Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zakgeld 16-jarige


PriceyRook54

PriceyRook54

22-02-2022 om 13:51

Peen schreef op 22-02-2022 om 13:47:

[..]

Dat dacht ik nou toen ik de andere bedragen zag. 15 euro per maand, tientje per week en dergelijke? Daar kun je toch niks mee 😱 (vandaar dat iedereen ook extra's aan de kinderen geeft, lijkt mij)

Het is ook gewoon heel lastig vergelijken. Per maand, per week. Koop je ook de drogisterijartikelen? En makeup dan of haarspeldjes? En moeten ze alles kopen van kleedgeld, ook ondergoed en schoenen? Niet te doen, om dat te vergelijken.

Iedereen doet gewoon wat bij hun situatie past en bij hun budget.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

22-02-2022 om 13:58

Ainne schreef op 22-02-2022 om 13:51:

[..]

Het is ook gewoon heel lastig vergelijken. Per maand, per week. Koop je ook de drogisterijartikelen? En makeup dan of haarspeldjes? En moeten ze alles kopen van kleedgeld, ook ondergoed en schoenen? Niet te doen, om dat te vergelijken.

Iedereen doet gewoon wat bij hun situatie past en bij hun budget.

Zo is dat. 

Onder de streep zijn de verschillen denk ik niet eens zo heel groot. Ik gaf veel geld, maar verder niks. De ander geeft minder geld, maar betaalt nog veel zelf voor de kinderen. Het is maar wat je zelf handig vind. 

Peen schreef op 22-02-2022 om 13:58:

[..]

Zo is dat.

Onder de streep zijn de verschillen denk ik niet eens zo heel groot. Ik gaf veel geld, maar verder niks. De ander geeft minder geld, maar betaalt nog veel zelf voor de kinderen. Het is maar wat je zelf handig vind.

Eens!

En wat ik fijn vind is dat er geen vervelende opmerkingen gemaakt worden over wat een ander wel/niet geeft!
Heb het wel eens anders meegemaakt.

Ik heb altijd het Nibud aangehouden. Verder €10 telefoonabbo per maand, sportkleding, 1x zomerschoenen en 1x winterschoenen, om het jaar als het nodig was een winterjas en voor dochter de bh's. Kapper en drogisterij betaal ik ook, make-up niet. Kapper alleen basis, willen ze gekkigheid dan betalen ze het surplus zelf.
Tussendoor geen extraatjes, ook niet voor stappen of vakantie. Daar is een bijbaan voor uitgevonden.

Ysenda schreef op 22-02-2022 om 13:42:

[..]

Badminton, 4x per week trainen bij de senioren selectie van een club die in de ere divisie speelt.

Ah ja… dan heb je die hoge bondscontributies… toch belachelijke bedragen vind ik. Krijgen de spelers wel een bijdrage van de club? 
Bij ons (volleybal) krijgen de eredivisiespelers wel klein loon. 

Leene

Leene

22-02-2022 om 14:13

Peen schreef op 22-02-2022 om 13:47:

[..]

Dat dacht ik nou toen ik de andere bedragen zag. 15 euro per maand, tientje per week en dergelijke? Daar kun je toch niks mee 😱 (vandaar dat iedereen ook extra's aan de kinderen geeft, lijkt mij)

Maar hoe oud zijn jouw kinderen dan?

Dochter is 14 en krijgt nu 50 euro per maand. Wij betalen telefoon (want familie abonnement) en jassen, sportkleding en schoenen. Ze kreeg 20 euro maar wilde kleedgeld. Nu wilde ik naar 70 euro maar man wilde liever eerst naar 50 euro. Vindt dat ze zich eerst maar moet bewijzen, ze is nogal makkelijk met geld en gaat ook niet altijd goed met spullen om. Dus nu koopt ze rokken/broeken/tshirts en truien zelf. Maar ze heeft nog een kast vol hoor Als dat allemaal een beetje goed loopt verhogen we langzamerhand het kleedgeld naar 70 euro per maand en 20 euro zakgeld.( dus 40 euro meer dan nu) Daar blijft het wel bij. Ze wil ook wel graag een baantje als ze 15 jaar is. We zullen zien welke actie ze onderneemt.

Ik vind 175 euro voor een 14 jarige echt te gek. Dat is 2100 euro op jaarbasis!!!! Waar gaat dat dan allemaal aan op?  Uitgaan doet mijn dochter nog niet, met vriendinnen weg, naar de macdonald, koffietentje opzoeken etc dat wel. Zelfs al moeten jouw kinderen al hun kleding daar van betalen dan is het nog heel veel. Of ze moeten daar ook de kapper van moeten betalen en contributie voor het een of ander maar als dat niet zo is zou ik het nooit geven ook niet als wij het zouden kunnen betalen
Toedelidokie.. zo leren ze nooit met geld omgaan. 

Peen schreef op 22-02-2022 om 13:47:

[..]

Dat dacht ik nou toen ik de andere bedragen zag. 15 euro per maand, tientje per week en dergelijke? Daar kun je toch niks mee 😱 (vandaar dat iedereen ook extra's aan de kinderen geeft, lijkt mij)

Maar wat heb je op die leeftijd nodig dan als je thuis woont? Je kan thuis alles krijgen wat je nodig hebt. 

Hier krijgen de kinderen 25 euro zakgeld per maand. Hiervan hoeven ze geen trein of telefoon te betalen. De oudste (16) werkt in de horeca, 1 doordeweekse avond en 1 dag in het weekend en verdient hiermee zo'n 200 euro in de maand. Ze spaart hiervan 100 euro. De middelste (15) werkt bij een supermarkt, ook 1 doordeweekse avond en op zaterdag, en verdient zeker 125 euro in de maand. Ze spaart hiervan 50 euro. Hiermee houden ze beide voldoende geld over voor leuke dingen. Ik zie dan ook geen enkele reden om meer te geven. Willen ze meer geld dan zullen ze meer moeten werken, bijvoorbeeld in de vakanties. Overigens krijgen ze ook nog kleedgeld. Dit krijgen ze apart. En bepaalde uitjes of activiteiten sponseren wij maar dan gaat het echt om bijzondere dingen. De jongste van 13 krijgt ook 25 euro en heeft gelukkig ook niet meer nodig.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

22-02-2022 om 15:10

Zilver_gray schreef op 22-02-2022 om 14:02:

En wat ik fijn vind is dat er geen vervelende opmerkingen gemaakt worden over wat een ander wel/niet geeft!
Heb het wel eens anders meegemaakt.

Nou, daar denk ik inmiddels anders over 

PriceyRook54

PriceyRook54

22-02-2022 om 15:10

Peen schreef op 22-02-2022 om 15:10:

[..]

Nou, daar denk ik inmiddels anders over

Off-topic, Peen heb je je huisarts gebeld?

Peen schreef op 22-02-2022 om 15:10:

[..]

Nou, daar denk ik inmiddels anders over

Ja ik zie het....mijn optimisme ging met me aan de haal..

ScarceKudu74

ScarceKudu74

22-02-2022 om 15:19

Ainne schreef op 22-02-2022 om 15:10:

[..]

Off-topic, Peen heb je je huisarts gebeld?

Ja, toevallig was ik daar vandaag,  bij de assistente! Wat lief dat je daaraan denkt 😊 

 Ik wist al helemaal niet waar ik dat nou eens kon gaan vertellen, er is geen "klaag, ik ben ziek topic" ergens he.  Mijn bloeddruk is echt gevaarlijk hoog,  dus ik moet meteen starten met medicijnen.   En volgende week laten bloedprikken en daarna op het spreekuur bij de huisarts komen. Zucht... ik heb er inmiddels zwaar de pest over in.

 

SuzyQFive schreef op 22-02-2022 om 14:13:

[..]

Ah ja… dan heb je die hoge bondscontributies… toch belachelijke bedragen vind ik. Krijgen de spelers wel een bijdrage van de club?
Bij ons (volleybal) krijgen de eredivisiespelers wel klein loon.

De eredivisiespelers wel maar de groep daaronder natuurlijk niet. Maar voor die groep is het dan wel weer fijn als ze samen met de eredivisie spelers kunnen trainen. 

PriceyRook54

PriceyRook54

22-02-2022 om 15:55

Peen schreef op 22-02-2022 om 15:19:

[..]

Ja, toevallig was ik daar vandaag, bij de assistente! Wat lief dat je daaraan denkt 😊

Ik wist al helemaal niet waar ik dat nou eens kon gaan vertellen, er is geen "klaag, ik ben ziek topic" ergens he. Mijn bloeddruk is echt gevaarlijk hoog, dus ik moet meteen starten met medicijnen. En volgende week laten bloedprikken en daarna op het spreekuur bij de huisarts komen. Zucht... ik heb er inmiddels zwaar de pest over in.

Dat vermoeden had ik al, blij dat je geweest bent!

Ik ben je ongeveer 18 maanden voorgegaan. Naar de cardioloog, batterijen van testen achter de rug en ook aan de medicijnen. Ik zag hier erg tegenop, maar ik doe het gewoon hartstikke goed nu, en ik zit op de laagste dosering, echt één miniscuul pilletje per dag. Oke ik lieg, ook een kleintje voor mijn cholesterol en nog een kleintje aspirine. Drie tabletjes dus.

Het is kut, maar nogmaals ik ben blij dat je gegaan bent 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.