Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat voor bijbaan hebben jullie tieners?


Oppassen, catering, helpen op de dansschool bij de kleuters.

Vakkenvuller is hier het beroep van puber. Net zn eerste contactverlenging binnen, wassie zelf super trots op!

De oudste (17) werkt al twee jaar als vakkenvuller in de supermarkt. De middelste (15) is net gestopt met z’n (wekelijkse) krantenwijk en gestart in de afwaskeuken van een restaurant. Beiden hebben het erg naar hun zin! 

Mijn pleegzoon en mijn dochter werken bij een boer. Mijn zoon heeft geen bijbaan. er zijn vanwege zijn handicap maar weinig banen die hij kan doen (supermarkt, landbouw, horeca lukt allemaal niet) en hij heeft ook eigenlijk verder niet zo veel zin. Iets administratiefs zou hij wel kunnen of bijles geven of iets dergelijks. 

vakkenvullen, restaurant in de bediening en in de spoelkeuken, kassa AH en Kruidvat, McDonald's, schoonmaken, babysit, in de tuin van een rijk stel het onderhoud met een hovenier, op dieren passen, de carwash van Anac. Genoeg te doen.

In de tuin bij diverse mensen en  op verschillende boerderijen.

Mijn tiener werkt al jaren op de markt. Betaald goed en ze vind het vooral fijn dat het 1 dag in de week is. Niet versnippert zoals veel andere bijbaantjes wel zijn. Het is wel hard werken

Wat hier (3 dochters) gedaan is: huis aan huis bladen+folders rondbrengen (veel te slecht betaald); werken in snackbar (te veel stress); hulp in verzorgingshuis ("relaxte werksfeer"); en het allermeest: vakkenvullen + cassiere in supermarkt (beviel het best, goed betaald, redelijk fijne werksfeer bij AH, wat minder bij Jumbo).

O en bijles geven vergat ik nog, goed betaald en zelf uren bepalen, bevalt ook goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.