Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft veel oudere vriendin


MamaE schreef op 29-08-2022 om 11:40:

Deze vrouw is wel bereid tot contact, uitleg, praten etc. Maar ze zei wel vanaf het begin dat het niet gaat stoppen. Dat betekent in mijn interpretatie (en die is ook zeker niet onfeilbaar) dat ze hoopt de ouders om te kunnen praten maar niet dat ze bereid is om naar haar eigen handelen te kijken en dat moreel te beoordelen.
Maar ben het wel eens met voorzichtig en doordacht handelen en informatie inwinnen bij experts wat te doen om te voorkomen dat je meer kapot maakt dan je lief is.

Zeker, die zit helemaal in haar eigen kokervisie. Dat is duidelijk. Maar zij kan dat heel anders beoordelen dan jij en ik. Zij kan bijvoorbeeld zoiets denken als: Ik heb naar mijn eigen handelen gekeken en het moreel beoordeeld en ik snap dat ik iets controversieels doe maar voor mijn eigen geweten doe ik niks verkeerds. 

Jouw (en mijn) vooronderstelling is dat het moet stoppen dat zij dat ook zou moeten inzien. Maar die conclusie valt bij haar dus anders uit. Daarmee kun je niet vaststellen dat ze de afweging niet heeft gemaakt. Wel dat ze waarschijnlijk oogkleppen opheeft. 

Mona-xxx schreef op 29-08-2022 om 11:41:

[..]

Hoe moeten ze elkaar anders? Op straat?

Waarschijnlijk hebbben ze elkaar gewoon online ontmoet, maar dat maakt het zelfs erger.

Wat haal je er weer allemaal bij! En wat maakt het in vredesnaam uit waar ze elkaar ontmoet hebben? Het gaat toch om de situatie nu en hoe TO daar het beste mee om kan gaan? Wat Mija zegt, ga een roman schrijven in plaats van hier te zitten rellen en stoken op basis van aannames en fantasie. Dat helpt TO echt 0 komma niks.

Dat vind ik ook zo eng. Dit is niet een of ander geheim wat niemand mag weten. Ze is hier volgens mij erg trots op. TO pas op voor die vrouw.

Wow wat een wijze raad. Dat ze zelf niet al bedacht heeft...

Mija schreef op 29-08-2022 om 11:46:

[..]

Zeker, die zit helemaal in haar eigen kokervisie. Dat is duidelijk. Maar zij kan dat heel anders beoordelen dan jij en ik. Zij kan bijvoorbeeld zoiets denken als: Ik heb naar mijn eigen handelen gekeken en het moreel beoordeeld en ik snap dat ik iets controversieels doe maar voor mijn eigen geweten doe ik niks verkeerds.

Jouw (en mijn) vooronderstelling is dat het moet stoppen dat zij dat ook zou moeten inzien. Maar die conclusie valt bij haar dus anders uit. Daarmee kun je niet vaststellen dat ze de afweging niet heeft gemaakt. Wel dat ze waarschijnlijk oogkleppen opheeft.

En zelf op een roze wolk zit inderdaad en het allemaal niet meer scherp ziet. Op zijn minst. En ja, het kán dat dit allemaal een vooropgezet plan is, dat ze de vrouwelijke vorm is van een pedofiel, dat ze kickt op de macht die ze over deze jongen heeft, dat ze geestelijk niet helemaal in orde is, we weten het allemaal niet. Maar wat er ook aan de hand is, TO en haar man zullen moeten proberen de verbinding met zoon niet kwijt te raken. Dat doen ze naar mijn idee het best door vooral niet te (ver)oordelen, te verbieden of te roepen dat deze relatie moreel verwerpelijk is. Mensen die verliefd zijn zien de dingen niet normaal. Die hebben een roze bril op. En iedereen die niet vóór ze is, is tegen ze. Hoe meer je als ouder (en omgeving) druk zet, hoe meer ze naar elkaar toe zullen trekken. En dat is het laatste wat je wil. 

dan

dan

29-08-2022 om 12:47

Celine3838 schreef op 29-08-2022 om 06:59:

@ Pippeltje en Valdemar,

Misschien hebben jullie gelijk. Ik hoopte alleen door het instellen van een tijdstip dat haar kinderen er vaak bij zijn en er op die manier misschien minder gebeurt. Mijn man is wat rustiger en ook al doen ze het volgens mijn zoon veilig, hij wil condooms gaan fasciliteren. Ik snap hem, maar voelt voor mij heel raar. Alsof er meewerk eraan. Mijn man is overtuigd dat het vroeg of laat uit gaat. Volgens hem moeten we de relatie accepteren inclusief de seks. Volgens mijn man was zoon in het gesprek heel blij en bijna trots toen het over het vrijen ging. Vertelde met blosjes op zijn wangen hoe lekker hij dat gevoel vindt. En dat is wat mij raakt, want met iemand van zijn eigen leeftijd is het veel fijner/lekkerder.
Iemand vroeg of hij vrienden en zeker, heel veel zelfs. Heb ze er nog niet echt over gesproken.

Ik acht de kans vrij groot dat de relatie over gaat zodra jullie zoon wat ouder is. Ik neem aan dat hij na de havo wel een vervolgopleiding gaat doen? Heeft hij al een idee wat en waar hij dat wil doen? 

Mona-xxx schreef op 29-08-2022 om 11:43:

[..]

Dat vind ik ook zo eng. Dit is niet een of ander geheim wat niemand mag weten. Ze is hier volgens mij erg trots op. TO pas op voor die vrouw.

Je bent vrij sensatiebelust aan het losgaan in fantasieën en het verhaal wordt steeds erger. Ik denk niet dat dat zinvol is of enigzins helpend.

Tja, als zoon echt niet er vanaf wil. Dan maar binnenhalen. En zelfde regels als bij een vriendinnetje van eigen leeftijd. Dat is hier om en om slapen. Dus ook bij jullie. Mag ze fijn in het 1 persoonsbed met zoon. En om 23 thuis zijn. Als ze met een 16 jarige wil daten, zal ze behandeld worden als een 16 jarige.

Mijn hemel wat een verhaal...
Het eerste wat in mij opkomt is dat deze dame ze niet alle 24 in het kratje kan hebben. Een beetje gezond verstand zou er toch wel voor moeten zorgen dat je je gevoelens voor een 16-jarige een beetje in de toom houdt.

Raad heb ik niet voor je, maar ik ben wel heel benieuwd naar hoe haar omgeving reageert op haar nieuwe relatie. Haar ouders? Vrienden en vriendinnen? Ik kan me niet voorstellen dat zij dit toejuichen.

Lotte78 schreef op 29-08-2022 om 12:54:

Tja, als zoon echt niet er vanaf wil. Dan maar binnenhalen. En zelfde regels als bij een vriendinnetje van eigen leeftijd. Dat is hier om en om slapen. Dus ook bij jullie. Mag ze fijn in het 1 persoonsbed met zoon. En om 23 thuis zijn. Als ze met een 16 jarige wil daten, zal ze behandeld worden als een 16 jarige.

Die vind ik eigenlijk wel leuk! 

MamaE schreef op 29-08-2022 om 08:41:

Ik vraag mij ook wel af hoe mensen met een dergelijk leeftijdsverschil hier later op terugkijken. Is dat dan 'wat fijn dat mijn ouders me het vertrouwen gaven om zelf keuzes te maken' of 'wat de fuck bezielde mij in hemelsnaam en waarom vonden mijn ouders dit oké?'

In mijn geval: dat eerste. Plus 'wat ontzettend knap dat mijn ouders dit zo hebben kunnen doen'. 

Ik had vanaf m'n 17e een vriend die 21 jaar ouder was. Heeft 3 jaar geduurd, ik heb zelfs met hem samengewoond. Echt, hoe mijn ouders dat hebben volgehouden.. 

Maar goed, het ging vanzelf uit dus. Ik denk echt dat dat de beste manier is om het te aan te pakken. Maar man, wat lijkt het me moeilijk! Sterkte TO. 

Lotte78 schreef op 29-08-2022 om 12:54:

Tja, als zoon echt niet er vanaf wil. Dan maar binnenhalen. En zelfde regels als bij een vriendinnetje van eigen leeftijd. Dat is hier om en om slapen. Dus ook bij jullie. Mag ze fijn in het 1 persoonsbed met zoon. En om 23 thuis zijn. Als ze met een 16 jarige wil daten, zal ze behandeld worden als een 16 jarige.

Nou, zo gaat het in veel gezinnen niet hoor. Toen mijn zoon 16 was had hij echt geen bedtijd of tijd dat hij thuis moest zijn.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

29-08-2022 om 16:16

MamaE schreef op 29-08-2022 om 08:41:

Ik vraag mij ook wel af hoe mensen met een dergelijk leeftijdsverschil hier later op terugkijken. Is dat dan 'wat fijn dat mijn ouders me het vertrouwen gaven om zelf keuzes te maken' of 'wat de fuck bezielde mij in hemelsnaam en waarom vonden mijn ouders dit oké?'

Terugblikkend op dit aspect in mijn eigen verleden denk ik vooral: wat een leuke en leerzame tijd en het maak(te) mij geen zak uit wat mijn ouders er van vonden. 

Lotte78 schreef op 29-08-2022 om 12:54:

Tja, als zoon echt niet er vanaf wil. Dan maar binnenhalen. En zelfde regels als bij een vriendinnetje van eigen leeftijd. Dat is hier om en om slapen. Dus ook bij jullie. Mag ze fijn in het 1 persoonsbed met zoon. En om 23 thuis zijn. Als ze met een 16 jarige wil daten, zal ze behandeld worden als een 16 jarige.

Of binnenhalen en juist onderwerpen bespreken waar dames van onze leeftijd het over hebben, werk, de overgang, jaren ‘80 muziek.

MMcGonagall schreef op 29-08-2022 om 16:22:

[..]

Of binnenhalen en juist onderwerpen bespreken waar dames van onze leeftijd het over hebben, werk, de overgang, jaren ‘80 muziek.

Ik zie dit nu dus helemaal voor mij. Gezellig op de bank met je nieuwe beste vriendin en ook zo met haar praten. Kletsen over de kinderen en hun schoolprestaties. Natuurlijk regelmatig zoon erin gooien omdat hij ook zulke cito's had. En uitgebreid de ex bespreken. lastig hè zo'n omgangsregeling en hoe doet ze dat nou allemaal werken en kinderen want jij vindt dat soms nog best lastig want je wil ook graag thuis aanwezig zijn. Bla, bla, bla 

Mona-xxx schreef op 28-08-2022 om 17:57:

Verbied het nu! Als het je dochter was van 16 die met een 45 jarige vader aan zou komen dan bel je gelijk de politie op. Waarom doe je dat niet nu? Wat die vrouw doet is strafbaar en mag wettelijk niet. En wat is er mis met die vrouw dat ze op een puber valt? Wagelijk!

Dit. Het is gewoon pedofilie.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

29-08-2022 om 16:32

Max88 schreef op 29-08-2022 om 12:53:

[..]

Je bent vrij sensatiebelust aan het losgaan in fantasieën en het verhaal wordt steeds erger. Ik denk niet dat dat zinvol is of enigzins helpend.

Omdat een like soms niet genoeg is. 

Hoeveel oordelen zijn hier al niet gepasseerd over deze vrouw zonder dat we er iets van weten behalve dan dat ze seks heeft met een zestienjarige en twee kinderen heeft? 
En over de zoon van To weten we evenmin iets, niets over zijn fysieke ontwikkeling, niets over zijn mentale ontwikkeling. 

Als dit echt is, hoop ik dat To vooral naar haar man luistert en het allemaal een beetje loslaat. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.