Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Afbetalen DUO-schuld door ouders zonder schenkingsbelasting

Neweve schreef op 30-10-2024 om 16:29:

[..]

Auto wordt in de link gewoon genoemd als item van waarde en dus schenking.

En ja er zit ergens een grijs gebied. Als bezoek mij een doosje bonbons geeft hoef ik het niet te tellen, maar wat voor een week/maand/jaar aan boodschappen.

Hetzelfde voor vakantie, bij iemand op logeren is geen schenking. Maar wat voor bij iemand logeren die "toevallig" in een groot vakantiehuisje verblijft.

En dat er geen haan naar kraait betekent natuurlijk niet dat het geen ontduiking is. Het betekent alleen dat we geen capaciteit (willen) steken in opsporing.

Ja, dat snap ik, maar niemand gaat het toch ‘opgeven’ als iemand je vakantie betaalt oid. En ik denk dat de belastingdienst dat ook niet echt verwacht….

Mugske schreef op 30-10-2024 om 17:32:

[..]

De jubelton is er niet meer hoor.

O ja dit jaar afgeschaft. Maar sowieso kun je de terugbetaling dus "lenen" aan je kind. 

bieb1963 schreef op 30-10-2024 om 17:50:

[..]

Ja, dat snap ik, maar niemand gaat het toch ‘opgeven’ als iemand je vakantie betaalt oid. En ik denk dat de belastingdienst dat ook niet echt verwacht….

Nee, maar dat betekent niet dat het dan daarmee geen belasting ontduiking is. Je moet belasting betalen, maar je doet het niet want niemand geeft het op, belasting dienst verwacht het niet, je wordt toch niet gepakt. Dat is ontduiking. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.