Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Werkgever zoon overtreedt arbeidstijdenwet. Ingrijpen of hem laten regelen?


---

---

06-01-2022 om 13:25

MamaE schreef op 06-01-2022 om 11:59:

[..]

Dit. Fijne collega's zijn belangrijk, maar geen reden om je uit te laten buiten door een werkgever die je rechten met voeten treedt. Of waarmee geen afspraken te maken zijn. Dat geeft ook veel frustratie en dat komt het werkplezier niet ten goede.

Ik hoop dat het vanaf nu beter gaat en ze zich gaan houden aan zijn beschikbaarheid.

Als ik het goed lees is dat ze wel van alles proberen maar als je duidelijk bent en je poot stijf houdt ze wel luisteren. Ik denk dat het juist goed is om zoon de regels te laten zien en het hem dan zelf te laten oplossen. Daar leren ze veel meer van dan stoppen. Juist omdat hij leuke collega's heeft blijven je weet wat je hebt, je weet niet wat je krijgt. 

--- schreef op 06-01-2022 om 13:25:

[..]

Als ik het goed lees is dat ze wel van alles proberen maar als je duidelijk bent en je poot stijf houdt ze wel luisteren. Ik denk dat het juist goed is om zoon de regels te laten zien en het hem dan zelf te laten oplossen. Daar leren ze veel meer van dan stoppen. Juist omdat hij leuke collega's heeft blijven je weet wat je hebt, je weet niet wat je krijgt.

Ik heb nergens gezegd dat zoon moet stoppen. Maar op het moment dat je steeds opnieuw gedoe hebt over het rooster, arbeidstijden, combinatie met school en sport etc. dan zorgt dat wel voor frustratie. Voor jezelf op leren komen is zeker goed en dat zou ik zeker stimuleren, maar er zijn wel grenzen aan wat je hoeft te accepteren.

AlisonH schreef op 06-01-2022 om 11:29:

Daar heb je ook weer gelijk in. Maar dat betekent dus ook dat ik, zijn moeder, hem niet ga dwingen om ontslag te nemen.

Ik denk wel dat ik hem een beetje onderschat, en daar zit een hele geschiedenis achter die zorgt dat ik hem minder makkelijk zijn eigen fouten laat maken en daarvan leren dan zijn zus. Iets om aan te werken voor mij.

Dit zijn toch geen fouten? Maar het is inderdaad goed als hij het zelf oplost. Je kunt hem daar natuurlijk wel in adviseren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.