Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft veel oudere vriendin


Jippox schreef op 01-09-2022 om 19:06:

Nouhou, pas op je 18e een keer kussen, dat is ok niet normaal hoor. Dat gun ik echt niemand!

Ik kuste pas op mijn 27e voor het eerst. Met mijn inmiddels man. Ik was nogal laat met dat stuk van mijn ontwikkeling. Woonde toen wel al op mezelf en regelde huishouden etc. allemaal zelf.
Misschien vertekent het ook wel mijn beeld. Lag overigens niet aan onze opvoeding thuis want mijn zus had op haar 14e al seks met haar toenmalige vriendje.

Ik had ooit een collega die vertelde dat hij op zijn 18e een vriendin had van 12 waarmee hij ook seks had. En dat vond hij heel normaal, toen hij over de dertig was vond hij er nog steeds niks geks aan. Zijn dochter moest van hem zodra ze ongesteld werd ook verplicht aan de pil omdat volgens hem bijna alle meisjes vanaf een jaar of 12 dingen gaan 'ontdekken' en 'je weet nooit wat er gebeurt'. Laten we zeggen dat ik daar wat van vond en dat ik hem nooit echt vertrouwd heb. 

"En als we het over het verval der zeden hebben, dames en heren, dan hebben we het over Amsterdam."


https://youtu.be/lyoQIw1zrCc

BrightEchidna89

BrightEchidna89

02-09-2022 om 00:34

Mona-xxx schreef op 01-09-2022 om 19:03:

Ik schrik ontzettend erg van wat ik hier lees. Toen ik 18 was had ik voor het eerst gekust. Ik dacht dat dat gemiddeld en normaal was. Maar als ik deze verhalen allemaal lees en zeker die van Valdemar maakt het mij erg verdrietig. Zo wil je toch niet dat jongeren de volwassen wereld ontdekken. Ik ben blij dat mijn dochter zulke dingen niet heeft meegemaakt. Ik gun dat werkelijk niemand. En ik zou er alles aan doen als ik TO was om mijn zoon hiervoor te beschermen. Na het lezen van deze verhalen ben ik ook erg dankbaar dat mijn ouders altijd wat strenger waren dan de ouders van mijn vriendinnen. Deze wereld had ik niet overleefd toen ik 16 was en ik ben blij dat mijn ouders dat al zagen.

Ik snap niet waarom dit je verdrietig maakt. 
Natuurlijk was het geen Disney sprookje, maar dat was wel mijn realiteit destijds en achteraf bekeken was het een zeer leerzame periode. 
Wat ik vooral wou duidelijk maken is dat de leefwerelden van 16 jarigen enorm kunnen verschillen en dat het vrij dom is om hier te reageren met de gedachte dat de zoon van TO een typische tiener is. 

MamaE schreef op 01-09-2022 om 23:53:

[..]

Ik kuste pas op mijn 27e voor het eerst. Met mijn inmiddels man. Ik was nogal laat met dat stuk van mijn ontwikkeling. Woonde toen wel al op mezelf en regelde huishouden etc. allemaal zelf.
Misschien vertekent het ook wel mijn beeld. Lag overigens niet aan onze opvoeding thuis want mijn zus had op haar 14e al seks met haar toenmalige vriendje.

Ik had ooit een collega die vertelde dat hij op zijn 18e een vriendin had van 12 waarmee hij ook seks had. En dat vond hij heel normaal, toen hij over de dertig was vond hij er nog steeds niks geks aan. Zijn dochter moest van hem zodra ze ongesteld werd ook verplicht aan de pil omdat volgens hem bijna alle meisjes vanaf een jaar of 12 dingen gaan 'ontdekken' en 'je weet nooit wat er gebeurt'. Laten we zeggen dat ik daar wat van vond en dat ik hem nooit echt vertrouwd heb.

Dat is gewoon kindverkrachting. Ik weet dat voor sommige mensen dit te ver zou gaan, maar daar zou ik letterlijk de politie voor bellen. Een 18 jarige en een 12 jarige dat is toch hartstikke illegaal?!?! Of zijn er hier mensen die dat ook gaan verdedigen?

Valdemar schreef op 02-09-2022 om 00:34:

[..]

Ik snap niet waarom dit je verdrietig maakt.
Natuurlijk was het geen Disney sprookje, maar dat was wel mijn realiteit destijds en achteraf bekeken was het een zeer leerzame periode.
Wat ik vooral wou duidelijk maken is dat de leefwerelden van 16 jarigen enorm kunnen verschillen en dat het vrij dom is om hier te reageren met de gedachte dat de zoon van TO een typische tiener is.

Maar dat wat jij hebt meegemaakt wil je toch niet voor een tiener. En ik denk ook dat het niet zo vaak voorkomt als jij zelf denkt. Ik zou jouw belevingen echt laten vallen in 0,01 procent van wat tieners meemaken, want dat is toch veel te extreem.

Jippox schreef op 01-09-2022 om 19:06:

Nouhou, pas op je 18e een keer kussen, dat is ok niet normaal hoor. Dat gun ik echt niemand!

Als dat later gebeurt dan gemiddeld is dat toch ook geen reden om het niet normaal te noemen? Iedereen mag in zijn eigen tempo dat soort dingen ontdekken. 

Valdemar schreef op 01-09-2022 om 13:06:

[..]

Waarom verdrietig? Het was een tijd van hard werken en veel plezier en als ik erop terugkijk was het een periode waarin ik veel leerde over het leven.
Mijn punt was vooral dat lang niet iedereen op zijn 16de nog in de kinderfase zit en met poppen speelt, sommigen moeten wat sneller volwassen worden en dan stuit het me tegen de borst dat er in dit topic vooral reacties komen alsof de zoon van TO een kind is.

Het een heeft wel met het ander te maken. Jouw ervaringen (en gemis) in de jeugd neem je mee in de (seksuele) ontwikkeling en hechtingsstijl. Dat jij als 16 jarige graag seks had met (oudere) vrouwen betekend niet dat dit een goede ontwikkeling was/is. 

Volwassenen die seks met tieners goedpraten vind ik zelf altijd dubieus. Daar klinkt in mijn beleving vooral een eigen seksuele voorkeur doorheen. 
Ik denk dat het gros van de mannen stiekem geilen op tieners. Door dit soort verhalen voelt het als een soort rechtvaardiging. “ zie je , de tieners willen het zelf ook!” 
Ik denk dat het juist een betere tendens is om de morele grenzen goed te blijven bewaken.  Los van individuen verhalen want ik begrijp ook wel dat je een tiener moeilijk iets kan verbieden in deze situatie. Dan blijft verbinding het meest belangrijk! 

Mona, je blijft de discussie op een vervelende manier voeren. Je trekt de boel uit zijn verband, negeert wat anderen schrijven en suggereert er vervolgens op los mbt wat die anderen volgens jou vinden. 

Met je vraag 'Of zijn er hier mensen die dat ook gaan verdedigen?', suggereer je ten eerste dat er hier mensen zijn die de relatie uit dit topic verdedigen. Ik heb niemand dat zien doen. Ik heb alleen gelezen welke herinneringen mensen aan hun eigen jeugdervaringen hebben. Als je zelf niet negatief terugkijkt op seks die je destijds had met een volwassene, is dat compleet iets anders dan in het algemeen relaties tussen tieners en volwassenen verdedigen. Neem gewoon iemands beleving serieus en maak er niet iets anders van! Ten tweede suggereer je met diezelfde vraag nog iets veel smerigers, namelijk dat dat verhaal van die man die seks tussen een 12-jarige en een 18-jarige normaal vindt, in hetzelfde straatje past als de 16-jarige uit dit topic. En dat degenen die anders dan jij over die 16-jarige denken, wellicht ook anders over een 12-jarige denken. Wat wil je hiermee nou bereiken? 

Rellen. Zichzelf (moreel) verheven voelen boven alle anderen.
Ik overweeg serieus een melding bij Forumbeheer wegens het consequent verdraaien van woorden, woorden in de mond leggen en nare insinuaties. Bah wat nare manier van communiceren!

Roodkapjeendewolf schreef op 02-09-2022 om 08:21:

Volwassenen die seks met tieners goedpraten vind ik zelf altijd dubieus. Daar klinkt in mijn beleving vooral een eigen seksuele voorkeur doorheen.
Ik denk dat het gros van de mannen stiekem geilen op tieners. Door dit soort verhalen voelt het als een soort rechtvaardiging. “ zie je , de tieners willen het zelf ook!”
Ik denk dat het juist een betere tendens is om de morele grenzen goed te blijven bewaken. Los van individuen verhalen want ik begrijp ook wel dat je een tiener moeilijk iets kan verbieden in deze situatie. Dan blijft verbinding het meest belangrijk!

Ook jij doet hier hetzelfde als Mona. Er is niemand hier die deze relatie goedpraat. Wel zijn er mensen die vinden dat de relatie tussen zoon en ouders meer gebaat is bij voorzichtig manoeuvreren en in gesprek blijven ipv verbieden en afkeuren. En er zijn mensen die laten zien dat deze relatie geen trauma op hoeft te leveren voor deze jongen. Om paniekvoetbal van de ouders te voorkomen.

Maar volgens mij heeft TO een prima route gekozen en heeft ze ons gesteggel hier helemaal niet (meer) nodig. Gelukkig zijn haar man en zij niet zulke heethoofden als sommigen hier.

Het is al minstens tien keer verduidelijkt. Het kan ook twintig of dertig keer zijn. Dat een afwachtende aanpak niet per se samengaat met enthousiasme of toestemming. Mona, je lijkt niet in staat tot uitwisseling, tot luisteren en verwerken van wat andere mensen tegen je zeggen, want je blijft iedere keer dezelfde zinnetjes herhalen. Een andere mogelijkheid is dat je niet te goeder trouw bent. Ik vind het inmiddels, net als Yette en Jonagold, ronduit smerig, dat keer op keer opnieuw aanwrijven van dubieuze opvattingen die er helemaal niet zijn, het ongefundeerd verdacht maken van mensen. Het slaat helemaal nergens op en het is zelfs vrij bizar. Ik denk dat Yette’s vraag: “Wat wil je hiermee bereiken?” een hele zinnige is. En ik denk dat je hem vooral aan jezelf moet stellen en voor jezelf moet beantwoorden. Want wij zijn al enige tijd helemaal uit beeld bij jou. Jij discussieert vooral in en met je eigen fantasie. Ik herken in ieder geval noch mezelf, noch andere forummers in jouw reacties. Tot nu toe proberen mensen nog steeds contact met je te maken, verbinding te maken, door te vertellen hoe ze er echt over denken, door de werkelijkheid te benoemen. Maar dat houdt een keer op. En dan blijf jij zitten met allemaal gedachten waarvan jij denkt dat ze waar zijn. Donkere en angstige gedachten ook nog eens een keer, want in jouw hoofd is de wereld bevolkt door mensen die kinderen niet beschermen. De grote onveiligheid en triestheid die jij denkt waar te nemen, bestaat in jouw binnenwereld. Die heb je ons hier keer op keer laten zien. Het is vast niet zo prettig om in die wereld te leven. Ik hoop dat het je lukt om hier meer evenwicht in te vinden.

Roodkapjeendewolf schreef op 02-09-2022 om 08:21:

Volwassenen die seks met tieners goedpraten vind ik zelf altijd dubieus. Daar klinkt in mijn beleving vooral een eigen seksuele voorkeur doorheen.
Ik denk dat het gros van de mannen stiekem geilen op tieners. Door dit soort verhalen voelt het als een soort rechtvaardiging. “ zie je , de tieners willen het zelf ook!”
Ik denk dat het juist een betere tendens is om de morele grenzen goed te blijven bewaken. Los van individuen verhalen want ik begrijp ook wel dat je een tiener moeilijk iets kan verbieden in deze situatie. Dan blijft verbinding het meest belangrijk!

Die insinuatie in de 1e zin vind ik persoonlijk smerig en onder de gordel.

Niemand praat het goed.

Mona-xxx schreef op 02-09-2022 om 07:19:

[..]

Dat is gewoon kindverkrachting. Ik weet dat voor sommige mensen dit te ver zou gaan, maar daar zou ik letterlijk de politie voor bellen. Een 18 jarige en een 12 jarige dat is toch hartstikke illegaal?!?! Of zijn er hier mensen die dat ook gaan verdedigen?

Uhh...als iemand dat vertelt over vijftien jaar geleden met een voor mij onbekend meisje, dan kan de politie daar niks mee. Das een beetje een Johan Derksen met de kaars verhaal. Geen aangifte, slachtoffer onbekend en lang geleden. 
Maar ik heb hem nooit vertrouwd en vond het ook niet erg toen hij weg ging. 

toch handig zo'n negeerlijst 😀
Gebruik hem steeds vaker

En TO, als je dit leest: volgens mij doen jullie het prima onder de omstandigheden en groot gelijk dat je dit topic links laat liggen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.