Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

wanneer groeit de penis?

Mijn zoon is 13 jaar oud en heeft nog steeds een kleine piemel. Nu heeft zelfs zijn kleine broertje (11) een grotere. Ik zag de jongens vanmorgen douchen en toen viel het me op. wanneer begint de penis te groeien tijdens de puberteit?


EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-11-2021 om 07:27

BlueFawn schreef op 13-11-2021 om 06:20:

[..]

Zo mag dat kind dat zelf beslissen zeg? En elke maand een keer piemel opmeten zal zn zelfvertrouwen niet vergroten, dan leg je er alleen maar de nadruk op. Tis maar een piemel he mensen.

Er staat nergens dat er iedere maand opgemeten moet worden.

Ik weet niks over groei in de pubertijd bij jongens. Maar mijn jongere zusje werd ook eerder ongesteld. Ik was ruim 17 en dus ook echt laat en dat vond ik toen ook wel raar en ongemakkelijk. Vlak voor de afspraak bij de huisarts werd ik alsnog ongesteld en er bleek dan ook niks aan de hand. Wel heeft mijn zusje een andere bouw en ook meer vrouwelijke vormen. Het is niet omdat we dezelfde ouders hebben dat we uiteindelijk ook in de pubertijd hetzelfde ontwikkelen. Er zal verschil zitten tussen jouw zoons en dat verschil kan ook in geslachtsdelen zitten. Als je je echt zorgen maakt over dat de ontwikkeling niet op gang komt dan zou ik even langs de huisarts gaan. Maar als het puur het vergelijk is tussen je zoons dan zou ik denken wacht het nog even af.

Bijtje82

Bijtje82

13-11-2021 om 09:22

Beerlover schreef op 13-11-2021 om 05:45:

Het gaat toch om de lengte van de erecte penis?

Daar zijn de meningen over verdeeld. De een vind lengte belangrijk, de ander dikte. Maar uiteindelijk gaat het erom hoe je samen seks beleefd. Met mijn vorige partner (11jr) was de ervaring gewoontjes. Niks mis mee, maar ook niet geweldig. En de laatste jaren ook nihil. 

Mijn huidige partner weet veel beter aan mijn behoeften te voldoen, hij heeft meer het all in pakket zeg maar. Liefkozen, mij op de eerste plaats zetten en weet precies de juiste plekjes te vinden. 

Dus tja, je kunt de meest prachtige penis ter wereld hebben, maar als je niet weet hoe je een vrouw moet liefhebben dan heb je er niks aan. 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

13-11-2021 om 10:12

Tickel schreef op 13-11-2021 om 07:27:

[..]

Er staat nergens dat er iedere maand opgemeten moet worden.

Als het advies wordt gegeven om naar de huisarts te gaan als er op zijn 15e nog niks gebeurd is zal er toch geregeld naar gekeken moeten worden of hij al groeit. Als de zoon er zelf verder niet over klaagt zou ik hem niet tegen heug en meug meeslepen naar de huisarts

heeft hij al schaamhaar of andere kenmerken?  Als dat allemaal ook nog niet is dan moet het gewoon allemaal nog beginnen

BlueFawn schreef op 13-11-2021 om 10:12:

[..]

Als het advies wordt gegeven om naar de huisarts te gaan als er op zijn 15e nog niks gebeurd is zal er toch geregeld naar gekeken moeten worden of hij al groeit. Als de zoon er zelf verder niet over klaagt zou ik hem niet tegen heug en meug meeslepen naar de huisarts

Het verschil tussen een kinderpiemeltje en die van een volgroeide man is echt wel te zien zonder op te meten hoor. 

Beerlover schreef op 13-11-2021 om 05:45:

Het gaat toch om de lengte van de erecte penis?

Nou ja, ik denk dat TO bedoelt dat haar oudste echt nog een geslachtsdeel heeft zoals je bij kinderen ziet.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

13-11-2021 om 13:29

Saga schreef op 13-11-2021 om 13:16:

[..]

Het verschil tussen een kinderpiemeltje en die van een volgroeide man is echt wel te zien zonder op te meten hoor.

Bij de huisarts moet die wel opgemeten worden. En ik blijf erbij dat het wel vanuit zoon zelf moet komen om naar de huisarts te gaan. Stel je voor dat je tegen je 13 jarige zoon zegt dat jullie samen naar de huisarts gaan omdat ie wel een erg kleine piemel heeft. Kind heeft meteen een minderwaardigheidscomplex dan. 

Het lijkt mij beter om het gevoel van de zoon in deze leidend te laten zijn.   

BlueFawn schreef op 13-11-2021 om 13:29:

[..]

Bij de huisarts moet die wel opgemeten worden. En ik blijf erbij dat het wel vanuit zoon zelf moet komen om naar de huisarts te gaan. Stel je voor dat je tegen je 13 jarige zoon zegt dat jullie samen naar de huisarts gaan omdat ie wel een erg kleine piemel heeft. Kind heeft meteen een minderwaardigheidscomplex dan.

Het lijkt mij beter om het gevoel van de zoon in deze leidend te laten zijn.

Nee natuurlijk moet dat niet van zoon zelf komen. Hij weet niet wat normaal is en hij schaamt zich. Je bent er als ouders voor om de moeilijke beslissingen voor je kinderen te nemen en ze te begeleiden.

Als er problemen zijn dan speelt leeftijd een rol bij mogelijke behandeling. Voor je het weet ben je te laat.



PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

13-11-2021 om 19:12

M Lavell schreef op 13-11-2021 om 18:32:

[..]

Nee natuurlijk moet dat niet van zoon zelf komen. Hij weet niet wat normaal is en hij schaamt zich. Je bent er als ouders voor om de moeilijke beslissingen voor je kinderen te nemen en ze te begeleiden.

Als er problemen zijn dan speelt leeftijd een rol bij mogelijke behandeling. Voor je het weet ben je te laat.



Ik lees nergens dat de zoon zich schaamt.  Of niet weet wat normaal is. En alvorens een hormoonbehandeling gestart word moet zijn piemel kleiner dan 3,8 cm zijn leert google mij net en vaak valt een micropenis blijkbaar al direct na de geboorte op. Je kunt ook gewoon niet zo groot geschapen zijn en daar heb je het dan maar mee te doen. Ik zou het dus gewoon aan zoon zelf overlaten, of lijkt het jou beter om zoon eerst gedwongen mee te nemen naar de huisarts omdat jij zijn piemel te klein vind en hij krijgt daar vervolgens te horen dat alles in orde is maar hij gewoon klein geschapen is. Ik denk dat ie zich dan pas echt voor eeuwig schaamt. 

Bijtje82

Bijtje82

13-11-2021 om 19:12

M Lavell schreef op 13-11-2021 om 18:32:

[..]

Nee natuurlijk moet dat niet van zoon zelf komen. Hij weet niet wat normaal is en hij schaamt zich. Je bent er als ouders voor om de moeilijke beslissingen voor je kinderen te nemen en ze te begeleiden.

Als er problemen zijn dan speelt leeftijd een rol bij mogelijke behandeling. Voor je het weet ben je te laat.



Normaal is in dit geval ook maar relatief. Wat is een normaal formaat penis? Of normaal formaat borsten? Het belangrijkste is hoe de betreffende persoon zich erbij voelt. Ik heb een grote A cup of een erg kleine B.. Is maar net hoe je het bekijkt. Is dit normaal? Geen idee, maar ik ben er blij mee en mijn partner ook. Maar een andere vrouw of partner zou wellicht iets groter wensen. 

BlueFawn schreef op 13-11-2021 om 19:12:

[..]

Ik lees nergens dat de zoon zich schaamt. Of niet weet wat normaal is. En alvorens een hormoonbehandeling gestart word moet zijn piemel kleiner dan 3,8 cm zijn leert google mij net en vaak valt een micropenis blijkbaar al direct na de geboorte op. Je kunt ook gewoon niet zo groot geschapen zijn en daar heb je het dan maar mee te doen. Ik zou het dus gewoon aan zoon zelf overlaten, of lijkt het jou beter om zoon eerst gedwongen mee te nemen naar de huisarts omdat jij zijn piemel te klein vind en hij krijgt daar vervolgens te horen dat alles in orde is maar hij gewoon klein geschapen is. Ik denk dat ie zich dan pas echt voor eeuwig schaamt.


Natuurlijk lees je dat nergens want hij doet niet mee aan deze discussie. Moeder valt iets op en zij heeft daar vragen over. Vragen die beter door een arts beantwoord kunnen worden dan door Google of door ons. 

Bijtje82 schreef op 13-11-2021 om 19:12:

[..]

Normaal is in dit geval ook maar relatief. Wat is een normaal formaat penis? Of normaal formaat borsten? Het belangrijkste is hoe de betreffende persoon zich erbij voelt. Ik heb een grote A cup of een erg kleine B.. Is maar net hoe je het bekijkt. Is dit normaal? Geen idee, maar ik ben er blij mee en mijn partner ook. Maar een andere vrouw of partner zou wellicht iets groter wensen.

heel relatief inderdaad. Maar de dokter ziet het meteen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-11-2021 om 20:51

BlueFawn schreef op 13-11-2021 om 10:12:

[..]

Als het advies wordt gegeven om naar de huisarts te gaan als er op zijn 15e nog niks gebeurd is zal er toch geregeld naar gekeken moeten worden of hij al groeit. Als de zoon er zelf verder niet over klaagt zou ik hem niet tegen heug en meug meeslepen naar de huisarts

Er staat toch nergens dat TO zoon mee moet slepen. Wat is er mis om je te laten informeren of de ontwikkeling van je kind "normaal" gaat. Je bent wel erg snel op je pik getrapt zeg. 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

13-11-2021 om 20:55

Tickel schreef op 13-11-2021 om 20:51:

[..]

Er staat toch nergens dat TO zoon mee moet slepen. Wat is er mis om je te laten informeren of de ontwikkeling van je kind "normaal" gaat. Je bent wel erg snel op je pik getrapt zeg.

Dan zal de dokter hem toch moeten zien om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen lijkt me. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.