Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon scheldt opa uit


Floria

Floria

16-10-2018 om 08:19

Triva

Dan zou ik oom dus ook verwijderen als vriend. Als je dingen deelt met naar je denkt een selecte groep mensen, is het niet zo prettig als een ervan alles gaat openzetten, bij wijze van spreken, voor heel andere mensen.

Ik heb dat gedaan met mijn schoonzus. Die liet haar ouders mijn posts meelezen via een oud account van haar vriend. Zelf wilde ze niet dat ze bij haar meelazen, maar lekker achterbaks bij mij onder een andere naam dat vond ze wel kunnen blijkbaar. Die hoef ik dus nergens meer als vriend op sociale media. (Ook niet omdat ze eens vond dat ik alleen over mijn kinderen mocht schrijven, en niet over dingen waar ik mee zat.)

Er is wel een verschil tussen eens een keer iets laten zien wat jij alleen kunt zien, een leuke foto of zo, en complete inloggegevens doorgeven zodat ze álles kunnen lezen. En dan heb je natuurlijk ook nog de eerlijke methode van gewoon een eigen account voor je ouders aanmaken zodat ik (of iemand anders) zelf kon kiezen of ik die wilde toevoegen als vriend. Nu had ik zwager-toen-dat-account-nog-zwager-was die ineens stiekem was veranderd in schoonvader. Bah.

Dus als oom niet te vertrouwen is, zou ik hem ontvrienden.

Trots op je zoon

Ik zou trots zijn op mijn zoon. Komt voor zijn vriend op. En komt op het gedrag van opa kan gewoon niet. Er is volgens mij niets gelogen met de opmerking Homofoob. Ja Klootzak is niet netjes maar opmerkingen met in mijn tijd wisten we wel raadt met Mietjes vind ik erger. Ik ben het wel eens met mijn vele voorgangers jij had je vader meteen tot orde kunnen roepen en kunnen zeggen dat je dit soort opmerkingen niet tolereert in jouw huis en als je vader zich daar niet aan wilt houden dan is hij niet welkom voor het eten.
En respect moet je verdienen en is geen recht.
Fijn dat je zoon pal achter zijn vriend staat. Daar heb ik respect voor

Kaaskopje

Kaaskopje

21-10-2018 om 10:28

Ik heb het gevoel

dat onze reacties niet helemaal hebben gebracht wat ze hoopte.

mijk

mijk

21-10-2018 om 11:59

We zijn ook zelden zo eensgezind

Volgens mij.

Mijk

rode krullenbol

rode krullenbol

21-10-2018 om 12:04

Al zijn we het niet helemaal eens over hoe om te gaan met zo'n door angst bevangen, intimiderende kerel.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

21-10-2018 om 12:09

Hoe is het nu ?

Met jou, met je zoon, met opa ? We hebben allemaal onze gedachten laten gaan, maar het is jouw dagelijkse werkelijkheid. Dat ligt net wat anders dan woorden van stuurlui aan wal.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-10-2018 om 12:09

Mijk

We blijken het te kunnen .

Emmawee

Emmawee

21-10-2018 om 13:11

Rode Krullebol

Ik was nog vergeten om je bij te vallen. Al vraagt het wel wat van je gesprekstechnieken, het mooiste zou zijn als ruimte is voor de geschiedenis van opa. Vroeger was het allemaal anders en vroeger leeft nog.

Een zijpaadje: het komt ook voor dat oudere homoseksuelen die hebben gevochten voor homorechten, in verzorgingshuizen weer de kast in gaan, of last hebben van pestgedrag. Zij weten zelf hoe sterk de overtuiging is van sommigen van hun generatiegenoten, ze hebben die overtuiging namelijk vaak zelf ook nog ergens in hun achterhoofd: ze zijn vies, ziek en zondig, zelf al hebben ze heel nadrukkelijk de andere kant ervaren.

In dit kader vind ik het werk van Eveline van der Putten erg mooi. Zij heeft een boek geschreven met levensverhalen van 'roze ouderen' (en dit jaar ook een over transgender ouderen) en trekt met de Tour d'Amour langs verzorgingshuizen en andere plaatsen waar veel ouderen samen komen. Zij gaat hier een open gesprek aan over homoseksualiteit, waardoor er ruimte is voor de verschillende opvattingen. Zonder te veroordelen, maar door het delen van levensverhalen, ontstaat er vaak wat meer begrip, of in elk geval bewustwording.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.