Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat mee naar school voor lunch

Mijn puberdame houdt niet van brood. Afgebakken broodjes en tosti’s wel. Maar wat moet je dan mee naar school? We hebben een tijdje brood gedaan, maar dat komt over het algemeen niet aangeraakt weer terug. Op de basisschool at ze vaak wraps met kruidenboter, maar dat begint haar ook de keel uit te hangen. Wat nemen jullie pubers mee naar school ipv brood? 


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-11-2022 om 12:31

Gingergirl schreef op 07-11-2022 om 12:13:

[..]

Zeker waar, dat is niet voor iedereen haalbaar. Maar het is ook een kwestie van keuzes maken en op gevarieerd eten bezuinig ik niet graag. Ik lees in jouw reactie vooral terug dat je andere dingen al snel luxe vindt dat kan natuurlijk als je zelf brood heel lekker vindt. Maar ik vind het normaal dat je niet telkens hetzelfde eet. Ieder zo zijn eigen referentiekader.

Ik snap dan weer niet dat iemand zoveel waarde aan lunchen hecht. 

Hier doet de friettent tussen de middag goede zaken en de Jumbo ook. Ik denk dat er veel ouders zijn die niet weten dat het brood van thuis in de afvalbak terecht komt.

Battle-Royale schreef op 07-11-2022 om 12:31:

[..]

Ik snap dan weer niet dat iemand zoveel waarde aan lunchen hecht.

Ik vind lekker eten ook belangrijk hoor. Eten moet je toch dus dan maar lekker.

watertoren schreef op 07-11-2022 om 12:36:

[..]

Ik vind lekker eten ook belangrijk hoor. Eten moet je toch dus dan maar lekker.

Ja, maar gezond vind ik ook belangrijk. Elke dag een vette hap kan best lekker zijn, en misschien kunnen sommige mensen het ook wel betalen, maar je lichaam heeft ook voedingsstoffen nodig.

watertoren schreef op 07-11-2022 om 12:35:

Hier doet de friettent tussen de middag goede zaken en de Jumbo ook. Ik denk dat er veel ouders zijn die niet weten dat het brood van thuis in de afvalbak terecht komt.

Mijn zoon zou het gewoon allebei kunnen: en brood, en friet. Hij traint bijna 15 uur in de week, dus altijd honger.

Maar hij geeft niet graag geld uit, dus hij eet alleen brood. ( We kunnen zien wat hij uitgeeft met zijn pasje.)

Hier nemen de pubers ook geen brood mee. Ja, bij hoge uitzondering, als er écht niks anders is... 

Hier staan vaak wraps op het menu. Met roomkaas, kipfilet, komkommer en kaas bijvoorbeeld. Of een eitje, omelet, noodles, yoghurt met fruit, restje quiche, pastasalade, vanalles dus. Ik zorg altijd dat er vanalles in huis is zodat ze kunnen kiezen. Ik houd zelf ook niet van brood dus ik snap ze heel erg goed! Man eet wél graag brood, dus het is altijd in huis. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-11-2022 om 12:48

watertoren schreef op 07-11-2022 om 12:36:

[..]

Ik vind lekker eten ook belangrijk hoor. Eten moet je toch dus dan maar lekker.

Eten moet gezond zijn. En brood past prima in een gezond voedingspatroon. 

Battle-Royale schreef op 07-11-2022 om 12:48:

[..]

Eten moet gezond zijn. En brood past prima in een gezond voedingspatroon.

Er zijn ook nog genoeg andere dingen dan brood die in een gezond voedingspatroon passen. 

Battle-Royale schreef op 07-11-2022 om 12:48:

[..]

Eten moet gezond zijn. En brood past prima in een gezond voedingspatroon.

Wat een starre, calvinistische houding tov voeding. Voor mij moet eten, naast gezond, ook lekker zijn. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-11-2022 om 13:01

CocoCharlie schreef op 07-11-2022 om 12:57:

[..]

Wat een starre, calvinistische houding tov voeding. Voor mij moet eten, naast gezond, ook lekker zijn.

Dat jij niet van brood houdt wil niet zeggen dat niemand dan van brood houdt wel?

Index224 schreef op 07-11-2022 om 09:28:

Boterhammen in een broodtrommel (of zakje) is op de middelbare school niet echt cool. Dat was 15 jaar geleden zo is nu nog steeds zo. Toen wilden pubers al geen brood mee, niet omdat ze het niet lusten maar vanwege imago. Waarschijnlijk zal dat meespelen bij de puberdame.

Dat hangt er dan misschien vanaf waar ze naar school gaan, hier willen ze alleen brood mee, want dat heeft iedereen. Tijd om naar de supermarkt te gaan is er in de pauze ook niet, half uur pauze en supermarkt op een kwartier lopen van school. Soms is er in de kantine wat lekkers te koop, af en toe wordt daar wat van gekocht, de automaten met lekkers en drinken zijn door school afgeschaft, dus bij brood vergeten is er vaak geen alternatief. 

Ik hou zelf niet van brood mee naar m'n werk, neem of een broodje mee, een gevulde omelet of een restje van de dag ervoor. 

Battle-Royale schreef op 07-11-2022 om 13:01:

[..]

Dat jij niet van brood houdt wil niet zeggen dat niemand dan van brood houdt wel?

Nee maar als je ziet hoeveel er weggegooid wordt en leerlingen liever niks eten i.p.v. brood is het niet zo gek om naar andere opties te kijken. 

Als ouder vind ik de lunch een belangrijke maaltijd die gezond en gevarieerd moet zijn. Zeker als ze nog de hele middag school en sport hebben.

ook erg afhankelijk van waar het brood vandaan komt. Van de bakker vind ik het wel véél lekkerder dan van de supermarkt. Dus wij halen altijd bij de bakker.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-11-2022 om 13:35

Gingergirl schreef op 07-11-2022 om 13:23:

[..]

Nee maar als je ziet hoeveel er weggegooid wordt en leerlingen liever niks eten i.p.v. brood is het niet zo gek om naar andere opties te kijken.

Als ouder vind ik de lunch een belangrijke maaltijd die gezond en gevarieerd moet zijn. Zeker als ze nog de hele middag school en sport hebben.

Maar daar kiezen die leerlingen zelf ook voor toch? Het is blijkbaar niet dat ze niks te eten meekrijgen van thuis. Blijkbaar doen ze zelf dus ook niet al te veel moeite.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-11-2022 om 13:36

Index224 schreef op 07-11-2022 om 13:30:

ook erg afhankelijk van waar het brood vandaan komt. Van de bakker vind ik het wel véél lekkerder dan van de supermarkt. Dus wij halen altijd bij de bakker.

Het liefst een waar de bakkerij zelf ook is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.