Celine3838
28-08-2022 om 17:48
Zoon heeft veel oudere vriendin
- Hoi allemaal,
Onze zoon (16 jaar) heeft sinds een paar maanden een vriendin. Op zich heel erg leuk en mijn man en ik waren enthousiast. Het begon ermee dat onze zoon later thuis kwam en vaker bij vrienden bleef logeren in het weekend. Wat ons betreft helemaal prima. Echter kwamen wij erachter dat hij niet bij zijn vrienden was. Toen ik hem ermee confronteerde gaf hij toe een vriendin te hebben. Hij keek zo blij dat ik hem spontaan beetpakte voor een knuffel. Ik vond het heerlijk om hem zo verliefd te zien. Wel zei hij dat hij mij iets wilde zeggen. Ze is wat ouder. Prima dacht ik nog, dan geen meisje van 14-16, maar iemand van 18 misschien 19? Mijn hart leek stil te staan toen mijn zoon haar leeftijd zei.... 45 jaar en moeder van 2 meiden (7 en 9 jaar). Ik viel stil en zei niks. Deze vrouw is 7 jaar ouder dan mijn man en ik. Na een uur ben ik naar zijn kamer gegaan voor een gesprek en gezegd dat dit echt niet kan. Mijn zoon is normaal heel open, maar reageerde boos. Zei dat hij eindelijk iemand heeft die hij leuk vindt. Mijn man zei meteen dat we hem niet van ons af moeten duwen en in gesprek blijven. Ik vind dit lastig, wat bezielt die vrouw? Uiteindelijk hebben we haar uitgenodigd. Toen ik haar voor het eerst zag vond ik haar niet knap ogen. Mijn zoon oogt vlot en is een slanke den. Een echte puber. Ze was wel heel vriendelijk en vertelde dat ze begreep dat het voor mijn man en mij raar moest overkomen. Toch vinden ze elkaar heel leuk en ook haar meiden zijn gek op hem. Ik voelde alleen maar diep verdriet. Waarom komt hij niet met een meisje van zijn eigen leeftijf thuis? Wat moet hij hiermee?!
Ik heb haar 's avonds gebeld de dag erna en aangegeven hoe ik erin sta. Ze zei me te begrijpen, maar gaf duidelijk aan dat het niet zou stoppen. Volgens haar kan hij vanaf 16 jaar zelf wettelijk zijn keuzes op liefdesgebied maken. Mijn maag draaide zich om en ik werd misselijk bij de gedachte dat er al dingen gebeuren tussen hen. Waarom zoekt ze geen man van haar eigen leeftijd? Ik word gewoon boos als ik dit type. Het slapen bij haar hebben we verboden, wat leidde tot ruzie met mijn zoon. Ook kregen we een belletje van haar waar we zo bang voor waren omdat ze gek zijn op elkaar. Ik gaf aan dat mijn zoon nog een heel leven voor zich heeft en dingen moet ontdekken. Zij zegt dat hij al heel volwassen is en heel leuk is met haar meisjes. Ik viel bijna om, mijn kind zit in 5 havo!! Ook gaf ze aan dat verbieden van het logeren tot alleen maar meer frictie leidt en de dingen waar ik bang voor ben toch wel gebeuren omdat ze gek zijn op elkaar. Ze vrijt dus verdomme gewoon met mijn kind😔.
We hebben ook nog een dochter van 9 en van 11, zij missen hun broer nu ook vaker. Ik heb er buikpijn van en weet het soms niet meer. Mijn man is er rustiger onder en zegt dat het wel voorbij gaat. Mij doet het pijn dat hij zijn eerste liefdeservaringen met een volwassen vrouw heeft. Had dit heel anders voor me gezien. Kan ik dit tegenhouden? Of moet ik het laten? En de intimiteit tussen hen zou toch niet zomaar moeten kunnen?
Viva-amber
31-08-2022 om 17:58
Mona-xxx schreef op 31-08-2022 om 10:21:
[..]
Het is ook eng. En ik weet ook zeker dat iedereen in rep en roer zou zijn als de genders andersom waren. Los gezien van de seks dat al walgelijk is, is die vrouw slimmer, gemener en veel gewiekster dan welke tiener dan ooit. Die vrouw is geen rationele volwasse vrouw. Ik denk echt als zoon genoeg van de relatie zou hebben dat die vrouw hem niet zomaar laat gaan. En TO moet die jongen beschermen hiervoor. De vrouw kan makkelijk hem tegen zijn ouders op zetten. Dat is het gevaarlijke hiervan. En die jongen is 16 TO. Jij hebt nog steeds de rechtelijke macht over hem. Verbied dit soort ongein.
Je bedoelt ouderlijke macht, maar dan nog bepaalt to niet alles voor een kind van 16.
Flanagan
31-08-2022 om 19:24
Dat een 16 -jarige door een ervaren, mogelijk eenzame vrouw onderwezen wordt in de finesse van vrijen, (hopelijk maar één zomer lang), is nog geen extreem drama. Maar dat de vrouw, na gesprek met de moeder waarin die haar ongenoegen hierover uitspreekt, haar hakken in het zand durft te steken, is ronduit respectloos en staat voor mij als bewust stoken in een band tussen ouders en hun kind. Die onverschilligheid zegt wel hoe egoïstische ze er in staat. Heel vervelend voor de ouders.
RoodVruchtje
31-08-2022 om 19:27
Flanagan schreef op 31-08-2022 om 19:24:
Dat een 16 -jarige door een ervaren, mogelijk eenzame vrouw onderwezen wordt in de finesse van vrijen, (hopelijk maar één zomer lang), is nog geen extreem drama. Maar dat de vrouw, na gesprek met de moeder waarin die haar ongenoegen hierover uitspreekt, haar hakken in het zand durft te steken, is ronduit respectloos en staat voor mij als bewust stoken in een band tussen ouders en hun kind. Die onverschilligheid zegt wel hoe egoïstische ze er in staat. Heel vervelend voor de ouders.
Exact, ze mist dan ook echt wel een (of meerdere) sna(a)r(en) in haar hoofd hoor! Gezond is het iig niet!
BrightEchidna89
31-08-2022 om 19:32
RoodVruchtje schreef op 31-08-2022 om 19:27:
[..]
Exact, ze mist dan ook echt wel een (of meerdere) sna(a)r(en) in haar hoofd hoor! Gezond is het iig niet!
En hup, we gaan weer over naar het oordelen over iemand van wie we niets weten.
Het begint wat zielig te worden en als ik sarcastisch zou zijn: beetje jaloers omdat je zelf geen jongeman in je bed krijgt?
Mona-xxx
31-08-2022 om 19:40
Valdemar schreef op 31-08-2022 om 19:32:
[..]
Het begint wat zielig te worden en als ik sarcastisch zou zijn: beetje jaloers omdat je zelf geen jongeman in je bed krijgt?
Waarom kan je niet gewoon accepteren dat elke volwassenen die seks heeft met een KIND ziek in zijn hoofd is?
RoodVruchtje
31-08-2022 om 19:40
[..]
Serieus, dat is toch wel een heel triest zwaktebod om vetgedrukte zin in de strijd te gooien om je punt te moeten maken!
Ik had ook een post gemaakt met een tikje sarcasme, maar ga het toch niet posten, want ik ga mezelf echt niet tot jouw niveau verlagen om een punt (denken) te (kunnen)maken.
Max88
31-08-2022 om 19:42
Mona-xxx schreef op 31-08-2022 om 19:40:
[..]
Waarom kan je niet gewoon accepteren dat elke volwassenen die seks heeft met een KIND ziek in zijn hoofd is?
En stel dat dat zo is, wat dan?
BrightEchidna89
31-08-2022 om 19:43
Mona-xxx schreef op 31-08-2022 om 19:40:
[..]
Misschien omdat een zestienjarige geen KIND is en het zelfbeschikkingsrecht heeft om te kiezen wie zijn sekspartner is.
Jonagold
31-08-2022 om 19:46
Max88 schreef op 31-08-2022 om 19:42:
[..]
En stel dat dat zo is, wat dan?
Precies! Ik zeg nergens dat ik het gewoon vind, of goedkeur. Deze mevrouw spoort niet. Maar ik weet vrij zeker dat als je de relatie zou willen verbieden, je zoon van je afduwt. Dat zou ik willen voorkomen en dat doe je in mijn optiek door in gesprek te blijven met zoon en hem te respecteren in zijn keuzes. De keuzes van je kinderen zullen wel vaker niet dezelfde zijn als de jouwe. Gelukkig maar!
Mona-xxx
31-08-2022 om 19:46
Valdemar schreef op 31-08-2022 om 19:43:
[..]
Misschien omdat een zestienjarige geen KIND is en het zelfbeschikkingsrecht heeft om te kiezen wie zijn sekspartner is.
Ik wist nog geen eens hoe de wasmachine werkte toen ik 16 was. 16 jarige kunnen/weten niet veel.
BrightEchidna89
31-08-2022 om 19:49
Mona-xxx schreef op 31-08-2022 om 19:46:
[..]
Ik wist nog geen eens hoe de wasmachine werkte toen ik 16 was. 16 jarige kunnen/weten niet veel.
Blijf het vooral spiegelen aan je eigen jeugd en je kindsheid van toen. Het is niet omdat jij op je zestiende nog met poppen speelde dat dit voor iedereen geldt.
ToetieToover
31-08-2022 om 19:54
[..]
Jaloers? Nee echt? Eerder medelijden dat ze geen vent van haar eigen leeftijd kan vinden omdat ze kennelijk geen gelijkwaardige relatie aankan.
Mona-xxx
31-08-2022 om 20:00
Valdemar schreef op 31-08-2022 om 19:49:
[..]
Blijf het vooral spiegelen aan je eigen jeugd en je kindsheid van toen. Het is niet omdat jij op je zestiende nog met poppen speelde dat dit voor iedereen geldt.
Wie weet is die zoon net als mij en verdrinkt hij in zo'n relatie met een oudere vrouw. Als ouder moet je hem hieruit redden. En ik heb erg veel medelijden met die jongen dat hij zo gebruikt wordt door zijn oude vrouw die het niet allemaal op een rijtje heeft.
GrandioseZebra62
31-08-2022 om 20:06
Mona-xxx schreef op 31-08-2022 om 20:00:
[..]
Wie weet is die zoon net als mij en verdrinkt hij in zo'n relatie met een oudere vrouw. Als ouder moet je hem hieruit redden. En ik heb erg veel medelijden met die jongen dat hij zo gebruikt wordt door zijn oude vrouw die het niet allemaal op een rijtje heeft.
Je kent hem niet eens. En ik moet eerlijk zeggen dat ik mij nu zit af te vragen of jij ze wel allemaal op een rijtje hebt.
BrightEchidna89
31-08-2022 om 20:06
Echt, ik heb er mijn buik van vol dat er hier gedaan wordt alsof het om twee mentaal gehandicapte personen gaat.
Veel plezier nog met de rest van het topic want dat zullen jullie wel aardig kunnen vollullen met jullie denkbeelden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.