Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

wanneer groeit de penis?

Mijn zoon is 13 jaar oud en heeft nog steeds een kleine piemel. Nu heeft zelfs zijn kleine broertje (11) een grotere. Ik zag de jongens vanmorgen douchen en toen viel het me op. wanneer begint de penis te groeien tijdens de puberteit?


PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

13-11-2021 om 20:57

M Lavell schreef op 13-11-2021 om 20:49:

[..]


Natuurlijk lees je dat nergens want hij doet niet mee aan deze discussie. Moeder valt iets op en zij heeft daar vragen over. Vragen die beter door een arts beantwoord kunnen worden dan door Google of door ons.

Ik blijf erbij dat dit wel vanuit de zoon moet komen, het blijft wel zijn lijf.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-11-2021 om 21:18

BlueFawn schreef op 13-11-2021 om 20:57:

[..]

Ik blijf erbij dat dit wel vanuit de zoon moet komen, het blijft wel zijn lijf.

Welnee. Als een ouder zich zorgen maakt om de ontwikkeling van een kind kan deze prima advies vragen aan de huisarts. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-11-2021 om 21:19

BlueFawn schreef op 13-11-2021 om 20:55:

[..]

Dan zal de dokter hem toch moeten zien om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen lijkt me.

Nee.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

13-11-2021 om 21:28

Tickel schreef op 13-11-2021 om 21:19:

[..]

Nee.

En hoe precies moet de dokter advies geven zonder de patiënt te zien? En wat als die zoon er nou geen enkel probleem mee heeft? 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

13-11-2021 om 21:33

Bijtje82 schreef op 13-11-2021 om 09:22:

[..]

Daar zijn de meningen over verdeeld. De een vind lengte belangrijk, de ander dikte. Maar uiteindelijk gaat het erom hoe je samen seks beleefd. Met mijn vorige partner (11jr) was de ervaring gewoontjes. Niks mis mee, maar ook niet geweldig. En de laatste jaren ook nihil.

Mijn huidige partner weet veel beter aan mijn behoeften te voldoen, hij heeft meer het all in pakket zeg maar. Liefkozen, mij op de eerste plaats zetten en weet precies de juiste plekjes te vinden.

Dus tja, je kunt de meest prachtige penis ter wereld hebben, maar als je niet weet hoe je een vrouw moet liefhebben dan heb je er niks aan.

Dit topic neemt een vreemde wending.

Trouwens, hoeveel twaalfjarigen gaan nog met hun ouder naar de huisarts? Op die leeftijd kunnen ze dat toch prima zelf.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-11-2021 om 21:40

BlueFawn schreef op 13-11-2021 om 21:28:

[..]

En hoe precies moet de dokter advies geven zonder de patiënt te zien? En wat als die zoon er nou geen enkel probleem mee heeft?

Wat begrijp je niet aan advies vragen over de ontwikkeling van een kind. Ze kan toch vragen of het verschil tussen de 2 jongens normaal is, waar ze, eventueel, op moet letten? Jij maakt er gelijk een trauma van voor dat joch terwijl het enkel iets is wat TO is opgevallen en vragen over heeft.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

13-11-2021 om 21:45

Tickel schreef op 13-11-2021 om 21:18:

[..]

Welnee. Als een ouder zich zorgen maakt om de ontwikkeling van een kind kan deze prima advies vragen aan de huisarts.

En welke dertienjarige jongen zit volgens jou te wachten op advies van zijn moeder over zijn penislengte? 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-11-2021 om 21:47

Valdemar schreef op 13-11-2021 om 21:45:

[..]

En welke dertienjarige jongen zit volgens jou te wachten op advies van zijn moeder over zijn penislengte?

Waarom worden er dingen gelezen die er niet staan? 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

13-11-2021 om 21:57

Tickel schreef op 13-11-2021 om 21:40:

[..]

Wat begrijp je niet aan advies vragen over de ontwikkeling van een kind. Ze kan toch vragen of het verschil tussen de 2 jongens normaal is, waar ze, eventueel, op moet letten? Jij maakt er gelijk een trauma van voor dat joch terwijl het enkel iets is wat TO is opgevallen en vragen over heeft.

En wat voor advies verwacht je precies? Er is niet echt een passend advies, dokters hebben ook geen kristallen bol ofzo. 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

13-11-2021 om 22:01

Valdemar schreef op 13-11-2021 om 21:45:

[..]

En welke dertienjarige jongen zit volgens jou te wachten op advies van zijn moeder over zijn penislengte?

Ik zit dit ook met verbazing te lezen, kind is 13, geen 6. 

0 adviezen om voorzichtig te peilen hoe zoon erin staat, geen adviezen om dit zo tactvol mogelijk aan te pakken, maar ga naar de huisarts, mischien kunnen ze er nou nog wat aan doen of hij kan advies geven over hoe de piemel sneller te doen groeien. Gewoon je kind accepteren zoals ie is en in zn waarde laten.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-11-2021 om 22:03

BlueFawn schreef op 13-11-2021 om 21:57:

[..]

En wat voor advies verwacht je precies? Er is niet echt een passend advies, dokters hebben ook geen kristallen bol ofzo.

Die kant ga ik niet op met je. 

TO heeft vragen en de meeste zeggen dat ze bij haar huisarts advies/informatie kan vragen, wat ook een heel normale gang van zaken is. Dat jij en een ander er van maakt dat kind mee moet, een trauma wordt aangepraat of dat moeder kind advies gaat geven is iets wat jullie zelf verzinnen. En nu hou ik op met je, je maakt het tot iets heel groots terwijl dat het niet is. 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

13-11-2021 om 22:24

Tickel schreef op 13-11-2021 om 22:03:

[..]

Die kant ga ik niet op met je.

TO heeft vragen en de meeste zeggen dat ze bij haar huisarts advies/informatie kan vragen, wat ook een heel normale gang van zaken is. Dat jij en een ander er van maakt dat kind mee moet, een trauma wordt aangepraat of dat moeder kind advies gaat geven is iets wat jullie zelf verzinnen. En nu hou ik op met je, je maakt het tot iets heel groots terwijl dat het niet is.

Dus het heeft ook niet echt nut om advies te vragen als ze daar verder niks mee kan. 

En ik maak het niet tot iets groots, ik zeg alleen dat indien zoon er zelf geen probleem mee heeft je er verder ook geen probleem van hoeft te maken, kind is nog maar 13.

marlenew78

marlenew78

14-11-2021 om 10:33 Topicstarter

Ik weet niet of mijn zoon daar problemen mee heeft. hij heeft het niet zelf ter sprake gebracht. het viel me gewoon op. de vraag was of dit normaal is of dat de penis nog voldoende groeit. Ik wil er niet mee naar de huisarts. daar is het nog te vroeg voor.

marlenew78 schreef op 14-11-2021 om 10:33:

Ik weet niet of mijn zoon daar problemen mee heeft. hij heeft het niet zelf ter sprake gebracht. het viel me gewoon op. de vraag was of dit normaal is of dat de penis nog voldoende groeit. Ik wil er niet mee naar de huisarts. daar is het nog te vroeg voor.

Nee.

Als het jou opvalt, dan valt het hem ook op. Als jij daar vragen over hebt, dan heeft hij ze ook. De huisarts kan hem op zijn minst informeren. (Niks aan de hand, volkomen normaal) Indien nodig kan er gehandeld of behandeld worden. (wel iets aan de hand) 

Als je wacht dan ben je mogelijk te laat.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

14-11-2021 om 13:48

M Lavell schreef op 14-11-2021 om 13:26:

[..]

Nee.

Als het jou opvalt, dan valt het hem ook op. Als jij daar vragen over hebt, dan heeft hij ze ook. De huisarts kan hem op zijn minst informeren. (Niks aan de hand, volkomen normaal) Indien nodig kan er gehandeld of behandeld worden. (wel iets aan de hand)

Als je wacht dan ben je mogelijk te laat.

Te laat voor wat?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.