Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Vriend en zoon


Heerlijk gezins dynamiek 
😫

Pippeltje schreef op 14-08-2024 om 02:28:

[..]

niet overdrijven he. Vriend weigert uit te praten met zoon, maar nergens staat dat ze haar zoon niet mag zien.

Ja ik had het niet helemaal juist verwoord.

Gemakkelijk gezegd, vriend eruit gooien. Maar het huis is van vriend, dus dat betekent dat Radeloos24 zichzelf op straat moet zetten. Maar als ik het goed begrijp heb je dan in elk geval laten zien dat je achter je zoon staat en voor je zoon kiest. Ik begrijp dat niet. Waarom moet er een keuze gemaakt worden tussen zoon en vriend? Er is nu een conflict, een uit de klauwen gelopen vakantieruzie. Je kunt ook aan je zoon laten zien dat je hem steunt in zijn beslissing weg te lopen. Maar vraag eens of hij wil dat jij  nu weg gaat bij vriend. 

Voordat je een huis hebt is zoon 18 en dan is het nog maar de vraag of zoon dan weer bij jou wil wonen. Ik zou echt zeggen: laat het even betijen. Neem nu geen drastische beslissingen. Jij zult daar niet beter van worden. Ondertussen is het wel goed als hij jou uit laat praten en jij luistert naar wat hij te zeggen heeft, zodat jullie allebei elkaar beter gaan begrijpen.

Tsjor

tsjor schreef op 14-08-2024 om 13:18:

Gemakkelijk gezegd, vriend eruit gooien. Maar het huis is van vriend, dus dat betekent dat Radeloos24 zichzelf op straat moet zetten. Maar als ik het goed begrijp heb je dan in elk geval laten zien dat je achter je zoon staat en voor je zoon kiest. Ik begrijp dat niet. Waarom moet er een keuze gemaakt worden tussen zoon en vriend? Er is nu een conflict, een uit de klauwen gelopen vakantieruzie. Je kunt ook aan je zoon laten zien dat je hem steunt in zijn beslissing weg te lopen. Maar vraag eens of hij wil dat jij nu weg gaat bij vriend.

Tsjor

Meen je dat Tsjor? Dat vraag je toch niet aan je kind?! Dat is heel schadelijk.

Je krijgt bovendien geen eerlijk antwoord. Natuurlijk zegt hij dan Nee, hij wil dat niet op zijn geweten hebben.

tsjor schreef op 14-08-2024 om 13:18:

Gemakkelijk gezegd, vriend eruit gooien. Maar het huis is van vriend, dus dat betekent dat Radeloos24 zichzelf op straat moet zetten. Maar als ik het goed begrijp heb je dan in elk geval laten zien dat je achter je zoon staat en voor je zoon kiest. Ik begrijp dat niet. Waarom moet er een keuze gemaakt worden tussen zoon en vriend? Er is nu een conflict, een uit de klauwen gelopen vakantieruzie. Je kunt ook aan je zoon laten zien dat je hem steunt in zijn beslissing weg te lopen. Maar vraag eens of hij wil dat jij nu weg gaat bij vriend.

Voordat je een huis hebt is zoon 18 en dan is het nog maar de vraag of zoon dan weer bij jou wil wonen. Ik zou echt zeggen: laat het even betijen. Neem nu geen drastische beslissingen. Jij zult daar niet beter van worden. Ondertussen is het wel goed als hij jou uit laat praten en jij luistert naar wat hij te zeggen heeft, zodat jullie allebei elkaar beter gaan begrijpen.

Tsjor

Daar zal toch nooit een kind ja op zeggen. Wat niet wil zeggen dat een kind dat zo niet voelt. Met minderjarige/thuiswonende kinderen horen ze in mijn ogen voor een nieuwe partner te komen.

Aangezien partner niet over het conflict wil praten komt er ook geen oplossing NY. 

Wat ik hier lees is dat dé manier om zoon te laten zien dat je voor hem kiest. Maar is dat wat zoon wil? En is het erg als hij zegt: nee, natuurlijk niet. Dan zegt hij dat, maar dan heb je hem wel laten weten dat je daar serieus over denkt (zoals hier de algemene aanbeveling is). Dat zou belangrijk zijn voor de zoon.

Tsjor

'Met minderjarige/thuiswonende kinderen horen ze in mijn ogen voor een nieuwe partner te komen.'
Mooi principe, maar hoe dan? Waren complexe situaties maar zo simpel op te lossen. Maar jouw advies zou dus zijn dat zij zichzelf nu op straat zet, om zo te laten zien dat ze voor zoon kiest.

'Aangezien partner niet over het conflict wil praten komt er ook geen oplossing NY.' Partner wilde wel praten, partner vond appje niet voldoende, hij wide juist een gesprek. 

Tsjor



Maar er staat toch nergens dat zoon geen gesprek wilde? Ik lees alleen dat vriend het sppje met excuses niet accepteert, en dat naam van zoon het effect van een rode lap op een stier heeft. 

Zoon heeft met het appje een goede (en voor puber grote!) 1e stap gemaakt. Als dat voor vriend niet voldoende is dan past een volwassen reactie: dank je wel voor je appje, ik wil hier graag met je verder over praten. En dan een voorstel.

Tijgeroog schreef op 14-08-2024 om 15:11:

Maar er staat toch nergens dat zoon geen gesprek wilde? Ik lees alleen dat vriend het sppje met excuses niet accepteert, en dat naam van zoon het effect van een rode lap op een stier heeft.

Zoon heeft met het appje een goede (en voor puber grote!) 1e stap gemaakt. Als dat voor vriend niet voldoende is dan past een volwassen reactie: dank je wel voor je appje, ik wil hier graag met je verder over praten. En dan een voorstel.

Zoon had toch ook gewoon naar hem toe kunnen gaan? Ik vind eerlijk gezegd je eigen kind een douw geven zorgwekkender dan die vriend die terecht een goedmaak appje niet zomaar accepteert. 

Je duwt je eigen kind omdat het niet gezellig genoeg is ... goh pubers zijn niet (altijd) leuk maar hoe verwacht je van een kind normaal gedrag als je het zelf niet kan laten zien, en hoe kan het dat je zowel je ex, je zoon, je vriend, en je vriend zijn zoon zo negatief afschilderd ?

Radeloos24

Radeloos24

14-08-2024 om 17:03 Topicstarter

niet dat ik verantwoording verschuldigd ben, maar oké. 
we waren bij een kerk en mijn zoon stond daar ongeïnteresseerd met een capuchon op zijn hoofd. Ik had hem al meerdere keren verzocht die uit respect af te doen. Na meerdere keren vragen werd ik boos en gaf ik hem een duw. Hij viel niet, had verder geen pijn. 
ik hoopte hier advies te krijgen, maar wat ik nu weet is dat ik 
Een slechte moeder ben
Negatief ben 
M’n kind geestelijk en lichamelijk mishandel
Mijn vriend een kinderachtige gek is die zelf nog puber is 
vriendelijk forum!
Heb gevraagd of ze dit onderwerp willen sluiten.

Je moet gewoon met je handen van je kind afblijven. Boos of niet boos. 
En dat je nu zo reageert, betekent dat je helemaal niet openstaat voor de spiegels die anderen je voorhouden. 

Radeloos24 schreef op 14-08-2024 om 11:56:

[..]

Nee, ik laat hem die aandacht gewoon krijgen. Is alleen wel lastig als je op een mooie locatie bent en je kunt het niet delen met je partner omdat zijn zoon naast hem loopt en jijzelf erachter omdat met 3 of 4 niet kan.
en lees even goed, als ik hem gewoon een normale kus geef, bij binnenkomst of weggaan, dan draait zijn zoon z’n hoofd om. Maar vervolgens zit hij wel de hele avond kusjes aan z’n vader te geven.
ik zeg hier niets van, maar voor mijn gevoel is dat wel een beetje raar voor een jongen van bijna 17

Dus jaloers? Nee! Mezelf wegcijferen? Ja

Ik begrijp die vakanties niet. 

Jij kan niet met vriend lopen.

Jouw stiefzoon kan jou niet luchten of zien.

Toch moet jouw zoon gedwongen gezellig doen, anders krijgt hij een duw. 

En nu heeft vriend een dom excuus om jouw zoon buiten de deur te houden en jij gaat er nog in mee. 

Meer dan latten is duidelijk niet verstandig en toch maar zoon dwingen om in zo'n situatie gezellig te doen. 

VanLotje schreef op 14-08-2024 om 17:24:

[..]

Ik begrijp die vakanties niet.

Jij kan niet met vriend lopen.

Jouw stiefzoon kan jou niet luchten of zien.

Toch moet jouw zoon gedwongen gezellig doen, anders krijgt hij een duw.

En nu heeft vriend een dom excuus om jouw zoon buiten de deur te houden en jij gaat er nog in mee.

Meer dan latten is duidelijk niet verstandig en toch maar zoon dwingen om in zo'n situatie gezellig te doen.

En zichzelf als slachtoffer zien... ik cijfer mezelf weg... nee je zoon die cijfert zichzelf weg 

Radeloos24 schreef op 14-08-2024 om 17:03:

niet dat ik verantwoording verschuldigd ben, maar oké.
we waren bij een kerk en mijn zoon stond daar ongeïnteresseerd met een capuchon op zijn hoofd. Ik had hem al meerdere keren verzocht die uit respect af te doen. Na meerdere keren vragen werd ik boos en gaf ik hem een duw. Hij viel niet, had verder geen pijn.
ik hoopte hier advies te krijgen, maar wat ik nu weet is dat ik
Een slechte moeder ben
Negatief ben
M’n kind geestelijk en lichamelijk mishandel
Mijn vriend een kinderachtige gek is die zelf nog puber is
vriendelijk forum!
Heb gevraagd of ze dit onderwerp willen sluiten.

Je bent geen slechte moeder maar je kunt een betere moeder worden met de suggesties die de forummers hier aandragen. Mensen doen moeite voor je, proberen je situatie te begrijpen en je te helpen helder te krijgen wat er nu eigenlijk allemaal speelt

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.