Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft veel oudere vriendin


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

31-08-2022 om 13:53

Lieveheersbeest schreef op 31-08-2022 om 13:46:

[..]

Door een vinger aan de pols te houden en ervoor te zorgen dat je ziet wat er gebeurd. En nee, daarmee bedoel ik niet dat je naast het bed staat te kijken als ze seks hebben.

Zoals ik eerder al aangaf: Ik vind het helemaal niet vanzelfsprekend dat een kind bij de "partner" blijft slapen, zeker niet elk weekend of 3x per week. Ik zou daarom huishouden voeren zoals ik dat normaal ook zou doen: doordeweeks om X tijd thuis, in het weekend om X tijd thuis. Logeren vraag je vooraf. Blijven slapen bij partner als ze wat langer samen zijn. En dan niet altijd daar, maar ook hier. Paar keer per week thuis eten, partner kan ook aanschuiven als ze dat wil. Zoon blijft naar school gaan en ook naar sport. Als dat niet zo is, kunnen voorgaande afspraken aangepast worden.

Op die manier heb je m.i. een middenweg die voor beide partijen haalbaar is. Zoon krijgt een stukje vrijheid, gepast voor zijn leeftijd. Op die manier voorkom je dat hij als vader ingezet wordt voor haar kinderen. Denk bijv aan oppassen als zij gaat werken. Je blijft in gesprek, ziet hoe het met hem gaat. Je weet zeker dat hij fatsoenlijk eet en zolang hij thuis is dat hij geen drugs of alcohol gebruikt. Wat hij doet als hij weg is (of bij haar), dat weet je niet. Dat is dan tijd dat hij zijn vrijheid kan benutten en kan doen waar hij zin in heeft. Maar je houdt hem wel in het oog, weet dat hij gezond is en dat hij naar school gaat ipv per ongeluk uitstroomt en bij haar op de bank belandt.

Dan sta je het dus gewoon toe? Want ik denk niet dat je je doel bereikt door je kind heel kort te houden, buiten dat hoef je om te seksen echt niet de hele nacht nodig te hebben dus dat voorkom je er niet mee. En eigenlijk ga ik ervan uit dat een 45 jarige zelf wel voor opvang voor haar eigen kinderen kan zorgen. En dat zou eerlijk gezegd wel het laatste van mn zorgen zijn of hij gratis op die kinderen past of niet.

Ja, je kunt een 16-jarige niet meer opsluiten en alles controleren wat hij/zij doet. Gelukkig niet zeg, dat is heel ongezond. Maar je kunt wel je eigen grenzen aangeven in wat jij normaal vindt en in wat jij faciliteert.
Dus aangeven dat je het niet normaal vindt dat iemand van 45 het met een tiener doet. Hoe zou de zoon het vinden wanneer zijn moeder met een van zijn vrienden naar bed gaat?
Op het moment dat je je kind naar zo iemand brengt en haalt, diegene thuis uitnodigt om te eten en slapen en net doet alsof dat heel normaal is, condooms koopt en diegene uitnodigt voor feestjes en gelegenheden, dan faciliteer je de relatie.
Daarbij vraag ik me af of die vrouw überhaupt bij TS thuis kan komen slapen, want ze zit ook met die kinderen. En er lopen bij TS nog meer kinderen rond. En om nou tegenover al die kinderen te doen alsof dit soort relaties normaal zijn, dat zou mij niet lukken en gaat in mijn ogen ook over een grens. Je geeft je kinderen een bepaald wereldbeeld mee. Dat is niet heilig of onfeilbaar, maar er zitten wel grenzen aan wat je bij je thuis toe hoeft te laten. 
Ik begrijp ook niet waarom je je kind zou complimenteren voor het überhaupt hebben van seks.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

31-08-2022 om 13:56

Lieveheersbeest schreef op 31-08-2022 om 13:49:

[..]

Je zegt het nu anders. In je andere post staat dat je in eerste plaats een schouderklopje geeft (kijkend naar de volgorde van wat je schrijft).

Ik laat de rest van de tekst weg, omdat ik daar geven vragen over heb. Mijn vraag staat overigens nog: Waarom beloon je hem?

We interpreteren het schouderklopje anders. Jij ziet het als een beloning, ik zie het als een teken dat ik er ben voor hem en dat hij bij mij terechtkan. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

31-08-2022 om 13:56

Plantenbak schreef op 31-08-2022 om 13:52:

[..]

Nee, maar als een 45 jarige mij vertelt dat hij onlangs seks gehad heeft met een 16 jarige dan heeft hij daarna wel een probleem met mij. Walgelijk zou ik dat vinden en dat zou hij ook te horen krijgen. En mocht die man of vrouw een manager zijn bij mijn bedrijf en die 16 jarige een stagiair of medewerker zijn dan zou de politie bellen wel degelijk een optie zijn maar ik denk dat ik dan eerst contact zou opnemen met HR.


Ik denk dat je fantasie een beetje met je op de loop gaat of vertel jij iedereen met wie je wanneer gesekst hebt en hoe oud ze waren?

Battle-Royale schreef op 31-08-2022 om 13:53:

[..]

Dan sta je het dus gewoon toe? Want ik denk niet dat je je doel bereikt door je kind heel kort te houden, buiten dat hoef je om te seksen echt niet de hele nacht nodig te hebben dus dat voorkom je er niet mee. En eigenlijk ga ik ervan uit dat een 45 jarige zelf wel voor opvang voor haar eigen kinderen kan zorgen. En dat zou eerlijk gezegd wel het laatste van mn zorgen zijn of hij gratis op die kinderen past of niet.

Met tegenzin zou ik het toestaan ja. Het is niet illegaal, ik kan mijn kind niet opsluiten. Hoe moet ik het verbieden? Ik hoop dat mijn kinderen dezelfde normen en waarden hebben zoals ik (op dat gebied) en dat ze zelf zouden walgen van die keus. Maar als dat niet het geval is zul je samen een manier vinden om dit binnen veilige kaders te laten gebeuren.

Het seksen zou niet hetgeen zijn waar ik me zorgen om zou maken. Beïnvloeding, manipulatie, school verlaten, afstand nemen van de familie, geestelijke gezondheid, verwaarlozing, misbruik, verantwoordelijk worden voor haar kinderen, haar zwanger maken, opgroeien tot gezonde volwassenen, zijn jeugd en adolescentie naar volle kunnen beleven... Dat zouden de dingen zijn waar ik me zorgen om maak.

Ik zou bij een 45-jarige die een relatie heeft met een puber nergens meer vanuit gaan. Dus ik zou willen weten dat mijn kind naar school gaat en niet op haar kinderen past of de boodschappen doen of haar huis schoonmaakt terwijl zij werkt.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

31-08-2022 om 14:05

Plantenbak schreef op 31-08-2022 om 13:52:

[..]

Nee, maar als een 45 jarige mij vertelt dat hij onlangs seks gehad heeft met een 16 jarige dan heeft hij daarna wel een probleem met mij. Walgelijk zou ik dat vinden en dat zou hij ook te horen krijgen. En mocht die man of vrouw een manager zijn bij mijn bedrijf en die 16 jarige een stagiair of medewerker zijn dan zou de politie bellen wel degelijk een optie zijn maar ik denk dat ik dan eerst contact zou opnemen met HR.


Dat laatste voorbeeld is natuurlijk wel een iets andere situatie. Daar gaat het aantoonbaar om een verschil in machtsverhouding/autoriteit. Vergelijkbaar met zorgverlener-patiënt of docent-leerling. Die laatste twee zijn niet voor niets uitdrukkelijk verboden, zo niet in wetgeving danwel in bedrijfsvoorschriften.

Saga schreef op 31-08-2022 om 13:50:

[..]

Voorstanders?

Ik lees in dit topic een paar posts van mensen die ook als kind zijnde een relatie of seks met een 40+er hebben gehad en daar positief over zijn. Dat leest alsof het voorstanders zijn. Interpreteer ik dat verkeerd?

Battle-Royale schreef op 31-08-2022 om 13:56:

[..]

Ik denk dat je fantasie een beetje met je op de loop gaat of vertel jij iedereen met wie je wanneer gesekst hebt en hoe oud ze waren?

Nou jij vraagt toch wat ik zou doen als ik zoiets zou horen. Dit is mijn  reactie. .

En vergis je niet dat zeker collega's meer doorhebben dan mensen soms denken. Ik heb een Manager gehad die jonge meisjes lastig viel. Te dicht langs ze lopen, een aai, knuffel geven, rare opmerkingen. Hij dacht blijkbaar dat het niet opviel maar daar dachten andere collega's heel ander over. Na een melding van zijn gedrag is HR aan de slag gegaan en pas daarna durfde een aantal meisjes te vertellen wat er aan de hand was. En dat was een stuk meer dan wat was opgevallen alleen durfden ze het niet eerder te zeggen. Manager vloog er per direct uit en het ontslag is later geregeld tijdens een rechtzaak. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

31-08-2022 om 14:23

Lieveheersbeest schreef op 31-08-2022 om 14:04:

[..]

Met tegenzin zou ik het toestaan ja. Het is niet illegaal, ik kan mijn kind niet opsluiten. Hoe moet ik het verbieden? Ik hoop dat mijn kinderen dezelfde normen en waarden hebben zoals ik (op dat gebied) en dat ze zelf zouden walgen van die keus. Maar als dat niet het geval is zul je samen een manier vinden om dit binnen veilige kaders te laten gebeuren.

Het seksen zou niet hetgeen zijn waar ik me zorgen om zou maken. Beïnvloeding, manipulatie, school verlaten, afstand nemen van de familie, geestelijke gezondheid, verwaarlozing, misbruik, verantwoordelijk worden voor haar kinderen, haar zwanger maken, opgroeien tot gezonde volwassenen, zijn jeugd en adolescentie naar volle kunnen beleven... Dat zouden de dingen zijn waar ik me zorgen om maak.

Ik zou bij een 45-jarige die een relatie heeft met een puber nergens meer vanuit gaan. Dus ik zou willen weten dat mijn kind naar school gaat en niet op haar kinderen past of de boodschappen doen of haar huis schoonmaakt terwijl zij werkt.

Dus faciliteren om de relatie zo lang mogelijk te laten duren? Beter leert een 16 jarige maar zo snel mogelijk dat een huishouden met kinderen geen kattepis is en het huis en de was zichzelf niet doen. Des te eerder zal hij tot inkeer komen en zich realiseren dat hij nog een heel leven voor zich heeft zonder de shit van iemand anders erbij.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

31-08-2022 om 14:24

Plantenbak schreef op 31-08-2022 om 14:16:

[..]

Nou jij vraagt toch wat ik zou doen als ik zoiets zou horen. Dit is mijn reactie. .

En vergis je niet dat zeker collega's meer doorhebben dan mensen soms denken. Ik heb een Manager gehad die jonge meisjes lastig viel. Te dicht langs ze lopen, een aai, knuffel geven, rare opmerkingen. Hij dacht blijkbaar dat het niet opviel maar daar dachten andere collega's heel ander over. Na een melding van zijn gedrag is HR aan de slag gegaan en pas daarna durfde een aantal meisjes te vertellen wat er aan de hand was. En dat was een stuk meer dan wat was opgevallen alleen durfden ze het niet eerder te zeggen. Manager vloog er per direct uit en het ontslag is later geregeld tijdens een rechtzaak.

Maar het gaat hier niet om ongewenste intimiteiten en is dus niet vergelijkbaar.

Een speciale band tussen volwassene en kind, twee mensen die het bijzonder goed met elkaar kunnen vinden, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Een seksuele relatie bij een dergelijk leeftijdsverschil gecombineerd met die leeftijd zal toch niemand goedkeuren hoop ik? Was de jongen een jaar jonger geweest dan zou zijn vriendin zijn opgepakt wegens pedofilie. 

Moet je het puur en alleen op zijn beloop laten vanwege het getalletje 16? Een kind op die leeftijd houdt toch meer in dan alleen aanmoedigen en schouderklopjes geven, dan mag je toch nog best corrigerend optreden? (dat 'schouderklopje' las ik inderdaad anders).

Battle-Royale schreef op 31-08-2022 om 14:23:

[..]

Dus faciliteren om de relatie zo lang mogelijk te laten duren?

Jij ziet het als faciliteren van de relatie, maar daar ben ik het niet mee eens. Het maakt niet uit wat je doet als ouders, die relatie faciliteren ze zelf wel. Je staat buitenspel in die zin. Als die vrouw ervoor gaat om eerst je kind af te zonderen en hem daarna pas kennis te laten maken met de nadelen, dan mislukt jouw aanpak alsnog. Het scenario dat jij schetst past voor mij niet bij goed ouderschap, is erg beperkt qua opties en zie ik niet als houdbare situatie noch oplossing. Maar hé, da's prima he. Dat jij het anders doet. Ik zeg niet dat mijn schets de enige goede is. Ik zou jouw keuze hierin alleen niet volgen.


Battle-Royale schreef op 31-08-2022 om 14:24:

[..]

Maar het gaat hier niet om ongewenste intimiteiten en is dus niet vergelijkbaar.

Blijf jij dan maar in je fantasiewereld leven waarin het heel normaal is dat een 45 jarige seks heeft met een 16 en ouders daar heel relaxt op zullen reageren. 

 

Coreopsis schreef op 31-08-2022 om 14:05:

[..]

Dat laatste voorbeeld is natuurlijk wel een iets andere situatie. Daar gaat het aantoonbaar om een verschil in machtsverhouding/autoriteit. Vergelijkbaar met zorgverlener-patiënt of docent-leerling. Die laatste twee zijn niet voor niets uitdrukkelijk verboden, zo niet in wetgeving danwel in bedrijfsvoorschriften.

Ik ben van mening dat er bij zo'n verschil in leeftijd en levenservaring er altijd sprake is van een verschil in machtsverhouding. Die vrouw is niet alleen veel ouder, ze heeft een gezin, waarschijnlijk voorziet ze in haar eigen levensonderhoud, heeft veel meer kennis en ervaring op allerlei gebieden is in zoveel opzichten de meerdere van die jongen. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

31-08-2022 om 14:41

Plantenbak schreef op 31-08-2022 om 14:31:

[..]

Blijf jij dan maar in je fantasiewereld leven waarin het heel normaal is dat een 45 jarige seks heeft met een 16 en ouders daar heel relaxt op zullen reageren.

Dat heb ik nergens gezegd en verzin je nu dus zelf. Ik zeg alleen dat verbieden op een gegeven moment niet meer werkt en je maar beter kunt zorgen dat je in contact blijft met je kind. Ik zou hooguit condooms faciliteren maar dat zou ik ook doen indien er een 16 jarig meisje zou zijn, verder heeft mijn kind gewoon recht op zn eigen fouten en als hij zn neus stoot leert hij daar iets van. Ik voel geenszins behoefte om evt seksrelaties van mijn 16jarige kind te managen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.