Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat mee naar school voor lunch

Mijn puberdame houdt niet van brood. Afgebakken broodjes en tosti’s wel. Maar wat moet je dan mee naar school? We hebben een tijdje brood gedaan, maar dat komt over het algemeen niet aangeraakt weer terug. Op de basisschool at ze vaak wraps met kruidenboter, maar dat begint haar ook de keel uit te hangen. Wat nemen jullie pubers mee naar school ipv brood? 


MatureJackal76

MatureJackal76

07-11-2022 om 16:07

On topic: ik vind van die mini bakjes quinoa- en bulgursalades ook wel wat hebben, zoiets

Quinoa.png

TO vindt dochter (of jij of iemand anders uit het gezin ) het leuk om te bakken? Misschien zijn hartige muffins dan een optie. Zijn genoeg variaties te vinden op internet en je kan ze invriezen. 
Andere ideeën, wraps/pita, (banaan)pannenkoeken, soep, crackers, ei, (pasta)salade, groente en fruit, of restjes van de vorige avond. 
Als je op Google zoekt naar bento lunch krijg je veel leuke ideeën. 

Mijn nichtje kookt regelmatig een heel pak fusilli (pasta) en verdeeld dit in bakjes voor in de koelkast, zodat ze dit de avond van tevoren of in de ochtend ‘afmaakt’ om mee te nemen naar school. De ene keer met groente, groene pesto en hamblokjes, andere keer met rode pesto en gerookte kip of uitgebakken spekjes. Bereiding neemt zo weinig tijd in beslag, want je kunt voorwerken en plenty variaties te bedenken.

Eppos schreef op 07-11-2022 om 14:09:

Brood was voor mij 80 cent voor 1 hele maar dat is niet meer. Dus nu maar bakker soms want voor supermarktbrood vind ik drie euro niet zuinig.

3 euro voor een supermarktbrood? Waar doe jij je boodschappen dan?

Fruitesse schreef op 07-11-2022 om 16:07:

On topic: ik vind van die mini bakjes quinoa- en bulgursalades ook wel wat hebben, zoiets

Quinoa.png

Welke winkel is dit?  Hier ook een 'liever-niet-brood-eter', namelijk ik zelf. 
En nieuwe (makkelijke) ideeën voor de lunch zijn altijd welkom. 

Sas-OO schreef op 07-11-2022 om 17:56:

[..]

Welke winkel is dit? Hier ook een 'liever-niet-brood-eter', namelijk ik zelf.
En nieuwe (makkelijke) ideeën voor de lunch zijn altijd welkom.

Chef select is een brand van Lidl.

dan

dan

07-11-2022 om 18:28

Gingergirl schreef op 07-11-2022 om 09:27:

[..]

De meesten hebben daar geen geld voor en eten dan de hele dag niks, ook niet wenselijk.

Als je kind brood niet lust waarom als ouder dan niet een alternatief hebben, waarom zou een kind dat zelf moeten kopen?

Lekkere trek dingen kunnen ze inderdaad zelf kopen maar als ouder zorg je toch voor de basis.

Er wordt blijkbaar gedacht dat iedereen boterhammen lust en als je het niet lust ben je ineens verwend. Blijkbaar zijn boterhammen de norm voor sommigen maar dat hoeft het niet te zijn.

Ik zou geen problemen hebben met iets anders dan brood maar zou toch wel enig initiatief van kind verwachten in het bepalen wat er dan wel wenselijk is qua lunch. Veel dingen kun je (of kind zelf) al van tevoren klaar maken zoals bijvoorbeeld een pasta salade of een wrap. Is een fritatta misschien een idee, is lekker en vult goed, recepten genoeg te vinden op internet. 

Als je toch wil dat ze brood eet zou je ook dubbel beleg kunnen doen, worden ze bij mij altijd blij van. Of een gebakken ei mee op brood, ook erg lekker.

Maar je zou ook hartige muffins mee kunnen geven. Makkelijk van te voren te maken, per stuk in te vriezen. Ideaal, er staat heel veel op internet. Zag ook cruffins, dat is met croissant deeg, misschien vindt ze dat wel lekker.

 Met een restje gekookte aardappel maak je ook heel gemakkelijk een lekkere aardappelsalade, beetje augurk, zilveruien, lekker wat kruiden en peper en zout, wat wortel of doperwt erdoor, wat mayonaise en yoghurt voor de smeuïgheid. Eventueel wat vleeswaar erdoor.

Of een salade van bleekselderij of witlof, met noten, augurk, appel, cranberry's, wat kaas en honing mosterdsaus.

Je zou er trek van krijgen 😋🤪.

Netherfield

Netherfield

07-11-2022 om 20:56 Topicstarter

Zo, ik ben bijgelezen. Ze vindt brood echt niet lekker, boterhammen zeg maar. Ze vindt de geur al vies en krijgt het niet weg. In het weekend krijgt ze afgebakken broodjes tijdens de lunch, en soms eet ze een tosti. Ontbijt is beschuit met jam of rijstewafels met pindakaas. Dat gaat niet mee naar school want dat wordt soppig. Dat geldt ook voor crackers. Tenminste, ik denk dat crackers soppig worden, correct me if I’m wrong. Door haar beugel kan ze nu geen knäckebröd eten (wordt afgeraden door de ortho, dat er geen slotjes losbreken). 
Ze is trouwens bijna 13, zit in de brugklas, is 1.68 en weegt 40 kilo. Ze krijgt ook fruit mee en een verpakt koekje voor in de korte pauzes. Ik vul haar trommel, en die van haar zus. 
Ze is niet zo heel creatief qua lunch, en ik ook niet, vandaar mijn vraag. 
Hartige muffins vind ik een idee, ontdekken welke crackers niet soppig worden ook.
Noodles zou ze top vinden maar dat gaat een laatste redmiddel worden. Ik weet niet of ze pastasalade lust, dat moeten we even uitproberen. Afgebakken brood mee in de trommel, ik heb geen tijd om elke ochtend broodjes af te bakken dus dat wordt hem niet. 
En het idee van geef haar brood mee dan eet ze vanzelf, dat werkt al maanden niet dus die laat ik gaan. Niet eten vind ik geen optie want ze is al eens onderweg naar huis gestopt omdat ze zwarte vlekken zag omdat ze niks gegeten had (trommel was open op de grond gevallen en ze wou niet van de grond eten). Nu ff een paar dingen nog een keer lezen om te zien of we daar iets mee kunnen. Veel dank alvast!

maar waarom dan niet een pak beschuit/crackers/rijstwafels en een pot pindakaas in haar locker zetten? Net zo makkelijk toch én blijft het gewoon knapperig.

Mooi dat je met haar mee denkt, maar ik zou het wel meer gaan delen met haar. Ze kan natuurlijk ook zelf haar lunch gaan verzorgen. Dochter hier eet thuis heel uitgebreid haar lunch, maar koos voor op school altijd voor makkelijk dus eigenlijk altijd bammetjes. Maar ze lust ze wel, hoewel ze thuis dus liever wat anders maakt. 
Ik heb heus wel eens mee-gedacht en eens iets uitgeprobeerd maar soms ook bewust stapje terug gedaan, anders wordt hun eigen creativiteit nooit aangeboord 

Ik zou samen wat muffin gerechten uitproberen, kan erg lekker en voedzaam. 
En in een salade gooi je wat je wil hè, zelfs pasta hoeft er niet ontelbare mogelijkheden. 

Netherfield schreef op 07-11-2022 om 20:56:

Zo, ik ben bijgelezen. Ze vindt brood echt niet lekker, boterhammen zeg maar. Ze vindt de geur al vies en krijgt het niet weg. In het weekend krijgt ze afgebakken broodjes tijdens de lunch, en soms eet ze een tosti. Ontbijt is beschuit met jam of rijstewafels met pindakaas. Dat gaat niet mee naar school want dat wordt soppig. Dat geldt ook voor crackers. Tenminste, ik denk dat crackers soppig worden, correct me if I’m wrong. Door haar beugel kan ze nu geen knäckebröd eten (wordt afgeraden door de ortho, dat er geen slotjes losbreken).
Ze is trouwens bijna 13, zit in de brugklas, is 1.68 en weegt 40 kilo. Ze krijgt ook fruit mee en een verpakt koekje voor in de korte pauzes. Ik vul haar trommel, en die van haar zus.
Ze is niet zo heel creatief qua lunch, en ik ook niet, vandaar mijn vraag.
Hartige muffins vind ik een idee, ontdekken welke crackers niet soppig worden ook.
Noodles zou ze top vinden maar dat gaat een laatste redmiddel worden. Ik weet niet of ze pastasalade lust, dat moeten we even uitproberen. Afgebakken brood mee in de trommel, ik heb geen tijd om elke ochtend broodjes af te bakken dus dat wordt hem niet.
En het idee van geef haar brood mee dan eet ze vanzelf, dat werkt al maanden niet dus die laat ik gaan. Niet eten vind ik geen optie want ze is al eens onderweg naar huis gestopt omdat ze zwarte vlekken zag omdat ze niks gegeten had (trommel was open op de grond gevallen en ze wou niet van de grond eten). Nu ff een paar dingen nog een keer lezen om te zien of we daar iets mee kunnen. Veel dank alvast!

Kan ze evt zelf ' s morgens broodjes afbakken? 

Evt een lunchbox kopen waar bestek bij zit en meerdere vakjes zodat je ter plekke je crackers kunt besmeren; doen een aantal leerlingen bij mij op school. Of crackers met bv kipfilet zonder smeersels dan wordt het niet soppig. Wraps met ander beleg dan kruidenboter. 

Een thermospot met bv kwark/ yoghirt/ skyr+ iets van muesli/ crusli / fruit?

Die broodjes kan ze toch idd zelf bakken? Zo gedaan. Ook genoeg volkoren varianten tegenwoordig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.