Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zakgeld 16-jarige


@nnemoon schreef op 23-02-2022 om 14:21:

Pejeka1, de scooter is all risk verzekerd, met opzittende verzekering en gratis rechtsbijstand.

Dan staat die verzekering waarschijnlijk niet op naam van je kind, maar op jouw naam of die van een andere volwassene. Kan je shit mee krijgen als er echt iets gebeurt en het blijkt dat de volwassene op wiens naam de verzekering staat, niet de hoofdgebruiker van de scooter is.

Pejeka1 schreef op 23-02-2022 om 21:17:

[..]

Dan staat die verzekering waarschijnlijk niet op naam van je kind, maar op jouw naam of die van een andere volwassene. Kan je shit mee krijgen als er echt iets gebeurt en het blijkt dat de volwassene op wiens naam de verzekering staat, niet de hoofdgebruiker van de scooter is.

Natuurlijk niet, als kind gewoon thuis woont maakt dat niets uit want dan valt het onder de gezinspolis. 

SuzyQFive schreef op 23-02-2022 om 21:43:

[..]

Natuurlijk niet, als kind gewoon thuis woont maakt dat niets uit want dan valt het onder de gezinspolis.

In de polisvoorwaarden van mijn ANWB scooterverzekering staat anders wel:

Daarnaast vergoeden wij ook geen schade:

16. veroorzaakt door een bestuurder van een bromfiets en snorfiets die jonger is dan 25 jaar, als de hoofdbestuurder ouder is dan 25 jaar. Tenzij op het polisblad staat dat een bestuurder jonger dan 25 jaar ook is meeverzekerd.

Pejeka1, polis staat gewoon op naam van zoon. Dat leek ons ook handiger voor hem voor het opbouwen van schadevrije jaren die hij eventueel mee kan nemen als hij straks een autoverzekering af wil sluiten. 
Het ligt er ook natuurlijk ook aan wat voor scooter je hebt. 

Mijn zoons zijn 15 en 16. Ze krijgen allebei 100 euro per maand voor zakgeld en kleedgeld. Daar moeten ze het meeste van doen. Ik betaal verder wel nog de kapper en hun 
 voorbehoedsmiddelen. Voor dat laatste wil ik niet dat ze daar op bezuinigen.
Mijn 16 jarige heeft nu een bijbaantje, maar mijn 15 jarige nog niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.