Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft veel oudere vriendin


MamaE schreef op 02-09-2022 om 09:24:

[..]

Uhh...als iemand dat vertelt over vijftien jaar geleden met een voor mij onbekend meisje, dan kan de politie daar niks mee. Das een beetje een Johan Derksen met de kaars verhaal. Geen aangifte, slachtoffer onbekend en lang geleden.
Maar ik heb hem nooit vertrouwd en vond het ook niet erg toen hij weg ging.

Laat je niet uit de tent lokken, joh. Heel goed dat je die collega hebt verteld hoe je over zijn rare gedachten denkt. 

Max88 schreef op 02-09-2022 om 09:15:

[..]

Die insinuatie in de 1e zin vind ik persoonlijk smerig en onder de gordel.

Niemand praat het goed.

Nou echt zeg! Gadverdamme.

Wat een discussie. En dat op een verhaal  dat mij niet geloofwaardig klinkt. Dit omdat To en haar man veel te snel hebben geschakeld. Meestal kost het ouders meer tijd om de situatie te gedogen. Ik kan het mis hebben maar dit is wat ik denk.

Blijkbaar zou ik deze hele situatie anders aanpakken dan menigeen hier. Fijn even goede vrienden. Ik geef alleen mijn mening en TO heeft mij in eerdere posts daarvoor bedankt. Ik denk dat mijn opvoedstijl gewoon anders is dan de die van de anderen hier. Ik maak mij gewoon zorgen om die jongen. Ik denk niet dat deze vrouw(die haar kinderen al heeft voorgesteld aan hem en de ouders al gezegd heeft dat ze hier niet mee gaat stoppen) zomaar die jongen opgeeft als hij er genoeg van krijgt. 

Als dit nou een vrouw was die niet wilde dat iemand van deze relatie wist en even een zwak moment heeft gehad, dan was het iets heel anders en dan had ik het misschien zelfs hebben geaccepteerd, maar dat is niet het geval.

 Ik denk op zich dat TO het goed heeft gedaan, maar ik hoop wel dat ze haar zoon niet uit het oog verliest en dat hij niet gaat spijbelen en zich niet laat manipuleren door die vrouw. 

En denk ik dat de gemiddelde 16 jarige volwassen genoeg is om zelf de juiste beslissingen te nemen omtrent zulke situaties... Nee dat denk ik niet. En als ouders moeten wij hun steunen hierin.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-09-2022 om 10:13

steunen vind ik toch wat anders dan beslissen voor je 16 jarige met wie hij seks mag hebben.

Deurtje12 schreef op 02-09-2022 om 10:02:

Wat een discussie. En dat op een verhaal dat mij niet geloofwaardig klinkt. Dit omdat To en haar man veel te snel hebben geschakeld. Meestal kost het ouders meer tijd om de situatie te gedogen. Ik kan het mis hebben maar dit is wat ik denk.

Ik denk dat TO of te minste haar man al een soort van oplossing hierop hadden bedacht en dat ze hier naar feedback zocht

Deurtje12 schreef op 02-09-2022 om 10:02:

Wat een discussie. En dat op een verhaal dat mij niet geloofwaardig klinkt. Dit omdat To en haar man veel te snel hebben geschakeld. Meestal kost het ouders meer tijd om de situatie te gedogen. Ik kan het mis hebben maar dit is wat ik denk.

Hoezo snel? TO startte dit topic toen ze al een tijdje wisten van deze relatie en er thuis ook al het een en ander mee hadden gedaan. In de OP schrijft ze: 'Uiteindelijk hebben we haar uitgenodigd' en 'Toen ik haar voor het eerst zag'. We zijn dus niet vanaf de eerste schrik meegenomen in het verhaal, maar er ergens middenin terecht gekomen.  

dan

dan

02-09-2022 om 11:16

Jippox schreef op 01-09-2022 om 19:06:

Nouhou, pas op je 18e een keer kussen, dat is ok niet normaal hoor. Dat gun ik echt niemand!

Nou, ik was zelfs nog ouder, al 19. Tja, lag niet zo goed in de markt dus dat zal vast wel een grote rol gespeeld hebben.

Laat maar, post verwijderd

Jonagold schreef op 02-09-2022 om 08:35:

[..]

Ook jij doet hier hetzelfde als Mona. Er is niemand hier die deze relatie goedpraat. Wel zijn er mensen die vinden dat de relatie tussen zoon en ouders meer gebaat is bij voorzichtig manoeuvreren en in gesprek blijven ipv verbieden en afkeuren. En er zijn mensen die laten zien dat deze relatie geen trauma op hoeft te leveren voor deze jongen. Om paniekvoetbal van de ouders te voorkomen.

Maar volgens mij heeft TO een prima route gekozen en heeft ze ons gesteggel hier helemaal niet (meer) nodig. Gelukkig zijn haar man en zij niet zulke heethoofden als sommigen hier.

Het kan wel een tandje minder hoor. Misschien moet je even goed lezen voor je mij beschuldigt. 

Ik leg mijn mening neer over deze kwestie  en ik val niemand aan en verdraai geen woorden. Mijn punt is dat twee mannen in dit topic het bezwaar van seks met een 16 jarige minder zien (waarschijnlijk gekleurd door eigen ervaring en (seksuele) voorkeuren) Dit voelt voor mij randje dubieus. Dat is mijn punt. Gelukkig vinden de meeste mensen het wel verwerpelijk los van de oplossing. Maatschappelijk blijft het wel belangrijk om samen deze grens uit te dragen. 

Roodkapjeendewolf schreef op 02-09-2022 om 13:19:

[..]

Het kan wel een tandje minder hoor. Misschien moet je even goed lezen voor je mij beschuldigt.

Ik leg mijn mening neer over deze kwestie en ik val niemand aan en verdraai geen woorden. Mijn punt is dat twee mannen in dit topic het bezwaar van seks met een 16 jarige minder zien (waarschijnlijk gekleurd door eigen ervaring en (seksuele) voorkeuren) Dit voelt voor mij randje dubieus. Dat is mijn punt. Gelukkig vinden de meeste mensen het wel verwerpelijk los van de oplossing. Maatschappelijk blijft het wel belangrijk om samen deze grens uit te dragen.

En toch is het gewoon niet waar wat je beweert. Ze hebben laten zien de bezwaren wel degelijk te zien maar belichten daarnaast andere aspecten die een rol spelen bij de vraag: grijp je als ouder in of niet? Jij benoemt dat als ‘dubieus’. Dat mag natuurlijk. Maar ik vind ze overwegend realistisch. Misschien op punten ongewenst, maar wel realistisch. En ik kijk liever met een nuchtere bril naar een situatie. De kans dat ik dan iets doe wat daarbij aansluit, acht ik dan het grootst. 

Leene

Leene

02-09-2022 om 17:12

Mija schreef op 02-09-2022 om 13:28:

[..]

En toch is het gewoon niet waar wat je beweert. Ze hebben laten zien de bezwaren wel degelijk te zien maar belichten daarnaast andere aspecten die een rol spelen bij de vraag: grijp je als ouder in of niet? Jij benoemt dat als ‘dubieus’. Dat mag natuurlijk. Maar ik vind ze overwegend realistisch. Misschien op punten ongewenst, maar wel realistisch. En ik kijk liever met een nuchtere bril naar een situatie. De kans dat ik dan iets doe wat daarbij aansluit, acht ik dan het grootst.

Jongens jongens wat een muggenzifterij om woorden.

Sorry maar ik werd net als Roodkapjeendewolf in de schoenen geschoven dat ik precies als Mona was. Alsof dat het allerergste is en blijkbaar het einde van de discussie.

Volgens mij zegt Roodkapjeendewolf helemaal nergens dat Jonagold of jij Mija of anderen staan de juichen bij zo'n relatie en dat jullie mening dus afkeuringswaardig is. Net zo min als ik dat heb gedaan ( maar wel van beschuldigd werd).  Waar wordt dat gezegd?
Ik zie nergens dat Roodkapjeendewolf zegt dat júllie dubieus zijn. Maar dat twee mannen in het topic sex met een 16 jarige minder bezwaarlijk vinden waarschijnlijk gekleurd door eigen ervaringen en dat dát randje dubieus is. Lijkt mij toch een kwestie van goed lezen.

Jij en Jonagold gaan aan de realistische kant gaan hangen en zeggen wat kun je er aan doen, wat moet je er aan doen, anders dan de relatie en de communicatie met je kind proberen open te houden en met argusogen de relatie volgen( Waar ik het overigens mee eens ben).

Roodkapjeendewolf ( wat een nickname trouwens )  en ik eerder zijn meer ingegaan op morele aspecten, en dat mag ook! Daarmee zeggen we toch niet dat anderen gewetenloze mensen zijn zonder moraal?  

 Onder al deze vragen twijfels en worstelingen ligt ook een vraag naar grenzen en moraal. ( en daar kunnen we eindeloos over doorgaan want waar haal je, je morele waarden en normen vandaan maar goed dat is niet voor dit draadje)

En ik lees voorbeelden van een jongeman van 18 met een meisje van 12. Mag je dan niet zeggen dat dit in ieder geval een combinatie is die wel eens héél héél slecht kan uitpakken voor dat meisje en dus afkeurenswaardig is.
Iemand hier deelde dat zij op jonge leeftijd een relatie heeft gehad met een man van in de 30 en daar achteraf slecht op terugkijkt. Niemand die hier op in gaat.

Ik worstel met wat ik wel vaker hoor "ja hoor eens je kunt er niets aan doen, je moet de relatie open houden" En dat is wáár hoor absoluut. Maar ik denk dat je én veel van je kind kan houden en toch bepaalde relaties op morele gronden( of ongerustheid gronden of hoe je het ook noemen wil ) kunt afkeuren, waarom zou je dan minder van je kind houden. Tuurlijk in de praktijk is het heel lastig en zou ik ook altijd de deur en mijn armen wijd open houden ook al ben ik het niet eens met de keuzes zie mijn kinderen maken.

Maar echt teveel ellende om me heen gezien en ja dat ging dan vaak om jonge meiden met veel oudere mannen. En ik vraag me nog steeds af of het verschillend is als je een jonge jongen hebt met een veel oudere vrouw. Zo'n relatie is zo ongelijkwaardig dat manipulatie op de loer kan liggen. Geven we het niet te makkelijk op.. zeggen we niet te makkelijk "als de relatie met mijn kind maar goed blijft" Maar ja dat wil ik natuurlijk ook. Allemaal vragen die ook gesteld mogen worden en niet gesteld worden om anderen 'weg te zetten' al denken die anderen dat wel  .. We gaan hier niet uitkomen.. het is en blijft lastig en ik wens TO sterkte 

 

Leene schreef op 02-09-2022 om 17:12:

[..]


Ik zie nergens dat Roodkapjeendewolf zegt dat júllie dubieus zijn. Maar dat twee mannen in het topic sex met een 16 jarige minder bezwaarlijk vinden waarschijnlijk gekleurd door eigen ervaringen en dat dát randje dubieus is. Lijkt mij toch een kwestie van goed lezen.

De voorbeelden die je geeft zijn allemaal van andere mensen dan die twee mannen die hier de hele tijd onterecht wordt aangewreven dat ze seksueel pervers gedrag lopen goed te praten. Ik zie ook niet in hoe die voorbeelden gekoppeld zijn aan wat zij gezegd hebben. Ik stoor me eraan dat ze verdacht worden gemaakt omdat ze door anderen ongewenste féiten benoemen. Alsof het helpt om te verzwijgen dat zestienjarige jongemannen (en -dames ook, alleen gaat het daar hier niet over) zich bijzonder aangetrokken kunnen voelen tot seks als ze dat op een aantrekkelijke manier wordt aangeboden. En dat ze hier erg veel genot aan kunnen ontlenen en daarom alle reden hebben het voort te zetten, ook als er schaduwzijden aan zitten of hun ouders er al dan niet terecht een probleem mee hebben. Je kunt die aantrekkingskracht dubieus vinden als dat aanbod van een 45-jarige komt. Maar daarmee verandert dat gegeven toch niet? Daar kunnen die twee mannen ook niks aan doen. Die zijn gewoon eerlijk over het feit dat seksuele aantrekkingskracht andere overwegingen volkomen kan overrulen. En dat een mens (zélf) kan ervaren dat seksueel genot en verlangen zo zwaar kunnen wegen dat je mindere aspecten voor lief neemt, zoals dat het betaald is, of dat de ander veel ouder of jonger is, of dat de ander getrouwd is, of dat je ervoor achter een computer gaat zitten enzovoorts enzovoorts. 

Of je het daar als ouder mee eens bent dat je 16-jarige die afweging op die manier laat uitvallen, is een ander verhaal. Of je vervolgens moet of wil proberen in te grijpen in een ongewenste relatie of situatie ook. Dat hangt ook van heel veel andere dingen af. Maar dat seksueel genot zo'n grote aantrekkingskracht kan hebben, zegt wel iets over 'what you're up against'. Oftewel: dat win je als ouder niet gauw met waarschuwende vingers, verstandige praat of straf. Seks wint algauw. Dat is voor mij de crux wat die mannen hier zeggen. En ik vind het erg krampachtig dat kennelijk niet gezegd kan worden dat de beschikbaarheid van seks mensen keuzes kan laten maken die niet per se verstandig maar wel lekker zijn. Je kunt er in het omgaan met een 16-jarige maar beter rekening mee houden dat de afweging om wel of niet seks te hebben waarschijnlijk niet altijd sociaal acceptabel en politiek correct zal uitvallen. Het heeft geen zin om de boodschapper neer te knallen. 

Oh ja hoor geef mij maar weer de schuld. Uiteindelijk ben ik de boe-vrouw in dit topic. Ik geef gewoon mijn mening wat ik hiervan vind en dan is het weer niet goed. Alleen maar om dat andere mensen anders met hun kinderen omgaan dan ik, heb ik het weer fout gedaan. 

Mona-xxx schreef op 02-09-2022 om 18:01:

Oh ja hoor geef mij maar weer de schuld. Uiteindelijk ben ik de boe-vrouw in dit topic. Ik geef gewoon mijn mening wat ik hiervan vind en dan is het weer niet goed. Alleen maar om dat andere mensen anders met hun kinderen omgaan dan ik, heb ik het weer fout gedaan.

Jeetje, dan reageer je toch niet meer als je het jezelf zo aantrekt, wat een kinderachtige en slachtoffer-post zeg.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.