Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat mee naar school voor lunch

Mijn puberdame houdt niet van brood. Afgebakken broodjes en tosti’s wel. Maar wat moet je dan mee naar school? We hebben een tijdje brood gedaan, maar dat komt over het algemeen niet aangeraakt weer terug. Op de basisschool at ze vaak wraps met kruidenboter, maar dat begint haar ook de keel uit te hangen. Wat nemen jullie pubers mee naar school ipv brood? 


Brood was voor mij 80 cent voor 1 hele maar dat is niet meer. Dus nu maar bakker soms want voor supermarktbrood vind ik drie euro niet zuinig.
Als je echt geen brood op eet, even losgelaten waarom. Dan moet je toch zelf wel een idee hebben wat wel? Al is het melba toast. Je hebt toch iets nodig om op te leven.

Ik ken toevallig een kindje dat echt niet eet door een aandoening en dat is echt wat anders. Daar vergelijk ik dan mijn kind wel eens mee als het zeurt over wat ze niet willen of lusten zeg het maar. 
Dan zeggen mensen tegen de moeder ja een zakje chips dan, nee dat dus ook niet. Het gaat niet om lekker maar omdat eten moeilijk is. En tja voor de meeste mensen is eten niet moeilijk als het lekker is. Je moet wel iets eten. Al is het een banaan. Ook niet mijn voorkeur maar het is beter dan niets.

Die wraps worden al hele tijd gekocht en dat is dan ipv brood. Dus ik zou nu ook kind laten meedenken in iets dat ze wel weg krijgt. En ja het mag lekker zijn. Zolang het niet elke dag een puddingbroodje is, maar een keer in een of twee weken. En voor de rest dan wat niet veel duurder is. 
En als het op school allemaal niet lukt, dan een rijstwafel mee voor in de bus of tenminste een goed ontbijt. Ik zeg maar wat. 

Ik vind zelf brood met kaas en een plakje komkommer ook lekker. En voor als de komkommer de kaas verpest neem je de komkommer los mee. Want je kunt zoveel niet lekker vinden. Zoals boter op brood, komt vaker voor dat het uit den boze is. 
Een klein beetje nemen wat er wel mogelijk is en af en toe toegeven aan lekkere trek. Dat moet kunnen. Altijd op rantsoen is ook niet vol te houden. Maar steeds moeten bedenken wat je kind lekker vind, je kunt hooguit iets proberen waarvan je denkt dat het kans maakt.
Ik weet wel dat wat ik meeneem op vraag en dan blijft liggen ook niet de bedoeling is. Dus beetje goed nadenken is dan de opdracht, zelf zorgen dat je ergens energie uit moet halen. 
En mijn kind heeft het ook met brood hoor. Waardoor de variatie van mij komt en de boodschap om het op te eten. Maar wel met de bedoeling dat ik er nu nog even mee help. Dat gaat dan ook om een 9 jarige. En tosti eet het thuis. Dus zoet en hartig dan ben ik al heel blij. En fruit en groente via avondeten. Hoger leg ik de lat dan ook niet. Af en toe wat proberen. 

Veel pubers hebben geld zat, want een bijbaantje. Dus dan komt zelfs de
Domino's aan de schoolpoort hoor als het moet. Ze zullen niet
verhongeren. Maar dan liever thuis wat meer flexibiliteit zodat de
ongezonde impulsaankopen wat vermeden worden.

Valeria schreef op 07-11-2022 om 14:07:

[..]

Ga jij er dan vanuit dat die kinderen nooit hebben aangegeven bij hun ouders dat ze het echt niet lusten en dat die ouders gewoon weigeren om iets anders te kopen dan brood? En dat ze het daarom op school weggooien?

Je wéét toch als ouder of je kind geen brood lust? Je ziet dat het kind ook in het weekend en in de vakantie dat brood niet wegkrijgt in zo'n geval.

Dus ik geloof nooit dat al die weggooiers het 'niet lusten'.

Nou je moest eens weten hoe halstarrig ouders kunnen zijn als het om brood eten gaat. Er zijn er veel die redeneren dat brood eten " nou eenmaal zo hoort"  en je vooral niet moet zeuren. Ik lustte het als kind ook al niet maar moest het toch altijd eten want dat hoorde nou eenmaal zo werd dan gezegd.

Zeker niet allemaal, je hebt ook weggooiers die gewoon wat anders willen maar veel eten liever niks dan brood. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-11-2022 om 14:37

Gingergirl schreef op 07-11-2022 om 14:32:

[..]

Nou je moest eens weten hoe halstarrig ouders kunnen zijn als het om brood eten gaat. Er zijn er veel die redeneren dat brood eten " nou eenmaal zo hoort" en je vooral niet moet zeuren. Ik lustte het als kind ook al niet maar moest het toch altijd eten want dat hoorde nou eenmaal zo werd dan gezegd.

Zeker niet allemaal, je hebt ook weggooiers die gewoon wat anders willen maar veel eten liever niks dan brood.

En dat hoor je van je leerlingen of is dat een aanname?

Battle-Royale schreef op 07-11-2022 om 13:45:

[..]

Vanwaar voel jij de behoefte om mij daarop aan te spreken? Als het je stoort lees je het niet.

Omdat ik je dat in andere topics ook zo vaak zie doen, maar je maar weinig/geen kritiek van anderen kunt hebben als ze een andere mening dan jij hebben in een door jezelf geopend topic.

Nu gaat het om iets simpels als brood! Blijkbaar vindt jij dat iedereen dat dan maar moet eten, omdat JIJ dat ‘normaal’ vindt en anders is het verwend gedrag. Als anderen dan schrijven dat zij niet van brood houden, wat vrij normaal en menselijk is, dan sta je niet open voor hun eventuele alternatieven. In plaats daarvan blijf je je eigen mening dan tig x herhalen en steeds afgeven op die anderen en dat vind ik erg vermoeiend ja. Dus vandaar mijn vraag waarom je die behoefte steeds zo hebt, gewone vraag toch?

Battle-Royale schreef op 07-11-2022 om 14:37:

[..]

En dat hoor je van je leerlingen of is dat een aanname?

Dat hoor ik uiteraard van de leerlingen en ook van ouders. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-11-2022 om 14:44

RoodVruchtje schreef op 07-11-2022 om 14:39:

[..]

Omdat ik je dat in andere topics ook zo vaak zie doen, maar je maar weinig/geen kritiek van anderen kunt hebben als ze een andere mening dan jij hebben in een door jezelf geopend topic.

Nu gaat het om iets simpels als brood! Blijkbaar vindt jij dat iedereen dat dan maar moet eten, omdat JIJ dat ‘normaal’ vindt en anders is het verwend gedrag. Als anderen dan schrijven dat zij niet van brood houden, wat vrij normaal en menselijk is, dan sta je niet open voor hun eventuele alternatieven. In plaats daarvan blijf je je eigen mening dan tig x herhalen en steeds afgeven op die anderen en dat vind ik erg vermoeiend ja. Dus vandaar mijn vraag waarom je die behoefte steeds zo hebt, gewone vraag toch?

Ja en? Wat is precies het probleem? Als het je stoort lees je het niet lijkt me. 

Zoon heeft ook een poos niet graag brood meegenomen. Die at thuis voor hij ging echt veel en als hij thuis kwam weer. Dat doet hij nu nog regelmatig. 

Battle-Royale schreef op 07-11-2022 om 13:01:

[..]

Dat jij niet van brood houdt wil niet zeggen dat niemand dan van brood houdt wel?

Klopt helemaal. Iedereen vindt weer iets anders wel of niet lekker, en daarom ga ik mijn kinderen niet dwingen om iets te eten wat ze echt niet graag lusten als er zo veel andere (gezonde) dingen zijn die ze wel graag lusten. 

Battle-Royale schreef op 07-11-2022 om 14:44:

[..]

Ja en? Wat is precies het probleem? Als het je stoort lees je het niet lijkt me.

Het is nogal moeilijk om langs jou heen te lezen. TO vraagt wat men zoal aan hun pubers meegeeft voor de lunch op school, en jij blijft doordrammen over hoe belachelijk het is als mensen geen boterhammen willen eten bij de lunch.

MatureJackal76

MatureJackal76

07-11-2022 om 15:46

RoodVruchtje schreef op 07-11-2022 om 13:43:

[..]

Dat hoeft een ander toch ook niet te snappen, waarom voel jij die drambehoefte toch steeds zo?

Dat wilde ik ook vragen, ik kreeg er een naar gevoel van 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-11-2022 om 15:50

CocoCharlie schreef op 07-11-2022 om 15:43:

[..]

Het is nogal moeilijk om langs jou heen te lezen. TO vraagt wat men zoal aan hun pubers meegeeft voor de lunch op school, en jij blijft doordrammen over hoe belachelijk het is als mensen geen boterhammen willen eten bij de lunch.

Waar heb ik dat gezegd?? Quote me maar even zou ik zeggen 

Battle-Royale schreef op 07-11-2022 om 15:50:

[..]

Waar heb ik dat gezegd?? Quote me maar even zou ik zeggen

Kinderachtig. En sorry, ik ga niet nog eens door al jouw vervelende en drammerige posts heen om te zien of je het woordje 'belachelijk' ergens gebruikt. En voor het geval je dat niet hebt gedaan: ik kan begrijpen lezend dus de strekking van je schrijft komt daar wel op neer. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-11-2022 om 15:58

CocoCharlie schreef op 07-11-2022 om 15:54:

[..]

Kinderachtig. En sorry, ik ga niet nog eens door al jouw vervelende en drammerige posts heen om te zien of je het woordje 'belachelijk' ergens gebruikt. En voor het geval je dat niet hebt gedaan: ik kan begrijpen lezend dus de strekking van je schrijft komt daar wel op neer.

Ik vind jou ook erg kinderachtig reageren nu, je komt met een totaal ongegronde beschuldiging aan die je niet eens hard kunt maken. Verder ga ik niet meer op jou in.

Battle-Royale schreef op 07-11-2022 om 15:58:

[..]

Ik vind jou ook erg kinderachtig reageren nu, je komt met een totaal ongegronde beschuldiging aan die je niet eens hard kunt maken. Verder ga ik niet meer op jou in.

Je kunt je eigen schrijfels toch heel makkelijk teruglezen, beetje topicvervuiling deze alsnog allemaal te gaan quoten natuurlijk.


3 mensen geven ongeveer dezelfde kritiek en nog durf je het totaal ongegrond te noemen. Wat zelfreflectie is nooit verkeerd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.