Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft veel oudere vriendin


Gek genoeg snap ik jouw zoon wel maar die vrouw niet. Ik kan me er namelijk niks bij voorstellen, al kreeg ik ook dat soort voorstellen na mijn scheiding begin 40 van veel jongere mannen; bij twintigers vond ik ze al te jong. Het zegt iets over die vrouw dat ze valt op een zestienjarige maar wát precies, daar kunnen we alleen maar naar raden. Ik kan geen fraaie dingen bedenken in ieder geval.

Weet je al hoe de relatie is gestart? Hoe ze elkaar hebben ontmoet? Het zou voor mij namelijk gevoelsmatig nog verschil maken of die vrouw hem heeft gegroomd of dat het initiatief vanuit jouw zoon is gekomen.

Waar ik stomverbaasd over ben, is dat niemand in dit topic op een extreem rode vlag heeft gewezen.
1) Jouw zoon heeft weekenden lang tegen je gelogen over zijn verblijfplaats.
2) Belangrijker nog: zijn 'vriendinnetje' heeft dat aangemoedigd. Ze heeft niet gezegd: 'Joh, app je ouders even dat je hier zit.' 

Draai nog eens de genders om. Of als het je zoon met een oude man zou zijn? Wat vind je hier nu zelf van? Juist.

Voor alle engnekken in dit topic die allerlei spannende dingen verzinnen die je als jonge jongen met een oude vrouw kan doen: er zijn ook heel veel seksuele dingen waar zo'n jongen nog niet aan toe is. Maar waar hij geen 'nee' op kan zeggen, omdat het vriendinnetje zo aandringt. Dit is volkomen seksueel ongelijkwaardig.

Het ergste vind ik nog dat die vrouw bij jou op de bank heeft gezeten en daarna keihard durft te zeggen dat ze niet gaat stoppen.
Dat is niet één rode vlag: dat is een communistische parade.

Zelf zou ik: een advocaat in de hand nemen om een omgangsverbod af te dwingen en in gesprek met de zedenpolitie. Als die vrouw moeilijk blijft doen, Veilig thuis inschakelen.
Juist ook voor haar kinderen. Vrouwen plegen ook zedendelicten. Maar de haha-hij-vond-het-vast-lekker-cultuur zorgt ervoor dat mannen en jongens er veel moeilijker voor uit komen dat ze misbruikt zijn. En het proces van grooming snappen pubers al helemaal niet. Die zien het aan voor echte liefde. Tja.

ToetieToover schreef op 29-08-2022 om 20:37:

Het zegt iets over die vrouw dat ze valt op een zestienjarige maar wát precies, daar kunnen we alleen maar naar raden. Ik kan geen fraaie dingen bedenken in ieder geval.

Gek hè? Als ik me probeer voor te stellen om welke reden(en) iemand een dergelijk verhaal zou verzinnen en aan dit forum voorleggen, dan kan ik ook al geen fraaie dingen bedenken.

RodeKrullenbol schreef op 29-08-2022 om 21:25:

[..]

Gek hè? Als ik me probeer voor te stellen om welke reden(en) iemand een dergelijk verhaal zou verzinnen en aan dit forum voorleggen, dan kan ik ook al geen fraaie dingen bedenken.

Even los van dit topic, je wilt soms bijna niet weten wat mensen soms allemaal verzinnen. Dat kan echt heel ver gaan. 

Dit soort dingen gebeuren. Dit soort vrouwen bestaan. Macron is daar één voorbeeld van en dat is bepaald geen liefdesverhaal. Die Amerikaanse lerares die zwanger werd van een 14-jarige leerling is een ander voorbeeld. Vrouwen doen dit soort foute dingen ook.

Google maar eens op de Amerikaanse schrijver John Irving. Die had als 12-jarige een 'relatie' met een oudere vrouw en is daar voor altijd door beschadigd. Hij waarschuwt tegen dit soort valse romantiek.

Celine3838 schreef op 29-08-2022 om 20:02:

Hoi allemaal,

Haar bij ons thuis uitnodigen, zoals sommigen hier adviseerden, is voor mij nu echt nog een brug te ver.

Stel dat je haar bij jullie uitnodigt en op het laatste moment kan haar ex de kinderen niet bijhouden, dan komt die vrouw met drie kinderen bij jullie aan! Pardon, met haar twee kinderen en met haar partner.
Kan ook nog dat er een vriendinnetje van de kinderen komt die niet tijdig terug thuis geraakt. Dan kan dat kind ook nog mee bij jullie aankomen. 

Het is allemaal te zot voor woorden, maar zit er maar mee, met zulk probleem. Weet je iets van de achtergrond van deze vrouw, TO. Heeft die het misschien al meer gepresteerd om een puber als haar partner te zien? 

Zelfs voor een casual sex relatie vind ik dit verschil echt groot en zeker vanuit de vrouw gezien niet heel gezond. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

29-08-2022 om 22:03

Celine3838 schreef op 29-08-2022 om 20:02:

Hoi allemaal,

Vandaag gewerkt en heeft wel geholpen mijn zinnen iets te verzetten. Bedankt voor jullie reacties, heb er net snel doorheen gelezen. Ik was gister behoorlijk emotioneel, maar na gesprekken met mijn man en een vriendin weer wat rustiger. We kiezen er nu voor om het soort van te accepteren. Mijn man weet zeker dat dit binnen paar maanden vanzelf stopt. Ik vertrouw daar maar op. Sorry dat ik gister misschien overkwam als kort door de bocht, maar het raakt(e) me gewoon en maakt me verdrietig. Het is toch je kind en had het zo graag anders voor hem gezien. Wederom ook met zoon gesproken en vandaag zelfs met haar erbij. Op zaterdag mag hij er voortaan logeren van ons. Het kostte me moeite, maar wil hem niet van ons afstoten. Ben soort van met mijn man erin meegegaan met de wetenschap dat dit gaat eindigen. Zelfs knuffel van mijn zoon gehad en dat voelde fijn. Ik blijf in gesprek, maar wil niet meer alles weten.
Haar bij ons thuis uitnodigen, zoals sommigen hier adviseerden, is voor mij nu echt nog een brug te ver.
Zoon is heel blij/gelukkig en lijkt er niet onder te lijden. Ik blijf stilletjes hopen dat dit snel voorbij is.

Leuk bericht en laat je niet opjagen door de hysterie hier. 

Wel mooi dat jij en je man op één lijn zitten. Dat is in deze situatie wat telt.

Boerinnetje-van-buuten schreef op 29-08-2022 om 21:19:

Waar ik stomverbaasd over ben, is dat niemand in dit topic op een extreem rode vlag heeft gewezen.
1) Jouw zoon heeft weekenden lang tegen je gelogen over zijn verblijfplaats.
2) Belangrijker nog: zijn 'vriendinnetje' heeft dat aangemoedigd. Ze heeft niet gezegd: 'Joh, app je ouders even dat je hier zit.'

Draai nog eens de genders om. Of als het je zoon met een oude man zou zijn? Wat vind je hier nu zelf van? Juist.

Voor alle engnekken in dit topic die allerlei spannende dingen verzinnen die je als jonge jongen met een oude vrouw kan doen: er zijn ook heel veel seksuele dingen waar zo'n jongen nog niet aan toe is. Maar waar hij geen 'nee' op kan zeggen, omdat het vriendinnetje zo aandringt. Dit is volkomen seksueel ongelijkwaardig.

Het ergste vind ik nog dat die vrouw bij jou op de bank heeft gezeten en daarna keihard durft te zeggen dat ze niet gaat stoppen.
Dat is niet één rode vlag: dat is een communistische parade.

Zelf zou ik: een advocaat in de hand nemen om een omgangsverbod af te dwingen en in gesprek met de zedenpolitie. Als die vrouw moeilijk blijft doen, Veilig thuis inschakelen.
Juist ook voor haar kinderen. Vrouwen plegen ook zedendelicten. Maar de haha-hij-vond-het-vast-lekker-cultuur zorgt ervoor dat mannen en jongens er veel moeilijker voor uit komen dat ze misbruikt zijn. En het proces van grooming snappen pubers al helemaal niet. Die zien het aan voor echte liefde. Tja.

Helemaal eens met deze post! Ik zou hem never nooit toestemming geven daar te gaan 'slapen ' .  Grote kans dat hij je later gaat verwijten dat je hierin bent meegegaan. Ik heb zelf puberjongens, 1 met verkering. Maar gelukkig wel een gelijkwaardige relatie. Ik wens jullie heel veel wijsheid toe!

Boerinnetje-van-buuten schreef op 29-08-2022 om 21:49:

Dit soort dingen gebeuren. Dit soort vrouwen bestaan. Macron is daar één voorbeeld van en dat is bepaald geen liefdesverhaal. Die Amerikaanse lerares die zwanger werd van een 14-jarige leerling is een ander voorbeeld. Vrouwen doen dit soort foute dingen ook.

Google maar eens op de Amerikaanse schrijver John Irving. Die had als 12-jarige een 'relatie' met een oudere vrouw en is daar voor altijd door beschadigd. Hij waarschuwt tegen dit soort valse romantiek.

Kun je bovenstaande uitspraken over Emmanuel Macron en John Irving misschien eens onderbouwen met wat bronnen? Als ik het internet raadpleeg, krijg ik zo'n beetje het omgekeerde beeld van wat jij schetst. Zie bijvoorbeeld: John Irving: ‘Sorry, ik heb geen trauma’ (psychologiemagazine.nl)

Boerinnetje-van-buuten schreef op 29-08-2022 om 21:19:

Waar ik stomverbaasd over ben, is dat niemand in dit topic op een extreem rode vlag heeft gewezen.
1) Jouw zoon heeft weekenden lang tegen je gelogen over zijn verblijfplaats.
2) Belangrijker nog: zijn 'vriendinnetje' heeft dat aangemoedigd. Ze heeft niet gezegd: 'Joh, app je ouders even dat je hier zit.'

Draai nog eens de genders om. Of als het je zoon met een oude man zou zijn? Wat vind je hier nu zelf van? Juist.

Voor alle engnekken in dit topic die allerlei spannende dingen verzinnen die je als jonge jongen met een oude vrouw kan doen: er zijn ook heel veel seksuele dingen waar zo'n jongen nog niet aan toe is. Maar waar hij geen 'nee' op kan zeggen, omdat het vriendinnetje zo aandringt. Dit is volkomen seksueel ongelijkwaardig.

Het ergste vind ik nog dat die vrouw bij jou op de bank heeft gezeten en daarna keihard durft te zeggen dat ze niet gaat stoppen.
Dat is niet één rode vlag: dat is een communistische parade.

Zelf zou ik: een advocaat in de hand nemen om een omgangsverbod af te dwingen en in gesprek met de zedenpolitie. Als die vrouw moeilijk blijft doen, Veilig thuis inschakelen.
Juist ook voor haar kinderen. Vrouwen plegen ook zedendelicten. Maar de haha-hij-vond-het-vast-lekker-cultuur zorgt ervoor dat mannen en jongens er veel moeilijker voor uit komen dat ze misbruikt zijn. En het proces van grooming snappen pubers al helemaal niet. Die zien het aan voor echte liefde. Tja.

Dit.

Bel Veilig Thuis TO en leg de gehele situatie voor.

Flanagan schreef op 29-08-2022 om 19:58:

[..]

Dus mag je als ouder afwachten tot de verliefdheid overgewaaid is, omdat de vrouw roept hem serieus te nemen.

Misschien zinvol om bij de buren van die vrouw te vragen of die vrouw vaker jongens uitnodigt. Om te zien of zij hem echt serieus neemt of puur voor vermaak. Haar reactie is m.i. te egocentrisch dus niet gemeend terwijl hij verliefd is.

het wordt steeds gekker. Eerst oppert iemand om haar werkgever in te lichten die hier niks mee te maken heeft en dan opper jij om met buren te gaan praten. Praten? Roddelen.  Als iemand bij mij aan de deur komt om te vragen over het seksleven van mijn buurvrouw, dan jaag ik die weg. Zoiets ga je toch niet met buren bespreken? 

Maar als het alleen maar voor de lust en de seks is, waarom zou ze deze jongen dan als stiefvader bij haar kinderen introduceren? 
Als het echt alleen om de lust gaat, zou af en toe een seksafspraakje ook genoeg zijn. Zou ik ook al niet blij mee zijn trouwens, maar is wat anders als een relatie.

Ik zou dus ook niet met buren gaan praten. Die staan er buiten. Dat die vrouw aardig is zegt me niet zoveel. Oplichters zijn ook aardig, anders werkt het niet.

Ik hoop echt dat het vanzelf over gaat, maar gezien de stelligheid van mevrouw betwijfel ik of dat zonder slag of stoot gaat.

Rhonda schreef op 29-08-2022 om 22:58:

[..]

het wordt steeds gekker. Eerst oppert iemand om haar werkgever in te lichten die hier niks mee te maken heeft en dan opper jij om met buren te gaan praten. Praten? Roddelen. Als iemand bij mij aan de deur komt om te vragen over het seksleven van mijn buurvrouw, dan jaag ik die weg. Zoiets ga je toch niet met buren bespreken?

Ook als je het zelf ook niet zo zou vertrouwen? Zo wisten we van een iets oudere man in de flat van familie die regelmatig jongemannen van rond de 18 over de vloer had. We waarschuwden onze kinderen nooit met die man alleen in de lift te stappen. Maar zo was er ook eens een buurman enkele huizen verderop die graag als vrouw verkleed ging, zeer tegen zin van zijn vrouw. Ze hadden ook een kind. Arm kind maar geen kind in de buurt die bij het kind binnen ging spelen.

Nee, geen roddelen, maar uitsluiten dat je jezelf niet voor het hoofd slaat, want wel jouw kind.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.