Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat mee naar school voor lunch

Mijn puberdame houdt niet van brood. Afgebakken broodjes en tosti’s wel. Maar wat moet je dan mee naar school? We hebben een tijdje brood gedaan, maar dat komt over het algemeen niet aangeraakt weer terug. Op de basisschool at ze vaak wraps met kruidenboter, maar dat begint haar ook de keel uit te hangen. Wat nemen jullie pubers mee naar school ipv brood? 


Battle-Royale schreef op 07-11-2022 om 13:35:

[..]

Maar daar kiezen die leerlingen zelf ook voor toch? Het is blijkbaar niet dat ze niks te eten meekrijgen van thuis. Blijkbaar doen ze zelf dus ook niet al te veel moeite.

Helemaal mee eens hoor. Met het juiste beleg kun je een boterham heel lekker maken. Zelfs een droog broodkapje kun je lekker maken met bijv chocopasta. 

CocoCharlie schreef op 07-11-2022 om 12:57:

[..]

Wat een starre, calvinistische houding tov voeding. Voor mij moet eten, naast gezond, ook lekker zijn.

Pfff nogal en dat dan ook gewoon zo’n 30 keer herhalen zonder ook maar enigszins te lezen of open te staan van wat anderen schrijven, doodvermoeiend  

Battle-Royale schreef op 07-11-2022 om 12:31:

[..]

Ik snap dan weer niet dat iemand zoveel waarde aan lunchen hecht.

Dat hoeft een ander toch ook niet te snappen, waarom voel jij die drambehoefte toch steeds zo?

Index224 schreef op 07-11-2022 om 13:42:

[..]

Helemaal mee eens hoor. Met het juiste beleg kun je een boterham heel lekker maken. Zelfs een droog broodkapje kun je lekker maken met bijv chocopasta.

Geen ROFL smiley maar echt hoor, manmanman. Sprakeloos.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-11-2022 om 13:45

RoodVruchtje schreef op 07-11-2022 om 13:43:

[..]

Dat hoeft een ander toch ook niet te snappen, waarom voel jij die drambehoefte toch steeds zo?

Vanwaar voel jij de behoefte om mij daarop aan te spreken?  Als het je stoort lees je het niet.

MMcGonagall schreef op 07-11-2022 om 13:44:

[..]

Geen ROFL smiley maar echt hoor, manmanman. Sprakeloos.

Nou, leg uit? Brood niet 'lusten' is echt zanikerij. 

Gelukkig heb ik ook een kind dat graag experimenteert in de keuken, dus die verzint zich telkens wel wat met restjes e.d.  Ik vermeld ook wel: er staat nog wat kipblokjes in dat bakje - maak die maar op. Ik ben zelf een "bourgondiër" dus ik mag graag lekker en gevarieerd eten - mijn dochter is dat dus van thuis uit gewend.  En een boterham etend kind bij boterham etende ouders zal ook prima lukken.  Eigenlijk botst het alleen maar als ouders en kinderen er blijkbaar anders in staan.

Maar waarom zou je niet een beetje met mekaar meebewegen.  Elke dag avocado's koop ik ook niet, want kan bruintje niet betalen.  Maar je kan met snoeptomaatjes en worteltjes ook al een end komen.

Battle-Royale schreef op 07-11-2022 om 13:35:

[..]

Maar daar kiezen die leerlingen zelf ook voor toch? Het is blijkbaar niet dat ze niks te eten meekrijgen van thuis. Blijkbaar doen ze zelf dus ook niet al te veel moeite.

Als ze echt geen brood lusten dan eten ze het logischerwijs niet. Aan ouders om te zorgen dat er keus is thuis zodat ze een lunch mee kunnen nemen die ze wel lusten. Is toch niet zo moeilijk. Als er thuis al geen keus is dan kunnen ze ook geen moeite doen. Ouders kopen de boodschappen in de regel niet de kinderen. Misschien ook moeilijk voor te stellen als je zelf brood lekker vindt, dat een ander dat echt niet weg krijgt.

Index224 schreef op 07-11-2022 om 11:22:

[..]

Zoals ik al zei, het zal eerder een kwestie zijn van imago want bammetjes zijn niet cool op de middelbare school.

Ik zie bij ons op school anders genoeg brood gegeten worden, gewoon uit een broodtrommel.

Index224 schreef op 07-11-2022 om 13:52:

[..]

Nou, leg uit? Brood niet 'lusten' is echt zanikerij.

Stel je een groente voor die jij liever niet hebt ... je "lust" die uiteraard wel, maar liever niet als het niet moet.  Heb je er een in gedachten ? En stel je nu voor dat je die elke middag moet eten.  Je mag er wel chocopasta op smeren, dat dan weer wel

Natuurlijk lust dat kind brood.  Maar ze heeft liever af en toe wat anders.  Als ze blijkbaar zelf niet kan bedenken wat dat andere dan is, dan kan je toch wat suggesties doen?

Index224 schreef op 07-11-2022 om 13:52:

[..]

Nou, leg uit? Brood niet 'lusten' is echt zanikerij.

Hoezo? Ik lust ook echt geen brood. Net zoals dat een ander weer andere dingen niet lust en die eet ik weer wel.

Iets " niet zo lekker vinden" vind ik wel anders, maar ook die dingen eet je dan niet dagelijks.

Index224 schreef op 07-11-2022 om 13:52:

[..]

Nou, leg uit? Brood niet 'lusten' is echt zanikerij.

Een droog kapje kun je lekker maken met chocoladepasta, dat zei je. Zie je zelf niet hoe dogmatisch, calvinistisch en bijna niet serieus te nemen dat klinkt? Lijkt op honger maakt rauwe bonen zoet.


tja, als ik er pindakaas of jam op smeer lust ik ook geen brood.. 

Gingergirl schreef op 07-11-2022 om 13:55:

[..]

Als ze echt geen brood lusten dan eten ze het logischerwijs niet. Aan ouders om te zorgen dat er keus is thuis zodat ze een lunch mee kunnen nemen die ze wel lusten. Is toch niet zo moeilijk.

Ga jij er dan vanuit dat die kinderen nooit hebben aangegeven bij hun ouders dat ze het echt niet lusten en dat die ouders gewoon weigeren om iets anders te kopen dan brood? En dat ze het daarom op school weggooien?

Je wéét toch als ouder of je kind geen brood lust? Je ziet dat het kind ook in het weekend en in de vakantie dat brood niet wegkrijgt in zo'n geval.

Dus ik geloof nooit dat al die weggooiers het 'niet lusten'. 

In een topic waar TO advies vraagt om alternatieven voor brood gaat men tot uit den treure doorzagen over brood, en of het nou wel of niet lekker is. Man man man.

Enfin, TO  ik snap je dochter wel, afbakbroodjes en tosti's (want warm) eet ik graag maar ik word ook nog steeds niet gelukkig van een boterham. Die eet ik dus ook niet en ik geef geen bakken met geld uit.

Mijn favoriet is nog steeds yoghurt met cruesli/muesli/cornflakes (die wel los meenemen in een apart bakje want anders kleffe zooi) en eventueel een kwak jam erbij.

Voor de rest, al kan dat wel wat meer voorbereiding vereisen of restjes van de vorige avond:

  • (broccoli/spinazie) pannekoeken met iets erop
  • Stuk hartige taart of quiche
  • Wraps met vanalles en nog wat erop
  • Shake/Smoothie met fruit en bepaalde groenten
  • Soep in de thermos 


Voor es wat anders dan kruidenboter: hummus, tapenade. Ik ben lui zat om dat bij de AH te kopen maar online staan zat recepten om het zelf te maken.

Ik zou wel dochter veel zelf laten uitzoeken. Is ook handig voor later.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.