Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft veel oudere vriendin


DS1971 schreef op 30-08-2022 om 10:57:

[..]

Nu ben ik benieuwd wat de ware identiteit was…

Belgische dame klopt niet. Het was een Nederlandse vrouw uit Brabant. Ze was vrijgezel en woonde alleen met haar 2 katten. Ze pikte foto's van facebook af. Ze deed net alsof ze net zo leefde als de mensen in het programma 19 kids en counting. 

Sylvver schreef op 30-08-2022 om 09:52:

Kan nou echt niemand, in plaats van "legaliteiten" en "politie/instanties informeren", de liefde niet gewoon eens toelaten? Als je zoon verliefd is, gun hem dat dan...ik vind het echt verschrikkelijk kortzichtig dat hij wel verliefd mag zijn, maar dan wel op jouw voorwaarden en jouw normen en waarden, die voor jou maatschappelijk acceptabel zijn. Laat hem verliefd zijn en zijn wereld ontdekken op de manier die hij wil, niet op de manier die jij voor hem bedacht hebt, want kennelijk werkt die manier voor hem niet. Ik vind het heel eerlijk gezegd heel egoïstisch dat je je zoon en zijn vriendin hier zo aan de schandpaal nagelt...

er is echt iets mis met deze wereld

Die volwassen vrouw neukt met een kind. Hoe kan je dat ooit zien als romantisch. Ze gebruikt hem en heeft al gezegd niet te gaan stoppen. Ik weet zeker als dit een meisje was met een 45 jarige vader dat iedereen hier een hele andere mening over zal hebben.

En 16 jaar is niet volwassen. We moeten ergens de grens trekken en dat is 18 jaar. Als we het niet doen wordt het jonger en jonger. Als die jongen 14 was en met een volwassen vrouw aan het flikflooien was dan kon je dat toch ook niet als liefde zien. Als hij 18 jaar is kan hij (hopelijk veilig) doen en laten wat hij wilt met welke volwassenen die hij wilt. Maar 16 is te jong. En dat moeten wij niet gaan normaliseren als een maatschappij. Voordat je het weet trekken we de grens naar 15 toe en dan 14, 13, 12.

Wij moeten onze kinderen beschermen.

 Jongens zijn net zo kwetsbaar als meiden. En die jongen is emotioneel toch niet gelijk een een moeder van 2 kinderen die 30 jaar ouder is. 

watertoren schreef op 30-08-2022 om 11:01:

[..]

Belgische dame klopt niet. Het was een Nederlandse vrouw uit Brabant. Ze was vrijgezel en woonde alleen met haar 2 katten. Ze pikte foto's van facebook af. Ze deed net alsof ze net zo leefde als de mensen in het programma 19 kids en counting.

Maar wel een 45 jarige vrouw dus. Dan zal daar wellicht een heel verdrietig verhaal achter gestoken hebben.

DS1971 schreef op 30-08-2022 om 11:03:

[..]

Maar wel een 45 jarige vrouw dus. Dan zal daar wellicht een heel verdrietig verhaal achter gestoken hebben.

Nee, ze was half de 30 als het waar is. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

30-08-2022 om 11:05

MamaE schreef op 30-08-2022 om 10:55:

Ik vind het ook niet te vergelijken met een relatie met iemand van hetzelfde geslacht. Het gaat om de gelijkwaardigheid die ontbreekt. Dat heb je met een jongen van dezelfde leeftijd wel. Als de zoon een relatie had met een man van 45 was het op dezelfde manier discutabel.

Ja, een kind moet fouten kunnen maken, maar niet ten koste van alles.
Nogmaals: als het enkel om seks ging had ze haar kinderen er buiten kunnen laten. Het gaat dus verder dan dat.
Ik zou er bij 18 jaar ook grote bezwaren tegen hebben.

Maar je kind is toch een eigen persoon met eigen gevoelens? Op mn 16e nam ik ook niks van mn pa aan en had hij ook geen idee wie ik neukte of hoe oud of jong die waren. Ik denk niet dat ie had staan springen als ik een vrouw van 45 voor zou stellen maar hij had er niks aan gedaan waarschijnlijk. Hij is dan wel van het type Niet mijn probleem zoon. 

Door hem toestemming te geven er blijven te logeren normaliseer je dit type relatie. 

DS1971 schreef op 30-08-2022 om 10:59:

[..]

Dit zijn argumenten die stichting Martijn gebruikte om de leeftijdsgrens te verlagen (naar 12, dus nog steeds niet in het pedoseksuele spectrum).

Ja echt heel smerig. Om op dat morele paard te gaan zitten "er is iets mis met de wereld waarom mag deze liefde niet bestaan" puur om je zieke neigingen te vergoeilijken. En mensen liken het ook nog. 

Waarom moet hij daar nu al per se logeren? Ik mocht dat niet hoor, toen ik 16 was.
Waarom niet even wachten met logeren tot ze wat langer samen zijn en je haar ook beter kent? Dat zou toch ook zo gaan als het om twee tieners zou gaan?

En misschien is het ook fijner/veiliger voor hem om dan samen bij jullie thuis te slapen. Als er dan iets gebeurt waar hij zich niet prettig bij voelt is hij in ieder geval in een veilige en vertrouwde omgeving, met volwassenen om hem heen die voor hem klaar staan.

Battle-Royale schreef op 30-08-2022 om 11:05:

[..]

Maar je kind is toch een eigen persoon met eigen gevoelens? Op mn 16e nam ik ook niks van mn pa aan en had hij ook geen idee wie ik neukte of hoe oud of jong die waren. Ik denk niet dat ie had staan springen als ik een vrouw van 45 voor zou stellen maar hij had er niks aan gedaan waarschijnlijk. Hij is dan wel van het type Niet mijn probleem zoon.

Ik ben als ouder wel verantwoordelijk voor mijn kind. Als ik mijn zestienjarige verbied om te roken of te drinken vind iedereen dat normaal maar als als diezelfde zestienjarige het bed deelt met iemand van 30 jaar ouder moet ik dat opeens oké vinden? Dat doet niks af aan dat het een eigen individu met eigen gevoelens is.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

30-08-2022 om 11:29

MamaE schreef op 30-08-2022 om 11:26:

[..]

Ik ben als ouder wel verantwoordelijk voor mijn kind. Als ik mijn zestienjarige verbied om te roken of te drinken vind iedereen dat normaal maar als als diezelfde zestienjarige het bed deelt met iemand van 30 jaar ouder moet ik dat opeens oké vinden? Dat doet niks af aan dat het een eigen individu met eigen gevoelens is.

Ja maar dat je iets verbiedt wil niet zeggen dat je kind dat dan ook niet doet. Dan doen ze het waar jij het niet ziet. En op zn 16e kun je hem nou eenmaal niet meer in zn kamer opsluiten of hem 24 uur per dag volledig in de gaten houden. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

30-08-2022 om 11:37

Battle-Royale schreef op 30-08-2022 om 11:29:

[..]

Ja maar dat je iets verbiedt wil niet zeggen dat je kind dat dan ook niet doet. Dan doen ze het waar jij het niet ziet. En op zn 16e kun je hem nou eenmaal niet meer in zn kamer opsluiten of hem 24 uur per dag volledig in de gaten houden.

En? Moet je het daarom maar toestaan?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

30-08-2022 om 11:45

Coreopsis schreef op 30-08-2022 om 11:37:

[..]

En? Moet je het daarom maar toestaan?

Er zit niet veel anders op dan accepteren denk ik. Jammer genoeg heeft deze mevrouw ook gewoon een woning en ik denk dat je nog veel verder van huis bent als zoon daar intrekt omdat jij hem verboden hebt om zn meisje te zien. 

het is wel raar 45 en 16 mar meschien houden ze gewoon van elkaar

MamaE schreef op 30-08-2022 om 11:26:

[..]

Ik ben als ouder wel verantwoordelijk voor mijn kind. Als ik mijn zestienjarige verbied om te roken of te drinken vind iedereen dat normaal maar als als diezelfde zestienjarige het bed deelt met iemand van 30 jaar ouder moet ik dat opeens oké vinden? Dat doet niks af aan dat het een eigen individu met eigen gevoelens is.

Er zijn meer dan genoeg mensen die onder het motto “ze doen het toch wel” vinden dat je ook roken en drinken niet kunt verbieden. Terwijl in ieder geval bij alcohol allang uitgebreid onderzocht is dat kinderen van ouders die dit verbieden later en minder drinken. 
Dus ja, ik zou in deze situatie zeker verbieden dat zoon bij haar ging logeren, en zij was bij mij thuis ook niet welkom. Doet hij het dan stiekem? Misschien wel. Maar wel minder en met een duidelijk signaal dat wij dit niet okee vinden. Ik kan de relatie misschien niet verbieden, maar ik ging het op geen enkele manier faciliteren. Dat zou mijn oplossing zijn. Ik zeg niet dat het dé oplossing is.

AlisonH schreef op 30-08-2022 om 11:53:

[..]

Er zijn meer dan genoeg mensen die onder het motto “ze doen het toch wel” vinden dat je ook roken en drinken niet kunt verbieden. Terwijl in ieder geval bij alcohol allang uitgebreid onderzocht is dat kinderen van ouders die dit verbieden later en minder drinken.
Dus ja, ik zou in deze situatie zeker verbieden dat zoon bij haar ging logeren, en zij was bij mij thuis ook niet welkom. Doet hij het dan stiekem? Misschien wel. Maar wel minder en met een duidelijk signaal dat wij dit niet okee vinden. Ik kan de relatie misschien niet verbieden, maar ik ging het op geen enkele manier faciliteren. Dat zou mijn oplossing zijn. Ik zeg niet dat het dé oplossing is.

Zoals ik al schreef ken ik een gezin waarvan de ouders denken dat ze niks kunnen verbieden. Kinderen zijn 13 en 15 en vapen, drinken, crossen met een quad over de openbare weg en rijden scooter zonder helm en zonder rijbewijs. Dan laat je toch echt wel steken vallen hoor.

Ik zou de verbinding met mijn kind wel proberen te behouden maar dan zonder het goed te keuren of te faciliteren. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.