Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
APw

APw

16-02-2022 om 09:16

Zoon met overgewicht blijft maar snoepen en bijkomen


PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

17-02-2022 om 06:19

Pinokkio schreef op 17-02-2022 om 01:30:



Maar vooral: dikke mensen kunnen heus ook erg aantrekkelijk zijn! Laat dat jullie mantra worden.
(En het ligt echt niet aan hem maar aan onze huidige maatschappij. In al die overdaad slank blijven is meer geluk dan wijsheid)
Veel succes!

Ik ken wel mannen die dikke vrouwen aantrekkelijk vinden maar geen vrouwen die wild worden van dikke mannen. Dus om nou dikke mensen zijn erg aantrekkelijk als mantra in te zetten lijkt mij niet erg verstandig.

Nee, inderdaad de waarheid is hard. Hoe eerder je zoon dat weet hoe beter. Dus niet negeren, maar instrueren!!! A few seconda on the lips, an eternity on the hips. Of bips, hahaha. Door niet iedere dag bier te drinken, waardeer ik het des te meer als ik het wel (beperkt) doe.

Nu staat hij al met 20-0 achter, niet alleen op gebied van relaties en op het sportveld, ook op de banenmarkt, bij vriendschappen, etc. Knappe, lange mensen hebben betere banen en krijgen hogere salarissen, eerder promotie, etc. Zijn meer geliefd etc. 

BlueFawn schreef op 17-02-2022 om 06:19:

[..]

Ik ken wel mannen die dikke vrouwen aantrekkelijk vinden maar geen vrouwen die wild worden van dikke mannen. Dus om nou dikke mensen zijn erg aantrekkelijk als mantra in te zetten lijkt mij niet erg verstandig.

En ik ken dan toevallig weer twee vrouwen die daar dus juist wel op vallen. Smaken verschillen, ook op dat gebied.

Maar erg relevant lijkt het me sowieso niet voor dit topic. Want TO's zoon is niet aan daten. Het gaat er uiteindelijk toch vooral om dat hij gelukkig is met zichzelf.

Zoals iemand anders ook al schreef zou ik niet te veel pushen. Mijn moeder projecteerde haar onzekerden over haar gewicht op mij en dat heeft mijn relatie met mijn lichaam als puber geen goed gedaan. En ik was niet eens te dik.

Ik zou vooral kijken naar hoe het met hem gaat en wat eten en snoepen hem biedt. Daar lijkt me eerder de oplossing te liggen.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

17-02-2022 om 07:10

Lollypopje schreef op 17-02-2022 om 06:39:

[..]

En ik ken dan toevallig weer twee vrouwen die daar dus juist wel op vallen. Smaken verschillen, ook op dat gebied.

Maar erg relevant lijkt het me sowieso niet voor dit topic. Want TO's zoon is niet aan daten. Het gaat er uiteindelijk toch vooral om dat hij gelukkig is met zichzelf.

Zoals iemand anders ook al schreef zou ik niet te veel pushen. Mijn moeder projecteerde haar onzekerden over haar gewicht op mij en dat heeft mijn relatie met mijn lichaam als puber geen goed gedaan. En ik was niet eens te dik.

Ik zou vooral kijken naar hoe het met hem gaat en wat eten en snoepen hem biedt. Daar lijkt me eerder de oplossing te liggen.

Nou wel 2 hele vrouwen die toevallig op dikke mannen vallen.. Mijn ervaring is dat je als dikkerd meestal in de friendzone komt, ik was zelf ook zo’n vetklep vroeger en mijn ervaring was toch dat ik meisjes die mij leuk vonden met een lampje moest zoeken. Ik was toch achteraf blij dat mn pa wel hard voor me was. 

En het is wel relevant, want de tijd vliegt en dan is hij opeens wel aan het daten. Hij legt nu de basis voor een kansrijk succesvol of kansarm
surrogaat leven.

BlueFawn schreef op 17-02-2022 om 07:10:

[..]

Nou wel 2 hele vrouwen die toevallig op dikke mannen vallen.. Mijn ervaring is dat je als dikkerd meestal in de friendzone komt, ik was zelf ook zo’n vetklep vroeger en mijn ervaring was toch dat ik meisjes die mij leuk vonden met een lampje moest zoeken. Ik was toch achteraf blij dat mn pa wel hard voor me was.

En voor veel kinderen werkt hard zijn dus juist averechts. Zeker in de pubertijd. Dat voedt onzekerheid. En wat gaat een kind dat onzeker is en dat al een snoeper is doen? Juist ja.

Dat hard zijn voor jou werkte en je geen complex heeft bezorgd, maakt jou niet de norm, maar een uitzondering.

De vraag voor dit topic is dus hoe TO haar kind op een positieve manier kan helpen gezonder te eten. Waarbij de vraag of hij zo wel een partner vind, sowieso behoorlijk offtopic is. Dat lost de situatie namelijk niet op.


Beerlover schreef op 17-02-2022 om 07:16:

En het is wel relevant, want de tijd vliegt en dan is hij opeens wel aan het daten. Hij legt nu de basis voor een succesvol, kansrijk of kansarm
surrogaat leven.

Het is niet relevant, ondat focus daarop de situatie niet veranderd en het probleem niet op lost.

De oplossing is motivatie. En wat motiveert de meeste mensen: sex, een leuke partner krijgen en geld. Dus het is wel degelijk relevant. Plus de voordelen van een laag gewicht: veel grotere kans om langer te leven, minder kans op enge ziektes. Als Enzo Knol 300 kg zou wegen denk ik dat hij niet zo populair was. Ook in sommige beroepen kun je niet te dik zijn: beveiliger, politieagent, militair, brandweerman, atleet. 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

17-02-2022 om 07:30

Lollypopje schreef op 17-02-2022 om 07:16:

[..]

En voor veel kinderen werkt hard zijn dus juist averechts. Zeker in de pubertijd. Dat voedt onzekerheid. En wat gaat een kind dat onzeker is en dat al een snoeper is doen? Juist ja.

Dat hard zijn voor jou werkte en je geen complex heeft bezorgd, maakt jou niet de norm, maar een uitzondering.

De vraag voor dit topic is dus hoe TO haar kind op een positieve manier kan helpen gezonder te eten. Waarbij de vraag of hij zo wel een partner vind, sowieso behoorlijk offtopic is. Dat lost de situatie namelijk niet op.


Ja en die 2 vrouwen die jij kent die toevallig op dikke mannen vallen zijn ook niet de norm.  En ja het feit dat ik geen meisje kreeg door mijn gewicht zette mij wel aan tot gezonder leven en afvallen

Beerlover schreef op 17-02-2022 om 07:27:

De oplossing is motivatie. En wat motiveert de meeste mensen: sex, een leuke partner krijgen en geld. Dus het is wel degelijk relevant. Plus de voordelen van een laag gewicht: veel grotere kans om langer te leven, minder kans op enge ziektes. Als Enzo Knol 300 kg zou wegen denk ik dat hij niet zo populair was. Ook in sommige beroepen kun je niet te dik zijn: beveiliger, politieagent, militair, brandweerman, atleet.

Ten eerste is het jochie 13, dus met de meeste van die dingen totaal niet bezig.

Ten tweede maakt dit duidelijk dat jij vrij weinig begrijpt van hoe overgewicht en te veel snoepen bij veel mensen werkt. Het namelijk zeer veel complexer dan dat.

Om die redenen ga ik deze discussie met jou en Blue verder ook niet meer aan en ga ik er vanuit dat TO verstandig genoeg is om de focus te leggen waar die moet liggen.

Namelijk uitzoeken waarom hij zoveel snoept en daar mee aan de slag gaan.

Hoe zo maakt dit dat duidelijk? Jij weet niets van mijn kennis over de redenen waarom mensen te zoet en te vet eten. Je neemt het klakkeloos aan. Waarom hij zoveel snoept? Omdat het fokking lekker is! Ook heb je emotie-eters, uit verveling, gewoonte, enz. En nogmaals de tijd vliegt en hij legt NU de basis voor een dateable en gezond lichaam. Maar loop maar weg van de discussie en steek je kop in het zand. Ik hoop dat hij en zijn moeder meer ruggengraat hebben en minder aannemen.

Beerlover schreef op 17-02-2022 om 07:40:

Hoe zo maakt dit dat duidelijk? Jij weet niets van mijn kennis over de redenen waarom mensen te zoet en te vet eten. Je neemt het klakkeloos aan. En nogmaals de tijd vliegt en hij legt NU de basis voor een dateable lichaam. Maar loop maar weg van de discussie en steek je kop in het zand.

Omdat zulke oppervlakkigheden zelden het probleem oplost. Als je niet onderzoekt waarom hij zoveel snoept en niet aam de slag gaat met die oorzaak, is de kans op terugvallen heel groot als de enige motivatie externe factoren zijn waar een kind van 13 vaak nog niet eens mee bezig is.

Op die externe motivatie blijven hameren is zelden de oplossing.

En hier laat ik het nu echt bij, want deze discussie is toch niet zinvol. 

Zou het kunnen dat hij te weinig gezonde vullende voedingsstoffen binnenkrijgt? Ik was als tiener ook te zwaar en snoepte veel. Mijn ouders aten best gezond, maar het waren vooral groenten en mager vlees, magere yoghurt enz. Daar had ik simpelweg niet genoeg aan, dus ik had constant honger en ging ongezond snoepen. Nu eet ik veel meer eiwitten en vetten omdat die voor mij veel beter vullen dan een broodje magere kipfilet. 

OK als jij een gezond en lang leven, succes, geld, veel sex met een leuke partner, kinderen, winnen in sport etc. oppervlakkigheden vindt.

in de VS hebben ze zelfs fastfoodrestaurants IN scholen en universiteiten, want dat levert deze instellingen zo lekker veel geld op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.