Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat voor bijbaan hebben jullie tieners?

Hallo allemaal,
Zoals jullie kunnen zien ben ik nieuw op deze forum.
Ik was benieuwd naar wat voor bijbaantjes jullie pubers hebben. Mijn dochter is bijna 16 en is op zoek naar een bijbaan maar weet nog niet helemaal wat ze wil.
Ik weet niet helemaal wat nu gewoon is als bijbaan. Ik bedoel wat meestal een leuke bijbaan is.
In mijn tijd deden veel tieners de krant rondbrengen of in de kassen werken. Maar volgens mij wordt dat niet meer zoveel gedaan.


Kassen, parkeerwachter, technische dienst op een camping, bloemen verkopen bij de Jumbo, werken in een skatestore, de Hema, koffietentje, strandtent, restaurant, oppas, bakker, vakkenvuller, marktkraam afbreken.
Een greep uit wat mijn kinderen gedaan hebben of nog steeds doen.

zelf geen kinderen, maar neefje werkt bij de action, dochter van vrienden bij ijssalon en bij restaurant. 18 en 16 jaar oud. Wat ik om me heen hoor is toch bij winkel, fietsenzaak, snackbar
Krantenwijk is hier meer voor 13-14 jarigen

Ik heb geen kinderen, maar had een bijbaan in een verzorgingshuis. Schoonmaken, bedden opmaken, eten rondbrengen. Ik werkte er met een gemengde groep van leeftijdsgenoten tot zestigers. Ik vond het altijd leuk, zeker de praatjes met de bewoners. En bovenal verdiende het een stuk beter dan de supermarkt.

Hier werkt kind al sinds 13e in de horeca 

Siobhan schreef op 11-11-2021 om 22:16:

Hier werkt kind al sinds 13e in de horeca

Zwart werken is niet iets om trots op te zijn.

Zoon heeft in supermarkt gewerkt en dochter in slagerij en in de vakanties op een kwekerij.

Het is ook heel erg afhankelijk van waar je woont. 

tomaten plukken 

Dochter van 16 werkt met veel plezier in de horeca. Dochter van 15 werkt bij een supermarkt en heeft een oppasbaantje.

Mijn zoon van 20 werkt al bijna 4 jaar bij McDonald's, dat bevalt hem heel goed.

Hier zie ik veel tieners in de supermarkten werken en in de action. 

Kassa bij de supermarkt, bijles geven, pizzabezorger.

Oppassen en administratief werk

horeca!! Zo leuk!

Granny71 schreef op 11-11-2021 om 22:23:

[..]

Zwart werken is niet iets om trots op te zijn.

Zoon heeft in supermarkt gewerkt en dochter in slagerij en in de vakanties op een kwekerij.

Het is ook heel erg afhankelijk van waar je woont.

Zwart? Gewoon op contract hoor.  Niet alle werkzaamheden zijn verboden op je 13e. Even inlezen in de wetgeving.

Siobhan schreef op 12-11-2021 om 07:21:

[..]

Zwart? Gewoon op contract hoor. Niet alle werkzaamheden zijn verboden op je 13e. Even inlezen in de wetgeving.

Horeca met 13?  Dat mag maar onder zeer strikte regels: https://www.khn.nl/veelgestelde-vragen/ondernemen-in-de-horeca/vanaf-welke-leeftijd-mogen-jongeren-werken-in-de-horeca beetje helpen in de kantine vd manege of camping. Zo vaag trouwens die reacties dat kind in de "horeca" werkt. Wat doen ze dan? Receptionist in een hotel? Achter de bar? Kok? Afwasser? Pizzabezorger?

De een heeft afgelopen zomer na zijn eindexamen in een kleinschalig pretpark gewerkt.  Attracties bemannen, horeca, grasmaaien, parkeerdienst. Park is na de herfstvakantie dicht,  hij is nu in between jobs.
Dochter is student voor de klas. Doet op haar voormalige middelbare school allerlei klussen die door corona zijn ontstaan.  Ga niet in detail treden wat ze dan precies doet dat is te herkenbaar. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.