Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft veel oudere vriendin


Waarom denkt iedereen dat die 16 jarige op het gelijke niveau zit als die 45 jarige vrouw? Ze gebruikt seks om die jongen aan haar te binden en ze gebruikt die kinderen om emotioneel overwicht over hem te hebben. Want waarom laat ze het toe dat die kinderen hem ontmoeten? Ik durf te wedden dat als hij het uitmaakt het eerste wat zij doet die kinderen inzetten hem te dwingen om te blijven, '''want anders is het zielig voor haar dochters'''. Die vrouw heeft seks met een puber. Die is niet goed snik. Het is geen rationele volwassene waar die jongen bij zit. Het is een roofdier met een behoorlijk verstoord moreel kompas. Welke andere reden heeft een volwassen vrouw om met een minderjarige jongen seks te hebben?

Niet iedereen hoor Mona. Ik lees hier best wel wat posters die denken dat die vrouw niet goed snik is.

Lieveheersbeest schreef op 31-08-2022 om 15:05:

Niet iedereen hoor Mona. Ik lees hier best wel wat posters die denken dat die vrouw niet goed snik is.

Of denken dat het een verzonnen verhaal betreft dat hier om propagandistische redenen is neergezet.

Welke andere reden heeft een volwassen vrouw/man als 'Mona-XXX' om de woorden van deelnemers aan dit forum te verdraaien en hen woorden in de mond te leggen?

RodeKrullenbol schreef op 31-08-2022 om 15:11:

[..]

Of denken dat het een verzonnen verhaal betreft dat hier om propagandistische redenen is neergezet.

Welke andere reden heeft een volwassen vrouw/man als 'Mona-XXX' om de woorden van deelnemers aan dit forum te verdraaien en hen woorden in de mond te leggen?

Welja, gooi er maar een complottheorie in.

Mona, zeker niet iedereen denkt dat, de meeste mensen niet zelfs. Een x aantal pagina's geleden heb o.a. ik zich daarover ook duidelijk laten horen. Maar als jij de hele tijd dezelfde dingen blijft herhalen en bepaalde andere forummers weer wat anders blijven herhalen is het gewoon een saai gesprek geworden om aan te blijven deelnemen. Op een gegeven moment is alles wel een keer gezegd.

Mona-xxx schreef op 31-08-2022 om 11:16:

[..]

Ik ga alleen van het ergste uit, omdat deze situatie ook wel ernstig is. Laten we AUB bij het Topic blijven. De feiten zijn een 16 jarige jongen heeft een relatie met een 45 jarige vrouw die bij de AH werkt en die haar kinderen al aan hem heeft voorgesteld. Daarnaast heeft die vrouw tegen TO gezegd dat ze niet zonder slag of stoot de jongen gaat opgeven.

Dit komt voor mij over als ontzettend dreigend en roofdierachtig. Ik snap niet dat jullie hier zo kalm op reageren en een 16 jarige maar laten doen wat hij wilt. En wie zegt dat dit zijn eigen keuze is en dat die vrouw hem niet gemanipuleert heeft?

Jij redeneert van de feiten in de eerste alinea naar de conclusie dat ze een roofdier is via fantasieën die vooral jij ziet. Er zijn verschillende andere scenario’s te bedenken waarom ze de jongen niet wil opgeven waaronder dat ze in de veronderstelling leven dat ze elkaar Grote Liefde zijn of dat ze gewoon hele leuke, fijne seks hebben en ontzettend samen kunnen lachen, dat hij zich wil afzetten tegen zijn ouders en zij daar wel sympathie voor heeft... Nou, ga maar los en verzin maar raak! In ieder geval is er geen reden om te denken dat juist jouw verzinsel op waarheid zal berusten. 

Vervolgens redeneer je ook weer heel zwart wit door te zeggen: jullie zijn zo kalm, jullie laten die jongen maar, jullie beschermen hem niet etc. Alsof ‘wij’ een stel idioten zijn die niet het beste met die jongen voor hebben. Er is verschillende keren door verschillende mensen, zelfs door mensen (m/v) die het zelf hebben meegemaakt of het van dichtbij hebben zien gebeuren gezegd dat a) er echt wel haken en ogen zitten aan een relatie tussen een 45-jarige (m/v) en een 16-jarige (m/v) maar dat de kans dat je er op een goede manier op kunt ingrijpen zodat de relatie direct stopt erg klein is en dat je met een aanpak die daarop gericht is bovendien veel (extra) schade kan aanrichten. De ouders hebben met die jongen gesproken en met de vrouw gesproken. Ik ga er vanuit dat ze hun kind kunnen ‘lezen’ en daarin een inschatting kunnen maken in hoeverre hij direct bescherming nodig heeft. Kennelijk hebben ze dat gevoel niet. Gecontroleerd laten uitbranden en intussen ogen en oren openhouden is dan volgens mij het meest gegeven advies. 

Jij kunt dat slap vinden. Dat mag. Maar het is de beoordeling van een heel aantal mensen hier dat dat op de langere termijn het minste schade aanricht. Natuurlijk kunnen we daar naast zitten. Als die vrouw een enorme psychopaat blijkt te zijn, had er eerder iets gemoeten. Maar die kans is gelukkig niet zo groot. In tegenstelling tot jou, zie ik daarvoor in ieder geval geen sterke aanwijzingen. Als ze elkaar a la Macron ooit hun ja-woord geven, was al die zorgelijkheid totaal overbodig en zijn ze een hoogst ongewoon droomkoppel. Maar ook die kans is niet zo erg groot. De grootste kans is dat dit even een periode meeslepend en lekker is en dan niet meer. En dan komt er vanzelf een einde aan. Tegen die gemiddelde verwachting moet je afzetten dat je door roeien en ruiten zou gaan om onmiddellijk die relatie te beëindigen. Voor mij is dan overduidelijk: het middel is erger dan de kwaal. Eerst maar eens afwachten. Er vol invliegen kan altijd nog. Dat jouw advies, vanuit angstbeelden over erin geluisd worden voor een zwangerschap met worstenbroodjes en cola enzovoorts enzovoorts, heel anders uitvalt, dat snap ik wel. Maar hoewel het waar KAN zijn, is die kans bijzonder klein. En daarom is het niet zo erg realistisch.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

31-08-2022 om 15:51

Bedankt Mija om het nog eens zo uitgebreid neer te pennen. Jij legt het beter uit dan ik ooit zou kunnen doen en ik denk dat iedereen hier inderdaad het belang van de jongen vooropstelt. 

PS: ik vindt het eigenlijk zeer spijtig dat sommigen hier direct denken in termen van dader en slachtoffer terwijl het hoogstwaarschijnlijk enkel gaat om een situatie waarin twee mensen genieten van elkaars lichaam. Voor elk ander oordeel hebben gewoon veel te weinig informatie. 

Lieveheersbeest schreef op 31-08-2022 om 15:05:

Niet iedereen hoor Mona. Ik lees hier best wel wat posters die denken dat die vrouw niet goed snik is.

Ik denk ook dat ze niet goed snik is. Ik denk dat hier verreweg de meeste mensen vinden dat er bij een vijfenveertigjarige die seksueel met een zestienjarige aanpapt en dat dan ook nog onder dit soort druk verdedigt als een liefdesrelatie, iets schort aan het beoordelingsvermogen. Maar van daaruit sta je nog niet zomaar bij de zedenpolitie, de werkgever en Veilig Thuis en leg je nog niet je kind aan de ketting in zijn slaapkamer. Het idee dat ‘de anderen’ het allemaal wel normaal vinden is gewoon een verdraaiing van Mona. Maar goed, dat is inmiddels wel duidelijk. 

Battle-Royale schreef op 31-08-2022 om 13:38:

[..]

En hoe wou je dat beschermen aan gaan pakken? Ze opsluiten, huisarrest tot hun 21ste? En er zijn uiteraard nadelen maar daar moet ie zelf achterkomen wat waarschijnlijk ook gaat gebeuren, je kunt een 16 jarig kind wat zelf iets wil maar tot op zekere hoogte beschermen.

Dat die gast dat ouwe wijf neukt kun je niet voorkomen, wél kun je een signaal afgeven dat zo'n relatie niet door de beugel kan door het niet te faciliteren. 

Als ze hem ergens mee naartoe neemt zal hij worden gezien als zoon IPV vriend/neukertje. Dat kwartje moet toch vanzelf een keer vallen? 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

31-08-2022 om 16:14

redbulletje schreef op 31-08-2022 om 16:09:

[..]

Dat die gast dat ouwe wijf neukt kun je niet voorkomen, wél kun je een signaal afgeven dat zo'n relatie niet door de beugel kan door het niet te faciliteren.

Als ze hem ergens mee naartoe neemt zal hij worden gezien als zoon IPV vriend/neukertje. Dat kwartje moet toch vanzelf een keer vallen?

Ik zou haar zeker niet binnenhalen als mn nieuwe bestie, sterker nog, ik zou er verder niks over willen horen, ik denk dat dat wel genoeg signaal is. 


Mona-xxx schreef op 31-08-2022 om 15:03:

Waarom denkt iedereen dat die 16 jarige op het gelijke niveau zit als die 45 jarige vrouw? Ze gebruikt seks om die jongen aan haar te binden en ze gebruikt die kinderen om emotioneel overwicht over hem te hebben. Want waarom laat ze het toe dat die kinderen hem ontmoeten? Ik durf te wedden dat als hij het uitmaakt het eerste wat zij doet die kinderen inzetten hem te dwingen om te blijven, '''want anders is het zielig voor haar dochters'''. Die vrouw heeft seks met een puber. Die is niet goed snik. Het is geen rationele volwassene waar die jongen bij zit. Het is een roofdier met een behoorlijk verstoord moreel kompas. Welke andere reden heeft een volwassen vrouw om met een minderjarige jongen seks te hebben?

Een puber haalt daar toch z'n schouders over op? Hij zal eerder hinder ondervinden van die kinderen als die de hele tijd aanwezig. Een verademing waarschijnlijk als ie een meid van z'n eigen leeftijd ontmoet zonder dat soort handenbindertjes. Wellicht wel gelijk een goede les voor hem om consequent om te springen met condooms zodat ie er niet zelf aan kan hangen na seks met een vrouw die een ongelukje zou houden.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

31-08-2022 om 16:24

Hoe eerder hij inziet dat die vrouw een blok aan zn been is hoe beter. 

Mona-xxx schreef op 31-08-2022 om 15:03:

Waarom denkt iedereen dat die 16 jarige op het gelijke niveau zit als die 45 jarige vrouw? Ze gebruikt seks om die jongen aan haar te binden en ze gebruikt die kinderen om emotioneel overwicht over hem te hebben. Want waarom laat ze het toe dat die kinderen hem ontmoeten? Ik durf te wedden dat als hij het uitmaakt het eerste wat zij doet die kinderen inzetten hem te dwingen om te blijven, '''want anders is het zielig voor haar dochters'''. Die vrouw heeft seks met een puber. Die is niet goed snik. Het is geen rationele volwassene waar die jongen bij zit. Het is een roofdier met een behoorlijk verstoord moreel kompas. Welke andere reden heeft een volwassen vrouw om met een minderjarige jongen seks te hebben?

Dat denkt niemand hoor! De meerderheid snapt juist dat deze jongen een hele andere beleving heeft van wat een 'relatie' is dan deze vrouw. Die jongen denkt niet na over de lange termijn, het is leuk voor nu en wanneer het niet meer leuk is dat ziet hij dan wel weer. 

Waar jij en een aantal posters anders over denkt is hoe deze jongen het snelste tot het inzicht komt dat deze relatie niet zo optimaal is voor hem.  Het doel is hetzelfde, de weg er naartoe is anders. 

Als de zoon van Celine niet verteld had hoe oud de betreffende dame was, was het dan wel goed geweest?

Laat ik voorop stellen, als het mijn zoon was dan was ik ook niet blij geweest, zeker niet.
Wat voor mij het grootste probleem zou zijn geweest, het feit dat hij had gezegd dat hij bij vrienden bleef. We hebben altijd gezegd dat hij eerlijk moet zijn.
Of ik haar had uitgenodigd, dat denk ik niet (al had ik haar wel helemaal gegoogled enzo). Verbieden zou ik lastig vinden, maar ik zou wel in verbinding willen blijven met mijn zoon.

Fourtyfour schreef op 31-08-2022 om 17:37:

Als de zoon van Celine niet verteld had hoe oud de betreffende dame was, was het dan wel goed geweest?

Laat ik voorop stellen, als het mijn zoon was dan was ik ook niet blij geweest, zeker niet.
Wat voor mij het grootste probleem zou zijn geweest, het feit dat hij had gezegd dat hij bij vrienden bleef. We hebben altijd gezegd dat hij eerlijk moet zijn.
Of ik haar had uitgenodigd, dat denk ik niet (al had ik haar wel helemaal gegoogled enzo). Verbieden zou ik lastig vinden, maar ik zou wel in verbinding willen blijven met mijn zoon.

Eens, maar hij snapt vast zelf wel dat zo’n verhaal bij de meeste ouders niet lekker valt. En wellicht heeft zij zitten stoken. Ik zou het zeker benoemen, dat ik daarin teleurgesteld ben, maar er is echt helemaal niemand die als puber nooit tegen zijn ouders heeft gelogen. Dus ik zou er ook weer niet al te zwaar aan tillen. Ook al omdat je daarmee alleen maar ervoor zorgt dat hij zijn geheimen nog beter zal beschermen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.