Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft veel oudere vriendin


Mona-xxx schreef op 31-08-2022 om 10:21:

[..]

Het is ook eng. En ik weet ook zeker dat iedereen in rep en roer zou zijn als de genders andersom waren. Los gezien van de seks dat al walgelijk is, is die vrouw slimmer, gemener en veel gewiekster dan welke tiener dan ooit. Die vrouw is geen rationele volwasse vrouw. Ik denk echt als zoon genoeg van de relatie zou hebben dat die vrouw hem niet zomaar laat gaan. En TO moet die jongen beschermen hiervoor. De vrouw kan makkelijk hem tegen zijn ouders op zetten. Dat is het gevaarlijke hiervan. En die jongen is 16 TO. Jij hebt nog steeds de rechtelijke macht over hem. Verbied dit soort ongein.

Je bedoelt ouderlijke macht, maar dan nog bepaalt to niet alles voor een kind van 16. 

Dat een 16 -jarige door een ervaren, mogelijk eenzame vrouw onderwezen wordt in de finesse van vrijen, (hopelijk maar één zomer lang), is nog geen extreem drama. Maar dat de vrouw, na gesprek met de moeder waarin die haar ongenoegen hierover uitspreekt, haar hakken in het zand durft te steken, is ronduit respectloos en staat voor mij als bewust stoken in een band tussen ouders en hun kind. Die onverschilligheid zegt wel hoe egoïstische ze er in staat. Heel vervelend voor de ouders.

Flanagan schreef op 31-08-2022 om 19:24:

Dat een 16 -jarige door een ervaren, mogelijk eenzame vrouw onderwezen wordt in de finesse van vrijen, (hopelijk maar één zomer lang), is nog geen extreem drama. Maar dat de vrouw, na gesprek met de moeder waarin die haar ongenoegen hierover uitspreekt, haar hakken in het zand durft te steken, is ronduit respectloos en staat voor mij als bewust stoken in een band tussen ouders en hun kind. Die onverschilligheid zegt wel hoe egoïstische ze er in staat. Heel vervelend voor de ouders.

Exact, ze mist dan ook echt wel een (of meerdere) sna(a)r(en) in haar hoofd hoor! Gezond is het iig niet!

BrightEchidna89

BrightEchidna89

31-08-2022 om 19:32

RoodVruchtje schreef op 31-08-2022 om 19:27:

[..]

Exact, ze mist dan ook echt wel een (of meerdere) sna(a)r(en) in haar hoofd hoor! Gezond is het iig niet!

En hup, we gaan weer over naar het oordelen over iemand van wie we niets weten. 
Het begint wat zielig te worden en als ik sarcastisch zou zijn: beetje jaloers omdat je zelf geen jongeman in je bed krijgt? 

Valdemar schreef op 31-08-2022 om 19:32:

[..]

En hup, we gaan weer over naar het oordelen over iemand van wie we niets weten.
Het begint wat zielig te worden en als ik sarcastisch zou zijn: beetje jaloers omdat je zelf geen jongeman in je bed krijgt?

Waarom kan je niet gewoon accepteren dat elke volwassenen die seks heeft met een KIND ziek in zijn hoofd is? 

Valdemar schreef op 31-08-2022 om 19:32:

[..]

En hup, we gaan weer over naar het oordelen over iemand van wie we niets weten.
Het begint wat zielig te worden en als ik sarcastisch zou zijn: beetje jaloers omdat je zelf geen jongeman in je bed krijgt?

Serieus, dat is toch wel een heel triest zwaktebod om vetgedrukte zin in de strijd te gooien om je punt te moeten maken! 

Ik had ook een post gemaakt met een tikje sarcasme, maar ga het toch niet posten, want ik ga mezelf echt niet tot jouw niveau verlagen om een punt (denken) te (kunnen)maken.

Mona-xxx schreef op 31-08-2022 om 19:40:

[..]

Waarom kan je niet gewoon accepteren dat elke volwassenen die seks heeft met een KIND ziek in zijn hoofd is?

En stel dat dat zo is, wat dan?

BrightEchidna89

BrightEchidna89

31-08-2022 om 19:43

Mona-xxx schreef op 31-08-2022 om 19:40:

[..]

Waarom kan je niet gewoon accepteren dat elke volwassenen die seks heeft met een KIND ziek in zijn hoofd is?

Misschien omdat een zestienjarige geen KIND is en het zelfbeschikkingsrecht heeft om te kiezen wie zijn sekspartner is. 

Max88 schreef op 31-08-2022 om 19:42:

[..]

En stel dat dat zo is, wat dan?

Precies! Ik zeg nergens dat ik het gewoon vind, of goedkeur. Deze mevrouw spoort niet. Maar ik weet vrij zeker dat als je de relatie zou willen verbieden, je zoon van je afduwt. Dat zou ik willen voorkomen en dat doe je in mijn optiek door in gesprek te blijven met zoon en hem te respecteren in zijn keuzes. De keuzes van je kinderen zullen wel vaker niet dezelfde zijn als de jouwe. Gelukkig maar!

Valdemar schreef op 31-08-2022 om 19:43:

[..]

Misschien omdat een zestienjarige geen KIND is en het zelfbeschikkingsrecht heeft om te kiezen wie zijn sekspartner is.

Ik wist nog geen eens hoe de wasmachine werkte toen ik 16 was. 16 jarige kunnen/weten niet veel.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

31-08-2022 om 19:49

Mona-xxx schreef op 31-08-2022 om 19:46:

[..]

Ik wist nog geen eens hoe de wasmachine werkte toen ik 16 was. 16 jarige kunnen/weten niet veel.

Blijf het vooral spiegelen aan je eigen jeugd en je kindsheid van toen. Het is niet omdat jij op je zestiende nog met poppen speelde dat dit voor iedereen geldt. 

Valdemar schreef op 31-08-2022 om 19:32:

[..]

En hup, we gaan weer over naar het oordelen over iemand van wie we niets weten.
Het begint wat zielig te worden en als ik sarcastisch zou zijn: beetje jaloers omdat je zelf geen jongeman in je bed krijgt?

Jaloers? Nee echt? Eerder medelijden dat ze geen vent van haar eigen leeftijd kan vinden omdat ze kennelijk geen gelijkwaardige relatie aankan.

Valdemar schreef op 31-08-2022 om 19:49:

[..]

Blijf het vooral spiegelen aan je eigen jeugd en je kindsheid van toen. Het is niet omdat jij op je zestiende nog met poppen speelde dat dit voor iedereen geldt.

Wie weet is die zoon net als mij en verdrinkt hij in zo'n relatie met een oudere vrouw. Als ouder moet je hem hieruit redden. En ik heb erg veel medelijden met die jongen dat hij zo gebruikt wordt door zijn oude vrouw die het niet allemaal op een rijtje heeft. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

31-08-2022 om 20:06

Mona-xxx schreef op 31-08-2022 om 20:00:

[..]

Wie weet is die zoon net als mij en verdrinkt hij in zo'n relatie met een oudere vrouw. Als ouder moet je hem hieruit redden. En ik heb erg veel medelijden met die jongen dat hij zo gebruikt wordt door zijn oude vrouw die het niet allemaal op een rijtje heeft.

Je kent hem niet eens. En ik moet eerlijk zeggen dat ik mij nu zit af te vragen of jij ze wel allemaal op een rijtje hebt.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

31-08-2022 om 20:06

Echt, ik heb er mijn buik van vol dat er hier gedaan wordt alsof het om twee mentaal gehandicapte personen gaat. 
Veel plezier nog met de rest van het topic want dat zullen jullie wel aardig kunnen vollullen met jullie denkbeelden. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.