Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft veel oudere vriendin


redbulletje schreef op 29-08-2022 om 16:31:

[..]

Dit. Het is gewoon pedofilie.

Volgens mij is dit al een paar keer uitgelegd. Hij is boven de 16. Alleen in bepaalde situaties is het dan verboden maar volgens TS is daar geen sprake van.  De politie even bellen om het na te vragen zou ik wel gedaan hebben maar het is waarschijnlijk niet verboden. 

Het is zeker ongewenst en ik moet er zelf niet aan denken (zowel als moeder niet als als vrouw). Het voelt ook ontzettend fout maar roepen dat het pedofilie en zeggen dat iets strafbaar is, is onjuist. 

 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

29-08-2022 om 16:48

Plantenbak schreef op 29-08-2022 om 16:28:

[..]

Ik zie dit nu dus helemaal voor mij. Gezellig op de bank met je nieuwe beste vriendin en ook zo met haar praten. Kletsen over de kinderen en hun schoolprestaties. Natuurlijk regelmatig zoon erin gooien omdat hij ook zulke cito's had. En uitgebreid de ex bespreken. lastig hè zo'n omgangsregeling en hoe doet ze dat nou allemaal werken en kinderen want jij vindt dat soms nog best lastig want je wil ook graag thuis aanwezig zijn. Bla, bla, bla

Ja ik denk dat TO echt op een nieuwe bestie zit te wachten..

Battle-Royale schreef op 29-08-2022 om 16:48:

[..]

Ja ik denk dat TO echt op een nieuwe bestie zit te wachten..

Zoonlief ook niet maar wellicht valt dan wel.langzaam het kwartje hoe absurd deze situatie is. Moeder en vriendin zijn bijna even oud. Zitten bijna in een gelijksoortige levensfase. Zoon en zijn vriendin niet. 

Op een oude fiets moet je t leren denkt hij wellicht. Voordeel is dat ze waarschijnlijk geen oeps ongelukje meer kan krijgen op die leeftijd.

redbulletje schreef op 29-08-2022 om 16:31:

[..]

Dit. Het is gewoon pedofilie.

mee eens, maar blijkbaar is dit een niet een populaire mening

Mona-xxx schreef op 29-08-2022 om 16:55:

[..]

mee eens, maar blijkbaar is dit niet een populaire mening

BrightEchidna89

BrightEchidna89

29-08-2022 om 16:58

Mona-xxx schreef op 29-08-2022 om 16:55:

[..]

mee eens, maar blijkbaar is dit een niet een populaire mening

Het is geen onpopulaire mening, het klopt gewoon niet; er is een verschil tussen die twee. 
Zal ik nog een vaatje olie halen? 

Plantenbak schreef op 29-08-2022 om 16:35:

[..]

Volgens mij is dit al een paar keer uitgelegd. Hij is boven de 16. Alleen in bepaalde situaties is het dan verboden maar volgens TS is daar geen sprake van. De politie even bellen om het na te vragen zou ik wel gedaan hebben maar het is waarschijnlijk niet verboden.

Het is zeker ongewenst en ik moet er zelf niet aan denken (zowel als moeder niet als als vrouw). Het voelt ook ontzettend fout maar roepen dat het pedofilie en zeggen dat iets strafbaar is, is onjuist.

Ik heb het een paar pagina's eerder al geschreven dat ik in het verleden in een vergelijkbaar geval in mijn directe omgeving, namelijk een zéér ongelijke (sexuele) relatie via de politie bij de zedenpolitie ben terecht gekomen. Ondanks het feit dat er in 'mijn' geval ook niet echt strafbare feiten werden gepleegd, ging men er wel heel serieus mee om en hebben ze de 'dader' uitgenodigd voor een indringend gesprek en daarna koos de 'dader' ervoor te verdwijnen. Als het mijn zoon was geweest, had ik al contact opgenomen. Ik weet af en toe niet wat ik lees met haal die vrouw binnen of ze sinterklaas is en wacht tot het overwaait. Als dit verhaal echt waar is, vind ik het je plicht je kind in bescherming te nemen en kan je minimaal eens met de zedenpolitie gaan praten.

Met bovenstaande kan ik het toch wel eens zijn. Blijf met je zoon in verbinding, maar een belletje naar de politie kan geen kwaad denk ik.

Ik heb ook weleens naar de politie gebeld en toch wel goed en duidelijk advies gehad. Wel anders, maar toch. Wanneer de politie het afkapt en er  niets mee wil doen heb je in ieder geval je best gedaan om informatie in te winnen.

Valdemar schreef op 29-08-2022 om 16:58:

[..]

Het is geen onpopulaire mening, het klopt gewoon niet; er is een verschil tussen die twee.
Zal ik nog een vaatje olie halen?

ik vind onpopulaire zo raar klinken. Niet populair klinkt beter. In ieder geval het is geen populaire mening

PriceyRook54

PriceyRook54

29-08-2022 om 17:27

Plantenbak schreef op 29-08-2022 om 16:28:

[..]

Ik zie dit nu dus helemaal voor mij. Gezellig op de bank met je nieuwe beste vriendin en ook zo met haar praten. Kletsen over de kinderen en hun schoolprestaties. Natuurlijk regelmatig zoon erin gooien omdat hij ook zulke cito's had. En uitgebreid de ex bespreken. lastig hè zo'n omgangsregeling en hoe doet ze dat nou allemaal werken en kinderen want jij vindt dat soms nog best lastig want je wil ook graag thuis aanwezig zijn. Bla, bla, bla

Ik moest hier heel hard om lachen maar eigenlijk is het nog niet eens zo'n gek idee. Sterker nog, ik denk dat dit soort gesprekken zelfs bijna natuurlijk op die manier gaan verlopen, TO en haar man zijn zelf 38 tenslotte. Waar kun je het anders over hebben? Electrische scooters? De nieuwste sneakers van Nike?

Wat een bizarre dynamiek zal dat geven, de vriendin van je zoon op de koffie, maar jij bent dan de "ouderpartij". Het lijkt me uiterst onaangenaam voor de vriendin en voor zoon.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

29-08-2022 om 17:38

@To:
Wat je ook doet, gebruik in het bijzijn van je zoon niet de woorden ziek of zwakzinnig om deze vrouw te omschrijven. Probeer je maar voor te stellen wat dat voor je zelfbeeld doet als iemand die jou affectie toont zo omschreven wordt. 

Precies, ik zou vooral verwonderd en verbaast reageren op haar en dat zeer aandikken. Samen eten, samen tijd doorbrengen. Ik zou precies willen weten wie dat mens was.
Binnen halen met die hap. Precies wat ik ook posten.

Jammer dat de ex van de vriendin niet meer in beeld is, want ik kan me voorstellen dat deze een introductie van een 16-jarige als vriend aan de kinderen geen goed idee zou vinden.
“ Hij is zo goed met de kinderen” zou bij een vader geen hout snijden.
Die kinderen krijgen ook een vreemd beeld van relatievorming. 

De vriendin komt dwingend over in het contact met de ouders: “dit gaat niet stoppen”. 
Als ouders had ik haar wel persoonlijk willen spreken en niet over de telefoon.

Vindt puberzoon het niet vernederend dat er door vriendin en ouders over hem wordt gesproken? 
Dat zou voor menig puber al de doorslag geven om de ongelijkwaardige relatie te beëindigen. Als de nieuwigheid eraf is dan.

redbulletje schreef op 29-08-2022 om 16:52:

Op een oude fiets moet je t leren denkt hij wellicht. Voordeel is dat ze waarschijnlijk geen oeps ongelukje meer kan krijgen op die leeftijd.

Ze is 45 dus dat kan nop wel hoor.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.