denk dat ze bedoelde dat zijn gedrag, als reactie op het feit dat die vriendin een jaar weggaat zo extreem en heftig is, om daar mee om te gaan als moeder, plus de angst die ze als moeder zijnde ervaart dat hij zichzelf wat aan kan doen. Dat die angst alles overheerst nu.

Dus niet het feit opzich, dat die vriendin een jaar weggaat.

Oorzaak/gevolg...

Dat snapte ik ook wel. Maar ze reageert daar dan zelf ook weer op. Dat versterkt elkaar. Daarom denk ik dat ze zelf ook hulp nodig heeft, maar gelukkig heeft ze al hulp.

Shareneentje

Shareneentje

25-09-2024 om 08:07 Topicstarter

Twinski schreef op 24-09-2024 om 20:34:

[..]

Zal ik doen. Of toch maar wel? Maakt ook niet uit verder. We zijn er om TO te helpen. Misschien kan TO 113 nog bellen. Die zijn getraind hiervoor en kunnen misschien doorverwijzen.

Heb ik gedaan en wat een, sorry, sufkut kreeg ik aan de lijn. Een jongedame die echt niks zei wat ik niet allang zelf had bedacht. Ik irriteerde me enorm aan haar beperkte inzicht en sorry, dommigheid. Ik heb dat wel eens eerder gehad bij zo' n hulplijn dat ik toen dacht, zitten hier allemaal vrijwillige studentes of wat?

Shareneentje

Shareneentje

25-09-2024 om 08:08 Topicstarter

Ik heb hulp. We wachten als gezin nog op ondersteuning van het wijk team, heb ze al tig keer gebeld, vaker dan vaak kan niet. Er zijn meer gezinnen die zorg nodig hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.