Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft veel oudere vriendin


Valdemar schreef op 29-08-2022 om 18:54:

[..]

Is er ergens een hoekje in je schedel dat kan beseffen dat dit vooral om lust draait en dat geen van beide stilstaan bij de toekomst.
Kun jij je voortellen dat een volwassen vrouw die geen complexen meer heeft over haar lichaam of over seks, ontvankelijk is voor het lijf van een zestienjarige, een lijf dat enkele minuten na de zaadlozing al klaar is voor een volgende ronde?
Kun jij je het genot voorstellen dat deze jongen hieruit haalt?

Maar die vrouw is op meer uit dan alleen seks. Want waarom neemt ze dan in godsnaam een 16 jarige? Ze wilt gewoon een makkelijke manipuleerbare partner. Dat jochie wordt gewoon misbruikt door haar.

Mona-xxx schreef op 29-08-2022 om 18:56:

[..]

Maar die vrouw is op meer uit dan alleen seks. Want waarom neemt ze dan in godsnaam een 16 jarige? Ze wilt gewoon een makkelijke manipuleerbare partner. Dat jochie wordt gewoon misbruikt door haar.

Ik kan mij dan niet voorstellen dat je in een 16 jarig ventje een partner ziet.

Flanagan schreef op 29-08-2022 om 18:47:

Maar welke moeder laat zich door die vrouw zo de mond snoeren! Verliefd of niet, alleen voor de gratis seks want een gezonde relatie met nog twee kinderen die 7 jaar jonger zijn dan de zoon, die zelf nog op de middelbare school zit, is absurd. Als ouders stop je dit, en dat heb je als ouders die vrouw duidelijk te maken.

Betaalde seks met een minderjarige is wel strafbaar en zou dit nog raarder maken. 

Met het reduceren tot seks ga je niet serieus om met de gevoelens van je eigen kind. Verliefdheid kan voor een tiener wel degelijk echt zijn en echt voelen. Daarbij denk ik niet dat het gaat helpen om de gevoelens van je kind niet serieus te nemen. Hij denkt namelijk iemand gevonden te hebben die dat wel doet en daarmee sta jij als moeder al met 1-0 achter. 

Strikt genomen is het geen pedofilie omdat bij die definitie de grens ligt bij pre-puberale kinderen. Maar wat de Nederlandse wet er verder over zegt interesseert me niet zoveel. Kan me voorstellen dat die 16 is ingesteld zodat ze lekker kunnen seksen of relatie krijgen met pak m beet 25 jarigen. Maar iedereen snapt dat 45 en 16 niet hoort. Ik had dan ook de politie gebeld. 

Moest wel lachen om de reactie van mcgonagall, lekker kletsen over de overgang. 

wow TO wat heftig en verwarrend. En wat een uiteenlopende adviezen krijg je hier. Ik zal er nog één bijgooien. Zoals Toon Hermans ooit gezegd heeft: Prijs hem (of haar in dit geval) de deur uit. 
hoe harder je als ouder de partnerkeuze van je puber openlijk afkeurt, hoe aantrekkelijker deze lijkt te worden. Ik spreek uit ervaring… (van toen ik puber was en nog niet de beste partner-voelsprieten had). 
ik wens je (en je zoon en zijn “vriendin”) heel veel wijsheid toe 

Zandhaas schreef op 29-08-2022 om 19:47:

wow TO wat heftig en verwarrend. En wat een uiteenlopende adviezen krijg je hier. Ik zal er nog één bijgooien. Zoals Toon Hermans ooit gezegd heeft: Prijs hem (of haar in dit geval) de deur uit.
hoe harder je als ouder de partnerkeuze van je puber openlijk afkeurt, hoe aantrekkelijker deze lijkt te worden.
Ik spreek uit ervaring… (van toen ik puber was en nog niet de beste partner-voelsprieten had).
ik wens je (en je zoon en zijn “vriendin”) heel veel wijsheid toe

In mijn eigen ervaring werkte dit niet. Niet dat ik het uitmaakte met mijn vreselijke vriendje, maar ik hechtte wel waarde aan de mening van mijn ouders 

Ik geloof helemaal niets van dit topic, hoog trollgehalte.

RoodVruchtje schreef op 29-08-2022 om 19:50:

Ik geloof helemaal niets van dit topic, hoog trollgehalte.

Wat maakt het uit, beetje leven in de brouwerij en interessant gesprek 

RoodVruchtje schreef op 29-08-2022 om 19:50:

Ik geloof helemaal niets van dit topic, hoog trollgehalte.

Om heel eerlijk te zijn geloof ik het wel. Het is eigenlijk te raar om echt te zijn.

Wat denk je dat de politie gaat doen nav een niet strafbaar feit?

Mona-xxx schreef op 29-08-2022 om 19:52:

[..]

Om heel eerlijk te zijn geloof ik het wel. Het is eigenlijk te raar om echt te zijn.

Huh? Wat is het nou?

Viva-amber schreef op 29-08-2022 om 19:13:

[..]

Betaalde seks met een minderjarige is wel strafbaar en zou dit nog raarder maken.

Met het reduceren tot seks ga je niet serieus om met de gevoelens van je eigen kind. Verliefdheid kan voor een tiener wel degelijk echt zijn en echt voelen. Daarbij denk ik niet dat het gaat helpen om de gevoelens van je kind niet serieus te nemen. Hij denkt namelijk iemand gevonden te hebben die dat wel doet en daarmee sta jij als moeder al met 1-0 achter.

Dus mag je als ouder afwachten tot  de verliefdheid overgewaaid is, omdat de vrouw roept hem serieus te nemen.

Misschien zinvol om bij de buren van die vrouw te vragen of die vrouw vaker jongens uitnodigt. Om te zien of zij hem echt serieus neemt of puur voor vermaak. Haar reactie is m.i. te egocentrisch dus niet gemeend terwijl hij verliefd is.

Ik snap die jongen wel want we worden al een paar jaar bestookt met seks om de beach-programma waarin ronde fake borsten en gespierde billen jongens en meiden ( de kijkers) hun hoofden op hol brengen omdat alles geoorloofd is en ik snap ook hoe verliefdheid werkt. Maar deze vriendschap kan beter zo snel mogelijk stoppen.

Dat ga je alleen bereiken door hem te laten nadenken en niet door het te verbieden. 

Celine3838

Celine3838

29-08-2022 om 20:02 Topicstarter

Hoi allemaal,

Vandaag gewerkt en heeft wel geholpen mijn zinnen iets te verzetten. Bedankt voor jullie reacties, heb er net snel doorheen gelezen. Ik was gister behoorlijk emotioneel, maar na gesprekken met mijn man en een vriendin weer wat rustiger. We kiezen er nu voor om het soort van te accepteren. Mijn man weet zeker dat dit binnen paar maanden vanzelf stopt. Ik vertrouw daar maar op. Sorry dat ik gister misschien overkwam als kort door de bocht, maar het raakt(e) me gewoon en maakt me verdrietig. Het is toch je kind en had het zo graag anders voor hem gezien. Wederom ook met zoon gesproken en vandaag zelfs met haar erbij. Op zaterdag mag hij er voortaan logeren van ons. Het kostte me moeite, maar wil hem niet van ons afstoten. Ben soort van met mijn man erin meegegaan met de wetenschap dat dit gaat eindigen. Zelfs knuffel van mijn zoon gehad en dat voelde fijn. Ik blijf in gesprek, maar wil niet meer alles weten. 
Haar bij ons thuis uitnodigen, zoals sommigen hier adviseerden, is voor mij nu echt nog een brug te ver. 
Zoon is heel blij/gelukkig en lijkt er niet onder te lijden. Ik blijf stilletjes hopen dat dit snel voorbij is. 

  • Niet teveel tegenin gaan.. Des te dwarser dat hij wordt.. Al is hij 16 hij is, wél tot over zijn  oren verliefd vergeet dat niet.. Hij kan ook zeggen Bekijk t maar ik ga 🤷‍♀️Zorg ervoor dat ie condooms voor handen heeft denk dat dat hét belangrijkste is op dit moment.. Advies of oordeel over zijn "Vriendin" Zij zal zich begeerd voelen door zo n jonge God) .. En hij ziet dat als liefde.. Nogmaals leg je er bij neer hoe moeilijk dat ook is want als ie t gevoel heeft dat jullie hem voor  n keus stellen kiest ie niet voor jullie 🤷‍♀️  sterkte en succes 🍀

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.