Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft veel oudere vriendin


even soort van off-topic: Macron en zijn vrouw, ik geloof wel in de liefde tussen die twee. Je hoeft ze alleen maar samen te zien (op de Franse tv, zo ver reikt mijn kennissenkring niet) om te zien dat het echt is. Ze schelen 25 jaar volgens mij. De ouders van Macron hebben hem weggestuurd toen de relatie ontdekt werd, ging door nadat hij 18 geworden werd. Overigens was Brigitte nooit zijn docente, ze was een docente op zijn school en organiseerde de toneelclub waar Emmanuel aan meedeed. Het zijn uitzonderlijke verhalen. Ik geloof niet dat Macron zich verplicht voelt om bij zijn vrouw te blijven, maar dat zullen we zien als hij president-af is.
Wat de zoon van 16 met zijn 45 -jarige vriendin betreft: ik geloof dat het (al niet van harte) toelaten beter werkt dan verbieden. Verbieden = de wereld is tegenons en slachtofferschap, wat toe kan leiden tot een versterking van de relatie. Toelaten= kans dat het doodbloedt veel reëler. Tenzij we weer een Emmanuel+Brigitte verhaal hebben, en dat is zo uitzonderlijk dat het boven de normen uitstijgt.
Sini

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

30-08-2022 om 13:03

Battle-Royale schreef op 30-08-2022 om 11:45:

[..]

Er zit niet veel anders op dan accepteren denk ik. Jammer genoeg heeft deze mevrouw ook gewoon een woning en ik denk dat je nog veel verder van huis bent als zoon daar intrekt omdat jij hem verboden hebt om zn meisje te zien.

Je maakt het wel erg zwart wit. Tussen keihard verbieden en volledig accepteren zit nog een heel groot grijs gebied.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

30-08-2022 om 13:10

Ik zou mijn zorgen met (zeden)politie en huisarts bespreken. Niet om keihard te verbieden, maar om te zien wat hun advies is. Zij hebben hier ongetwijfeld meer kennis en ervaring mee dan ik als ouder.

Met zoon zou ik proberen een goed open gesprek te houden. Mijn zorgen delen, uitleggen waarom ik die zorgen heb, maar tegelijkertijd zijn gevoelens en wensen serieus nemen.

En vervolgens misschien wel de tactiek van het doodknuffelen gebruiken (niet letterlijk...). Dus ons huis openstellen voor vriendin - misschien zelfs wel met haar kinderen. Kunnen ze gezellig met de mijne spelen .

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

30-08-2022 om 14:25

Coreopsis schreef op 30-08-2022 om 13:03:

[..]

Je maakt het wel erg zwart wit. Tussen keihard verbieden en volledig accepteren zit nog een heel groot grijs gebied.

Ik bedoel accepteren in de zin dat je er weinig aan kan doen wat je kind uitvreet als jij er niet bij bent. 

Over op seks en algehele onderwerping beluste roofdieren gesproken. Als het een man betreft is men er kennelijk niet altijd als de kippen bij.
Veroordeling in decenniaoude strafzaak na succes podcast The Teacher's Pet (nos.nl)

Celine, ik heb veel bewondering hoe jij en je man dit oppakken. Kan me voorstellen hoe moeilijk het is! Maar de insteek "over een paar maanden zal het over zijn en anders zien we wel verder" lijkt me op dit moment de beste optie. Het belangrijkste is dat je in verbinding blijft met je zoon. Hij is ontzettend verliefd op deze dame en kan de zaken niet scherp overzien (voorzover een 16-jarige dat überhaupt kan natuurlijk). Ik kan me niet voorstellen dat er erg veel is dat hen samen bindt, dus ik vermoed ook dat, als de eerste seksuele roes voorbij is, de relatie ook wel zal verwateren.
Over de intenties van de dame wil ik liever niet nadenken. Ik kan me er werkelijk geen voorstelling bij maken wat iemand bezielt om zich te binden aan een 16-jarige. Maar ik zou hier ook niet teveel energie in steken als ik jou was. En inderdaad ik zou deze mevrouw ook niet gezellig aan tafel willen hebben. Dus ik begrijp je helemaal dat je haar uit je huis weert.

Mijn grootste probleem met het uitnodigen van deze vrouw thuis, eventueel met haar kinderen, is dat je dan de boodschap afgeeft naar je andere kinderen dat dit soort relaties normaal zijn. Alleen dat al zou voor mij een reden zijn om haar te weren uit mijn huis.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

30-08-2022 om 15:09

MamaE schreef op 30-08-2022 om 15:06:

Mijn grootste probleem met het uitnodigen van deze vrouw thuis, eventueel met haar kinderen, is dat je dan de boodschap afgeeft naar je andere kinderen dat dit soort relaties normaal zijn. Alleen dat al zou voor mij een reden zijn om haar te weren uit mijn huis.

Maar ze hebben al een huis om te chillen dus bij de schoonouders zitten lijkt me dan niet echt nodig. 

Ik kan me toch echt niet voorstellen dat zo'n vrouw op de thee komt als ze uitgenodigd wordt. Er zit natuurlijk een draadje los bij haar maar zelfs zij zal toch inzien dat dat een ontzettend raar, ongemakkelijk bezoekje zou worden.

Ik zou die vrouw ook weren uit mijn huis en volledig weghouden uit mijn familiale kring, ik zou geen enkel contact meer met haar willen. Er valt niet met haar te praten, ze stelt haar ongepaste gedrag niet in vraag. Ze heeft een totaal gebrek aan zelfreflectie.
Voor je zoon zou ik het thuis zo aangenaam mogelijk maken, praat met hem en wees niet boos op hem. Laat op een rustige manier weten waarom je de relatie onevenwichtig en gevaarlijk vindt maar veroordeel hem niet. Je zoon reageert zoals een tiener reageert, met veel emoties/hormonen en weinig levenservaring.
 Bespreek zeker ook het onderwerp soa's want waarschijnlijk vindt zij een condoom overbodig gezien ze weinig risico loopt met hem. Ik zou hem de raad geven om langs de huisarts te gaan om zich te laten testen. 

watertoren schreef op 30-08-2022 om 11:01:

[..]

Belgische dame klopt niet. Het was een Nederlandse vrouw uit Brabant. Ze was vrijgezel en woonde alleen met haar 2 katten. Ze pikte foto's van facebook af. Ze deed net alsof ze net zo leefde als de mensen in het programma 19 kids en counting.

Nee hoor . Ze is ontmaskerd door o.a.  'Mousje' en nog een paar ( met it-kennis ) van het forum waar we daarna met z'n allen heen gingen ( o.a. door haar IP adres te checken ) . Belgisch Limburg  - Genk  - woonde/woont  ze . Ze zit nog steeds op facebook . Ze is getrouwd ( in het echt in 2006 ) en was toen ( nog )  kinderloos .


sorry voor de off-topic .  Pm me anders even , watertoren.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

30-08-2022 om 15:39

Sylvver schreef op 30-08-2022 om 09:52:

er is echt iets mis met deze wereld

Als jij van mening bent dat het normaal is dat een 45-jarige seks heeft met een 16-jarige (ongeacht de genders) dan is er iets mis met jou. 

Helena71 schreef op 30-08-2022 om 15:39:

[..]

Als jij van mening bent dat het normaal is dat een 45-jarige seks heeft met een 16-jarige (ongeacht de genders) dan is er iets mis met jou.

Ook al ben ik het vooral met jou eens dat dit niet normaal gevonden zou moeten worden denk ik wel dat het fijner is om het te houden bij de mening en niet elkaar wegzetten als fout. Dat komt de discussie niet ten goede. 

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

30-08-2022 om 17:15

DS1971 schreef op 30-08-2022 om 16:02:

[..]

Ook al ben ik het vooral met jou eens dat dit niet normaal gevonden zou moeten worden denk ik wel dat het fijner is om het te houden bij de mening en niet elkaar wegzetten als fout. Dat komt de discussie niet ten goede.

Fair enough. Ik zal mijn opmerking ten aanzien van Sylver herformuleren.

"Als jij van mening bent dat het normaal is dat een 45-jarige seks heeft met een 16-jarige (ongeacht de genders) dan ben ik van mening dat er iets mis is met jou."

Buiten het feit dat ik dit topic nog steeds niet geloofwaardig vind, toch even een serieus antwoord.

Ik zou, als ouders zijnde van deze 16-jarige, sowieso contact opnemen met hulpinstanties als VT of wat dan ook. Want, als een moeder op deze leeftijd met jonge kinderen er zo’n moraal op nahoudt, zet ik grote vraagtekens bij verantwoordelijk moederschap! Niet iedere ouder (moeder in dit geval) is namelijk ook geschikt als ouder, al kan ze ‘gewoon’ kinderen op deze aardbol plempen. Jammer dat de natuur het niet zo heeft geregeld dat alleen competente mensen kinderen kunnen/mogen krijgen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.