Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft veel oudere vriendin


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

30-08-2022 om 09:47

MamaE schreef op 30-08-2022 om 09:19:

[..]

Nou ja, de kans dat een zestienjarige verliefd wordt op een vrouw van middelbare leeftijd is ook heel klein, dus ik zou nergens meer van staan te kijken. Daarnaast hoop ik dat voorlichting met 16 al lang en breed gedaan is en condooms zijn natuurlijk absoluut nodig, ook voor soa's te voorkomen.

Vooral de kans dat hij verliefd blijft is klein. Maar ik ken ook een stel waarvan zij 53 is en hij 32, zijn ook al 14 jaar bij elkaar, zij had ook al een kind, hij heeft zich nooit stiefvader gevoeld of uitgehangen maar was/is gewoon een vriend van haar  nu inmiddels volwassen kind. 

Kan nou echt niemand, in plaats van "legaliteiten" en "politie/instanties informeren", de liefde niet gewoon eens toelaten? Als je zoon verliefd is, gun hem dat dan...ik vind het echt verschrikkelijk kortzichtig dat hij wel verliefd mag zijn, maar dan wel op jouw voorwaarden en jouw normen en waarden, die voor jou maatschappelijk acceptabel zijn. Laat hem verliefd zijn en zijn wereld ontdekken op de manier die hij wil, niet op de manier die jij voor hem bedacht hebt, want kennelijk werkt die manier voor hem niet. Ik vind het heel eerlijk gezegd heel egoïstisch dat je je zoon en zijn vriendin hier zo aan de schandpaal nagelt...

er is echt iets mis met deze wereld

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

30-08-2022 om 09:55

Sylvver schreef op 30-08-2022 om 09:52:

Kan nou echt niemand, in plaats van "legaliteiten" en "politie/instanties informeren", de liefde niet gewoon eens toelaten? Als je zoon verliefd is, gun hem dat dan...ik vind het echt verschrikkelijk kortzichtig dat hij wel verliefd mag zijn, maar dan wel op jouw voorwaarden en jouw normen en waarden, die voor jou maatschappelijk acceptabel zijn. Laat hem verliefd zijn en zijn wereld ontdekken op de manier die hij wil, niet op de manier die jij voor hem bedacht hebt, want kennelijk werkt die manier voor hem niet. Ik vind het heel eerlijk gezegd heel egoïstisch dat je je zoon en zijn vriendin hier zo aan de schandpaal nagelt...

er is echt iets mis met deze wereld

Helemaal mee eens, net alsof je tegen je kind die zegt dat ie gay is gaat zeggen dat het absoluut niet kan en dat ie vanzelf wel een meid tegen komt die hij helemaal te gek vind zodat hij die rare gedachten zo snel mogelijk vergeten is.

PriceyRook54

PriceyRook54

30-08-2022 om 10:33

Mug schreef op 29-08-2022 om 23:20:

[..]

Zeg dat, de hysterie hier neemt groteske vormen aan.

Nou eerlijk gezegd weet ik wel zeker dat ik me ook hysterisch zou gedragen als mijn 16-jarige dochter een 45-jarige vriend zou hebben. Echt over my dead body.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

30-08-2022 om 10:35

Ainne schreef op 30-08-2022 om 10:33:

[..]

Nou eerlijk gezegd weet ik wel zeker dat ik me ook hysterisch zou gedragen als mijn 16-jarige dochter een 45-jarige vriend zou hebben. Echt over my dead body.

En als ze 18 is vind je het wel oke?

LostJellyfish83

LostJellyfish83

30-08-2022 om 10:36

Ainne schreef op 30-08-2022 om 10:33:

[..]

Nou eerlijk gezegd weet ik wel zeker dat ik me ook hysterisch zou gedragen als mijn 16-jarige dochter een 45-jarige vriend zou hebben. Echt over my dead body.

Ik zou ook niet blij zijn, maar echt: naar de werkgever, naar de buren, die vrouw betichten dat ze jonge jongens lokt via d'r werk en weet ik wat ik nog meer las hier? Dat gaat echt nergens over. 

Ainne schreef op 30-08-2022 om 10:33:

[..]

Nou eerlijk gezegd weet ik wel zeker dat ik me ook hysterisch zou gedragen als mijn 16-jarige dochter een 45-jarige vriend zou hebben. Echt over my dead body.

Ik ook en ik zou echt alles uit de kast trekken om het te beëindigen. Alle relaties waar zulke jonge mensen met een veel oudere partner gaan zijn op een bepaalde manier ongelijkwaardig. Zelfs als het voor de lange duur is, duurt het jaren voor dat een beetje gelijk trekt. Ik vind het ook zo zonde van de jeugd van de jongere partner. Die moet samen met een gelijke dingen ontdekken, en niet meegaan in de volgende levensfase van iemand die alles al een keer heeft meegemaakt.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

30-08-2022 om 10:43

MMcGonagall schreef op 30-08-2022 om 10:40:

[..]

Ik ook en ik zou echt alles uit de kast trekken om het te beëindigen. Alle relaties waar zulke jonge mensen met een veel oudere partner gaan zijn op een bepaalde manier ongelijkwaardig. Zelfs als het voor de lange duur is, duurt het jaren voor dat een beetje gelijk trekt. Ik vind het ook zo zonde van de jeugd van de jongere partner. Die moet samen met een gelijke dingen ontdekken, en niet meegaan in de volgende levensfase van iemand die alles al een keer heeft meegemaakt.

Maar dat beslis jij toch niet voor een ander? Als die ander dit nou eenmaal wil kun je niet veel meer zonder de relatie met je kind te beschadigen, de volgende keer doet ie het namelijk in het geniep en vertrouwt ie jou niet meer. Kinderen van 16 moeten hun eigen fouten maken anders leren ze niets.

Battle-Royale schreef op 30-08-2022 om 09:55:

[..]

Helemaal mee eens, net alsof je tegen je kind die zegt dat ie gay is gaat zeggen dat het absoluut niet kan en dat ie vanzelf wel een meid tegen komt die hij helemaal te gek vind zodat hij die rare gedachten zo snel mogelijk vergeten is.

Niet te vergelijken met gay. En ik zou hem vooral aan zn verstand proberen te peuteren dat die VROUW rare gedachte heeft en dat het niet kan wat zij doet, niet andersom. 

PriceyRook54

PriceyRook54

30-08-2022 om 10:46

Battle-Royale schreef op 30-08-2022 om 10:35:

[..]

En als ze 18 is vind je het wel oke?

Vraag me dat nog eens over twee jaar, als ze 18 is 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

30-08-2022 om 10:49

Aviendha schreef op 30-08-2022 om 10:44:

[..]

Niet te vergelijken met gay. En ik zou hem vooral aan zn verstand proberen te peuteren dat die VROUW rare gedachte heeft en dat het niet kan wat zij doet, niet andersom.

Tja met een roze bril op ben je ziende blind, ik zou hem gewoon lekker op zn bek laten gaan, leert ie veel meer van. 

Ik vind het ook niet te vergelijken met een relatie met iemand van hetzelfde geslacht. Het gaat om de gelijkwaardigheid die ontbreekt. Dat heb je met een jongen van dezelfde leeftijd wel. Als de zoon een relatie had met een man van 45 was het op dezelfde manier discutabel.

Ja, een kind moet fouten kunnen maken, maar niet ten koste van alles. 
Nogmaals: als het enkel om seks ging had ze haar kinderen er buiten kunnen laten. Het gaat dus verder dan dat. 
Ik zou er bij 18 jaar ook grote bezwaren tegen hebben. 

wild-flower schreef op 30-08-2022 om 09:26:

[..]

Ontzettend ver kan dat gaan . Op een forum 12 jaar geleden , wist een Belgische dame ons allemaal te overtuigen dat ze een 35 ( of zoiets ) jarige vrouw uit Nederland was , getrouwd met een Canadese of Amerikaanse dominee , met hem kreeg ze 10 kinderen , namen , geboorte data en foto's erbij . En iedereen geloofde het , wel 3 of 4 jaar lang . Ze werd uiteindelijk wel ontmaskerd ( sorry ook was even off-topic denk ik ) .

Nu ben ik benieuwd wat de ware identiteit was…

Sylvver schreef op 30-08-2022 om 09:52:

Kan nou echt niemand, in plaats van "legaliteiten" en "politie/instanties informeren", de liefde niet gewoon eens toelaten? Als je zoon verliefd is, gun hem dat dan...ik vind het echt verschrikkelijk kortzichtig dat hij wel verliefd mag zijn, maar dan wel op jouw voorwaarden en jouw normen en waarden, die voor jou maatschappelijk acceptabel zijn. Laat hem verliefd zijn en zijn wereld ontdekken op de manier die hij wil, niet op de manier die jij voor hem bedacht hebt, want kennelijk werkt die manier voor hem niet. Ik vind het heel eerlijk gezegd heel egoïstisch dat je je zoon en zijn vriendin hier zo aan de schandpaal nagelt...

er is echt iets mis met deze wereld

Dit zijn argumenten die stichting Martijn gebruikte om de leeftijdsgrens te verlagen (naar 12, dus nog steeds niet in het pedoseksuele spectrum).

Battle-Royale schreef op 30-08-2022 om 10:43:

[..]

Maar dat beslis jij toch niet voor een ander? Als die ander dit nou eenmaal wil kun je niet veel meer zonder de relatie met je kind te beschadigen, de volgende keer doet ie het namelijk in het geniep en vertrouwt ie jou niet meer. Kinderen van 16 moeten hun eigen fouten maken anders leren ze niets.

Dus ook maar cocaïne laten snuiven? 

Ook een relatie met een te groot leeftijdsverschil kan schadelijk zijn.

16 jarigen helemaal vrijlaten is geen goed idee vind ik.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.