Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft veel oudere vriendin


RoodVruchtje schreef op 02-09-2022 om 18:03:

[..]

Jeetje, dan reageer je toch niet meer als je het jezelf zo aantrekt, wat een kinderachtige en slachtoffer-post zeg.

Weet je wat kinderachtig is dat iedereen mij maar zwart maakt. Terijl ik het zo goed bedoel. Allen tegen een, nee dat is volwassen.

Mona-xxx schreef op 02-09-2022 om 18:05:

[..]

Weet je wat kinderachtig is dat iedereen mij maar zwart maakt. Terijl ik het zo goed bedoel. Allen tegen een, nee dat is volwassen.

Dan stop je toch met reageren als je het niet kunt handelen? Of je leert ervan, dat is ook nog een optie, want als veel mensen over je postgedrag vallen dan zou er best een kern van waarheid in kunnen zitten. Zelfreflectie is een mooie eigenschap vind ik.

RoodVruchtje schreef op 02-09-2022 om 18:13:

[..]

Dan stop je toch met reageren als je het niet kunt handelen? Of je leert ervan, dat is ook nog een optie, want als veel mensen over je postgedrag vallen dan zou er best een kern van waarheid in kunnen zitten. Zelfreflectie is een mooie eigenschap vind ik.

Er zijn ook zat mensen die het met mij eens zijn. Meest belangrijkste TO. Maar ik merk dat als iemand een bepaald antwoord geeft wat niet in het staartje valt van de meerderheid dat die gelijk naar de stoep geschopt wordt. 

RoodVruchtje schreef op 02-09-2022 om 18:13:

[..]

Dan stop je toch met reageren als je het niet kunt handelen? Of je leert ervan, dat is ook nog een optie, want als veel mensen over je postgedrag vallen dan zou er best een kern van waarheid in kunnen zitten. Zelfreflectie is een mooie eigenschap vind ik.

En zie je hoe volwassen ik reageer op je post. Ik val je te minste niet aan. 

Maar als we op topic blijven TO hou je oren en ogen open en let goed op je kind, want die 45 jarige vrouw probeert je op een dwaalspoor. 

Roodkapjeendewolf schreef op 02-09-2022 om 08:13:

[..]

Het een heeft wel met het ander te maken. Jouw ervaringen (en gemis) in de jeugd neem je mee in de (seksuele) ontwikkeling en hechtingsstijl. Dat jij als 16 jarige graag seks had met (oudere) vrouwen betekend niet dat dit een goede ontwikkeling was/is.

Maar dat betekent ook niet meteen dat iemand zielig is, maar dat diegene gewoon een ervaring heeft. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-09-2022 om 19:08

Mija schreef op 02-09-2022 om 17:54:

[..]

De voorbeelden die je geeft zijn allemaal van andere mensen dan die twee mannen die hier de hele tijd onterecht wordt aangewreven dat ze seksueel pervers gedrag lopen goed te praten. Ik zie ook niet in hoe die voorbeelden gekoppeld zijn aan wat zij gezegd hebben. Ik stoor me eraan dat ze verdacht worden gemaakt omdat ze door anderen ongewenste féiten benoemen. Alsof het helpt om te verzwijgen dat zestienjarige jongemannen (en -dames ook, alleen gaat het daar hier niet over) zich bijzonder aangetrokken kunnen voelen tot seks als ze dat op een aantrekkelijke manier wordt aangeboden. En dat ze hier erg veel genot aan kunnen ontlenen en daarom alle reden hebben het voort te zetten, ook als er schaduwzijden aan zitten of hun ouders er al dan niet terecht een probleem mee hebben. Je kunt die aantrekkingskracht dubieus vinden als dat aanbod van een 45-jarige komt. Maar daarmee verandert dat gegeven toch niet? Daar kunnen die twee mannen ook niks aan doen. Die zijn gewoon eerlijk over het feit dat seksuele aantrekkingskracht andere overwegingen volkomen kan overrulen. En dat een mens (zélf) kan ervaren dat seksueel genot en verlangen zo zwaar kunnen wegen dat je mindere aspecten voor lief neemt, zoals dat het betaald is, of dat de ander veel ouder of jonger is, of dat de ander getrouwd is, of dat je ervoor achter een computer gaat zitten enzovoorts enzovoorts.

Of je het daar als ouder mee eens bent dat je 16-jarige die afweging op die manier laat uitvallen, is een ander verhaal. Of je vervolgens moet of wil proberen in te grijpen in een ongewenste relatie of situatie ook. Dat hangt ook van heel veel andere dingen af. Maar dat seksueel genot zo'n grote aantrekkingskracht kan hebben, zegt wel iets over 'what you're up against'. Oftewel: dat win je als ouder niet gauw met waarschuwende vingers, verstandige praat of straf. Seks wint algauw. Dat is voor mij de crux wat die mannen hier zeggen. En ik vind het erg krampachtig dat kennelijk niet gezegd kan worden dat de beschikbaarheid van seks mensen keuzes kan laten maken die niet per se verstandig maar wel lekker zijn. Je kunt er in het omgaan met een 16-jarige maar beter rekening mee houden dat de afweging om wel of niet seks te hebben waarschijnlijk niet altijd sociaal acceptabel en politiek correct zal uitvallen. Het heeft geen zin om de boodschapper neer te knallen.

Zo pervers ben ik echt niet maar ik begrijp wel hoe die jongen denkt, en ik weet ook hoe ik zelf dacht op die leeftijd en ik lees dat die zoon heel goed weet wat er aan scheelt anders verberg je het niet voor je ouders. En ik heb niet de illusie dat alle 16 jarigen zo braaf en meegaand met hun ouders zijn en dan kun je maar beter zorgen dat zij een onaantrekkelijk blok aan zn been is, laat hem lekker gratis zn eigen uitsloven en er achter komen dat dit het niet is en zij alleen maar ouder wordt en verder aftakelt en hem weinig te bieden heeft.  

Battle-Royale schreef op 02-09-2022 om 19:08:

[..]

…. en zij alleen maar ouder wordt en verder aftakelt en hem weinig te bieden heeft.

Ho ho, dat vind ik nou weer erg onaardig 😂. Je zit hier op een forum vol vrouwen (deels) van middelbare leeftijd. We zijn geen afgetakelde ouwe tangen en hebben heus nog een hoop te bieden. Al moet ik toegeven dat ik een zestienjarige qua seks en relatie inderdaad helemaal niks te bieden wil hebben dus daar maak ik me niet eens een voorstelling van!  

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-09-2022 om 20:19

Mija schreef op 02-09-2022 om 20:09:

[..]

Ho ho, dat vind ik nou weer erg onaardig 😂. Je zit hier op een forum vol vrouwen (deels) van middelbare leeftijd. We zijn geen afgetakelde ouwe tangen en hebben heus nog een hoop te bieden. Al moet ik toegeven dat ik een zestienjarige qua seks en relatie inderdaad helemaal niks te bieden wil hebben dus daar maak ik me niet eens een voorstelling van!

No offence verder  hoor maar door de ogen van een man gezien. 

Mija schreef op 02-09-2022 om 20:09:

[..]

Ho ho, dat vind ik nou weer erg onaardig 😂. Je zit hier op een forum vol vrouwen (deels) van middelbare leeftijd. We zijn geen afgetakelde ouwe tangen en hebben heus nog een hoop te bieden. Al moet ik toegeven dat ik een zestienjarige qua seks en relatie inderdaad helemaal niks te bieden wil hebben dus daar maak ik me niet eens een voorstelling van!

Inderdaad met 45 gebruik je nog je laatste trucjes uit je goocheldoos maar na de overgang kan ik alleen maar nog een lekker appeltaart bieden. 

Battle-Royale schreef op 02-09-2022 om 20:19:

[..]

No offence verder hoor maar door de ogen van een man gezien.

Je maakt het er niet beter op 🤣

Ik ben benieuwd naar een update van Celine over hoe het gaat maar lees hier steeds alleen maar gekat.. hou het gezellig joh 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-09-2022 om 21:07

AlisonH schreef op 02-09-2022 om 21:05:

[..]

Je maakt het er niet beter op 🤣

Ja jammer, maar ernstiger zaken hier 

AlisonH schreef op 02-09-2022 om 21:05:

[..]

Je maakt het er niet beter op 🤣



Niet hè 😂.

Battle-Royale schreef op 02-09-2022 om 19:08:

[..]

Zo pervers ben ik echt niet maar ik begrijp wel hoe die jongen denkt, en ik weet ook hoe ik zelf dacht op die leeftijd en ik lees dat die zoon heel goed weet wat er aan scheelt anders verberg je het niet voor je ouders. En ik heb niet de illusie dat alle 16 jarigen zo braaf en meegaand met hun ouders zijn en dan kun je maar beter zorgen dat zij een onaantrekkelijk blok aan zn been is, laat hem lekker gratis zn eigen uitsloven en er achter komen dat dit het niet is en zij alleen maar ouder wordt en verder aftakelt en hem weinig te bieden heeft.

Dat vind ik dan wel weer interessant, maar ook ontzettend hard! Ben jij dan niet bezorgd dat de jongen hier psychisch een deuk aan overhoudt, dat zijn 45-jarige vriendin hem manipuleert etc.?  

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-09-2022 om 18:19

troelahoep schreef op 03-09-2022 om 17:42:

[..]

Dat vind ik dan wel weer interessant, maar ook ontzettend hard! Ben jij dan niet bezorgd dat de jongen hier psychisch een deuk aan overhoudt, dat zijn 45-jarige vriendin hem manipuleert etc.?

Nee hoor, daar leert ie van. Trouwens zijn vrijwel alle vrouwen uiterst bedreven in manipulatie, of ze nou 16 of 45 zijn.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.