Drenthe77
09-10-2018 om 15:26
Zoon scheldt opa uit
Nieuw hier, hoop op tips om verder te kunnen.
Mijn vader komt sinds het overlijden van mijn moeder elke zaterdag bij ons eten. Afgelopen zaterdag kwam tijdens de maaltijd het gesprek op de beste vriend van m'n zoon (16). Deze vriend is voor de zomer uit de kast gekomen als homo en had dit weekend een date met een jongen die hij via internet heeft leren kennen. Zoon vertelde dat, wat tot allerlei opmerkingen van mijn zeer conservatieve vader leidde. Die moet niets van homo's hebben, adviseerde zoon ver uit de buurt van vriend te blijven, schepte op dat ze vroeger wel raad wisten met 'mietjes' en dat hij doodziek wordt van hoe de maatschappij veranderd is op vlak.
Zoon ging hier steeds feller tegen in en is uiteindelijk boos van tafel gelopen, tegen opa zeggend dat hij een 'homofobe klootzak' is, en op z'n kamer gaan zitten.
Mijn vader was woedend en is dat nog steeds. Hij eist dat zoon excuses aanbiedt en belt elke dag. Zoon is net thuis uit school, gaf weer aan absoluut niet van plan te zijn excuses aan te bieden en opa ook niet meer te willen zien.
Ik ben het niet eens met de opmerkingen van mijn vader over homo's, maar vind dat hij recht heeft op z'n eigen mening hierover en door zoon met respect behandeld moet worden. Ik vind het ongehoord je opa voor 'klootzak' uit te schelden. Heb zoon dan ook laten weten dat hij zaterdag gewoon bij het eten met opa moet zijn en uiterlijk dan z'n excuses aan moet bieden. Zo niet, dan volgt huisarrest totdat hij zich weer fatsoenlijk tegen opa kan gedragen.
Probleem is nu dat mijn man, die er afgelopen zaterdag niet bij was en morgenochtend terugkomt van een reis voor z'n werk, het niet met me eens is. Hij geeft zoon groot gelijk en wil dat opa excuses aanbiedt en belooft z'n mond over dit onderwerp te houden. Anders moet ik m'n vader maar vertellen dat de wekelijkse maaltijd van de baan is. Zoon weet overigens nog niet wat z'n vader ervan vindt, ze hebben elkaar niet gesproken sinds vertrek van man vrijdagavond.
Ik voel me hier klem tussen zitten. Ben verdrietig dat m'n man me niet steunt en wil dat ik afstand neem van m'n vader, die sinds het overlijden van m'n moeder een vrij eenzaam bestaan leidt. Respect voor ouderen is er bij mij met de paplepel ingegoten en ik dacht dat ook aan zoon mee gegeven te hebben, maar dat valt dus behoorlijk tegen. Hij heeft sowieso niet zo veel met opa, het zijn heel andere types (macho vs gevoelige jongen), maar tot nu toe zijn er geen problemen geweest.
Morgenavond zullen man en ik met zoon moeten praten, maar ik heb er ernstige twijfels over of we op één lijn gaan komen. Advies, tips?
Leen13
12-10-2018 om 19:26
Ach ja, dictators
https://www.managementboek.nl/code/inkijkexemplaar/9789055945351/het-dictatorvirus-frank-schaper.pdf
"Onvrijheid leidt op den duur tot onvrede. Het onvermijdelijke gevolg van een langdurige dictatuur is dat een deel van het volk doorkrijgt dat het in een leugen leeft en gaat protesteren. Revoluties (en contra-revoluties) zijn daardoor een veel voorkomende uitingsvorm van een dictatorschap. Dictators zijn zowel oorzaak als gevolg van revoluties."
Staat nog een mooie in: de geschiedenis herhaalt zich niet, WIJ herhalen de geschiedenis.
Kaaskopje
12-10-2018 om 19:28
Drenthe
Ik begrijp door je laatste reactie iets meer, maar het verandert de situatie niet. Ik snap héél goed dat je wat inmiddels is opgebouwd tussen jullie en je vader niet opnieuw wilt laten instorten, maar dat mag echt niet ten koste gaan van je zoon. Je vader is je vader, maar wat mij betreft is de prioriteit nu je zoon. Vader moet dat begrijpen. Als hij zich zo met zoon blijft bemoeien, zul jij je zoon tegen hem moeten beschermen. Dan hoeft zoon niet meer mee. Dat moet je echt niet bij je zoon afdwingen! Je zoon hoeft je vader níet tegemoet te komen. Ja met die excuses voor klootzaak, meer niet.
Wat je zoon betreft hoor ik vooral dat hij een interessant leven leidt wat totaal geen aanleiding geeft tot ongerustheid voor een eenzame toekomst. Als zijn vriendin echt over de schreef gaat met dat knuffelen van andere jongens, zal je zoon daar mee aan de slag moeten. Jij niet, opa nog minder. Dat hoort bij de levenslessen, zoals hij nog veel zal krijgen. Lichamelijk contact met andere jongens is niet verboden als je verkering hebt, het hangt er vooral vanaf hoe ver dat gaat. Dat kan ik niet beoordelen.
In mijn omgeving geven mannen elkaar gewoon een kus als ze elkaar feliciteren of begroeten. Dat doen ze al minstens 33 jaar, eerder was ik er niet bij, maar ik weet eigenlijk zeker dat het in de jaren ervoor ook al normaal was. Ik bespeur een Randstad/platteland-mentaliteitsverschil in het inkijkje wat je in je leven gegeven hebt. Je zoon lijkt zich de mentaliteit die bij de Randstad past eigen te maken, terwijl jij en je vader gewend zijn aan een meer provinciaals gedachtenpatroon. (voor diegenen die nu stuiterend in de pen willen klimmen over dat niet iedereen in de provincie 'provinciaals' is... dat weet ik. ). Daarnaast is je vader kennelijk in zijn denken nog een stoere militair en dat samen met de toch nog wat provinciaals aandoende opvattingen, is voor een geëmancipeerde ruimdenkende jongen als je zoon een onmogelijke situatie. Hoe kan hij ooit voldoen aan het plaatje van een stoere man zoals je vader dat in zijn hoofd heeft? Dat gaat niet gebeuren. Steun hem!
juf Ank
12-10-2018 om 19:40
in jouw geval, Drenthe77
Zou het een goed plan zijn om de ouderwetse ' absolute gehoorzaamheid' aan de man weer ingevoerd te zien, i.p.v. dat geëmancipeerde om een andere mening dan je man er op na te houden.
Of was de emancipatie van de vrouw nu ook al geklaard?
Echt, met een type als jij ga ik niet eens meer in discussie. Wat geef jij je vader lekker de ruimte zeg, ten koste van je zoon.
Hij is 17 en moet met opa op stap. Yer right.....
Ad Hombre
12-10-2018 om 19:47
Ank
”Echt, met een type als jij ga ik niet eens meer in discussie. Wat geef jij je vader lekker de ruimte zeg, ten koste van je zoon."
Zou je dat ook zeggen als opa uit het Rifgebergte afkomstig was of was je dan de tolerantie zelve?
Leen13
12-10-2018 om 19:54
Vooroordeel Ad
Ook opa's uit het Rivgebergte hebben recht op respect en consequent gelijk geven is geen respect. Een volwaardige gesprekspartner neem je serieus en geef je een inhoudelijk weerwoord.
Bovendien heb je hier een vooroordeel te pakken.
Ad Hombre
12-10-2018 om 19:57
Rif
Oh, uitzonderingen zijn er altijd. Die halen vaak zelfs de krant *omdat* het uitzonderingen zijn.
@ank
Ja, sociaal wenselijke antwoorden geven is aan jou wel besteed.
Leen13
12-10-2018 om 20:02
Nou Ad
Je vraagt je wel af wie de uitzonderingen zijn. De migranten die in het nieuws komen met zaken waarvan Nederlanders minimaal hun hoofd schudden of de migranten die net als ieder ander, beetje meer tegenwerking oke dan, gewoon een leven opbouwen, met een gezin, naar school en werk gaan enzovoort.
Het is nog altijd zo dat wie het hardste schreeuwt het meeste impact heeft hier, zeker op de sociale media.
Alkes
12-10-2018 om 20:05
Drenthe
Ik klink vast onaardig maar wat fijn voor je zoon dat hij jouw man als vader heeft. Je man klinkt als iemand die opkomt voor zijn kinderen. Kun jij nog wat van leren.
mijk
12-10-2018 om 20:07
Je houdt de band met je vader miaschien redelijk
Maar ik vrees dat je die met je zoon verliest. Alle dingen die jij noemt vind ik inderdaas gewoon normaal. En als jouw kind nou eens wat minder normaal is?
Over 2 jaar is ie volwassen en kan hij zo de deue dicht trekken. Wil je dat risico lopen?
Angela67
12-10-2018 om 20:08
Drenthe77 - jouw onvoorwaardelijke liefde en vertrouwen
Drenthe77,
Juist omdat jij ervaren hebt hoe slecht een relatie met ouders kan zijn én je hebt afgelopen jaren ervaren hoe het eigenlijk maar moeizaam verandert: laat het verleden los!
Jouw zelfvertrouwen moet uit jou komen, niet uit een relatie met je vader - jij bent wél in staat om jouw zoon onvoorwaardelijke te tonen en vertrouwen te hebben in zijn ontwikkeling.
Je hebt hem toch juist ook geprobeerd anders op te voeden? Waarom betrek je jouw emoties ("Het zou mij veel pijn doen als de destijds stap-voor-stap herstelde verhouding met m'n vader nu weer kapot zou gaan") op hoe jouw zoon zich ontwikkelt?
Je zou denken dat juist jij haarscherp een onderscheid hebt leren maken, en dat je bewust een scheiding daartussen kunt aanbrengen. Als je dat nu met dit voorbeeld niet lukt, dan blijf je altijd half half hangen en kom je niet los van het verleden.
Je hoeft niet te schipperen: jij bent jij, met de wens om met je vader een soort van verstandhouding op te bouwen.
Maar je zoon mag van zijn ouders verwachten dat zij hem steunen.
Echt, ik zou veel beter die scheiding aanbrengen. Geen van allen gaan jullie hier profijt van krijgen. Over een jaar of 5 zijn de gemoederen msischien wat bedaard, heb jij kans gehad met je vader proberen iets op te bouwen. Maar dwing je zoon daar niet toe.
gr Angela
Martijn
12-10-2018 om 20:19
maar waar is opa bang voor?
dat zoon gay is of trans? Tijd om uit te leggen, ook aan jezelf dat hij dat altijd al was. Mannelijker moeten worden? Waarom. Laat opa het nieuws eens aanzetten en kijken waar al die mannelijkheid uit vroeger tijd toe leidt... en sommige gevallen en wereldwijd.
Meegedaan aan de womens march? Ik en mijn vader zouden super trots op (klein) zoon zijn.
Ik vind het abject hoe je zoon niet voor zijn eigen levensstijl mag kiezen en hoe je zoon niet verdedigt tegenover je vader en man
Ad Hombre
12-10-2018 om 20:21
Gewoon
"Je vraagt je wel af wie de uitzonderingen zijn. De migranten die in het nieuws komen met zaken waarvan Nederlanders minimaal hun hoofd schudden of de migranten die net als ieder ander, beetje meer tegenwerking oke dan, gewoon een leven opbouwen, met een gezin, naar school en werk gaan enzovoort."
Dacht je dat je geen gezin, school en werk kon hebben en toch een hekel aan homo's?
Da's pas een rare gedachte.
Flanagan
12-10-2018 om 20:58
Twee kapiteins
‘Wat geef jij je vader lekker de ruimte zeg, ten koste van je zoon."
Niet alleen ten koste van de zoon, ook ten koste van haar man.
Want welke man vind het okee dat een schoonvader onrust schopt in man’s gezin.
Want welke man vind het acceptabel dat zijn kind zo gekwetst wordt.
Als haar man wel aanwezig was geweest, had hij waarschijnlijk ingegrepen. Nu moet hij dealen met het feit dat zijn afwezigheid zo duidelijk was.
Voor een man is dat als twee kapiteins op één schip, want zijn vrouw is achter haar vader gaan staan.
De reacties van haar man zijn heel begrijpelijk; hij accepteert niet dat zijn gezin onder druk komt te staan, want geen enkele vader wilt dat zijn kind wordt gegriefd of zijn vrouw gemanipuleerd.
Zoiets kan leiden tot ruzie tussen Drenthe en haar man, als zij haar vader het hand boven het hoofd houdt omdat hij zo zielig is.
Alleen zal haar vader daar geen erg in hebben want hij heeft zijn eigen honk.
—-
Best herkenbaar, die beterwetende opa’s. Vaak speelt geloof ook een rol.
Juist dan is een opa stellig in zijn mening. Dus meer dan alleen een generatie-ding.
Als je weet dat iemand in de familie zulke meningen erop na houdt, doe je er verstandig aan die onderwerpen in huis te vermijden tot het betreffende familielid weer vertrokken is.
Flanagan
12-10-2018 om 21:01
Forceren
Drenthe, forceer aub geen ontmoeting tussen opa en 16-jarige kleinzoon. Daarmee strijk je je man waarschijnlijk nog meer tegen de haren, en ben je mogelijk nog verder van huis.
Ginny Twijfelvuur
12-10-2018 om 21:31
Ben jij anders dan, Ad
Ik weet niet anders dan dat de gemiddelde Trump- cq Wildersfan behoorlijk homofoob is.
Of nee wacht... ben ik nu net zo aan het generaliseren als jij???
Triva
12-10-2018 om 21:31
hmm
Ik voorzie door de houding van Drenthe een heel groot probleem in dit gezin. Ze zet inderdaad haar huwelijk en de relatie met haar zoon op het spel. Is je dat allemaal waard Drenthe omdat je bent opgevoed om niet tegen je ouders in te gaan?
rode krullenbol
12-10-2018 om 21:32
Nogmaals
Ga toch gewoon een open communicatie aan met die opa! Laat hem vertellen over hoe het vroeger ging. Het zal duidelijk maken waarom hij zich nu zo gedraagt. Vergeet niet te vragen of hij soms zelf in het leger terecht is gekomen om zijn mannelijkheid te 'bewijzen'. Werd hij er zelf van verdacht homo te zijn? Was daar misschien reden toe?
Haak in op uitspraken als "daar wisten we vroeger wel raad mee". Vraag 'm op de man af of hij zelf ook aan zogeheten 'potenrammen' heeft gedaan. En mocht dat het geval zijn? Dan zou het een goede vervolgvraag zijn hoe hij daar nu op terugkijkt. Ook wel interessant: zou hij het anno 2018 wagen mensen in elkaar te slaan om hun homoseksualiteit?
Triva
12-10-2018 om 21:37
Kaaskopje
'In mijn omgeving geven mannen elkaar gewoon een kus als ze elkaar feliciteren of begroeten.Dat doen ze al minstens 33 jaar, eerder was ik er niet bij, maar ik weet eigenlijk zeker dat het in de jaren ervoor ook al normaal was. Ik bespeur een Randstad/platteland-mentaliteitsverschil in het inkijkje wat je in je leven gegeven hebt. '
Nou sorry maar ik herken het absoluut niet en ik vind dat ik toch echt meer in de Randstad woon dan jij, sterker nog een deel van Nederland vindt dat jij geen Randstedeling bent
Doet verder niets af aan dit draadje maar ik vind dit absoluut geen Randstad/Plattelandsmentaliteitsverschil, ik denk dat het meer te maken heeft met de groep waar je toe hoort. Mijn zoon kent het ook helemaal niet behalve op scouting en daar is het percentage homomannen veel hoger dan gemiddeld.
Kaaskopje
12-10-2018 om 23:22
Triva
Onze stad kun je de uitloper van de Randstad noemen en gaat in de toekomst steeds nadrukkelijker die rol krijgen. https://www.noordhollandsdagblad.nl/alkmaar-eo/alkmaar-wordt-steeds-meer-uitloper-van-randstad
Los daarvan ben ik deels opgegroeid in Amsterdam, maar de hartelijke omgang tussen hetero mannen ben ik na mijn 20ste in, nog steeds, mijn stad als normaal gaan ervaren. Dat macho gedoe dat je als hetero man geen andere man hoort te zoenen... bizar dat dat nog steeds raar gevonden wordt. Jammer.
Oh wat grappig die verschillen, terwijl we zo dicht bij elkaar wonen. Bij scouting van mijn dochter zijn juist heel veel hetero relaties ontstaan. Er zijn de nodige scouting-baby's uit voortgekomen en ik verwacht dat dat nog doorgaat. Ik zou moeten vragen of er ook homo-jongeren lid zijn van haar groep. Ik heb er in al die jaren nog niets over gehoord. Dus of dat gegeven was nooit interessant (wat eigenlijk normaal is) of het is toevallig niet of minder aan de orde.
bicyclette
12-10-2018 om 23:53
Drenthe
Nou, je krijgt wel veel over je heen. Ik hoop dat je toch blijft lezen.
Ik vind op zich het niet verbazingwekkend, de manier waarop jij naar homo's kijkt. Met een vader die zo uitgesproken is, krijg je dat als kind natuurlijk met de paplepel ingegoten.
Je schrijft dat je vindt dat het nu maar eens klaar moet zijn met de emancipatie van homo's. En dat 'de media' teveel aandacht besteden aan homoseksualiteit. Ik vraag mij af waarom je dat hij noemt. Ik bedoel: wat heeft het te maken met de situatie tussen jouw zoon en jouw vader? Je lijkt het namelijk te noemen als een verklaring, of als een verzachtende omstandigheid. Alsof het belediging van homo's niet zo erg is als verspraken is van emancipatie-die-af is (want overigens niet zo is, maar dat hebben al veel forummers gezegd).
Je hebt een paar keer genoemd dat je van huis uit sterk hebt meegekregen dat je respect hoort te hebben (voor ouderen). Vind je het dan niet gek dat je vader zelf zo veroordelend is naar mensen met een andere seksuele geaardheid dan hij? Zie je niet hoe tegenstrijdig dat is?
Je wilt je vader niet afvallen of laten vallen. Maar je hoeft hém ook niet te veroordelen. Je hoeft alleen zijn gedrag of uitspraken maar af te keuren. Probeer zijn 'zijn' los te zien van zijn 'doen', dan wordt het ook een stuk behapbaarder.
Ely
12-10-2018 om 23:55
Duit in t zakje
Ook ik schrik nogal van je update. Ben je serieus bereid je zoon’s welzijn te offeren aan de blijkbaar precaire relatie met je vader? Waarom?
Ik herken niks van wat je schrijft over de aandacht voor homo emancipatie in de media. Ja al die dagen maar die heb je rondom alles, dat zegt niks over homo emancipatie maar alles over de media. Je hebt zelfs een dag van de kindermishandeling (ik heb me weleens afgevraagd of het de bedoeling was dat ik die dag mijn kinderen ging mishandelen), tis allemaal heel goed bedoeld maar beetje too much. Maar ja, in de jaren tachtig kreeg iets aandacht met een button, nu met een dag, tsja....
Ook ik ken veel mannen die een elkaar kus en/of knuffel geven, ik vind het geweldig, veel warmer dan een hand (mits gemeend). En één van mijn zoons, zeker hetero, iets ouder dan de jouwe heeft ook weleens lopen rommelen met nagellak, geen seconde in me opgekomen me daar zorgen over te maken.
Kortom, ik vind dat je spastisch reageert op een -zo te horen- doodnormale, hele leuke, lieve, sociale, loyale puber die meer ballen heeft dan zijn moeder, in ieder geval naar opa toe.
En ook eens met de anderen; verplichte uitjes voor een 16 jarige met een vastgeroeste, homofobe, forum voor democratie aanhanger? Hoe snel wil je je zoon kwijt dan?
Ik zou zoon een oude bakelieten telefoon geven, die op tafel zetten als opa mee-eet. Als opa weer gaat raaskallen (homofobe of Thierry onzin) roep je ‘tring’! Zoon pakt telefoon op en geeft hoorn aan opa met de mededeling ‘1950 aan de lijn opa, ze willen hun denkbeelden terug’
En dan begin je over het weer. Klaar
Jo Hanna
13-10-2018 om 00:06
Vervreemdend
Heel beklemmend en vervreemdend om te lezen. Zoon moet met opa op stap die niet geïnteresseerd is in wie hij werkelijk is maar die hem wil vormen naar zijn eigen beeld. Jij denk dat dat een goede band gaat stimuleren. Ik begrijp daar niks van.
Ik vind het heel pijnlijk voor je zoon die ermee geconfronteerd wordt dat zijn moeder en opa hem niet willen kennen zoals hij zelf verkiest te zijn maar die dwang en drang toepassen om zijn waarden te verloochenen om de onrust van zijn opa te kalmeren en hem in een stramien te persen wat hem niet past.
Als opa een activistische homo was en zoon een conservatieve, preutse would-be militair zou een afgedwongen tripje naar de gay pride overigens ook niet op mijn enthousiasme kunnen rekenen. Laat elkaar nou toch gewoon in je waarde! Dit heeft met ideologie of politieke correctheid niks te maken. Je mag het met elkaar oneens zijn maar het is niet geloofwaardig dat je claimt van iemand te houden als je zijn grenzen niet respecteert. Ik vrees dat zoon steeds meer afstand zal (moeten) nemen. Zo relatief meegaand als hij tot nu toe is, hoeft hij niet te blijven.
Geoet,
Jo Hanna
Sanne
13-10-2018 om 06:23
eigen mening
Allereerst, moeilijk hoor, je klem voelen zitten tussen je vader (na alle eerdere toestanden) en je zoon (en je man).
Misschien een goede "oefening":
Probeer je voor te stellen dat je vader vannacht is overleden. Verdrietig dat hij er nu niet meer is, maar misschien ook wel bevrijdend. Je hoeft niet meer te doen wat hij wil, respect voor hem te hebben. Je bent vrij en kunt denken en doen wat jij wilt.
Kan je je deze situatie voorstellen?
Probeer je dan eens op je zoon te richten.
Hou je van hem?
Mag hij van jou zijn wie hij is?
Vind jij dat hij mannelijker moet worden?
Hoezo?
Maak je je zorgen?
Is dat terecht?
En wil je je zoon dwingen mannelijker de worden als je 16-jarige daar zelf geen behoefte aan heeft?
Ik kan me je klem zitten goed voorstellen.
Omdat ik dat zelf ook meegemaakt heb, alleen dan tussen vader (die ook vindt dat hij onze kinderen nog moet opvoeden al zijnde (bijna) volwassen en bepaalde beelden had over onze dochter.
Een tijd geleden ben ik toe zich iets voordeed (niets met homohaat of mannelijkheid) met hem van praten. En heb ik dochter verdedigd tegenover mijn vader. Tjee, dat voelde goed! Niet met schelden of zo, gewoon respectvol met hem gesproken en keer op keer gezegd "je hoeft haar niet op te voeden" en "wil je een goede band met je kleindochter, dan kan je dat juist beter niet doen". Steeds maar terug naar "wil je een goede band met je kleindochter?".
Het voelde heel goed en bevrijdend om uit te komen voor hoe ik het zelf zag en op te komen voor dochter. En vader begreep het uiteindelijk.
En ik heb dochter ook verteld dat in dat voorval (ik met vader en dochter aan tafel), ik beter voor dochter had moeten opkomen (vond ik achteraf nl zelf ook).
Denk maar eens goed na wat JIJ nu wilt.
Als je moet kiezen, kies je dan voor een goede band met je vader of een goede band met je zoon?
Ik zou eerst je prioriteit helder hebben.
Ik hoop dat je je zoon belangrijker vindt dan je vader.
En dan kijken hoe je de band met de ander (ik hoop je vader) zo goed mogelijk houdt. Dus een respectvol gesprek met je vader, maar wel opkomend voor je zoon. En dus ook niet je zoon dwingen in zo'n mannelijk weekend.
Ad Hombre
13-10-2018 om 07:52
Ginny
"Ad, weet je dat zeker...."
Jawel. Blijkbaar maak jij je schuldig aan hetzelfde hokjesdenken waar je anderen zo graag van beschuldigt.
Als je denkt dat ik hier uit de toon val zou je me op een Trump of Wilders forum moeten zien.
Vrijdenkers worden in geen enkele sekte op prijs gesteld.
Pirata
13-10-2018 om 08:46
Puur op de lange termijn
Ik zou eerder investeren in de relatie met je (geweldige) zoon dan in die met je vader. Met je zoon moet je nog 40 jaar door. Met je vader nog maar kort. Klinkt bot, maar ga je een langdurige relatie op het spel zetten voor je merkwaardig denkende vader?
En probeer los te komen van die beperkte denkbeelden uit je jeugd. Alleen maar ballast, je hebt er last van maar je hebt dat nog niet helemaal in de gaten.
Leen13
13-10-2018 om 11:17
De Taalstaat vandaag
In Zaanstad gaat de Piccolostraat weer Hobostraat heten. Er is een klacht ingediend bij het discriminatiebureau. Toevallig op Coming Out Day(11 Oktober) heeft Jan de Vries van D66 een motie ingediend om dit weer terug te draaien.
Zoveel jaar geleden hadden bewoners bij de gemeenteraad de naam van de straat weten te veranderen omdat Hobo teveel op Homo lijkt. En dat stoort natuurlijk.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.