Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

De verkering van mijn zoon gaat morgen een jaar weg naar het buitenland (australie) help hem en mij!!

Onze zoon heeft ass en adhd en angsten en dwanstoornissen. Sinds een jaar heeft hij een vriendin en ze zijn 24-7 samen. Hij en zij zijn volwassen dus daar hebben we nog weinig over te zeggen. Dat naar het buitenland gaan was al jaren geleden besloten van mijn schoondochter. Mijn zoon met ass, depressies, adhd is helemaal aan het doordraaien en aan het flippen. Hij blowt en rookt en drinkt en is niet bereikbaar en houdt ons ' snachts wakker met grote paniek. Hij is agressief en onberekenbaar. Deze situatie slaat hem totaal uit het lood. Iemand die in godsnaam handvaten heeft want een relatie van een jaar waarbij beiden extreem clingy waren en elke dag samen waren incl eten en slapen die nu voor een jaar wordt onderbroken,hoe overleef je dat en hoe overleven wij dat? Ajb ik heb tips nodig, ik ben bang dag hij dit niet trekt en zichzelf wat aandoet schoondochter gaat eerst naar australie (morgen) en dan naar nieuwzeeland. Ze is al met al een jaar weg en zit in een totaal andere tijdzone zoon heeft extreme verlatingsangst.

Heeft zoon psychologische hulp? Dit klinkt zo extreem dat er professionele hulp nodig is denk ik.

Shareneentje

Shareneentje

24-09-2024 om 17:36 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 24-09-2024 om 17:32:

Heeft zoon psychologische hulp? Dit klinkt zo extreem dat er professionele hulp nodig is denk ik.

Ja en heeft ie niks aan is ons gevoel maar zoon is volwassen dus geen enkel inzicht meer daar in.

In dit geval zou ik eerst de huisarts bellen, zodat die je door kan verwijzen naar de crisisdienst van GGZ als hij niet bekend is bij hulpverleners. 
Als hij wel bekend is bij hulpverleners zou ik daar nu gelijk contact mee opnemen.

Ook al is hij meerderjarig zou ik me niet tegen laten houden, crisis is crisis. 

Shareneentje

Shareneentje

24-09-2024 om 17:40 Topicstarter

heb al wijk team ingeschakeld maar dikke wachtlijsten, heb al van alles gedaan maar ik heb nog niks weer gehoord ook niet na meerdere keren bellen. Zoon gaat zichzelf wat aandoen, ik voel het aan alles. Morgen is de dag. En ivm studie is hij er dan niet eens bij. Dus vanavond is eigenlijk het afscheid. Hoe overleef je dat? Ik zou het zelf niet eens overleven maar mijn jongvolwassen zoon gaat helemaal over de klinger. Die is zo onberekenbaar en gebruikt zoveel middelen dat wij elke avond met grote angst naar bed gaan en dat wordt alleen maar erger. Ajb wie heeft tips?

Shareneentje schreef op 24-09-2024 om 17:40:

heb al wijk team ingeschakeld maar dikke wachtlijsten, heb al van alles gedaan maar ik heb nog niks weer gehoord ook niet na meerdere keren bellen. Zoon gaat zichzelf wat aandoen, ik voel het aan alles. Morgen is de dag. En ivm studie is hij er dan niet eens bij. Dus vanavond is eigenlijk het afscheid. Hoe overleef je dat? Ik zou het zelf niet eens overleven maar mijn jongvolwassen zoon gaat helemaal over de klinger. Die is zo onberekenbaar en gebruikt zoveel middelen dat wij elke avond met grote angst naar bed gaan en dat wordt alleen maar erger. Ajb wie heeft tips?

crisis dienst ggz in jouw regio. of anders 112 als je het echt niet meer vertrouwd.

Eerste route is de huisarts, of de huisartsenpost buiten kantoortijden. En bij de huisarts zou ik dan wel voor spoed kiezen.
Direct hulp bij een psychische crisis | Psychische klachten | Regelhulp - Ministerie van VWS

Shareneentje schreef op 24-09-2024 om 17:40:

heb al wijk team ingeschakeld maar dikke wachtlijsten, heb al van alles gedaan maar ik heb nog niks weer gehoord ook niet na meerdere keren bellen. Zoon gaat zichzelf wat aandoen, ik voel het aan alles. Morgen is de dag. En ivm studie is hij er dan niet eens bij. Dus vanavond is eigenlijk het afscheid. Hoe overleef je dat? Ik zou het zelf niet eens overleven maar mijn jongvolwassen zoon gaat helemaal over de klinger. Die is zo onberekenbaar en gebruikt zoveel middelen dat wij elke avond met grote angst naar bed gaan en dat wordt alleen maar erger. Ajb wie heeft tips?

Zoek ook hulp voor jezelf, want hoezo zou jij dat niet overleven?

ik vind het verschrikkelijk voor je zoon en voor jou

ik vermoed wel dat de ouder van je schoondochter erg opgelucht zullen zijn.  En misschien je schoondochter zelf ook wel.
Als hij agressief wordt bel 112. Meer kan je niet doen nu.  Het feit dat ze weggaat kan je niet veranderen, moet je ook zeker niet willen. Verder moet hij hier zelf doorheen (en ik hoop dat je zijn verslavingen op geen enkele manier financieel sponsort)

Shareneentje

Shareneentje

24-09-2024 om 18:25 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 24-09-2024 om 17:43:

[..]

Zoek ook hulp voor jezelf, want hoezo zou jij dat niet overleven?

heb ik. en heb ik zeker nodig.

Shareneentje

Shareneentje

24-09-2024 om 18:26 Topicstarter

absor schreef op 24-09-2024 om 18:11:

ik vind het verschrikkelijk voor je zoon en voor jou

ik vermoed wel dat de ouder van je schoondochter erg opgelucht zullen zijn. En misschien je schoondochter zelf ook wel.
Als hij agressief wordt bel 112. Meer kan je niet doen nu. Het feit dat ze weggaat kan je niet veranderen, moet je ook zeker niet willen. Verder moet hij hier zelf doorheen (en ik hoop dat je zijn verslavingen op geen enkele manier financieel sponsort)

omg no way! en ik denk ook dat de ouder en de schoondochter ergens opgelucht zijn. Ik snap het nog ook.

Klinkt of jij erg mee gaat in zijn drama
Hoezo zou jij het niet overleven 
En hij mag wel allemaal diagnoses hebben dat is geen excuses voor bepaald gedrag
Dus grenzen stellen.

Shareneentje

Shareneentje

24-09-2024 om 18:45 Topicstarter

Roos57 schreef op 24-09-2024 om 18:39:

Klinkt of jij erg mee gaat in zijn drama
Hoezo zou jij het niet overleven
En hij mag wel allemaal diagnoses hebben dat is geen excuses voor bepaald gedrag
Dus grenzen stellen.

Dat durf ik inmiddels niet meer. We zitten te lang in deze dynamiek. Zoon is erg suicidaal. Heb teveel meegemaakt met hem....

Shareneentje

Shareneentje

24-09-2024 om 18:47 Topicstarter

Hoe stel je grenzen als iemand er echt oprecht doorheen zit (ass en adhd en niet kunnen relativeren in de emotie) hoe ga je om met agressief en onvoorspelbaar gedrag en middel misbruik. Hij loopt weg en is zoals ik zei suicidaal. Meermaals de politie moeten inschakelen of crisisdienst. Ik slaap niet meer. Hoe stel je vriendelijke en zachte grenzen en zie en hoor je hem tegelijkertijd. Ik vind het niet te doen en loop al jaren op eieren. Ook hier is de rek eruit (en allang overal voor hulp aangeklopt, het is er gewoonweg niet)

het is toch niet uit? Laat hem sparen voor een ticket. Heeft hij uitzicht en elke dag vast moment videobellen. Houvast geven. Alles komt goed. Jaar is zo voorbij. 

volwassen zoon die compleet zijn gang kan gaan ??
En jullie als gezin mee de ellende in trekt?
Grenzen stel je niet zacht
Grenzen stel je omdat jij en de anderen er ook nog zijn
Dus of hij gedraagt zich. Geen agressief gedrag . Geen drugs. Of hij vertrekt. 
volwassen toch ? Zijn probleem. En ook zijn keus .

Het lijkt in zijn gedrag of komt deze reis plotseling, maar dit was al heel lang bekend. Heb je nu niets aan, maar waarom hier niet eerder over gehad, wat voor hem zou helpen, voorbereiding hierop. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.